Jump to content
st.videv

моторче за 4х4

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Моля ви за помощ,

та на кратко какво ми се получи:

- зимата на няколко пъти съм си карал 4х4 L бявно славно няма спиране през преспи и те така. От тогава не съм го включвал до ден днешен.

Днес реших да го включа в една кал и .... включиха се и бързи и бавни, но започна едно... като пристъргване, но .. как да го обясня

Не стърже постоянно, а нещо като брояч на обороти. Като на оборот все едно има свинска опашка или шплент, който закача. Но си работят 4х4,

След няколко маневри го изкарах на асфалта. покарах малко е изключено 4х4,

Включих го ( на асфалт) и предницата взе да ми подскача, тресе се целият Вол. Само  на 4х4,

Давайте съвети братя, какво да правя?

 

Красимир 0897 87 87 79

 

Благодаря предварително

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хвърли едно око на предния кардан, може да са разбити каретата? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой от софия да услужи с ел мотора на раздстката да видя дсли той е причина за проблемите ми. Беше запекъл зверски и го сполетя нещастие при разглобяването :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Все още се търси моторчето, сваля се за 3 минути, на буксичка е, нищо сложно в свалянето / слагането няма. Ако някой колега от София има възможност да услужи за 5 минути само да видя дали е в него проблема или да търся другаде.

 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 16.07.2019 г. at 0:33, Krasimir Balabanov написа:

Здравейте колеги,

Моля ви за помощ,

та на кратко какво ми се получи:

- зимата на няколко пъти съм си карал 4х4 L бявно славно няма спиране през преспи и те така. От тогава не съм го включвал до ден днешен.

Днес реших да го включа в една кал и .... включиха се и бързи и бавни, но започна едно... като пристъргване, но .. как да го обясня

Не стърже постоянно, а нещо като брояч на обороти. Като на оборот все едно има свинска опашка или шплент, който закача. Но си работят 4х4,

След няколко маневри го изкарах на асфалта. покарах малко е изключено 4х4,

Включих го ( на асфалт) и предницата взе да ми подскача, тресе се целият Вол. Само  на 4х4,

Давайте съвети братя, какво да правя?

 

Красимир 0897 87 87 79

 

Благодаря предварително

Здравейте Краси , 

От няколко дни разбрах че имам същия проблем. След като снощи изчетох всичко което намерих тук, мога да го опиша.

След натискане на копче 4Н включва 4х4 (щрака и работи шейтан машинката на предна лява полуоска. Чува се и "цъкането " на модула в жабката, но не чувам и не се усеща включване на машинката на раздатъчната кутия. На кал и мокра трева тресе цялата кола и се чуват"ужасни" стържещи звуци от нещо въртящо се.... Същото е и при вдигнати на подемник във въздуха 4 колела, тресат се предните колела сякаш са на каруца по асфалт.. Лесно включва и изключва 4Н, но не включва 4L. ЕКУ модула под седалката не го откривам, явно при мен е на друго място. 

До колкото съм разбрал в раздатката се изпълнява първата команда за включване на 4х4(4Н), но втората команда не се изпълнява, за 4L -бавни.

Никога не съм карал 4х4 на сухо! Включвал съм само зимата когато трябва...

Моля за коментар, какво стана с вашия проблем и как сте го оправили, какво е било в основата на нещата, ако ви се е изяснило.

Поздрави на всички колеги!

 

Edited by newfan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Каре на предния кардан е за смяна.

Заклинва някоя чашка и затова тресе предницата.

Някъде из темите го има дадено и карето което става за модела.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, Krasimirr написа:

Каре на предния кардан е за смяна.

Заклинва някоя чашка и затова тресе предницата.

Някъде из темите го има дадено и карето което става за модела.

 

Благодаря Краси, продължавам да ровя и търся... 

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ако няма да го сменяш сам остави майсторите да го мислят.

Явно е нещо стандартно с цена около 20лв. за брой така,че няма притеснения.

Каретат са две в най-лошия случай.

Мисля ,че този колега от Кюстендил имаше проблем с карето и го сменя така ,че ако искаш му се обади за номенклатурата защото нямаше до скоро регистрация тук - 0888631113.

Edited by Krasimirr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Krasimirr написа:

 Ако няма да го сменяш сам остави майсторите да го мислят.

Явно е нещо стандартно с цена около 20лв. за брой така,че няма притеснения.

Каретат са две в най-лошия случай.

Мисля ,че този колега от Кюстендил имаше проблем с карето и го сменя така ,че ако искаш му се обади за номенклатурата защото нямаше до скоро регистрация тук - 0888631113.

Още веднъж благодаря, утре ще се уверявам , че е каре при майстор, но остава 4L което не включва и това имах като идея да търся инфо. Как е името на колегата от Кюстендил, че отдавна не бях влизал във форума и не съм го срещнал?

