Jump to content

Производство на авточасти в България


qass

Recommended Posts

Здравейте колеги, предлатам в тази тема да постваме новините, свързани с разкриващите се и вече функциониращи произвоства на авточасти в България.

 

Германски производител на ключалки за автомобили отваря голям завод в Русе

Германци ще правят завод за авточасти в Русе

 

Германската компания "Витте аутомотив" (WITTE Automotive), която се занимава с производството на дръжки за врати, ключалки и заключващи системи за автомобили, ще строи голям завод в Русе, съобщи кметът на крайдунавския град Пламен Стоилов, цитиран от БТА.

 

Предвижда се първият етап да завърши през март 2014 година", обясни кметът и допълни, че е въпрос на дни компанията да получи сертификат за инвеститор - първи клас.

 

Още преди 4 г. от компанията обявиха, че ще вложат общо 21 млн. лв. в проекта "Завод за производство на електронни и механични части за автомобилната индустрия в Русе".

 

Проектът трябва да разкрие 300-400 нови работни места. Освен производство ще се създаде и център за развойна дейност, където директно ще се разработват новите продукти по предварително зададени спецификации на клиентите.

 

Компанията, която работи с всички най-големи автомобилни производители в света, вече е купила два терена в Индустриалния парк. Има интерес и към още един парцел от около седем декара, който е общински, като на него ще бъде изградена административната сграда.

Основана през 1899 година от Едвалт Вите, компанията първоначално произвежда ключалки за куфари и катинари. След втората световна война "Витте аутомотив" се специализира в направата на ключалки за автомобилната индустрия, като първите продукти намират приложение в легендарния "бръмбар" на "Фолксваген".

 

Продажбите на компанията през 2011 г. възлизат на 415 млн. евро, което е с 20% повече в сравнение с 2010 г. "Витте аутомотив" е със седалище във Фелберт (Германия), произвежда продукцията си в осем завода - шест в Германия, един в Чехия и един в България.

Редактирано от qass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старозагорски завод прави уплътнения за "Мерцедес" и "Фолксваген"

20:32 03.02.13

Старозагорска фирма изнася продукция за световни гиганти в автомобилостроенето. Заводът на "Стандард профил" в Града на липите произвежда гумени уплътнения за колите на "Мерцедес", "Фиат", "Опел", "Фолксваген" и други, похвали се директорът на предприятието Петър Ангелов.

В старозагорската фирма работят около 1150 души, които ги прави най-големия работодател в града. В плановете на ръководството обаче е производството да се увеличи двойно. В близко бъдеще трябва да бъди вдигнат втори огледален завод на сегашния, в който да бъдат наети още толкова работници.

Средната работна заплата в предприятието е 600 лв. Хората получават още безплатна храна и транспорт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В гр. Казанлък предприятието Аркомат-България ЕООД произвежда кабелни комплекти (снопове) за автомобили МЕРЦЕДЕС, РЕНО и ФОРД.

 

 

В село Мусачево, община Елин Пелин се произвеждат седалки и кожени салони за BMW.

Редактирано от johnnie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Сливен и Ямбол Язаки произвеждат окабеляване за повечето марки автомобили. В Русе Монтупет сглобяват двигателни глави за Рено и други автомобилни марки. В Ботевград се произвеждат навигационни и сензорни системи за автомобили. Ето списък с фирмите :

България има 1 (един) завод за производство на автомобили, който работи от едва няколко месеца. Но страната бавно и почти незабележимо се разраства като доставчик на автомобилни компоненти за някои от най-големите гиганти в сектора. Дори и в разгара на кризата различни компании продължиха да увеличават производството си и в момента около 30 фирми изнасят за Европа. Заводите са все нови и чужди, вече имат завиден оборот от над 1.5 млрд. лв. и нищо чудно в сектора да са половината от производствените инвестиции през последните години.

 

Нови играчи от Турция, Германия и САЩ продължават да оглеждат България, която се конкурира със Сърбия, Румъния и Македония като предпочитана производствена дестинация. За турска компания, производител на фарове, влизането е почти гарантирано. Докато германски концерн за автоклиматици и американски за въздушни възглавници все още се двоумят, но има шанс да предпочетат България.

 

Защо тук

 

През последните години балканските държави донякъде изместиха Словакия, Полша, Чехия и Унгария, които бяха предпочитани от компаниите в сектора преди 10-15 години, но разходите в тях нараснаха и за производителите е все по-рентабилно (заради ниските заплати) да инсталират мощностите си на изток. Плюс е и близостта до автомобилните заводи в Румъния, Турция и Сърбия. Освен удобната и евтина логистика регионът е предпочитан и ако трябва бърза пренастройка за детайлите, както и за по-бутикови и малки серии.

 

Силната конкуренция между балканските държави за повече инвеститори е напълно разбираема. Инвестициите в производство откриват стотици работни места, променят икономическия облик на страните и увеличават износа с милиарди.

