Jump to content

qass

Members
  • Мнения

    19
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    1

Profile Information

  • Карам:
    Партнер 1,9D, C4 II

qass's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Обществена Репутация

  1. Заводът за електробуси в Брезник готов Ето какво каза в интервю за EconomyNews.bg Михаил Иванов, ръководител на завода на „Булминерал” ООД в град Брезник. Г-н Иванов, на какъв етап е строителството на завода и кога се очаква да бъдат приключени всички дейности? Заводът е напълно готов. В момента текат регистрационни документи и вкарване в експлоатация. Това ще стане може би до месец, но не искам да се ангажирам с конкретна дата или срок. Знаете, че това са документални процедури и понякога отнемат повече време от предвиденото. Когато приключим с тези две неща, ще обявим точната дата за официалното откриване и ще поканим медиите и всеки, който иска да присъства Какъв пазар ще търсите за автобусите? В началото надеждите ни ще бъдат насочени към българския пазар, така че очакваме първо да стъпим на местния пазар. Все пак това ще бъдат чисто електрически автобуси, затова очакваме да се разгърнем и на европейския пазар. След подписването на договора с китайските ни партньори, имаше сериозен интерес от страна на немските медии към нас. Така че имаме потенциал и възможности да се развиваме в Европа, но плановете ще дойдат с производството. /обновена/ Досие Eлектрическият автобус BYD eBus12 е с дължина 12 метра. Използва собствено производство литий-желязо-фосфатната батерия, с която може да измине до 250 км с едно зареждане в градски условия. Технологията вече се е доказала в 10-милионния град Шенжен – към декември 2012 електрическите автобуси на BYD са изминали общо близо 12 милиона километра. BYD eBus12 са част от градския транспорт на холандската провинция Friesland (Фризленд), а в момента същият модел е подложен на тестови изпитания в Брюксел. BYD се котира на Хонконгската фондова борса и акционер в нея с 10% дял е американският милиардер Уорън Бъфет. Пазарната цена на един автобус BYD eBUS12 e 2,1 млн. юана или 501 хил. лв.
  2. Старозагорски завод прави уплътнения за "Мерцедес" и "Фолксваген" 20:32 03.02.13 Старозагорска фирма изнася продукция за световни гиганти в автомобилостроенето. Заводът на "Стандард профил" в Града на липите произвежда гумени уплътнения за колите на "Мерцедес", "Фиат", "Опел", "Фолксваген" и други, похвали се директорът на предприятието Петър Ангелов. В старозагорската фирма работят около 1150 души, които ги прави най-големия работодател в града. В плановете на ръководството обаче е производството да се увеличи двойно. В близко бъдеще трябва да бъди вдигнат втори огледален завод на сегашния, в който да бъдат наети още толкова работници. Средната работна заплата в предприятието е 600 лв. Хората получават още безплатна храна и транспорт.
  3. Като назначиш хора без нужните знания, умения и опит, те сами, от глупост и некадърност оплескват нещата без някой да им го е поставил като задача. 10 хил подписа без пликове и бюлетини, 20 хил недействителни бюлетини - това прави незачетен вот 2,14% от гласувалите. В някои бизнеси, тези 2% са цялата печалба и никой не би държал персонал с такъв висок процент брак в работата. Да, вярно е, че има хора, които умишлено са пуснали невалидни бюлетини, ама те едва ли са повече от 0,1-0,2% от гласувалите. По- евтино е от професионална шашма и вината носи друг, ама този дето ги е назначавал тези гении, писали протоколите, го е направил целенасочено и нарочно без всякакво съмнение. Същият кадрови подход личи и в други държавни и общински служби, станали причина за заглавия по началните страници на медиите през последните месеци и години.