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако включва 4H, но не иска 4L значи датчика за движение на кардана е заминал и колата не разбира че си спрял, мисли че се движиш, а 4L в движение не може да се включи. Въпроса е дали и 4H включва -като го цъкнеш легни под колата и опитай да завъртиш предния кардан с ръка. Ако става, нямаш 4х4. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, vencibull написа:

Ако включва 4H, но не иска 4L значи датчика за движение на кардана е заминал и колата не разбира че си спрял, мисли че се движиш, а 4L в движение не може да се включи. Въпроса е дали и 4H включва -като го цъкнеш легни под колата и опитай да завъртиш предния кардан с ръка. Ако става, нямаш 4х4. 

Здравей vencibull, гледаха майсторите и откриха, че е полублокирало "ниското" каре на предния кардан-до раздатъчната кутия.  Не пожелаха да го сменят, имаше в сервиза точното каре-30лв., но нямало време.... после решиха, че щом това е заминало и предното откъм предния дифт е добре да се смени...

Остана за другата седмица, но това не би трябвало да е свързано с невключване на 4L. 4H включва със сигурност 100%. Ще правя още една консултация другата седмица, че на приказки ми намекнаха за вода в раздатката, но не съм влизал в ями с вода от 2014 на Родопите, а миналата година правих профилактика на всички масла и би трябвало да няма води в маслата. Но кой знае.

Поне видях че се лее масло сякаш от капака на двигателя откъм купето...Както казват лее се щото има... А отдолу ръждата по всичко което може да си помислиш ...е като за една гора лисицида се пребоядисат....

Явно "тънките" места с нискокачествени материали и изработки стигат до края на изчисленият им живот и се натрупват, следва масова смяна....и китайците са хора и те трябва хляб да ядат...и литекс и нашите приятели майсторите :toothy10: 

Поздрави на всички колеги!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как разбра че 4H включва? Ръждата е основно ако зимата не миеш автомобила отдолу, ако след каране в кал не миеш шасито и т.н. Моята е на 9години и има само петънца, дори на места където съм рязал шасито с плазмата и само съм го пръснал със спрей всичко е наред. 

Edited by vencibull

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 29 минути, vencibull написа:

Как разбра че 4H включва? Ръждата е основно ако зимата не миеш автомобила отдолу, ако след каране в кал не миеш шасито и т.н. Моята е на 9години и има само петънца, дори на места където съм рязал шасито с плазмата и само съм го пръснал със спрей всичко е наред. 

Вдигане във въздуха на 4-те гуми и включване 4Н - започват да въртят всичките 4-ри  и тресе цялата предница, на земята прави същото -на мокра земя днес. Освен ако има в някоя от двете машинки възможност за "непълно" включване, но да предава "малко" въртящ момент на предните колела.!?

Правилно ли е предния кардан да се върти свободно с ръце при 2Н, гумите са на земята, само дето заяждаше на едно и също място и скърцаше? До колкото разбрах тук той е постоянно зацепен с дясната предна полуоска, т.е. тя не може да превърти гумата.

А че не мия отдолу си признавам, но имам 25 г. и 15г. коли и тях не съм ги мил зимно време, а в кал не влизам.. А и още не е дошла зимата т.е.мито е на автомивка на всеки 1-2 месеца и отдолу. Ръждясали са силно и всички поцинковани тръбички по спирачната система...за мен това не е нормално!

Share this post


Link to post
Share on other sites

За ръждата :

-Купуваш си един литър преобразувател на "Вюрт"/не български защото ще си изгубиш времето и парите без ефект/ и на канал си мажеш на воля с четката да попадне навсякъде - един литър стига.

-След три часа минаваш с три флакона грунд целия под - стигат.

-След изсъхване някаква битумна цапаница на "Боди" и ставаш железарка. 

Ще ти струва под 80лв и половин ден цялото упражнение за следващите няколко години.

Сега за "водата в раздатката" :

Моят съвет е да бягаш колкото се може по-бързо и по-далеч от този сервиз.

По голяма глупост и в "оторизираните сервизи" не могат да измислят.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За 4Н и 4L ти дадох телефонен номер на който колегата да ти обясни точно как да ги намериш.Лечението е елементарно ,но се искат и минимални познания.Относно заяждането - това е от скапаното каре.Ще се оправи след смяната-няма страшно.много са те наплашили тези "майстори".Карето се сменя с демонтаж/монтаж за половин час макс.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://rajda.net/produkt/rajdopreobrazuvatel/ и https://markita.net/antikor-bodi-930-1kg.html за ръждата и по тръбичките където решиш.Със сигурност е повърхностна ръждата.За 4Н и 4L  Распиновка разъёма блока управления раздаткой
--------------------------------------------
14 15 16 17 18 19 20 --- 22 23 --- 25 26
• • • • • • • п • • п • •
• • • • • п • п • • • • •
1--2--3--4--5------7------9 10 11 12 13
-------------замок разьёма---------------


