Jump to content

моторче за 4х4


st.videv

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Моля ви за помощ,

та на кратко какво ми се получи:

- зимата на няколко пъти съм си карал 4х4 L бявно славно няма спиране през преспи и те така. От тогава не съм го включвал до ден днешен.

Днес реших да го включа в една кал и .... включиха се и бързи и бавни, но започна едно... като пристъргване, но .. как да го обясня

Не стърже постоянно, а нещо като брояч на обороти. Като на оборот все едно има свинска опашка или шплент, който закача. Но си работят 4х4,

След няколко маневри го изкарах на асфалта. покарах малко е изключено 4х4,

Включих го ( на асфалт) и предницата взе да ми подскача, тресе се целият Вол. Само  на 4х4,

Давайте съвети братя, какво да правя?

 

Красимир 0897 87 87 79

 

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Някой от софия да услужи с ел мотора на раздстката да видя дсли той е причина за проблемите ми. Беше запекъл зверски и го сполетя нещастие при разглобяването :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Все още се търси моторчето, сваля се за 3 минути, на буксичка е, нищо сложно в свалянето / слагането няма. Ако някой колега от София има възможност да услужи за 5 минути само да видя дали е в него проблема или да търся другаде.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
На 16.07.2019 г. at 0:33, Krasimir Balabanov написа:

Здравейте колеги,

Моля ви за помощ,

та на кратко какво ми се получи:

- зимата на няколко пъти съм си карал 4х4 L бявно славно няма спиране през преспи и те така. От тогава не съм го включвал до ден днешен.

Днес реших да го включа в една кал и .... включиха се и бързи и бавни, но започна едно... като пристъргване, но .. как да го обясня

Не стърже постоянно, а нещо като брояч на обороти. Като на оборот все едно има свинска опашка или шплент, който закача. Но си работят 4х4,

След няколко маневри го изкарах на асфалта. покарах малко е изключено 4х4,

Включих го ( на асфалт) и предницата взе да ми подскача, тресе се целият Вол. Само  на 4х4,

Давайте съвети братя, какво да правя?

 

Красимир 0897 87 87 79

 

Благодаря предварително

Здравейте Краси , 

От няколко дни разбрах че имам същия проблем. След като снощи изчетох всичко което намерих тук, мога да го опиша.

След натискане на копче 4Н включва 4х4 (щрака и работи шейтан машинката на предна лява полуоска. Чува се и "цъкането " на модула в жабката, но не чувам и не се усеща включване на машинката на раздатъчната кутия. На кал и мокра трева тресе цялата кола и се чуват"ужасни" стържещи звуци от нещо въртящо се.... Същото е и при вдигнати на подемник във въздуха 4 колела, тресат се предните колела сякаш са на каруца по асфалт.. Лесно включва и изключва 4Н, но не включва 4L. ЕКУ модула под седалката не го откривам, явно при мен е на друго място. 

До колкото съм разбрал в раздатката се изпълнява първата команда за включване на 4х4(4Н), но втората команда не се изпълнява, за 4L -бавни.

Никога не съм карал 4х4 на сухо! Включвал съм само зимата когато трябва...

Моля за коментар, какво стана с вашия проблем и как сте го оправили, какво е било в основата на нещата, ако ви се е изяснило.

Поздрави на всички колеги!

 

Редактирано от newfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каре на предния кардан е за смяна.

Заклинва някоя чашка и затова тресе предницата.

Някъде из темите го има дадено и карето което става за модела.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Krasimirr написа:

Каре на предния кардан е за смяна.

Заклинва някоя чашка и затова тресе предницата.

Някъде из темите го има дадено и карето което става за модела.

 

Благодаря Краси, продължавам да ровя и търся... 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ако няма да го сменяш сам остави майсторите да го мислят.

Явно е нещо стандартно с цена около 20лв. за брой така,че няма притеснения.

Каретат са две в най-лошия случай.

Мисля ,че този колега от Кюстендил имаше проблем с карето и го сменя така ,че ако искаш му се обади за номенклатурата защото нямаше до скоро регистрация тук - 0888631113.

Редактирано от Krasimirr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Krasimirr написа:

 Ако няма да го сменяш сам остави майсторите да го мислят.

Явно е нещо стандартно с цена около 20лв. за брой така,че няма притеснения.

Каретат са две в най-лошия случай.

Мисля ,че този колега от Кюстендил имаше проблем с карето и го сменя така ,че ако искаш му се обади за номенклатурата защото нямаше до скоро регистрация тук - 0888631113.

Още веднъж благодаря, утре ще се уверявам , че е каре при майстор, но остава 4L което не включва и това имах като идея да търся инфо. Как е името на колегата от Кюстендил, че отдавна не бях влизал във форума и не съм го срещнал?