  4. Имал съм няколко телефона Привилег и личното ми впечатление е, че тези телефони си имат пазар, а до преди година-две, преди утвърдените марки да пуснат телефони с по две сим карти си имаха и пазарна ниша. При тези телефони основно снижаването на цената идва от остарелите дисплеи и собствената операционна система. Предимствата са - ниска цена, остава в покритие при доста ниски нива на GSM сигнала, плейване на почти всички видео и аудио формати с много добро качество и сила на звука, много добро аналогово радио и телевизия, които не губят сигнал дори и в кола, караща по пресечен терен. Основни недостатъци - евтината пластмаса на корпуса и копчетата, лошата работа с Интернет и електронна поща, липсата на възможност за синхронизация на контактите и инсталиране на допълнителни софтуерни приложения. За мен много добър избор за ученици в началните класове, възрастни хора и като основен телефон за излети, лов и риболов, където лъскавия ни самсунг, HTC или айфон могат сериозно да загубят бляскавия си външен вид или да се напият с вода и боклуци. Освен това тези телефони успешно заместват доста по-скъпите аудио и видео плеъри, портативни радио и ТВ приемници (поне до септември месец) сред природата и в колата по време на път.
  5. Здравейте колеги, предлатам в тази тема да постваме новините, свързани с разкриващите се и вече функциониращи произвоства на авточасти в България. Германски производител на ключалки за автомобили отваря голям завод в Русе Германци ще правят завод за авточасти в Русе Германската компания "Витте аутомотив" (WITTE Automotive), която се занимава с производството на дръжки за врати, ключалки и заключващи системи за автомобили, ще строи голям завод в Русе, съобщи кметът на крайдунавския град Пламен Стоилов, цитиран от БТА. Предвижда се първият етап да завърши през март 2014 година", обясни кметът и допълни, че е въпрос на дни компанията да получи сертификат за инвеститор - първи клас. Още преди 4 г. от компанията обявиха, че ще вложат общо 21 млн. лв. в проекта "Завод за производство на електронни и механични части за автомобилната индустрия в Русе". Проектът трябва да разкрие 300-400 нови работни места. Освен производство ще се създаде и център за развойна дейност, където директно ще се разработват новите продукти по предварително зададени спецификации на клиентите. Компанията, която работи с всички най-големи автомобилни производители в света, вече е купила два терена в Индустриалния парк. Има интерес и към още един парцел от около седем декара, който е общински, като на него ще бъде изградена административната сграда. Основана през 1899 година от Едвалт Вите, компанията първоначално произвежда ключалки за куфари и катинари. След втората световна война "Витте аутомотив" се специализира в направата на ключалки за автомобилната индустрия, като първите продукти намират приложение в легендарния "бръмбар" на "Фолксваген". Продажбите на компанията през 2011 г. възлизат на 415 млн. евро, което е с 20% повече в сравнение с 2010 г. "Витте аутомотив" е със седалище във Фелберт (Германия), произвежда продукцията си в осем завода - шест в Германия, един в Чехия и един в България.
  6. Кметът на Перник: "Сурва" е на път да получи световно признание "Доволна съм, че кандидатурата на пернишката Сурва вече е част от представителния лист, който ЮНЕСКО предстои да разгледа за включване в списъка за нематериално културно наследство на човечеството. Това е голяма чест". С тези думи кметът на Перник Росица Янакиева изрази удовлетворение от успешните първи стъпки на общината, която е с кандидатура народният обичай "Сурва" да бъде признат за част от световното културно наследство. Пред медиите кметът на Перник даде и повече информация за предстоящия Международен фестивал на Маскарадните игри, който се открива на 1 февруари в 18 часа. Мащабите на събитието с дефилетата на групите, които тази година ще се представят на 2 и 3 февруари, безспорно утвърждават Перник като европейска столица на маскарадните игри. Във фестивала ще се включат повече от 6000 участници от 94 български и чуждестранни маскарадни групи, сред които представители на Словения, Палестина, Индонезия, Гърция и Албания. Участниците са от най-високо ниво и са печелили редица награди от карнавални фестивали.
