Jump to content
Great Wall Motors Фен Форум
xyz

Паднал акумулатор на Hover H6

Recommended Posts

На всички колеги, които оживяха след празниците пожелавам безаварийно каране!

Да попитам има ли патили от акумулатор на Н6? Колко Ah e оригиналния акумулатор на този модел GW?

Историята е за един Energizer 80Ah от AGM тип, с който през есента на 2014г. купих колата. Няколко седмици след като се сдобих с Н6, още не беше много студено, преседя в двора на вилата  72ч. Като си затръгвах врътнах ключа и ... няма никой. Издаде някъв жалък звук - подобие на сигнализация и ... се прибрах с пътна помощ. В сервиза ми обясниха, че акумулаторът се е разредил защото не съм заключил колата. От тогава внимавам. Сега през студовете не я карах няколко дни и намерих акумулатра с 11.5 V. Заредиха го в сервиза и го наблюдавам. Продължава да спада бързо ако колата не се кара някой и друг ден. Започвам да си мисля, че на алтернатора му е в повече батерия от 80Ah и недозарежда или имам някаква утечка на ток.  Не смея да замервам каква е консумацията в заключено състояние, защото ме е страх, че като откача (-)клема и компютърът остане без ток ще се нароят съобщения за грешки. Мислех, че тази проверка са я направили в сервиза, но май ще трябва да ходя пак защото нищо подобно не ми казаха когато заредиха акумулатора. 

Редактирано от xyz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало на алтернатора да е проблем да зареди и акумулатор от над 100АЧ. Акумулатор с капацитет от 80АЧ е съвсем нормален за дизелов автомобил. Не би трябвало и да се нароят грешки от измерване на консумация в заключено състояние. Поне на миналият и сегашният ми автомобил (Хонда Акорд 2004 и 2009) съм го правил без никакви грешки (или поне без грешки от които да светне чека). Без да съм запознат - едва ли имат по-малко електроника от Ховър.

Моят опит с дизелов автомобил и обикновен акумулатор (такъв от под 200лв) е, че изкарват по 3-4 зими, и то ако не си ги уморявал до под 12 волта. Според мен вариантите са два - да е дошло време за смяна (ускорено от първото изцеждане на акумулатора 2014та) или да имаш утечка. Напрежението при зареждане се измерва най-лесно - ако с мултицета измериш над 13 волта при запален автомобил, почти със сигурност не е алтернатор. Но аз лично при читав акумулатор не съм имал проблем да паля и след 3 седмици некаране на автомобила когато съм бил на командировки.

От както имам гараж, си купих интелигентно зарядно Noco Genius (https://www.amazon.de/NOCO-Ultra-sicheres-intelligentes-Ladegerät-Version/dp/B00CG354A0), с което си поддържам батериите на колата и мотора зимата. Включваш да зарежда, когато е готов, зарядното превключва само в режим да поддържа акумулатора пълен. Удобно е ако те няма известно време или ако дълго време си карал само на много кратки разстояния и имаш подозрения, че акумулатора се нуждае от дозареждане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментара колега.

Купих си това: http://akumulatori.bg/220/Product/480/CTEK MXS 7.0 12V 7

Заради 5 г. гаранция и опция за възстановяване на изпатил акумулатор.Определено мога да кажа, че до голяма степен се възстанови капцитета на батерията след като направих няколко цикъла на зареждане и разреждане с 5W крушка.

Редактирано от xyz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×