 

Най-яркото доказателство, че секторът вече е ключов и за България, е, че в чуждестранните производители на автомобилни компоненти в България работят над 15 000 души. Приходите на водещите шест компании в сектора надхвърлиха 1 млрд. лв. през 2011 г. (виж инфографиката). Те са международни предприятия, които работят по дългогодишни договори с европейските автопроизводители. Например японската "Язаки България" произвежда автомобилни кабели в Ямбол за Renault. В момента пред завършване е и вторият завод на компанията в Сливен, който ще работи с Ford. Друга група, която продължава да увеличава инвестициите си, е френската Montupet. Производителят на алуминиеви компоненти доставя на Audi, BMW, Ford, Dacia и Volvo. До края на тази година компанията ще вложи 12-15 млн. евро в разширяване на мощностите, най-вече в ново хале от 10 000 кв.м. За последните три години русенското дружество е увеличило приходите си от 12 на 100 млн. лв. и очаква още 40% ръст през тази година.

 

Доказателство колко привлекателно е производството на авточасти в България са и корпоративните придобивания на основни играчи в сектора. Компаниите "Сензор найт индастриал" и ЕПИК, които бяха част от белгийската група Elex, бяха продадени съответно на регистрираната в Холандия Sensata и на филипинската Integrated Micro-Electronics Inc. (IMI). "Сензор найт" произвежда основно един продукт - температурни сензори, които се намират във всички автомобили в Европа. Клиенти на компанията са гиганти като Volkswagen Group, KIA и Hyunday. От своя страна ЕПИК прави чипове за различни системи, които впроследствие се вграждат в модели на BMW, Mercedes, Fiat и много други.

Друга компания, която продължава да разширява дейността си в България, е американската Johnson Controls. Различното тук е, че не се произвеждат компоненти, а се правят разработки. Предприятието в София обяви в края на 2011 г., че ще наеме още 60 софтуерни инженери към персонала си от 550 души, които са ангажирани в създаването на софтуер за електрониката на почти всички големи автомобилни компании. За тази цел Johnson Controls финансира програми в различни университети.

 

Една от последните компании, които навлязоха в страната ни, е южноафриканската ALC. От тази година в завода си в село Мусачево край София тя произвежда кожени тапицерии за седалките на 5-а и 7-а серия на BMW. Според инвеститорите България била предпочетена пред страни като Полша, Унгария и Хърватия заради плоския корпоративен данък и икономическата стабилност. Очакванията на ALC са на петата година приходите да нараснат до около 90 млн. евро. За целта компанията ще разшири клиентите си в Европа. От ALC преговарят и с българския производител на автомобили "Литекс моторс", но засега разговорите са в начална фаза.

"Всички компании, които вече са на българския пазар, са тук заради евтината работна ръка и квалифицирания персонал", казва Тил Трукенмюлер, чиято консултантска компания IMACOS Group има офис в България и работи с някои от големите производители на авточасти в Европа. Според него възможностите пред страната ни са не само да привлече нови играчи, но и да помогне на настоящите да надстроят бизнеса си в България. Като пример той сочи германския производител на тапицерии и седалки Grammer, който може да интегрира производствата си от съседни държави в българското си предприятие в ботевградското село Трудовец.

 

Ако на дошлите инвеститори се погледне по страни, всъщност съседна Турция вероятно ще е лидер. От години тук има няколко предприятия за кабели. Най-мащабна бе инвестицията на Sisecam. Наскоро производителят на каучукови изделия Teklas Holding вложи 15 млн. лв. в строеж на втори завод в Кърджали.

 

Скоро трябва да започне производство и турският производител на фарове Ayfar, който вече купи сграда в село Медовина в община Попово (виж карето).

 

Още надежди

 

Доставчиците на компоненти обикновено строят завод, който ще има сигурни поръчки за следващите пет до седем години. Сред компаниите, които в момента оглеждат България за следващата си производствена дестинация, е германската Behr-Hella Thermocontrol. Тя е сред европейските лидери в производството на климатици и работи както с луксозни производители като Lamborghini и Bugatti, така и с повечето от водещите автогиганти. Нейни представители са оглеждали Пловдив за евентуален бъдещ завод, съобщи кметът на града.

 

Преди няколко месеца германският химически гигант BASF също обмисляше инвестиции в производство на катализатори за автомобили и камиони в България, но все още няма решение от централата на компанията. Страната ни се "състезаваше" с Македония, Чехия, Словакия и Румъния.

 

България е сред кандидатките и за завод за въздушни възглавници на един от лидерите в производството на автомобилни компоненти - TRW. Представители на американската компания вече са посетили потенциални производствени мощности в Сливен, Стара Загора и Първомай. Според първоначалните информации TRW планира да създаде до 1000 работни места, които да произвеждат за основните й клиенти в Германия като BMW, Mercedes и др.

 

Най-големият конкурент на страната ни е Сърбия, която предлага държавно финансиране от 12 млн. евро на германците, или половината от стойността на проекта. България не предлага подобни стимули, но предимствата на страната ни са плоският данък и лесният износ заради членството в ЕС.

 

Интересът в разгара на една от най-големите кризи в историята на Европейския съюз показва, че дори и без автомобилно производство България се опитва и бавно успява да привлече чуждестранни инвеститори. Те може и да не са от калибъра на Renault и Ford в Румъния или Fiat в Сърбия. Но със сигурност са добре дошли за българската икономика.

 

oo_1880878.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...