admin Публикувано 8 Юли, 2014 Share Публикувано 8 Юли, 2014 Днес, 4 юли, „АЛС България” получи сертификат за инвеститор клас А за инвестиционния проект „Откриване на втора фабрика за производство на тапицерии за автомобили „Мини Купър“ в гр. Ихтиман” от зам. министър-председателят по икономическото развитие Даниела Бобева. Цялата новина тук: http://www.cars.bg/news/news/view/13959/ALS-s-vtora-fabrika-v-Bylgariya Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobonikolov Отговорено 8 Юли, 2014 Share Отговорено 8 Юли, 2014 Чудесно. Доколкото разбрах догодина предстои да започне и фаза 2 в Ловеч, а именно изграждане на цех заваръчен и цех бояджийски. Стане ли това остава да се започне развойна дейност за собствени автомобили, защото около 25 000 души в България работят в производството на авто компоненти. Ето повече инфо за преприятията тук: млрд. лв. - на толкова се оценява българският износ на автомобилни компоненти през последните 5 г., показват данните на производителите и на агенцията за инвестиции. Това прави средно по 400 млн. лв. на година. Напоследък страната ни стана особено привлекателно място за производителите на авточасти. Броят на заводите се увеличи неколкократно, а тепърва предстоят още първи копки. "Автомобилният сектор в България е един от приоритетните с висок потенциал за развитие. И интересът от чуждестранни инвеститори е огромен", обясниха от агенцията за инвестиции. В момента се работи по няколко нови вложения, но все още детайлите по тях не са финализирани. Ето защо е рано да бъдат оповестявани. Първа копка на завода на “Нексанс” в Плевен По данни на агенцията за инвестиции в страната в момента работят около 50 фирми в този сектор - 27 от тях са чуждестранни компании, а 22 - български дружества. В техните заводи у нас се правят различни видове авточасти за световни марки като БМВ, "Мерцедес", "Ауди", "Форд", "Волво", "Пежо", "Рено", "Дачия" и др. В България се произвеждат тапицерии, седалки, кабели, части за климатици и двигатели, микрочипове, гумени уплътнения, стъкла, ресори, електроника, филтри, алуминиеви профили, ремъци и т.н. И то не само за среден клас коли, но и за луксозните. Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1,20 до 4,80 лева - вече и с SMS Според агенцията за инвестиции у нас се произвеждат компоненти за повечето световни марки автомобили, като доминират европейските производители.Преди дни в интервю за "24 часа" шефът на агенцията Светослав Младенов съобщи, че всяка осма част в автомобилите, сглобени в Европа, се прави в България. Страната ни е успяла да привлече инвеститори в сектора от целия свят - Германия, Франция, Белгия, Япония, Турция, Великобритания, Швеция, Швейцария, САЩ, Холандия, Южна Африка, Израел, Гърция, Филипините. Данните показват, че в сектора са заети около 20 000 души. А в бъдеще броят им със сигурност ще се увеличи. Сред основните предимства, заради които автомобилните компании избират България, са ниските данъци и разходи за труд, по-евтината работна ръка спрямо други страни, добре подготвените кадри, традициите в производството на електроника. Като плюс се приема и стабилната национална валута, обвързана с еврото. Индустрията се разраства, интересът става по-голям, коментира неотдавна пред Ройтерс Тил Трукенмюлер, председател на "Аутомотив клъстер България".Според него в последните няколко години големите играчи взели решение да имат нови заводи у нас. В организацията работели активно да привлекат голям автомобилен производител. "Бъдете сигурни, че ако убедим един, автомобилната индустрия тук ще избухне", допълни Трукенмюлер. И в момента инвестициите в сектора продължават. Тепърва предстои откриването на още няколко завода за автомобилни компоненти. Чужди компании са вложили над 400 млн. лв. досега в България. Размерът на инвестициите е още по-голям, защото в данните не са включени всички действащи заводи, както и онези, в които се произвежда и друга продукция освен авточасти.