1 и 14 – (Запаралелены) питание мотора редуктора переключения ( «-» при переходе с 2Н на 4H и с 4H на 4L)
2 и 15 - (Запаралелены) питание мотора редуктора переключения ( «-» при переходе с 4L на 4H и с 4H на 2H)
3 - концевик педали сцепления (соед. с «-» при нажатии педали сцепления)
4 и 16 - джойстик управления (соед. с «-» при включении 4H и 4L)
5 - концевик положения
7 и 20- Датчик раздатки
9 - пустой провод, никуда не идет
10 или 22 – (В SAFE запаралелены) - выход на блок управления включением передка (передней «шайтан машинки») В Сейлоре один из них («-» при вкл. 4Н и 4L)
11 - эл.муфта синхронизатора подключения переднего моста (кратковр. «+» при включении передка)
12 и 25 - «-12» питание
13 и 26 - «+12» питание
17 - концевик положения
18 - концевик положения
19 - концевик положения
20 - концевик положения
23 - «+12» от замка зажигания

Электродвигатель раздатки:
Логика работы концевика положения на раздатке:

режим движения - замкнутые контакты разъёма БУ
2H - 20+17+5
4H - 20+18+5
4L - 20+17+19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мери се на пиновете на буксата под седалката , а контактите са в главата на ел.мотора на раздатката.

1.Разхлабваш леко трите болта на главата където влизат кабелите , а не където е закрепен мотора и с бавни движения микрон по микрон докато писне зумера който е закачен на пиновете.

2.Ако не ти се закача зумер един в купето да натиска бутоните и един под колата да движи главата.Първо бележиш къде е към момента на настройката и малко напред или назад докато почне да включва.

Първо включва предния мост и после раздатката с няколко секунди забавяне.

Успех!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Krasimirr написа:

Мери се на пиновете на буксата под седалката , а контактите са в главата на ел.мотора на раздатката.

1.Разхлабваш леко трите болта на главата където влизат кабелите , а не където е закрепен мотора и с бавни движения микрон по микрон докато писне зумера който е закачен на пиновете.

2.Ако не ти се закача зумер един в купето да натиска бутоните и един под колата да движи главата.Първо бележиш къде е към момента на настройката и малко напред или назад докато почне да включва.

Първо включва предния мост и после раздатката с няколко секунди забавяне.

Успех!

 

 

Сърдечни благодарности. И аз ги бях намерил руските писания за тези машинки. Ще карам едно по едно първо каретата.... 

Живи, здрави и безаварийно!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, newfan said:

Сърдечни благодарности. И аз ги бях намерил руските писания за тези машинки. Ще карам едно по едно първо каретата.... 

Живи, здрави и безаварийно!

Карето няма как да пречи на включване на 4L. Краси е написал достатъчно, според мен е датчика за движение на кардана. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 1 минута, vencibull написа:

Карето няма как да пречи на включване на 4L. Краси е написал достатъчно, според мен е датчика за движение на кардана. 

Разбирам, и аз вече си мислех, че проблемите се натрупват, но са различни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги,някой ако е сменял шейтан машинката, и има желание да се раздели със старата на  сносна цена да казва. Трябва ми  тази част от нея ,която е с клемичките и на нея се намотава пружинката. Че неволно и счупих клемите.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

Edited by sirko1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 20.11.2019 г. at 23:02, newfan написа:

Разбирам, и аз вече си мислех, че проблемите се натрупват, но са различни.

Сменени 2 -те карета на предния кардан и всичко се оправи. Включва 4 H винаги, но не изключва с команда от копчето 2H. Започва да си свети копчето 2Н, но остава включено 4х4 и на таблото си свети 4Н. Трябва да загася двигателя и след подаване на контакт с ключа минава командата за превключване 4Н към 2Н. 4L включва веднъж на 5 команди от копчето 4L след включване на 4Н, но и то не изключва след команда от копчето... Сякаш копчетата са клеясали и те и не винаги минават сигналите... При първа възможност ще падне щракане...  

Карето е с размери 82х27 според майстора, на кутията няма дадени размери само -U100, има и гресьорка.

Поздрави и безаварийно...

IMG_20191127_162251.jpg

Edited by newfan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иска финосване на контактите които са в главата на машинката на раздатката и "проблема" с включването ще се реши.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз купих нова машинка, че старата малко я счупих докато я свалях. Новата не тръгна първоначално, зачистих клемите, пръснах с контактен спрей, става и с меден спрей или wd40 и проблема се оправи. 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

От де ги купувате тез "машинки" бре?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...