Jump to content
st.videv

моторче за 4х4

Recommended Posts

При  ABS се оказа,че се е изгубила линията до задно дясно колело и от днес е възстановена от модула до датчика с едно отделно кабелче.

Кабелите за отделните датчици в буксата на АБС модула /в коша при двигателя/ са пресукани два по два и стана по лесно проследяването,но проблема е,че не отговарят цветово с тези които тръгват от датчиците и в началото е леко обезкуражаващо.

Явно някъде по снопа има букса/и и там се разминават цветово,но къде е не ми се търси - важното е че работи коректно и така.

За 4ВД съвсем се забатачиха работите и на този етап мога да кажа само къде не е причината.

Не е датчика на раздатката,не е ЕКУ модула под седалката който управлява раздатката /в колата имам два вече/,не е мотора на раздатката , не са бутоните , не е и машинката на предния мост/ШМ/.

Остава само модула в жабката ,но не мога да намеря такъв в БГ за да съм категоричен.

 https://www.aliexpress.com/item/3777200-P02-Left-rudder-Front-axle-electric-clutch-controller-for-Great-wall-Wingle/32882350015.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.264.75453c00cazP1O

Ако някой изпрати само за проба или аз да му изпратя моя да пробва на неговата кола ще стане ясно надявам се.

Приемам предложения - естествено разходите за куриера ще са за моя сметка:D.

Колата трябва да е преди 2012г. според мен защото явно там е решено по друг начин/модул или поне да сте сигурни,че модула го имате.

Тук би било ценно да получим инфо от дилърите , но вече не смея да се надявам на чудо!!

Поздрави,

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Краси, ако иамш път към Варна удари една жица да го видим това кутииче къде е и кво прави. В момента нямам време да рзглабям и пращам по куриери

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,

Утре имам едно ходене до летището в 7.00 сутринта.

После 8,30 неотложна работа в Добрич и живот и здраве след 11.00 можем да се чуем да се уговорим кога е удобно за теб като ден и час да прескоча до Варна.

Мисля,че твоя телефонен номер го нямам,а моят е 0888 55 68 61.

Поздрави,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така Колеги,

Намерихме и 4Н "докато се биехме в гърдите и викахме "Б...…….р" защото искаме конфиденциално и скъпо платено инфо без пари видиш ли !!

Та сега по темата - виновника за загуба на 4Н вече категорично казвам е от модула който управлява ШМ на предния мост.

https://www.aliexpress.com/item/3777200-P02-Left-rudder-Front-axle-electric-clutch-controller-for-Great-wall-Wingle/32882350015.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.264.3dc13c00scdrIO

Нещата се случват по следния начин:

1.бутон 4Н

2.ЕКУ което е под седалката дава инфо на мотора на раздатката да зацепи муфата на високия вал.

3. от там по "-" постъпва инфо до модула в жабката/както го кръстих/ и той дава инфо на ШМ да зацепи муфата към лявата полуоска с останалите чаркалаци в моста.

За да се случи всичко това трябва датчика на раздатката,който следи за движение на вала да е ОК - при мен е 286 ома,а руснаците го дават 370 ома т.е. трябва да се мери.

На таблото светва 4ВД веднага със зацепването на раздатката и светва светлината за 4Н до бутона.

Възможни неизправности за липса на 4ВД

1.раздута гумичка в ШМ на предния мост - всичко маслоустойчиво става.

2.датчика на раздатката е с нулево съпротивление - принцип на работа,датчик на Хол т.е прекъсната намотка.

3.моторчето на ШМ е изгоряло - мисля,че някъде имаше тема за смяната му

4.модула за управление на ШМ е повреден.

5.лош контакт по акабеляването и всичко останало по системата много рядко според писанията на братята руси;).

 

Продължаваме с търсене на 4Л което продължава да бъде в укритие на този етап , но вече сме на ясно как се случват нещата и предполагам,че е въпрос на време да го сборим.

Там нещата са по следния начин:

1.бутон 4Л

2.ЕКУ подава инфо на мотора на раздатката да зацепи муфата към ниския вал

3. ИЗГАСВА светлината за 4Н и светва за 4Л - така е коректно!!

4.всичко останало вече е зацепено от предходната команда за 4Н.

Според руснаците връщането от 4Л до 2Н преминава задължително през 4Н бутона за да нямате ядове с раздатката.

Предварителни благодарности на колегата "Норк" от Варна ,който се ангажира с донорската част по намирането на "беглеца" ,което ще уговорим довечера.

Поздрави,

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Отплеснах се и забравих питанката.

Ако на някого му се е случвало да му светнат постоянно двете лампи за 4Н и 4Л и го е излекувал сега е момента дето се казва ако има желание да сподели.

В момента дори и със светещи две лампи , но със здрав модул вкл. 4ВД и работи , но не и 4Л

Не вярвам да е набита грешка,не е и датчика на раздатката,не се оправя със успоредно съпротивление на датчика,не е и от дефектиралия модул.

С модул или не,датчик или не лампите си светят нон стоп. 

Имам някакви предположения  ,но засега ще замълча за да не ви подведа по грешна пътека.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не съм с такова включване като теб, така че не мога да помогна, но пробва ли да пишеш в руския форум?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля ,че не останаха тайни и ще се справим и сами , но ако не успеем ще прибегнем и до международна помощ:D - няма езикова бариера.

С двата лоста разликата би трябвало да е само в липсата на моторчето на раздатката/предполагам и датчика за движение на вала/ ,чиято функция при теб е заместена с лост или по-скоро моторчето замества лоста като последователност в технологиите.