  7. Математическо чудо: В софийски район активността спаднала преди края на изборния ден Според ЦИК активността на гласуващите в 25-ти избирателен район - т.е. район „Красна поляна" в София, в 17 часа е била 22,79%, а два часа по-късно в края на изборния ден - 22,44 на сто. Коментарите под статията са още по-любопитни ЕЛЕМЕНТАРНО, ДОРОГОЙ КАДИЕВ - 30.01.2013 г. 20:26:05 Всичко идва от некадърни или необучени членове на СИК. Прегледах част от протоколите в 25 район София. Само няколко куриоза: 1. Секция 254621035 - подписани гласоподаватели 2, пликове 103; 2. Секция 254613018 - подписани гласоподаватели 1, пликове 197; 3. Секция 254623013 - подписани гласоподаватели 6, пликове 184; 4. Секция 254629103 - подписани гласоподаватели 5, пликове 221; 5. Секция 254618057 - подписани гласоподаватели 4, пликове 170; 6. Секция 254622032 - подписани гласоподаватели 861, пликове 190, а броя на гласоподавателите по списък е по-малък от подписаните - 858; 7. Секция 254618056 - подписани гласоподаватели 633, пликове 128, а броя на гласоподавателите по списък е по-малък от подписаните - 629; Има и още глупости. Така са въведени ДВА пъти в ЦИК! За цялата страна има 10000 повече подписи от пликове, а в 25 район София са САМО 800. По-нормално изглежда обратното, пликовете да са повече. Пускаш плика, но забравяш да се подпишеш. Обратното не е логично - подписваш се, но не пускаш плик. Човек, чете тези неща и се чуди да плаче ли или да не вярва на очите си. Представям си как ще броят гласовете този състав на ЦИК и РИК лятото.
  8. Китайски мотор за Брезник "Голяма нова сграда - няма как да я пропуснете." Описанието, с което двамата мъже на централната улица на Брезник ни упътват към новия завод за производство на електрически автобуси, дава почти пълна представа какво означава проект от такъв мащаб за града. Стойността на целия китайски проект е 135 млн. евро. Част от парите вече са вложени в новата сграда, която българският партньор е построил през последната една година. Това включва два цеха и административна сграда, доставено е и механичното оборудване за единия от цеховете. "Инвестицията в Брезник вече е за над 30 млн. лв.", каза Александър Усачов от "Булминерал", който е и член на надзорния съвет на новото дружество. В момента усилията са фокусирани върху завода в Брезник. От него през февруари трябва да излезе първият тестов електрически автобус, който да мине сертификация в България. Европейската сертификация вече е направена от подразделението BYD Europe на китайската компания, което се намира в Холандия. Масово производство може да започне едва след като приключи тази процедура. "Трудно можем да се ангажираме със срокове, защото одобрението зависи от администрацията, от агенциите за изпитване. Едва след това ще имаме ясен график", каза Ишбранд Ху от BYD Europe и член на борда на "Авто груп моторс". Вторият етап от проекта предвижда изграждане на технологичен парк с няколко различни производства. Той е много по-мащабен от първия и за него ще е необходима и по-голяма площ. В бъдещия парк компанията планира да произвежда три основни продукта, всичките за европейския пазар: зарядни електростанции, акумулатори и LED осветление. И в трите области китайският партньор има сериозен опит. "За това, което ние искаме да правим, ни е необходима логистика. По-изгодно ни е да сме близо до море или до гръцката граница, откъдето отново да превозваме товарите си до най-близкия морски път", каза Усачов.
