Jump to content
st.videv

моторче за 4х4

Recommended Posts

Планка и хъбове е лесния вариант и работи. Остава само моторчето на раздатката, но то е надеждно. Аз се надявам тази зима да сменя мостовете с такива от исузу трупър. Предния е с независимо окачване като нашите, но е много много по здрав. Предната полуоска отговаря на дана 44, задната е почти колкото дана 60. За сравнение дана 44 е с 1.32' полуоска и 5.44' корона а исузовския е с 1.50' и 6.06' корона. А на тойота хеви дюти мостовете са като джуджета в сравнение :)

Притесняваше ме предавателното число но се оказа че аз в момента съм с 3.9 а исузутата са с 4.30, та като го сложа и пъхна 34' гуми километража ще легне като стоков, също и пъргавината на жипа. Единственото което за момента ме притеснява са карданите и дали няма да трябва да правя поръчкови. Всичко зависи от цената. Отплеснах се от темата, но като цяло тази глупост с електронното включване си има лек :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

и той е ?

4Х4 не е проблем на предния мост ,но как ще тръгнат ниските 4Л механично не вързвам,че петъка платих над 2 бона за кутията и съединителя на Стефко:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като пуснеш 4Н раздатката зацепва предния кардан, след което отпред предния ел.мотор зацепва полуоската. Като пуснеш 4Л е абсолютно същото, просто започват да се въртят понижаващи предавки вътре в раздатката. Няма нищо общо с предния мост. Та зацепваш постоянно предния мост, слагаш хъбове и ги заключваш. Така като караш колата въртиш само предните гуми без полуоската. Ако при заключени хъбове пуснеш 4х4 раздатката захапва кардана,той върти предния диф и полуоските но тъй като имаш хъбове този въртящ момент не се предава до колелата. Ако отключиш хъбовете вече се предава и въртиш и преден мост. Ако направиш същата процедура с бавните имаш един плюс - можеш да включиш бавни при заключени хъбове и ще въртиш само заден мост - предния ще се върти кардана и полуоските но не и гумите тъй като хъбовете са изключили полуоските (тва е плюс защото ако да речем изкачваш голям наклон на твърда настилка с 4х4 на завои ще ебеш мамата на раздатката, а ако въртят само задните колела това няюа да се случи ). Ако отключиш хъбовете при 4Л си имаш нормално 4х4 с бавни предавки. 

Ако нещо не съм описал като хората можем да се чуем 0894 26 81 82

Edited by vencibull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте ,имам същия проблем с това моторче и вече седмица не мога да намеря нито ново такова,ното втора употреба.Моля за помощ ако някой знае от къде мога да си поръчам да пише  или да ми звънне на 0886 490 305

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега бях на Болата в събота и видях какво стана с белия Стиид, ако си бил ти де?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема с моторчето е наполовина решен. След ровене по руските сайтове и алиекспреса резултата е :https://ru.aliexpress.com/item/2310100-K01SH-ELEC-SHIFTING-FORK-ASSY-GREATWALL-HAVAL/32407961904.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.266.43253c001h5mKl

Все пак 140 лв е за предпочитане от 716 лв без ДДС от Литекс ....,както и 250 лв за втора употреба от нашите търгаши по моргите.

Дано съм помогнал и на други с подобен проблем.:blob6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boldrick сигурен ли си че не работи или просто оная прословута буферна гумичка вътре е заминала?

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 15 минути, vencibull написа:

Boldrick сигурен ли си че не работи или просто оная прословута буферна гумичка вътре е заминала?

Свалих моторчето и се оказа ,че проблема е в него.То не работи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Сякаш нямаше друг бял "Стефко" или аз поне не видях,но "веселба" си беше  - окопаване,запален съединител и т.н.

Добре,че колегите се оказаха отзивчиви с черокито и форда т.е. сами предложиха да помогнат - евала на пичовете !!!

За 4Н проблема се оказа буферната гумичка на машинката и вече там проблема е отстранен на този етап с два маслоустойчиви О пръстена 8мм.

Проблема с АБС и 4L обаче си остава т.е. започна да включва 4Н/колко коректно ще разберем/, но когато превключиш на 4L системите се изключват и остава само на задно предаване т.е. става Лада само ,че китайска.