Иначе модула за управление на ШМ на предния мост трябва да го имаш иначе няма какво да му даде команда да се включи.

Е има и други конструктивни разлики м/у двете кутии ,но в общи линии принципа на 4ВД е един и същи така ,че няма тайни мисля и там.

Да не ти се налага , но ако се наложи ще помагам с каквото мога като инфо за благоденствието на хоби автомобилите с марка GW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес изгасихме и "дежурното осветление" най после:D.

Оказа се,че лампите за 4ВД и 4л са светели постоянно заради прекъснат кабел в буксата на ЕКУ-то на раздатката - седми пин по ред,който се пада точно в средата на буксата.

Ето още една причина да светят двете лампи при здрав датчик на раздатката.

4Л все още е в укритие.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много коварно се укрива тая пущина. Копай, ше му се види края. Аз реших проблема с ел.стъклата завинаги - 1 ел.проблем по малко.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Управлението на ШМ на предния мост, което се намира в жабката от понеделник вече е ОК.

Изгорял чип на платката на стойност 0,60ст и колкото ти вземат за смяната му.

Намира се до двете релетата на модула и е с номенклатура ULN2003APG - 16 пина.

Вече има "щрики-щрак" в жабката ,4ВД индикатора на таблото светва и 4Н на колата сработва на раз.

 4Л все още липсва - не мести муфата на ниския вал т.е. копането продължава.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чакам развръзката с нетърпение. Странното е че включва 4х, а 4л не иска - защо не свалиш раздатката и да видиш какво се случва вътре?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема не е в раздатката според мен.

Свалих мотора на раздатката и при команда 4Н минава на първа позиция,а при команда 4Л не сменя позицията.

Пробвах и с друг мотор и ефекта е същия.

За мен е електроника,но къде точно...…………?!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, разкачи буксата на раздатката и пробвай с кабел от акумулатора да даваш ток на раздатката и ако включи - значи проблема е някъде по пътя до нея. Намираш следващата връзка кабели и пак същото докато не стигнеш място където подаваш ток а сигнал не стига.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте и моето мотор че се прецака в сервиза искаха 760 лева с труда за смяна, обаче в Али експрес е пълно с части за тези коли и си го поръчах за 86 лева. Правете първо справка там дори в сервиза като видяха цените онемяха, но и те не са виновни от Литекс дават цените! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дам и моя пустиняк се скапа. Нищо не свети нищо не щрака. В събота ще има разглобяване. Мисля кардинално да реша проблема с ШМ и да я зацепя и изключа, после хъбове. Тая електроника така ме дразни че ще търся скоростна кутия донор с ръчка. Ще пиша като има яснота. Краси може да звънкам за помощ ако се закучат нещата :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не ти светва 4WD на таблото и индикаторите на таблото проблема ще да е в модула /който при мен е в жабката/ и като вкл/изкл се чува да щракат релетата.

Там има един чип за 50ст. и като се скапе няма управление на машинките - чипа го има в "Елимекс".

Има и вариант изгорял предпазител ако машинката го товари , но в крайна сметка проблема не е в предпазителя ,а в машинката.

Ако се е раздула гумата на палеца/както беше при мен/ блокира движението на вилката,много ампераж и гори предпазителя.

Отваряш металното капаче както е на място,хвърляш гумата и слагаш два о-пръстена и си реди за година - после пак.

Не става да се махне машинката на предния мост физически-чете грешка веднага иначе до сега да я бях ошетал както съм с хъбове.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Последователността на включване как е - пускаш от копчето, модул раздатка - моторче раздатка и после модул ШМ - вилката зацепва? Аз все си мисля че проблема ще е в модула на раздатката под седалката? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бутон,модул жабка,машинка преден мост,машинка раздатка последна,а модула под седалката е за 4Н и 4L на раздатката.

Работи или не модула под седалката, трябва да свети индикацията на таблото и бутоните според мен.

Най-добре си направи уговорка с някой колега или морга,който ги има тези модули.Замяната им е въпрос на пет минути.Заменяш ги на място и разбираш дали е от тях.На букси са,няма какво да им повредиш или скапеш.

От моите търсения из системата за 4L на Стефко стигнах до извода , че премахнеш ли захранването на бушона с-мата умира/гасне.

Премахнеш ли модула в жабката управлението на с-мата умира т.е и в двата случая ефекта е както е при теб в момента. 

Машинките откачени или не лампите светят.

Датчика на кутията ако е заминал лампите пак светят.

За мен си е захранване,но………………………!? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Събота свалям модула в жабката и ще ти звънна по някое време :D с токовете ме няма никакъв

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предпазителя за 4ВД здрав ли е - провери го преди да сваляш модула.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За бушона в кутията под предния капак ли питаш? Читав е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В купето на таблото в ляво/страната на водача/.Когато отвориш вратата трябва да има капаче в страни.

Сваляш го и зад него има десетина бушона,а на капака са описани.

Третия сякаш беше на горния ред.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен там няма бушон за 4х4, само под капака мисля че има. Ще погледна като се прибера. Друг въпрос имам - гледам руснаците слагат една планка на предния мост и заключват полуоската постоянно и после с хъбове, защо мислиш че ако се изключи машинката на моста няма да се включва раздатката? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой с грейт уол в софия да услужи с модула от жабката за тест? От хаджи димитър съм

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не ти се случат нещата,пращай твоето с еконт, ще разглобя и ще тествам при мен,после обратно към теб.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...