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако включва 4H, но не иска 4L значи датчика за движение на кардана е заминал и колата не разбира че си спрял, мисли че се движиш, а 4L в движение не може да се включи. Въпроса е дали и 4H включва -като го цъкнеш легни под колата и опитай да завъртиш предния кардан с ръка. Ако става, нямаш 4х4. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, vencibull написа:

Ако включва 4H, но не иска 4L значи датчика за движение на кардана е заминал и колата не разбира че си спрял, мисли че се движиш, а 4L в движение не може да се включи. Въпроса е дали и 4H включва -като го цъкнеш легни под колата и опитай да завъртиш предния кардан с ръка. Ако става, нямаш 4х4. 

Здравей vencibull, гледаха майсторите и откриха, че е полублокирало "ниското" каре на предния кардан-до раздатъчната кутия.  Не пожелаха да го сменят, имаше в сервиза точното каре-30лв., но нямало време.... после решиха, че щом това е заминало и предното откъм предния дифт е добре да се смени...

Остана за другата седмица, но това не би трябвало да е свързано с невключване на 4L. 4H включва със сигурност 100%. Ще правя още една консултация другата седмица, че на приказки ми намекнаха за вода в раздатката, но не съм влизал в ями с вода от 2014 на Родопите, а миналата година правих профилактика на всички масла и би трябвало да няма води в маслата. Но кой знае.

Поне видях че се лее масло сякаш от капака на двигателя откъм купето...Както казват лее се щото има... А отдолу ръждата по всичко което може да си помислиш ...е като за една гора лисицида се пребоядисат....

Явно "тънките" места с нискокачествени материали и изработки стигат до края на изчисленият им живот и се натрупват, следва масова смяна....и китайците са хора и те трябва хляб да ядат...и литекс и нашите приятели майсторите :toothy10: 

Поздрави на всички колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как разбра че 4H включва? Ръждата е основно ако зимата не миеш автомобила отдолу, ако след каране в кал не миеш шасито и т.н. Моята е на 9години и има само петънца, дори на места където съм рязал шасито с плазмата и само съм го пръснал със спрей всичко е наред. 

Редактирано от vencibull
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, vencibull написа:

Как разбра че 4H включва? Ръждата е основно ако зимата не миеш автомобила отдолу, ако след каране в кал не миеш шасито и т.н. Моята е на 9години и има само петънца, дори на места където съм рязал шасито с плазмата и само съм го пръснал със спрей всичко е наред. 

Вдигане във въздуха на 4-те гуми и включване 4Н - започват да въртят всичките 4-ри  и тресе цялата предница, на земята прави същото -на мокра земя днес. Освен ако има в някоя от двете машинки възможност за "непълно" включване, но да предава "малко" въртящ момент на предните колела.!?

Правилно ли е предния кардан да се върти свободно с ръце при 2Н, гумите са на земята, само дето заяждаше на едно и също място и скърцаше? До колкото разбрах тук той е постоянно зацепен с дясната предна полуоска, т.е. тя не може да превърти гумата.

А че не мия отдолу си признавам, но имам 25 г. и 15г. коли и тях не съм ги мил зимно време, а в кал не влизам.. А и още не е дошла зимата т.е.мито е на автомивка на всеки 1-2 месеца и отдолу. Ръждясали са силно и всички поцинковани тръбички по спирачната система...за мен това не е нормално!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ръждата :

-Купуваш си един литър преобразувател на "Вюрт"/не български защото ще си изгубиш времето и парите без ефект/ и на канал си мажеш на воля с четката да попадне навсякъде - един литър стига.

-След три часа минаваш с три флакона грунд целия под - стигат.

-След изсъхване някаква битумна цапаница на "Боди" и ставаш железарка. 

Ще ти струва под 80лв и половин ден цялото упражнение за следващите няколко години.

Сега за "водата в раздатката" :

Моят съвет е да бягаш колкото се може по-бързо и по-далеч от този сервиз.

По голяма глупост и в "оторизираните сервизи" не могат да измислят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 4Н и 4L ти дадох телефонен номер на който колегата да ти обясни точно как да ги намериш.Лечението е елементарно ,но се искат и минимални познания.Относно заяждането - това е от скапаното каре.Ще се оправи след смяната-няма страшно.много са те наплашили тези "майстори".Карето се сменя с демонтаж/монтаж за половин час макс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://rajda.net/produkt/rajdopreobrazuvatel/ и https://markita.net/antikor-bodi-930-1kg.html за ръждата и по тръбичките където решиш.Със сигурност е повърхностна ръждата.За 4Н и 4L  Распиновка разъёма блока управления раздаткой
--------------------------------------------
14 15 16 17 18 19 20 --- 22 23 --- 25 26
• • • • • • • п • • п • •
• • • • • п • п • • • • •
1--2--3--4--5------7------9 10 11 12 13
-------------замок разьёма---------------