АБС - дава "грешка в заден десен датчик" , но самия датчик е здрав защото ги размених заден ляв със заден десен и грешката си остава същата не минава в ляво т.е. нещо по веригата би трябвало да е -  АБС модул , 4Л модул или кабел/букса т.е. иска ровене и замерване.

4L не се включва и не повишава оборотите разбира се - не дава никакви грешки,но когато го включиш изключва всичко и преминава на 2Н - евентуално 4Л модул,но визуално е като "слънце".

Тук не познавам работата на раздарката т.е. кое ги включва ниските предавки - ако някой е наясно да пише и без това този форум има нужда от инфо.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://ru.aliexpress.com/item/FREE-WHEEL-HUB-for-Chinese-car-model-Great-WALL-Jiang-Ling-Bao-Dian-Zinc-alloy-B023/32533770884.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.286.63d53c00A936wZ

Планката с вилката на мястото на машинката си правиш сам и те ти го двойното гарантирано.

 

Edited by Krasimirr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Краси на мен на скоро ми прави проблем предния мост и тогава не успя да се включи нито 4Н нито 4Л. Може би първо системата зацепва полуоската а после раздатката и като дава грешка отпред не дава команда към раздатката. При оправен преден мост още ли ти прави проблеми с 4Л? В смисъл сега като пуснеш 4Н върти ли предния мост и ако да като включиш 4Л какво става? 

 

П.П хъбове за 35лв бройката не си взимай. Намери исузу трупър на части преди 98ма година. Оригинални айсин, около 200-300лв вървят втора ръка но ще надживеят всички боклуци които в момента се продават за сходни пари.

Edited by vencibull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Работа на кутията според моя ресърч през последните дни.

Мотора който е на раздатката има за задача да движи вилка с муфа напред/назад и да зацепва или не различните валове в кутията и няма нищо общо с машинката на предния мост т.е.  не става да се разменят!!

Движението е както следва 2Н към 4Н през неутрална към 4Л.

Съответно от 4Л през неутрална до 4Н и от там към 2Н.

По-високо закрепения модул в жабката със сигурност е за 4Н - щрака след натискане на бутона 4Н и включва машинката на моста ,зацепва високия вал в кутията и късия кардан към предния мост - класическото 4Х4.

Edited by Krasimirr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Венци , хъбовете от исузо-трупер бензин 2,0 , 2,3 , 2,4 , 2,5 или 2,6 бензин преди 98г. 17 шлица,че те излизат бол модели.

Edited by Krasimirr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Краси днес не можах да вдигна. Хъбовете от трупъра мисля че пасват на 100% на фронтера А и на Б и на нас. При трупъра разликата в шлиците на полуоската е от вътрешната страна. Ако искаш ще сваля главината тия дни че имам приятел с фронтера и ще мерим. Само кажи :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

За фронтерата според братята руси разликата е в конуса на шлиците.

Разликата е във височината която се сваля и се напасва към шлица на полуоската на хувъра.

Би трябвало да става на струг,но на фреза с райбер ще е най-добре според мен.

Не зная дали ще се наеме някой да ги стърже , че си е чеп в общи линии, а и цена за хъбове + доработки и разглобяванка = дали си заслужава?

Няма смисъл да сваляш гумата или главината.Даже няма нужда и на крик да я вдигаш.То ако не влиза на джантата...…………..,няма да стържем и джантите я!!

Колегата да свали хъба, а ти само чашката,зегерката и дистанцията под зегерката.Ако ще пасва ще пасва .

Ако не то няма да се нахлузи заради височината на шлица.

Венци ако цялата хамалогия е около 300лв, не си заслужава гимнастиката - вромоса са 380лв с ДДС,монтират се за 30мин. и няма доработки.

Изрязваш само декоративната капачка и си готов.

