admin Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Днес, 4 юли, „АЛС България” получи сертификат за инвеститор клас А за инвестиционния проект „Откриване на втора фабрика за производство на тапицерии за автомобили „Мини Купър“ в гр. Ихтиман” от зам. министър-председателят по икономическото развитие Даниела Бобева. Цялата новина тук: http://www.cars.bg/news/news/view/13959/ALS-s-vtora-fabrika-v-Bylgariya Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobonikolov Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Чудесно. Доколкото разбрах догодина предстои да започне и фаза 2 в Ловеч, а именно изграждане на цех заваръчен и цех бояджийски. Стане ли това остава да се започне развойна дейност за собствени автомобили, защото около 25 000 души в България работят в производството на авто компоненти. Ето повече инфо за преприятията тук: млрд. лв. - на толкова се оценява българският износ на автомобилни компоненти през последните 5 г., показват данните на производителите и на агенцията за инвестиции. Това прави средно по 400 млн. лв. на година. Напоследък страната ни стана особено привлекателно място за производителите на авточасти. Броят на заводите се увеличи неколкократно, а тепърва предстоят още първи копки. "Автомобилният сектор в България е един от приоритетните с висок потенциал за развитие. И интересът от чуждестранни инвеститори е огромен", обясниха от агенцията за инвестиции. В момента се работи по няколко нови вложения, но все още детайлите по тях не са финализирани. Ето защо е рано да бъдат оповестявани. Първа копка на завода на “Нексанс” в Плевен По данни на агенцията за инвестиции в страната в момента работят около 50 фирми в този сектор - 27 от тях са чуждестранни компании, а 22 - български дружества. В техните заводи у нас се правят различни видове авточасти за световни марки като БМВ, "Мерцедес", "Ауди", "Форд", "Волво", "Пежо", "Рено", "Дачия" и др. В България се произвеждат тапицерии, седалки, кабели, части за климатици и двигатели, микрочипове, гумени уплътнения, стъкла, ресори, електроника, филтри, алуминиеви профили, ремъци и т.н. И то не само за среден клас коли, но и за луксозните. Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1,20 до 4,80 лева - вече и с SMS Според агенцията за инвестиции у нас се произвеждат компоненти за повечето световни марки автомобили, като доминират европейските производители.Преди дни в интервю за "24 часа" шефът на агенцията Светослав Младенов съобщи, че всяка осма част в автомобилите, сглобени в Европа, се прави в България. Страната ни е успяла да привлече инвеститори в сектора от целия свят - Германия, Франция, Белгия, Япония, Турция, Великобритания, Швеция, Швейцария, САЩ, Холандия, Южна Африка, Израел, Гърция, Филипините. Данните показват, че в сектора са заети около 20 000 души. А в бъдеще броят им със сигурност ще се увеличи. Сред основните предимства, заради които автомобилните компании избират България, са ниските данъци и разходи за труд, по-евтината работна ръка спрямо други страни, добре подготвените кадри, традициите в производството на електроника. Като плюс се приема и стабилната национална валута, обвързана с еврото. Индустрията се разраства, интересът става по-голям, коментира неотдавна пред Ройтерс Тил Трукенмюлер, председател на "Аутомотив клъстер България".Според него в последните няколко години големите играчи взели решение да имат нови заводи у нас. В организацията работели активно да привлекат голям автомобилен производител. "Бъдете сигурни, че ако убедим един, автомобилната индустрия тук ще избухне", допълни Трукенмюлер. И в момента инвестициите в сектора продължават. Тепърва предстои откриването на още няколко завода за автомобилни компоненти. Чужди компании са вложили над 400 млн. лв. досега в България. Размерът на инвестициите е още по-голям, защото в данните не са включени всички действащи заводи, както и онези, в които се произвежда и друга продукция освен авточасти.Според представители на бранша инвестициите на зелено са добра възможност за много производители заради удобното местоположение на България и евтината работна ръка. Виж още: Над 130 телевизионни програми - в 24chasa.bg Браншът обаче вижда и пречки пред работата си в страната, които са възпиращи за още по-бурното развитие на производството на автомобилни части. Сред тях са бюрокрацията, все още лошата инфраструктура и ниското качество на образованието. Има и оплаквания, че липсва стратегия за насърчаване на растежа в автомобилната индустрия например чрез данъчни облекчения или чрез субсидии.От агенцията за ивнестиции припомнят, че по закон са предвидени различни стимули в зависимост от големината на вложението и броя работни места, които се очаква да бъдат открити. Чужди компании инвестират милиони в цялата страна В цялата страна са пръснати заводите за производство на авточасти. Френската компания "Монтюпе" произвежда в Русе алуминиеви компоненти и части за двигатели. Инвестицията е за над 71 млн. лв. В Русе друга германската компания - "Витте аутоматив", прави системи и ключалки. Белгийската "Мелексис", която има представителство в София, е вложила 26 млн. лв. в завода си за електроника. Електроника произвежда и "Интегрирани микроелектроники" в Ботевград, където инвестицията е за 87 млн. лв.Германците от "Граммер" имат завод в Трудовец за седалки, тапицерии и други интериорни компоненти. "Сумитомо" има три фабрики - в Мездра, Карнобат и Сливен. Основният продукт, който се прави там, са колани. "Иксетик" произвежда вакуумни и хидравлични елементи в индустриалната зона "Раковски".Шведската SKF, която произвежда лагери и уплътнения, е наела 600 работници.Японците от "Язаки" правят кабели в Ямбол и Сливен. В завода на турската "Шишеджам" в Търговище се произвеждат автомобилни стъкла. Електроника прави "Джонсънс контролс" в София. Няколко турски компании, които произвеждат различни видове части, имат заводи в Казанлък, Бургас, Куклен, Кърджали, Свиленград. Британската William Hughes работи в индустриалната зона "Раковски". Швейцарците от Oskar Ruegg са открили завод в Стара Загора. Там работи и американската "Стандарт профил", която прави гумени профили. Други американци - "Сенсата", пък правят температурни сензори в Ботевград. В Кула има завод на "РИС Рубер" за гумени и гумено-метални части. В София южноафриканската компания АЛС прави кожени компоненти, а израелската "АЛ Филтър" - филтри в Русе. Съединения и системи за охлаждането произвежда "Теклас България" в Кърджали. Край Пловдив е единственият у нас завод за пневморесори на турския "Акташ холдинг". Инвестирани са 13 милиона лева. В Смолян "Костал" произвежда електронни, осветителни системи и кормилни колони. Български фирми също произвеждат автомобилни компоненти. Сред тях са "М+С Хидравлик", "Монбат", "Каумет", "Гарант", "Ремел", "Мадара", "Самел 90", "Дружба - Разград", "Динамо". В Плевен преди дни започна строителството на завод за автомобилни кабелни системи.Световноизвестната германска компания "Нексанс аутоелектрик" е купила 400 000 кв. м терен от общината за 3 млн. лева. 9 млн. евро е инвестицията в изграждането и оборудването на производствените мощности. Пускът е планиран до края на 2014 г. Назначение в новата фабрика ще получат 600 души с поетапно разкриване на работни места. "Нексанс аутоелектрик" разработва и произвежда кабелни системи и електромеханични компоненти за БМВ, "Мерцедес", "Ауди", "Опел", "Фолксваген". Намеренията на компанията са да увеличи индустриалната площ в Плевен с още 10 000 кв. метра и да разшири производството. Скоро предстои откриването и на завод в Божурище на германската "Бер-Хелла термоконтрол". Там ще се правят климатични инсталации за автомобили и камиони. Планираната инвестиция е около 42 млн. лв. Източник: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4097211 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.