Според представители на бранша инвестициите на зелено са добра възможност за много производители заради удобното местоположение на България и евтината работна ръка. Виж още: Над 130 телевизионни програми - в 24chasa.bg Браншът обаче вижда и пречки пред работата си в страната, които са възпиращи за още по-бурното развитие на производството на автомобилни части. Сред тях са бюрокрацията, все още лошата инфраструктура и ниското качество на образованието. Има и оплаквания, че липсва стратегия за насърчаване на растежа в автомобилната индустрия например чрез данъчни облекчения или чрез субсидии.От агенцията за ивнестиции припомнят, че по закон са предвидени различни стимули в зависимост от големината на вложението и броя работни места, които се очаква да бъдат открити. Чужди компании инвестират милиони в цялата страна В цялата страна са пръснати заводите за производство на авточасти. Френската компания "Монтюпе" произвежда в Русе алуминиеви компоненти и части за двигатели. Инвестицията е за над 71 млн. лв. В Русе друга германската компания - "Витте аутоматив", прави системи и ключалки. Белгийската "Мелексис", която има представителство в София, е вложила 26 млн. лв. в завода си за електроника. Електроника произвежда и "Интегрирани микроелектроники" в Ботевград, където инвестицията е за 87 млн. лв.Германците от "Граммер" имат завод в Трудовец за седалки, тапицерии и други интериорни компоненти. "Сумитомо" има три фабрики - в Мездра, Карнобат и Сливен. Основният продукт, който се прави там, са колани. "Иксетик" произвежда вакуумни и хидравлични елементи в индустриалната зона "Раковски".Шведската SKF, която произвежда лагери и уплътнения, е наела 600 работници.Японците от "Язаки" правят кабели в Ямбол и Сливен. В завода на турската "Шишеджам" в Търговище се произвеждат автомобилни стъкла. Електроника прави "Джонсънс контролс" в София. Няколко турски компании, които произвеждат различни видове части, имат заводи в Казанлък, Бургас, Куклен, Кърджали, Свиленград. Британската William Hughes работи в индустриалната зона "Раковски". Швейцарците от Oskar Ruegg са открили завод в Стара Загора. Там работи и американската "Стандарт профил", която прави гумени профили. Други американци - "Сенсата", пък правят температурни сензори в Ботевград. В Кула има завод на "РИС Рубер" за гумени и гумено-метални части. В София южноафриканската компания АЛС прави кожени компоненти, а израелската "АЛ Филтър" - филтри в Русе. Съединения и системи за охлаждането произвежда "Теклас България" в Кърджали. Край Пловдив е единственият у нас завод за пневморесори на турския "Акташ холдинг". Инвестирани са 13 милиона лева. В Смолян "Костал" произвежда електронни, осветителни системи и кормилни колони. Български фирми също произвеждат автомобилни компоненти. Сред тях са "М+С Хидравлик", "Монбат", "Каумет", "Гарант", "Ремел", "Мадара", "Самел 90", "Дружба - Разград", "Динамо". В Плевен преди дни започна строителството на завод за автомобилни кабелни системи.Световноизвестната германска компания "Нексанс аутоелектрик" е купила 400 000 кв. м терен от общината за 3 млн. лева. 9 млн. евро е инвестицията в изграждането и оборудването на производствените мощности. Пускът е планиран до края на 2014 г. Назначение в новата фабрика ще получат 600 души с поетапно разкриване на работни места. "Нексанс аутоелектрик" разработва и произвежда кабелни системи и електромеханични компоненти за БМВ, "Мерцедес", "Ауди", "Опел", "Фолксваген". Намеренията на компанията са да увеличи индустриалната площ в Плевен с още 10 000 кв. метра и да разшири производството. Скоро предстои откриването и на завод в Божурище на германската "Бер-Хелла термоконтрол". Там ще се правят климатични инсталации за автомобили и камиони. Планираната инвестиция е около 42 млн. лв. Източник: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4097211 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.