Jump to content
Sign in to follow this  
xyz

Паднал акумулатор на Hover H6

Recommended Posts

На всички колеги, които оживяха след празниците пожелавам безаварийно каране!

Да попитам има ли патили от акумулатор на Н6? Колко Ah e оригиналния акумулатор на този модел GW?

Историята е за един Energizer 80Ah от AGM тип, с който през есента на 2014г. купих колата. Няколко седмици след като се сдобих с Н6, още не беше много студено, преседя в двора на вилата  72ч. Като си затръгвах врътнах ключа и ... няма никой. Издаде някъв жалък звук - подобие на сигнализация и ... се прибрах с пътна помощ. В сервиза ми обясниха, че акумулаторът се е разредил защото не съм заключил колата. От тогава внимавам. Сега през студовете не я карах няколко дни и намерих акумулатра с 11.5 V. Заредиха го в сервиза и го наблюдавам. Продължава да спада бързо ако колата не се кара някой и друг ден. Започвам да си мисля, че на алтернатора му е в повече батерия от 80Ah и недозарежда или имам някаква утечка на ток.  Не смея да замервам каква е консумацията в заключено състояние, защото ме е страх, че като откача (-)клема и компютърът остане без ток ще се нароят съобщения за грешки. Мислех, че тази проверка са я направили в сервиза, но май ще трябва да ходя пак защото нищо подобно не ми казаха когато заредиха акумулатора. 

Edited by xyz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не би трябвало на алтернатора да е проблем да зареди и акумулатор от над 100АЧ. Акумулатор с капацитет от 80АЧ е съвсем нормален за дизелов автомобил. Не би трябвало и да се нароят грешки от измерване на консумация в заключено състояние. Поне на миналият и сегашният ми автомобил (Хонда Акорд 2004 и 2009) съм го правил без никакви грешки (или поне без грешки от които да светне чека). Без да съм запознат - едва ли имат по-малко електроника от Ховър.

Моят опит с дизелов автомобил и обикновен акумулатор (такъв от под 200лв) е, че изкарват по 3-4 зими, и то ако не си ги уморявал до под 12 волта. Според мен вариантите са два - да е дошло време за смяна (ускорено от първото изцеждане на акумулатора 2014та) или да имаш утечка. Напрежението при зареждане се измерва най-лесно - ако с мултицета измериш над 13 волта при запален автомобил, почти със сигурност не е алтернатор. Но аз лично при читав акумулатор не съм имал проблем да паля и след 3 седмици некаране на автомобила когато съм бил на командировки.

От както имам гараж, си купих интелигентно зарядно Noco Genius (https://www.amazon.de/NOCO-Ultra-sicheres-intelligentes-Ladegerät-Version/dp/B00CG354A0), с което си поддържам батериите на колата и мотора зимата. Включваш да зарежда, когато е готов, зарядното превключва само в режим да поддържа акумулатора пълен. Удобно е ако те няма известно време или ако дълго време си карал само на много кратки разстояния и имаш подозрения, че акумулатора се нуждае от дозареждане.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за коментара колега.

Купих си това: http://akumulatori.bg/220/Product/480/CTEK MXS 7.0 12V 7

Заради 5 г. гаранция и опция за възстановяване на изпатил акумулатор.Определено мога да кажа, че до голяма степен се възстанови капцитета на батерията след като направих няколко цикъла на зареждане и разреждане с 5W крушка.

Edited by xyz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...