Пробвал съм ги на Н3 и са ОК - никакви ядове.

http://www.vromos.com/shop/glavini-hubove/great-wall-ръчни-главини-за-свободен-ход-хъбов/

И все пак в изблик на ентусиазъм ако пробвате дай инфо за какво иде реч и ще му мислим калкулацията дали се вързва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще пробвам със сигурност защото аз ако слагам хъбове ще са само айсин от трупър, така че живо ме вълнува този въпрос. Ще видя уикенда ако той е свободен и ще седнем да тестваме.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мойте са такива купени от Вромос и вече 3 години няма кахъри.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Модул централно заключване + имобилайзер и зумер https://www.aliexpress.com/item/-/32858973003.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.261.f4743c000iFpx

Този модул няма нищо общо с 4Л.

Свързан е с централното заключване ,алармата , имобилайзера предполагам и т.н ,но не и с 4Л.

Всичко това се губи от автомобила когато се изключи този модул включително и омалния зумер /който е в него/ за ключ на боша при отворена врата.

Така,че търсенето продължава за съжаление на този етап без успех.

Светва ли ви на таблата лампа с 4Л в жълто освен тази за 4ВД в зелено.

При мен нещо не се появява , а според сервиза трябва да мига докато зацепи и после да свети??

Edited by Krasimirr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Канчо, Вромовските хъбове държат при асфалтово каране и малко черно. Като развъртиш големи тежки гуми и захапят на твърдо ще изкормят алуминиевото тяло на хъба.

Краси 4Л индикация няма. При включване на предния мост без значение 4Н или 4Л пише само  4WD.

Провери ли кабелите на раздатката както говорихме, всичко вързано ли е? Ако да - извади всичко от буксите, включи ги пак, разкачи акумулатора и пак пробвай 4Л. Не знам дали ще помогне но е за 15 минути работа и нищо не губиш. Имаш ли познат с такъв жип наблизо - виж да не са размешани кабелите след смяната на скоростите. Щом тая хуйня е настъпила след смяна на кутията проблема на 99% е неправилно връзване на кабеляка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз казах... не съм екстремен , като вас жипката ми вади хляба и не е зо оффф роуд, а за пресечен телен. Вие си купувайте трикратно заверени чаркули...хаххахахаах

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Днес времето не става за работа на вън,но пък мистерията 4Х4 малко по малко се разяснява.

Втория модул в жабката по информация от ЕКУ управлява машинката/ШМ/ на предния мост и затова когато щрака има двойно,не щрака няма 4Х4.

https://www.aliexpress.com/item/3777200-P02-Left-rudder-Front-axle-electric-clutch-controller-for-Great-wall-Wingle/32882350015.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.264.21743c00jZ6o7Z

Има две релета и чип които управляват машинкта вкл/изкл + 4вд индикатора на таблото  и няма касателство с раздатката и 4Л.

Който сложи планка и хъбове този модул може да си го носи в багажника.

Благодарение на Краси от форума ми светна и как работи този вариант с бутоните.

ЕКУ - то на раздатката е под пасажерската седалка при стиид и под седалката на водача при хувъра.

Нещата се случват по следния начин според мен - бутон,ЕКУ,датчик за движение на вала,машинка раздатка,модул+машинка преден мост = 4Х4.

За 4Л машинката на раздатката само мести муфата на ниския вал и те ти 4Л когато вкл. разбира се:D

Бутоните работят,датчика съм го сменил,машинките работят...….

За мен проблема е в ЕКУ-то на раздатката или по кабелните снопове и букси.

https://www.aliexpress.com/item/44-50-000-206-ECU-FOR-GREAT-WALL/32517780154.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.261.21743c00jZ6o7Z

 

 

 

 

Edited by Krasimirr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги,къде се намира модула за управление на предния мост при Н5 2012г.

https://www.aliexpress.com/item/3777200-P02-Left-rudder-Front-axle-electric-clutch-controller-for-Great-wall-Wingle/32882350015.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.264.21743c00jZ6o7Z

Къде се чуват релета в купето когато натиснете 4ВД,че нещо не можахме да го намерим въпросния модул.

При Н3/Н5 2011г , Стиид 2010 е в жабката,но къде при Н5 / 2012г...…:huh: ??

Хайде колеги по активно,че донора е 2012 набор Н5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Краси в крайна сметка какво се оказа точно че е счупено? Успя ли да го оправиш? 

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...