Jump to content
Great Wall Motors Фен Форум

Recommended Posts

И при моят Волекс предавките не влизат добре. Проблем са най-вече 1-ва и 2-ра и от части 3-та. През зимата дори понякога докато е студен двигателя от 2-ра към 3-та не иска да влиза и се налага 2-3 пъти да натискам съединителя. Като е студен двигателя понякога има и придърпване при потегляне. Макар и рядко при превключване от 1-ва на 2-ра лоста доста "рита" при изключване на 1-ва. Иначе без значение дали е студен двигателя при преминаване от 1-ва към 2-ра при отпускането на съединителя и натискането на педала на газта двигателя се държи много странно. Това е и причината когато карам бавно да подавам газ едва след като пусна съединителя. 

В работата на служебния Форд Фокус (над 210хил.км) съединителя и скоростите се държат много по-добре. Дори и на баща ми Вентото от 93-та има по-добри скорости. При Волекса 1-ва влиза много странно и не винаги добре и докрай. Също така макар и скоро да правиха регулиране на цилиндрите започна пак съвсем леко да се усеща неравномерната работа на двигателя при заграване при около 1000 оборота. Все още е прекалено малко, но тенденцията явно е колата да се тресе сериозно както и преди. Отделно, че при мен смяната на частта от кормилната уредба преди година даде ефект за има няма 2-3 месеца и пак започна да си тропа, но просто толкова ми беше писнало от този проблем и смяна на рейки и не съм ходил в сервиз.

В крайна сметка евтината сервизна поддръжка дали наистина е толкова евтина, след като се налага да се влиза в сервиз доста често? Да, сега е гаранционна, но след това?

Редактирано от nmnikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

g.genov вероятно ще можеш да вземеш цял панел с Android и съответно добре работещи камери, флашки, навигация и всичко останало - има такива конзоли по $400-500 за Hover-а. Уви, не знам този "аксесоар" как ще се върже с гаранцията.

 

Заради турбината, докато колата не е загряла, не вдигай над 2000-2500 оборота никога и не тормози двигателя като цяло. След по-дълго или агресивно каране, изчаквай по половин минута колата на празен ход преди да я изгасиш при паркиране - да паднат оборотите на турбото докато още се маже. Предполагам, че скоростите са с двумасов (демпферен) маховик и съединител. Ако е така - пали с натиснат съединител. Тия неща са досадни докато свикнеш, но осигуряват дългия живот на двигателя и транзмисията като цяло. Ако ще караш по 20-30 хиляди на година и мислиш да я държиш повече от 5 години, инвестираното внимание в тези неща ще ти се изплати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

g.genov вероятно ще можеш да вземеш цял панел с Android и съответно добре работещи камери, флашки, навигация и всичко останало - има такива конзоли по $400-500 за Hover-а. Уви, не знам този "аксесоар" как ще се върже с гаранцията.

 

Заради турбината, докато колата не е загряла, не вдигай над 2000-2500 оборота никога и не тормози двигателя като цяло. След по-дълго или агресивно каране, изчаквай по половин минута колата на празен ход преди да я изгасиш при паркиране - да паднат оборотите на турбото докато още се маже. Предполагам, че скоростите са с двумасов (демпферен) маховик и съединител. Ако е така - пали с натиснат съединител. Тия неща са досадни докато свикнеш, но осигуряват дългия живот на двигателя и транзмисията като цяло. Ако ще караш по 20-30 хиляди на година и мислиш да я държиш повече от 5 години, инвестираното внимание в тези неща ще ти се изплати.

За панела ще проуча. Попаднах на поне 20 модела в alibaba точно за H6.

 

Относно останалото.

Когато потеглям, ако включа 2-ра преди 2500 оборота ... двигателя се тормози много започва да тресе и оборотите падат.