  9. В Брезник завода ще се помещава в съществуваща административна сграда и две халета, които са основно ремонтирани през последната година. Ремонтът е приключил през ноември. Явно се чакат (а може би са дошли вече) поточните линии и китайските обучители. За електро-автобусите с батерии – стойността на проекта е 135 млн. евро в първата си фаза, като последващата фаза предвижда и производство на компоненти в България и инвестицията ще бъде много по-голяма, каза още Добрев. Набират персонал за електрическите автобуси Изпратено от elli901 на Вт., 18/12/2012 - 09:57 Брезник става входна врата към Европа на гиганта “Би Уай Ди”. Тук ще се намира първата и единствена засега производствена база в Стария континент на китайската компания. Приоритетно ще се сглобяват електрически автобуси, коментира Михаил Иванов – изпълнителен директор на новоучреденото българо-китайско дружество “Ауто груп мотърс”. В очакване на поточните линии са два цеха с обща разгъната застроена площ 10 000 кв.м. Първите електрически автобуси, които ще излязат от брезнишкия завод ще бъдат с дължина 12м. В зависимост от претенциите на клиента дължината може да достигне 18м.Броят места също ще бъде съобразен с изискванията на потребителите. Автобусите ще бъдат съоръжени с климатици,предвидени са места за багаж, рампи и места за инвалиди. Пробегът им с едно зареждане е приблизително 250км. Батерията е в гаранция до 2 000 зареждания, което се равнява на 500 000 км пробег, поясни Иванов. Капацитетът на завода е до 60 автобуса на месец. Електрическите автомобили, които ще излязат от Брезник ще бъдат с марката Е6. “Ауто груп мотърс” ще се стреми да постигне достъпна цена на продуктите си за гражданите, увери Иванов. Специални оферти ще бъдат предлагани на общини, превозвачи, куриерски фирми,таксиметрови компании. От тази седмица започва набирането на персонал. Ще се търсят технически грамотни местни кадри. Те ще бъдат обучавани веднага от китайски работници, които се очаква да дойдат в началото на 2013г. заедно с първите части на електроавтобусите. На първия етап в Брезник ще се извършват само операциите по сглобяване на превозните средства. Сега се водят разговори за изграждане на голям машиностроителен парк у нас, обхващащ цялото производство на “Би Уай Ди”. Все още не е избран регионът, в който той ще бъде локализиран. Производствената му мощност ще бъде десет пъти по-голяма от тази на брезнишкото предприятие. Паралелно се преговаря с водещи компании за поставяне на бързозарядни станции за електромобилите. Те ще бъдат разположени на удобни за целта места – големи търговски центрове, бензиностанции, много посещавани паркинги. Могат да се предвидят и мобилни зарядни станции, разказа Иванов. Китайският концерн е стъпил в Европа преди две години, като открил свой офис и създал дъщерно дружество в Холандия. Там е регистриран електрически автобус, който е изцяло тестов. До няколко седмици се очаква Би Уай Ди да получи европейски сертификат,съобщи Иванов. Производството ще тръгне от бившия завод за алуминиева дограма в Брезник, купен от българската “Булминерал” преди около две години. Районът е избран заради изгодната цена на сделката и високата безработица. Проучване на “Булминерал” показало, че 38 предприятия в Пернишки регион са затворени по време на прехода и кадрите им не упражняват техническите си способности. Затова от ръководството на смесеното предприятие се надяват бързо да наберат качествена работна ръка.Очаква се да бъдат открити 120-150 работни места. Брезнишкият завод три пъти е посещаван от китайските партньори,които горещо одобрили производствената база и работната среда. Предприятието ще бъде режимно. Не се разрешава снимане с камери, фотоапарати, изземват се и телефоните, притежаващи заснемащи устройства. “Би Уай Ди” е водеща компания в сферата на автомобилостроенето и в производството на батерии, увери Иванов. По думите му китайският концерн държи 30 на сто от световния пазар на батерии,има изнесени производства в много страни, а в САЩ партньор му е “Моторола”. Тръгналата от Перник “Булминерал”, с настоящо седалище във Варна има две собствени мини за добив на въглища в Украйна, завод за обогатяване на въглищата и кораби за транспортирането им,разказа Иванов. Компанията е започнала строителство и на голям завод за екопелети и екобрикети във Варна. източник:градски вестник
