Jump to content

моторче за 4х4


st.videv

Recommended Posts

При  ABS се оказа,че се е изгубила линията до задно дясно колело и от днес е възстановена от модула до датчика с едно отделно кабелче.

Кабелите за отделните датчици в буксата на АБС модула /в коша при двигателя/ са пресукани два по два и стана по лесно проследяването,но проблема е,че не отговарят цветово с тези които тръгват от датчиците и в началото е леко обезкуражаващо.

Явно някъде по снопа има букса/и и там се разминават цветово,но къде е не ми се търси - важното е че работи коректно и така.

За 4ВД съвсем се забатачиха работите и на този етап мога да кажа само къде не е причината.

Не е датчика на раздатката,не е ЕКУ модула под седалката който управлява раздатката /в колата имам два вече/,не е мотора на раздатката , не са бутоните , не е и машинката на предния мост/ШМ/.

Остава само модула в жабката ,но не мога да намеря такъв в БГ за да съм категоричен.

 https://www.aliexpress.com/item/3777200-P02-Left-rudder-Front-axle-electric-clutch-controller-for-Great-wall-Wingle/32882350015.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.264.75453c00cazP1O

Ако някой изпрати само за проба или аз да му изпратя моя да пробва на неговата кола ще стане ясно надявам се.

Приемам предложения - естествено разходите за куриера ще са за моя сметка:D.

Колата трябва да е преди 2012г. според мен защото явно там е решено по друг начин/модул или поне да сте сигурни,че модула го имате.

Тук би било ценно да получим инфо от дилърите , но вече не смея да се надявам на чудо!!

Поздрави,

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, ако иамш път към Варна удари една жица да го видим това кутииче къде е и кво прави. В момента нямам време да рзглабям и пращам по куриери

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Утре имам едно ходене до летището в 7.00 сутринта.

После 8,30 неотложна работа в Добрич и живот и здраве след 11.00 можем да се чуем да се уговорим кога е удобно за теб като ден и час да прескоча до Варна.

Мисля,че твоя телефонен номер го нямам,а моят е 0888 55 68 61.

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така Колеги,

Намерихме и 4Н "докато се биехме в гърдите и викахме "Б...…….р" защото искаме конфиденциално и скъпо платено инфо без пари видиш ли !!

Та сега по темата - виновника за загуба на 4Н вече категорично казвам е от модула който управлява ШМ на предния мост.

https://www.aliexpress.com/item/3777200-P02-Left-rudder-Front-axle-electric-clutch-controller-for-Great-wall-Wingle/32882350015.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.264.3dc13c00scdrIO

Нещата се случват по следния начин:

1.бутон 4Н

2.ЕКУ което е под седалката дава инфо на мотора на раздатката да зацепи муфата на високия вал.

3. от там по "-" постъпва инфо до модула в жабката/както го кръстих/ и той дава инфо на ШМ да зацепи муфата към лявата полуоска с останалите чаркалаци в моста.

За да се случи всичко това трябва датчика на раздатката,който следи за движение на вала да е ОК - при мен е 286 ома,а руснаците го дават 370 ома т.е. трябва да се мери.

На таблото светва 4ВД веднага със зацепването на раздатката и светва светлината за 4Н до бутона.

Възможни неизправности за липса на 4ВД

1.раздута гумичка в ШМ на предния мост - всичко маслоустойчиво става.

2.датчика на раздатката е с нулево съпротивление - принцип на работа,датчик на Хол т.е прекъсната намотка.

3.моторчето на ШМ е изгоряло - мисля,че някъде имаше тема за смяната му

4.модула за управление на ШМ е повреден.

5.лош контакт по акабеляването и всичко останало по системата много рядко според писанията на братята руси;).

 

Продължаваме с търсене на 4Л което продължава да бъде в укритие на този етап , но вече сме на ясно как се случват нещата и предполагам,че е въпрос на време да го сборим.

Там нещата са по следния начин:

1.бутон 4Л

2.ЕКУ подава инфо на мотора на раздатката да зацепи муфата към ниския вал

3. ИЗГАСВА светлината за 4Н и светва за 4Л - така е коректно!!

4.всичко останало вече е зацепено от предходната команда за 4Н.

Според руснаците връщането от 4Л до 2Н преминава задължително през 4Н бутона за да нямате ядове с раздатката.

Предварителни благодарности на колегата "Норк" от Варна ,който се ангажира с донорската част по намирането на "беглеца" ,което ще уговорим довечера.

Поздрави,

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отплеснах се и забравих питанката.

Ако на някого му се е случвало да му светнат постоянно двете лампи за 4Н и 4Л и го е излекувал сега е момента дето се казва ако има желание да сподели.

В момента дори и със светещи две лампи , но със здрав модул вкл. 4ВД и работи , но не и 4Л

Не вярвам да е набита грешка,не е и датчика на раздатката,не се оправя със успоредно съпротивление на датчика,не е и от дефектиралия модул.

С модул или не,датчик или не лампите си светят нон стоп. 