Общо взето се чувства комфортна возия при превключване на по-горна предавка при около 3000 оборота. Много често карам автомобилите си на къси разстояния и с оглед на това не мисля, че съм си взел кола, която да чакам всеки път да загрява за да изпитвам удоволствие от шофирането. Тази кола не съм я взел за състезания ... имам си рено за това само където е в бокса в момента.

Винаги натискам съединителя при палене ... това е навик от дългото ползване на служебни коли, когато колегите ги оставят на скорост.

За турбината си прав ... но много често преди да спра аз се движа с доста ниска скорост, при което турбината едва ли се върти бясно.

Но не мога да се съглася, че трябва да карам автомобила си с под 2000 оборота докато загрее. Разбира се не вдигам над 3000 но чак пък под 2000 оборота с този двигател си е истниснки кошмар. Днес например излязох на Цариградско шосе с лек наколн нагоре. Включих 2-ра при 2000 оборота и познай ... педала до ламарините и колата не реагира седи си на малко под 1000 оборота и не ускорява. Трвабваше отново да включа първа за да ускоря ... но уви първа не влиза защото и аз не знам ... трябваше да спра на място за да влезе първа и пак да ускоря до 3000 оборота за да вкарам втора и колата да ускори нормално. Някой може ли да ми обясни защо този двигател е пълен мъртвец при ниски обороти и доста добре набиращ при над 2000 ... как да я карам тази кола при под 2000 оборота, като тя не иска да върви?

 

П.П.

Разхода последно го заковах на 10/100 градско София при динамично шофиране и не много задръствания. Пробвах и успях да го сваля дори до 8/100 но карах малко по заспало от пенсионер. Но ... Рано ми е още да се пенсионирам!

 

П.П.2

Още чакам някой да ми даде диаграма на въртящия момент в зависимост от оборотите. Искам да видя колко Nm е въртящия момент от 1000 до 2000 оборота.

Накрая ще ме накрат да си платя и да я кача на динамометричен стенд.

Редактирано от g.genov
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един пример.

На Цариградско шосе напоследък постоянно има задръствания заради ремонти.

Отново си карам в задръстване движейки се бавно. Скоростта ми е такава, че карам на първа с около 2000-2500 оборота. Вклчвам втора и двигателя влиза при малко над 1000 оборота. Колоната пак започва да забавя движение, отнемам газта и двигателя почва видимо да се тормози и да лашка автомобила. Опитвам се да включа отново 1-ва в движение но е невъзможно. Не влиза. Трябва да спра автомобила на място за да влезе първа. Общо взето всички се движат бавно а аз ТРЪГНИ-СПРИ, ТРЪГНИ-СПРИ. Това нормално ли е?

Само да не ме съветва някой да я държа на полусъединител защото ще го накарам да ми плаща ремонтите на съединителя после :)

 

П.П.

Автоматика сигурно ще е добро решение.

НА Espace ми автоматичната скоростна кутия при движение в задръстване включва втора предавка при 15км/ч и отново връща на първа при падане под 11км/ч. но не се налага да спирам за да включи първа. Въпреки, че въртящия момент при 900 оборота е толкова голям, че спокойно потеглям на 2-ра и ускорявам! Потегляне на втора имам предвид веднага след подаване леко на газ ръчно включвам втора някъде при около 10км/ч.

Редактирано от g.genov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включих 2-ра при 2000 оборота и познай ... педала до ламарините и колата не реагира седи си на малко под 1000 оборота и не ускорява. Трвабваше отново да включа първа за да ускоря ... но уви първа не влиза защото и аз не знам ... трябваше да спра на място за да влезе първа и пак да ускоря до 3000 оборота за да вкарам втора и колата да ускори нормално. Някой може ли да ми обясни защо този двигател е пълен мъртвец при ниски обороти и доста добре набиращ при над 2000 ... как да я карам тази кола при под 2000 оборота, като тя не иска да върви?

На 2-ра при колко оборота си бил? Би трябвало над 1500-1800 да започва да тегли стабилно, а над 2000 почти да няма и турбо-дупка (да натискаш педала и да излиташ моментално).