  10. poroinik, изглежда сме живяли през последните 8 години в различини държави. Уважавам мнението ти, но бъди обективен. Не съм фен на БСП, ама не виждам ГЕРБ да са с нещо по-добри от тях или пък да са направили нещо повече от тях въпреки еврофондовете, по-високия кредитен рейтинг и голямото количество стартирани инфраструктурни проекти, което завариха. Фактите говорят ясно, ГЕРБ = на 300 хиляди нови безработни, пълна ликвидация на малкия и среден бизнес, 4 години без индексациян на пенсии, помощти и заплати в държавния сектор (изключая военни, полицаи, съдии и прокурори), увеличаване на външния дълг с 4 милирда лв.+ предвиден още 1 милиард заем до лятото, изхарчени 4 милиарда лв от валутния резерв и 1,5 милиарда лева от резевра на НОИ, неколкократно увеличение на междуфирмената задлъжнялост достигаща почти 100% от БВП. И след толкова харчене какъв е резултата * Лот 2 магистрала “Тракия” от Стара Загора до Нова Загора. Дължината на участъка е близо 32 км, а стойността му е почти 138 млн. лева * Лот 3 Нова Загора – Ямбол Дължината на участъка е 35,7 km - цена от 133 973 млн. лв. * Лот 4 Ямбол - Карнобат (Първи подучастък) Този участък е с дължина от 14,8 km. Той започва от края на лот 3 и свършва при Зимница. Общо 82,5 км магистрали готови и за довършване от следващото правителство 51,06 км. В процес наизгарждане Лот 4 Тракия Ямбол - Карнобат (Втори подучастък) - Зимница-Карнобат с дължина от 34,28 км, и Лот 1 Струма Долна Диканя - Дупница с дължина 16,780 километра - за пореден път се удължава срока и на двата лота не е ясно да ли ще станат изобщо до изборите, а трябваше да са готови преди нова Година. БСП 2005-2009 г. *Лот 1 АМ Тракия Оризово - Стара Загора Участъкът е с дължина от 38,7 km. първи подучастък открит 2006, втория 2007 г. *Лот 5 АМ Тракия Карнобат - Бургас Участъкът е с дължина от 35,2 km. Участъкът е в експлоатация от 2 ноември 2006 г. *АМ Струма ПВ Даскалово - Долна Диканя На 31 януари 2007 година е открита първата отсечка от магистралата, която е с дължина 19 км. Общо 92,9 км магистрали готови и за довършване от следващото правителство 49 км.. 19 км на АМ Люлин и 30 км от АМ Марица са строени и ремонтирани от двете правителства, така там приноса е 50/50. Държавен дълг 27,5% от БВП (2005) 13,7% от БВП (2008) при 16,3% от БВП за 2011, ноември 2012 г. достигна 17.7% от прогнозвия БВП за 2012 г. или 7.035 млрд. евро Безработица официално: 10.4% 334.2 хил. (2005 г.),5.6% през 2008 г., 12.2% - 576 000 души в 2011 г., 12,4% (февруари 2012), за 2013 г от Стопанската камара прогнозират, че се очаква безработица от около 13 на сто, а според Агенцията по заетостта тя ще е малко под този праг - около 12,4 на сто. Минимална работна заплата в евро 76,69 (2005); 122,76 (2009); 158.50 (2013) Брутният външен дълг на България в края на ноември 2012 г. е 37,90 млрд. евро или 95.9% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната. В сравнение с края на ноември 2011 г. на годишна база брутният външен дълг нараства през единадесетия месец на миналата година с 1,981 млрд. евро (5.5%).
  11. nmnikolov, съглесен съм с голяма част от написаното от теб, както и с оценките ти за БСП и ГЕРБ. Да БСП са се хванали с ядреното лоби (Росатом и Атомстройекспорт с Белене), ГЕРБ с газовото (Газпром с Южен поток, Набуко и Газови електроцентрали и Австрийските производители на ВЕИ оборудване и инвестирори във ВЕИ електроцентрали), ДСБ с ТЕЦ-овете на въглища (Марица Изток 1 и 3 и американските им собственици). И всяка от тези партии гледа да унищожи другите две алтернативи, за да осигури пазар на своите. На къде и да погледнеш лоби до лоби и се става въпрос за проекти от 3 милиарда евро на горе и за енерго мощности от 2 гигавата на горе. То е ясно, че за всеки проект в енергетиката и транспорта на горивата и енергоносители играят яки комисионни, независимо дали става въпрос за България, Китай, Германия или Полша. Това си е част от играта на всички политици, като сметката винаги я плаща обикновения данакоплатец. Проблемът е, че въглищата от Добружанския бсейн поне в следващите 20-30 години няма да можем да добиваме. Ако се откажем от Белене, може и никога повече да не получим лиценз за нов ядрен реактор. И без това всички топлофикации са на газ, сега остава да направим и няколко Газови централи и съвсем ще станем