Jump to content

H6 - мостът към Европа за Great Wall


bobonikolov
 Share

Recommended Posts

Произвежданият в България модел вече се продава в страни от ЕС

През поточните линии на завода за автомобили в Ловеч, който бе открит преди две години, вече минаха четири различни модела на китайската марка Great Wall. Петият - H6, който се качи на конвейера наскоро, е моделът, на който производителите възлагат най-големи надежди. Именно той трябва да отвори пазарите на Европа за Great Wall.
DSC_1310.JPG
Едни от първите автомобили Great Wall H6, произведени в Ловеч 

Още при първата копка на завода беше ясно, че продукцията му ще бъде предназначена за Европа. Все пак пазарът на България е прекалено малък за капацитета на цял автомобилен завод. Износът на сглобяваните до момента модели - Voleex С10, Hover H5, Steed 5 и Voleex C20R, достигна най-вече до съседните на България страни. Плановете за напълно новия H6 обаче са далеч по-смели. Предвижда се моделът да стъпи на пазарите на Сърбия, Румъния, Чехия и Унгария още преди края на 2014 г. А до 2016 година да бъде наличен на общо 16 европейски пазара, сред които Италия, Чехия, Словакия, Словения, Унгария, Полша, Австрия, Румъния, Албания, Гърция и дори Турция. Става въпрос за сглобени в България автомобили.

Всъщност износът на Great Wall H6 вече започна. Моделът бе представен в Италия, от където дойдоха и първите 200 заявки. Предварителните планове сочат, че към страната ще пътуват по около 150 автомобила на месец. При интерес, износът ще бъде увеличен. 
2.jpg
Това са европейските пазари, на които H6 трябва да се продава до 2016 г.

В момента във фабриката на Литекс Моторс край Ловеч работят около 200 човека. Предвижда се обаче броят им да расте всяка година, като при пълен производствен капацитет от 50 000 автомобила годишно, заетите в завода може да достигнат 2 000 души. Новите халета, които трябва да бъдат построени през следващите няколко години, ще бъдат предназначени за точково заваряване и боядисване. 
DSC_1335.JPG
Една от станциите на поточната линия  

Защо обаче производителите са избрали именно H6 за свой посланик в Европа. Кросовърът е най-модерният и съвременен модел на Great Wall. Той е и най-продаваният SUV в Китай за 2013г., като получи титлата „4х4 автомобил на годината“ в страната. Моделът е и сред основните "виновници" за 48-процентното увеличение в продажбите на SUV автомобили, което Great Wall записа през 2013 г. Освен това търсенето на SUV автомобили в Европа непрекъснато расте. 

А заводът край Ловеч е избран, тъй като това е единственото автомобилно съоръжение на компанията, чиято продукция има типово одобрение и сертификация за производство и продажба на автомобили на територията на Европейския съюз. Освен това заводът на Литекс Моторс е отличен за най-добър завод на Great Wall извън Китай в две поредни години – 2012г. и 2013г. Не на последно място, заводът е избран и заради стратегическото разположение на България и сравнително евтината работна ръка.
1.jpg
Great Wall H6 получи 5 звезди на китайските краш тестовете, което е най-високата възможна оценка

Дали обаче Great Wall H6 е достоен за Европа? Това само времето може да покаже. Ние ще се постараем да изтъкнем предимствата и недостатъците на модела, които открихме за себе си. 

Great Wall H6 е изключително просторен и добре оборудван кросовър. Двигателят му е китайска разработка и се произвежда в Китай. Но компонентите са доставени и произведени от световни фирми. Същото се отнася и за системата за задвижване на четирите колела и цялата периферия на мотора. Двигателят, например, разполага с последно поколение DELPHI Common Rail система, VGT - турбо компресор с променлива геометрия от BorgWarner, последно поколение DPF филтър и EURO 5b+ ниво на вредни емисии. А за задвижването се грижи последно поколение advanced TOD® система за интелигентно 4х4 задвижване, разработена от американския гигант BorgWarner. Сред другите доставчици са компании като Valeo, Bosch, ZF, Johnson Controls, Mahle, Ricardo и др.
DSC_1355.JPG
Поредната проверка за качество 

Що се отнася до сглобката, за която отговарят българските майстори, тя е на много високо ниво. Екипът е млад - средната възраст на механиците във фабриката е 19 години, и много амбициран, което определено личи. Качеството на сглобката при H6 не отстъпва на това, което сме свикнали да виждаме при европейските или азиатски автомобили. Няма разминаващи се елементи или пък различни по големина хлабини. Едно просто отваряне и затваряне на вратите на автомобила показва, че в завода край Ловеч качеството е основен приоритет. Всъщност производственият процес в завода се осъществява по японски модел и по-точно по производствената система на Toyota - TPS (Toyota Production System).
DSC_1356.JPG
Мощна струя вода проверява дали уплътненията ще устоят на атмосферните условия

Когато става дума за пътното поведение на H6, трябва да знаете, че той има комфортна настройка. Да, возията е приятно мека, но това се отнася и за поведението в завои. Лично на нас не допадна управлението, най-вече заради прекалено лекия волан. Спирачната система също може да бъде подобрена, тъй като педалът на спирачките се усеща леко твърд. 

Иначе, изолацията от шумове е сравнително добра, както и комфортът, който предлагат седалките. Дизайнът също е привлекателен, а оборудването дори на базовите версии е повече от богато. Което обаче се отразява на цената - от 38 990 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

 

От автора на темата:

Най - много се издразних обаче от коментарите под статията. Някакъв си анонимник обяснява, че искали с негов екип да снимат завода, но им отказали и от вътрешни хора били разбрали, че колите идвали цели и тук ги продавали така, а производствен процес имало само, когато от Литекс моторс изберат момент да пуснат репортери. Колко малоумен трябва да си първо да повярваш на подобна глупост и после да я пишеш по форумите, че на всичкото отгоре и да я повтаряш като папагал в няколко коментара.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

ХАХАХАХАХ, АИДЕ УТРЕ ВСИЧКИ ДА ПУСНЕМ ЗАЯВКА ЗА СНИМКИ...аз имам професионална фототехника и минавам за репортер...КОЛКО СА СЪГЛАСНИ..

Link to comment
Share on other sites

Не съм чувал за какъвто и да е завод по света, където да е позволено да се снима без контрол. Навсякъде има строг регламент за това нещо и посетителите са длъжни да се съобразяват.

Link to comment
Share on other sites

Да така е съгласен съм. Един пример. Забелязах, че в Ютюб има клипове от завода на Грейт уол в Китай, където се организират туристически обиколки на завода със специални влакчета. Влакчетата тръгват от паркинга на завода и обикалят по определен маршрут вътре в него. Никъде не се пуска без контрол. Но твърденията на няколко индивида под статията определено дразнят. А и като знам, че има хора които са наивни и вярват на всяка дума колко му е да тръгне лош слух за завода.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...