Jump to content
bobonikolov

Дракон под капака - Great Wall Н6

Recommended Posts

 

Железопътна гара на Пекин прилича по-скоро на супермодерно летище. Просторна и светла зала, мраморен под, огромни информационни дисплеи с разноцветни йероглифи, даващи указания в колко часа ще бъде отворен входът на съответния коловоз, през който ще се качите на влака. В средата на залата, през която като мравки се стрелват хиляди хора със своя обемист багаж, е разположен огромен черен роял. Заради ранния час на моето заминаване за Тянзин не успявам да чуя пианиста, който вероятно ще интерпретира със своята музика ритъма на модерната и забързана китайска столица.

Китайски йероглифи в яркозелен цвят започват да мигат. Благодарение на изписания с арабски цифри номер на моя влак разбирам, че гейтът към коловоза вече е отворен. След щателна проверка на багажа, паспорта и билета стройна китайка в тъмночервена униформа ме упътва към вагон номер 8. Седалките в него са разположени като в самолет, широкото пространство между тях далеч надхвърля стандарта в бизнес класата на елитни авиокомпании. Във влака работи безжичен интернет, малко преди да потеглим стюардеса сервира безплатен зелен чай.

По време на близо едночасовото пътуване от Пекин до Тянзин влакът достига скорост над 300 км/ч, стрелва се без тракане или вибрации край жилищни комплекси от по дузина небостъргача, новоизградени фабрики и оризища. В Тянзин работи най-новата и модерна фабрика на Great Wall в Китай. На площ от повече от три квадратни километра тук се изработват хитовите модели на компанията - компактният C50 и изключително успешният не само в Китай SUV H6. Последният е изключително интересен за мен, защото предстои да бъде произвеждан още тази година в завода на Литекс Моторс в Баховица.

Елегантният Great Wall Н6 бе включен в предварителната селекция от произвеждани в Китай автомобили и тествани от международен екип журналисти на AUTO BILD на изпитателната писта на производителя на гуми Bridgestone, недалеч от Шанхай. Още тогава ми направи впечатление динамиката и дизайнът на този автомобил. Подобно на бързия влак за Тянзин, Н6 набира скорост бързо и без много шум, държи се стабилно в завоите, а в купето предлага завиден комфорт.

Под капака на тестовия автомобил на пистата работи новият, разработен и реализиран също в Тянзин, бензинов двигател с 1497 куб. см и 150 к.с. Завидните за такъв обем двигател 110 кВт идват благодарение на турбокомпресор, внедрен в производството в сътрудничеството с реномирания американски технологичен гигант Honeywell. Въртящият момент на Н6 с този модерен бензинов агрегат е 250 Нм при 2200 – 4500 оборота, а средният разход на гориво е 7,7 л/100 км.

Тук на заводската писта на Great Wall в Тянзин имам възможност да тествам отново Н6 с бензинов, но и с вече познатия от гамата на китайския производител 2-литров дизелов мотор. Доброто първоначално представяне на 1,5-литровата бензинова версия се затвърждава. С него автомобилът е по-еластичен и ускорява по-добре. Дизелът е една идея по-муден и шумът му повече се долавя в купето. Предимството му е по-ниският разход на гориво - затова сигурно ще намери своите почитатели и в България.

И двата модела още до края на годината ще се предлагат на българския пазар, като и двата ще се произвеждат в ловешкото село Баховица. Засега скоростната кутия при бензин и дизел е шестстепенна ръчна, скоро се очаква и автоматична, разработена отново с водещ международен специалист в тази област – ZF. Тестовете вече вървят успешно в заводите на Great Wall в Баодин и Тянзин.

Задвижването на Н6 може да бъде предно или 4х4. Тук в Китай предпочитанията са към първия вариант, докато в България клиентите на задвижването на четирите колела сякаш продължават да доминират. В купето на китайския SUV е просторно и комфортно, детайлите са изпипани и съвсем не в стила на евтините имитации. Навигационен дисплей, двузонов климатроник, предупредителна звукова и светлинна индикация при превишаване на скоростта от 120 км/ч, интегриран в тавана калъф за слънчеви очила, елегантни подлакътници за пътниците на първия и втория ред, интелигентна система от подвижни рафтове в багажника. Това са само част от детайлите, които правят впечатление при първия досег с новия Н6.

Не е случайно, че този SUV е най-търсеният сред местните китайски марки. Единственият, за който клиентите трябва търпеливо да изчакат няколко седмици, защото производството не може напълно да задоволи растящото търсене. Месечно на пазара се реализират по 30 000 бройки. Принос за успеха му в Китай има и атрактивната цена от около 32 000 лева за бензиновата версия. Китайската държава подпомага местното производство и употребата на екологични автомобили, което привлича потребителите.

http://autobild.bg/%D0%94%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD-%D0%BF%D0%BE%D0%B4-%D0%BA%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BA%D0%B0-great-wall-%D0%9D6/a7593?photo=0&_t=260

 

На мен лично ми е интересно какъв ще е този нов бензинов двигател със 150 конски сили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той отдавна се знае (и си го пише в статията) - собствена разработка на Great Wall, 1.5L турбо-бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×