Имам някакви предположения  ,но засега ще замълча за да не ви подведа по грешна пътека.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че не останаха тайни и ще се справим и сами , но ако не успеем ще прибегнем и до международна помощ:D - няма езикова бариера.

С двата лоста разликата би трябвало да е само в липсата на моторчето на раздатката/предполагам и датчика за движение на вала/ ,чиято функция при теб е заместена с лост или по-скоро моторчето замества лоста като последователност в технологиите.

Иначе модула за управление на ШМ на предния мост трябва да го имаш иначе няма какво да му даде команда да се включи.

Е има и други конструктивни разлики м/у двете кутии ,но в общи линии принципа на 4ВД е един и същи така ,че няма тайни мисля и там.

Да не ти се налага , но ако се наложи ще помагам с каквото мога като инфо за благоденствието на хоби автомобилите с марка GW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес изгасихме и "дежурното осветление" най после:D.

Оказа се,че лампите за 4ВД и 4л са светели постоянно заради прекъснат кабел в буксата на ЕКУ-то на раздатката - седми пин по ред,който се пада точно в средата на буксата.

Ето още една причина да светят двете лампи при здрав датчик на раздатката.

4Л все още е в укритие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Управлението на ШМ на предния мост, което се намира в жабката от понеделник вече е ОК.

Изгорял чип на платката на стойност 0,60ст и колкото ти вземат за смяната му.

Намира се до двете релетата на модула и е с номенклатура ULN2003APG - 16 пина.

Вече има "щрики-щрак" в жабката ,4ВД индикатора на таблото светва и 4Н на колата сработва на раз.

 4Л все още липсва - не мести муфата на ниския вал т.е. копането продължава.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в раздатката според мен.

Свалих мотора на раздатката и при команда 4Н минава на първа позиция,а при команда 4Л не сменя позицията.

Пробвах и с друг мотор и ефекта е същия.

За мен е електроника,но къде точно...…………?!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, разкачи буксата на раздатката и пробвай с кабел от акумулатора да даваш ток на раздатката и ако включи - значи проблема е някъде по пътя до нея. Намираш следващата връзка кабели и пак същото докато не стигнеш място където подаваш ток а сигнал не стига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Здравейте и моето мотор че се прецака в сервиза искаха 760 лева с труда за смяна, обаче в Али експрес е пълно с части за тези коли и си го поръчах за 86 лева. Правете първо справка там дори в сервиза като видяха цените онемяха, но и те не са виновни от Литекс дават цените! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам и моя пустиняк се скапа. Нищо не свети нищо не щрака. В събота ще има разглобяване. Мисля кардинално да реша проблема с ШМ и да я зацепя и изключа, после хъбове. Тая електроника така ме дразни че ще търся скоростна кутия донор с ръчка. Ще пиша като има яснота. Краси може да звънкам за помощ ако се закучат нещата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти светва 4WD на таблото и индикаторите на таблото проблема ще да е в модула /който при мен е в жабката/ и като вкл/изкл се чува да щракат релетата.

Там има един чип за 50ст. и като се скапе няма управление на машинките - чипа го има в "Елимекс".

Има и вариант изгорял предпазител ако машинката го товари , но в крайна сметка проблема не е в предпазителя ,а в машинката.

Ако се е раздула гумата на палеца/както беше при мен/ блокира движението на вилката,много ампераж и гори предпазителя.

Отваряш металното капаче както е на място,хвърляш гумата и слагаш два о-пръстена и си реди за година - после пак.

Не става да се махне машинката на предния мост физически-чете грешка веднага иначе до сега да я бях ошетал както съм с хъбове.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последователността на включване как е - пускаш от копчето, модул раздатка - моторче раздатка и после модул ШМ - вилката зацепва? Аз все си мисля че проблема ще е в модула на раздатката под седалката? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутон,модул жабка,машинка преден мост,машинка раздатка последна,а модула под седалката е за 4Н и 4L на раздатката.

Работи или не модула под седалката, трябва да свети индикацията на таблото и бутоните според мен.

Най-добре си направи уговорка с някой колега или морга,който ги има тези модули.Замяната им е въпрос на пет минути.Заменяш ги на място и разбираш дали е от тях.На букси са,няма какво да им повредиш или скапеш.

От моите търсения из системата за 4L на Стефко стигнах до извода , че премахнеш ли захранването на бушона с-мата умира/гасне.

Премахнеш ли модула в жабката управлението на с-мата умира т.е и в двата случая ефекта е както е при теб в момента. 

Машинките откачени или не лампите светят.

Датчика на кутията ако е заминал лампите пак светят.

За мен си е захранване,но………………………!? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В купето на таблото в ляво/страната на водача/.Когато отвориш вратата трябва да има капаче в страни.

Сваляш го и зад него има десетина бушона,а на капака са описани.

Третия сякаш беше на горния ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен там няма бушон за 4х4, само под капака мисля че има. Ще погледна като се прибера. Друг въпрос имам - гледам руснаците слагат една планка на предния мост и заключват полуоската постоянно и после с хъбове, защо мислиш че ако се изключи машинката на моста няма да се включва раздатката? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...