роби на Газпром. Колко точно милиарда ще си прихванат руснаците за тези централи и тръбопроводи от сметките ни за газ, парно и ток никой не казва. Сега ГЕРБ демагогства с тези цени, като казва само стартовите стойности по същия начин, както лъжеше тройната коалиция за Белене, докато бе на власт. Кажи според теб друг реалистиен проект освен Белене, който може да се побере в рамките на 10 милиарда евро и да заработи в следващите 6-8 години и да се изплати до 15-20 години, щото аз не виждам такъв. А вече китайците и австрийците пищат, че им се бавят разрешителните за перките и фотоволтаиците за няколко гигавата мощност, които и в момента не можем да осигурим като студен резерв, камо ли в близко бъдеще. Напъват се и руснаци да строят ветрогенератори с хоризонтални перки и диаметър 300 м и разположени няколоко една над друга, дето щадели птиците. Електроенергията от ВЕИ може да стане основен енергоизчник някога в бъдещето, както и много други иновативни технологии, които се разработват вмомента, но това няма как да стане в следващите 20-30 години, които са критични за нас като потребители и държава. *** Резултати според РИК протоколи, нещата действително са на кантар 3. Брой на гласоподавателите в района според избирателните списъци 6952183 4. Брой на гласувалите гласоподаватели според подписите в избирателните списъци 1415098 20.35% 5. Брой на гласувалите според намерените в урната пликове 1405378 20.21% 6. Брой на пликовете, в които не е намерена бюлетина 646 7. Брой бюлетини намерени в урната без плик 372 8. Брой на сгрешените бюлетини 3725 РЕЗУЛТАТИ ОТ ГЛАСУВАНЕТО ПО ПОСТАВЕНИТЕ ВЪПРОСИ 0 9. Общ брой на действителните бюлетини 1385283 10. Брой на действителните бюлетини с отговор „да” 851757 60.66% 11. Брой на действителните бюлетини с отговор „не” 533526 38.00% 12. Брой на недействителните бюлетини 18868 0.134%
  12. 27% от гласувалите с "ДА" и 31% от гласувалите с "НЕ" са партийно не ангажирани гласоподаватели. Трудно ми е да повярвам, че 500 хил души в България могат да бъдат локално и корпоративно ангажирани. От друга страна поне 40% от негласувалите 80% са лица с контролиран вот и не са гласували, не защото не ги е страх от цените на тока, а защото просто никой не им е платил за мнението, а те безплатно не гласуват. Особно в Източна България забавлението бе на ниво - преспи, коловози и много студ. Принципно износът на електроенергия зависи от цената, която са склонни да платят клиентите и цената, на която са склонни да продават търговците - това не зависи от количеството на произведената електроенергия в региона. Както писаха по-горе колегите, ако продаваш скъпо пазар няма. Всъщност въпросът опира до това, че и в момента изнасяме само периодично ограничени количества електроенергия, а не целогодишно, както бе преди затварянето на малките 4 блока. След 2017 и 2019 г., т.е. след 4 и 6 години, е твърде вероятно не може да покриваме собствените си нужди и да ни се налага да внасяме от вън, като 4 ст/квтч на Козлодуй няма да ги има в микса и тогава цените на дребно ще скочат от 50 до 100%. Много хора приемат априори, че ще бъде удължен с 15 години живота на 5 и 6 блок в Козлодуй, но не си дават сметка че това не е евтина, бърза и безпроблемна процедура, още повече че зависим от Росатом и Атомстройекспорт и поради това след удължаването на ресурса на 5 и 6 блок цената на електроенергията от Козлодуй ще се повиши и ще достигне тази от Белене. Да не говорим колко ще скочи тока, ако се реализира програмата на Газпром за строеж на нови газови електроцентрали в България, заедно с изплащането на милиардите за Набуко и Южен поток (общо 3658 милиона евро без ДДС само за тръбите на наша територия, по които ще тече газ, ако има кой да я купи, също като тока от Белене). Забележи, че тези 3658 милиона евро без ДДС са без лихвите и таксите по кредитите и актуализирането на цените с инфлацията, т.