1 и 14 – (Запаралелены) питание мотора редуктора переключения ( «-» при переходе с 2Н на 4H и с 4H на 4L)
2 и 15 - (Запаралелены) питание мотора редуктора переключения ( «-» при переходе с 4L на 4H и с 4H на 2H)
3 - концевик педали сцепления (соед. с «-» при нажатии педали сцепления)
4 и 16 - джойстик управления (соед. с «-» при включении 4H и 4L)
5 - концевик положения
7 и 20- Датчик раздатки
9 - пустой провод, никуда не идет
10 или 22 – (В SAFE запаралелены) - выход на блок управления включением передка (передней «шайтан машинки») В Сейлоре один из них («-» при вкл. 4Н и 4L)
11 - эл.муфта синхронизатора подключения переднего моста (кратковр. «+» при включении передка)
12 и 25 - «-12» питание
13 и 26 - «+12» питание
17 - концевик положения
18 - концевик положения
19 - концевик положения
20 - концевик положения
23 - «+12» от замка зажигания

Электродвигатель раздатки:
Логика работы концевика положения на раздатке:

режим движения - замкнутые контакты разъёма БУ
2H - 20+17+5
4H - 20+18+5
4L - 20+17+19

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мери се на пиновете на буксата под седалката , а контактите са в главата на ел.мотора на раздатката.

1.Разхлабваш леко трите болта на главата където влизат кабелите , а не където е закрепен мотора и с бавни движения микрон по микрон докато писне зумера който е закачен на пиновете.

2.Ако не ти се закача зумер един в купето да натиска бутоните и един под колата да движи главата.Първо бележиш къде е към момента на настройката и малко напред или назад докато почне да включва.

Първо включва предния мост и после раздатката с няколко секунди забавяне.

Успех!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Krasimirr написа:

Мери се на пиновете на буксата под седалката , а контактите са в главата на ел.мотора на раздатката.

1.Разхлабваш леко трите болта на главата където влизат кабелите , а не където е закрепен мотора и с бавни движения микрон по микрон докато писне зумера който е закачен на пиновете.

2.Ако не ти се закача зумер един в купето да натиска бутоните и един под колата да движи главата.Първо бележиш къде е към момента на настройката и малко напред или назад докато почне да включва.

Първо включва предния мост и после раздатката с няколко секунди забавяне.

Успех!

 

 

Сърдечни благодарности. И аз ги бях намерил руските писания за тези машинки. Ще карам едно по едно първо каретата.... 

Живи, здрави и безаварийно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, newfan said:

Сърдечни благодарности. И аз ги бях намерил руските писания за тези машинки. Ще карам едно по едно първо каретата.... 

Живи, здрави и безаварийно!

Карето няма как да пречи на включване на 4L. Краси е написал достатъчно, според мен е датчика за движение на кардана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, vencibull написа:

Карето няма как да пречи на включване на 4L. Краси е написал достатъчно, според мен е датчика за движение на кардана. 

Разбирам, и аз вече си мислех, че проблемите се натрупват, но са различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,някой ако е сменял шейтан машинката, и има желание да се раздели със старата на  сносна цена да казва. Трябва ми  тази част от нея ,която е с клемичките и на нея се намотава пружинката. Че неволно и счупих клемите.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

Редактирано от sirko1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.11.2019 г. at 23:02, newfan написа:

Разбирам, и аз вече си мислех, че проблемите се натрупват, но са различни.

Сменени 2 -те карета на предния кардан и всичко се оправи. Включва 4 H винаги, но не изключва с команда от копчето 2H. Започва да си свети копчето 2Н, но остава включено 4х4 и на таблото си свети 4Н. Трябва да загася двигателя и след подаване на контакт с ключа минава командата за превключване 4Н към 2Н. 4L включва веднъж на 5 команди от копчето 4L след включване на 4Н, но и то не изключва след команда от копчето... Сякаш копчетата са клеясали и те и не винаги минават сигналите... При първа възможност ще падне щракане...  

Карето е с размери 82х27 според майстора, на кутията няма дадени размери само -U100, има и гресьорка.

Поздрави и безаварийно...

IMG_20191127_162251.jpg

Редактирано от newfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска финосване на контактите които са в главата на машинката на раздатката и "проблема" с включването ще се реши.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих нова машинка, че старата малко я счупих докато я свалях. Новата не тръгна първоначално, зачистих клемите, пръснах с контактен спрей, става и с меден спрей или wd40 и проблема се оправи. 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...