е. това е стартовата цена, а колко ще е крайната цена никой не ти казва - по догатки съм 7-8 милиарда евро. За сравнение с Белене стартовата цена е 4 милиарда евро без ДДС, която с инфлационните индексации достига 6,3 милиарда, а с лихвите и таксите по кредитите и прилежащата инфраструктура достига 10 милиарда евро по думите на Бойко Борисов и Дилян Добрев. Защото това показват сменките на външните консултанти (които, почти напълно се припокриват с тези на руските проектанти) и цените на международните пазари, от които можем да внасяме електроенергия. Освен това, електроенергията не е хранителни стоки или дрехи и там купуваш на нормални цени само количествата, които си заявил с месеци по-рано. За електроенергията няма логистични центрове и сладове, които да компесират спадовете в потреблението и повишената консумация. За нормално се приема реалната консумация на електроенергия да се разминава с планираната в рамките на 20%. При което излишъка се препродава на цени между 30 и 40% от текущата в момента, а недостика се закупува на цени от 200 до 250% завишени цени. Затова, когато внасяш от вън електроенергия, дори и тя да е на себестойност, еквивалентна на произведената в България, реално я получаваш с 10 до 20% по- скъпо. ВЕЦ-ът е човешкото съоръжение с най-голям антропогенен натиск върху околната среда и е единствено съоръжение, строено от човек, което унищожава околните биотопи в радиус от повече от 100 км. По- вредна от ВЕЦ-а за околната среда и за биоразнообразието електроцентрала в човешката история все още не е измислена. Като се започне в ерозията на бреговете на реките след язовирната стена и на чашата на язовира, премине се през промяната на режима на седиментация на речните утайки и разтворения килород във водата, и се мине през замяната в общирни райни около язовира с по-влаголюбива растителност поради покачването на нивото на подземните води и се стигне до повишеното изпрарение на сладки води, заради прекомреното увеличаване на водното огледало на язовира спрямо естевените за конкретния релеф и климат размери. Благодариение на усиления строеж на хидротехнически съоръжения през комунизма за последните 60 години речният отток и запасите на сладка вода в България са намалели 3 (три) пъти. В Интернет и библиотеките има десетки хиляди страници статии и доклади по въпроса, стига да ти е интересно можеш с години да събираш аргументи "защо не трябва България да строи ВЕЦ-ове" и "защо ВЕЦ-а не е 100% екологично съоръжение".
  13. За съжаление съм запознат повече с поставения на референдума въпрос, отколкото с правните последици от гласуването, проведено вчера. Това, до което се добрах като информация е, че при гласували повече от 20% от списъчния състав на избирателите, въпросът от референдума се поставя за обсъждане в Парламента и Парламентът трябва да излезне с решение по поставения на референдума въпрос. До тук няма дискусии и всичко е ясно. Юристите на ГЕРБ и ДСБ казват, че Парламентът може да вземе всякакво решение по въпроса от референдума (включително и "НЕ" каквато е официалната позиция на двете партии) и това решение да не може да се променя следващите 2 години. Юристите на БСП казват, че Парламента трябва да препотвърди волята на избирателите и да гласува с "ДА" на въпроса, поставен на референдума. Аз лично не се наемам да кажа, кои са прави и кои криви. Така или иначе ДСБ ще иска твърдо "НЕ" от Парламента, а БСП твърдо "ДА" по въпроса от референдума. Има дискусия и кой въпрос да се постави на обсъждане - този от референдума, този от подписката на БСП или друг, по предложение на народни представители. Какво ще реши да прави ГЕРБ един Господ и Бойко Борисов знае. Другото, което е сигурно, че до три месеца, считано от сряда (последният срок да обявяване на резултатите от референдума) Парламентът трябва да гласува своето решение по въпроса, поставен от референдума, както и конкретни мерки, които да осигурят прилагането от всички в България на взетото решение (т.е. трябва да се гласува и правна рамка, правеща задължително изпълнението от всички на решението на Парламента). Законноста на това решение може да бъде обжалвано само в Конституционният съд, но той не е в пълен състав и не може да заседава и не може да се произнесе, което поставя под въпрос дали и кога може да влезе в сила решението на Парламента по въпроса от референдума. Явно управляващите сега разбират в какъв капан сами се вкараха и задържат решението на ЦИК за окончателните резултати от референдума до последният възможен срок с надеждата да намерят решение, което да ги извади сухи от водата. За това говорят и отвличащите вниманието на Обществото маневри, пуснати в обръщение днес. Носят се слухове, че е уволнен министър Сергей Игнатов и че утре ще бъде уволнен шефа на ДКЕВР Семерджиев.
  14. Според мен политиците съвсем съзнателно и нарочно направиха от референдума фарс, всеки преследвайки своите цели. ГЕРБ решиха да ни натрият носовете, като ни покажат, че да се гласува е безмислено и че както и да гласуваме, това няма значение, защото те ще си направят каквото са си решили - те и затова промениха въпроса по този начин. От друга страна БСП реши да провери с рефепрендума колко действително са се свили твърдите електорани на големите партии, за да знае колко гласа трябва да купи лятото за да спечели изборите. Затова и бе цялата вяла кампания, липсата на конкретни факти и от стремеж за гласуване за кауза, референдума бе превърнат в гласуване за позицията на конкретна партия. За ГЕРБ и Кунева стана лошо, защото подцениха ситуацията и се подведоха по добре премислената тактика на БСП и това сигурно ще им струва властта лятото. От друга страна се видя, че ДСБ, Атака и ВМРО, дори и в коалиця с други малки партии, имат твърде малки, нищожни шансове да влязат в следващия парламент, освен ако не си напазаруват едни 100-150 хил. гласа. Както стана ясно и от предните ми постове, аз не съм привърженик на никоя партия и гласувам по вътрешно убеждине, а не за партия и цвят, съгласно моята конкретна преценка за всеки отделен избор и съгласно фактите и политиките, както и според конкретните хора, които отделните партии са определили да ги реализират. Във всеки случай бях приятно изненадан от разрезите на избирателите, които АЛФА рисърч направи според сполучливо подбран набор от критерии. Бих се радвал, ако има интерес, да обсъдим резултатите от референдума и данните, които АЛФА рисърч обяви. За мен лично бе изненада, липсата на контролиран вод от страна на големите партии, което позволи да се види, че твърдите ядра на БСП са около 450 хил. души, на ГЕРБ 400 хил души и около 150 хил души за всички останали партии, включително ДПС, Кунева, ДСБ, СДС, Атака, ВМРО и др - общо само около 20-25% от хората, които потенциално биха гласивали на следващите избори. Разбира се с помощта на контролирания вот, основните парламентарно представени партии сигурно ще удвоят или утроят спечелените от тях гласове, което прави необходимостта от висок процент гласоподаватели задължителна за справедливостта на изборите лятото. Това, в което успя референдума безспорно е, че 27% от вота "ДА" и 31% от вота "НЕ" бяха личен избор и воля на около 500 хил души, които решиха по съвест да гласуват, без да се съобразяват коя партия и кой лидер какво е казал. Дано тези 12% постоянни гласоподаватели от нашето общество се окажат достатъчно предизвикателство на родните партии и те да предложат по- качествени листи и програми за парламентарните избори. Надявам се на следващите избори освен цвят и партия да може да избираме между политики и личности.
  15. Колега, цените на СФА за ГТО са около средните за София. С около 10-15% по- ниски от тези в сервизите на Опел и Ситроен. Цената много зависи от маслото, което сипват. За бензинови коли не мога да ти кажа цена, но за Партнер 1,9D без климатик - филтри, масло и работа е 180 лв. с ДДС. За 301 бензин с всички филтри, масло и работа не вярвам да е повече от 300-320 лв в най-лошия случай. До колкото знам този бензинов двигател е съвместна разработка с BMV и може тези 30 000 между ГТО да са си съвсем реални. ОТ СФА винаги се презастраховат за да не правят гаранционни ремонти, така че щом са дали 30000, значи на 100% са сигурни, че може да мине и 35000 между смяната на маслата. Друг е въпроса, че ако прескочиш годината или 30000 км ще си направят устата за отпадане на гаранцията. А гаранцията е 2+3 години, защото само за първите две години е пълна, а за следващите 3 е частична. Поне за някои от другите им по- бюджетни модели е така.
×
×
  • Създай нов...