 

П.П.

Разхода последно го заковах на 10/100 градско София при динамично шофиране и не много задръствания. Пробвах и успях да го сваля дори до 8/100 но карах малко по заспало от пенсионер. Но ... Рано ми е още да се пенсионирам!

Този разход си е съвсем в реда на нещата за такава кола.

 

 

П.П.2

Още чакам някой да ми даде диаграма на въртящия момент в зависимост от оборотите. Искам да видя колко Nm е въртящия момент от 1000 до 2000 оборота.

Накрая ще ме накрат да си платя и да я кача на динамометричен стенд.

Има дино-стенд Overdrive на изхода от София в началото на магистрала Тракия. На мен също ще ми е интересно колко големи са загубите докато мощността стигне до колелата - заради 4x4 системата предполагам ще са около 20-25% (обикновено са 10-15%), но замерване с 3 run-а е 100лв - там тествах моята кочина преди и след като я ремапнах. Но наистина, на моя 10 годишен двигател, 140кс и над 200к км, си дърпа от 1500 оборота и не ми е никакъв проблем да я чакам да загрее, карайки до 2000-2200об/м.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2-ра при колко оборота си бил? Би трябвало над 1500-1800 да започва да тегли стабилно, а над 2000 почти да няма и турбо-дупка (да натискаш педала и да излиташ моментално).

Имах предвид, от първа предавка при 2000 оборота ако включа втора оборотите падат много до около 1000 и тогава няма мощност. Това се случва само м/у първа и втора. Нагоре всичко е ОК. Просто първа трябва да се цеди повече от останалите предавки за да е всичко ОК.

 

П.П.

При коя да е предавка 2,3,4 ... при под 1500 оборота ускорението е мноооого слабо (особено 2-ра). Единствено първа се справя много добре при ниски обороти но това е защото е много къса. Ако беше двигателя малко по-мощен или втора предавка малко по-къса (по-малко предавателно число) щеше да е чудесно. Просто разликата между предавателните числа на 1-ва и 2-ра предавки е прекалено голяма.

Редактирано от g.genov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS-а работи много добре и колата наистина спира перфектно. Тествах го в дъжда :) неволно.

 

Чистачките чистят добре а датчика за дъжд и работата на чистачките са синхронизирани правилно. Релето обаче, което включва чистачките се чува доста силно в купето.

 

Стелките, които си купих от Митвас уш специално за H6 са всъщност стелки за Honda CR-V. Шофйорската стелка постояно се плъзга напред и се завира под педала на съединителя и той започва да заяжда докато не издърпам стелката отново назад.

 

Волана е много удобен и копчетата по него също. Малко странно ми е обаче превключването на къси/дълги напред към таблото.

 

Вентилацията работи добре. Днес в дъжда, като влязох стъклата се изпотиха веднага и 10 секунди, след като пуснах вентилацията на AUTO от изпотяването нямаше и следа.

 

Гумите, с които фабрично дойде автомобила очаквах да са голям боклук. Да ама НЕ. Идеални са за летни гуми!

 

Вратите багажника и предния капак се затварят леко и плътно. Доста по скъпи коли съм карал, които губят съзтезанието.

 

В началото ми се стори странно защо, като отворя багажника не се отключват и вратите (защото така съм свикнал) но в последствие открих, че това е дори по-удобно.

 

Вътрешното пространство е наистина предостатъчно и отпред и отзад. Казвам го сравнявайки с Renault Grand Espace 4 което е доста голям ван, и от гледна точка на това, че съм само 110кг.

 

Въпреки последното вече два пъти си ударих главата влизайки в колата. Май имам нужда от ченге да ми варди темето :)

 

Шибедаха се затваря сам при точно 100км/ч а днес чух и пищялката, която започва да квичи когато мина 120км/ч ... от Митвас ми обещаха скоро да я махнат софтуерно.

 

Задните стъкла са доста приятно затъмнени :) От вън на вътре не се вижда почти нищо.

 

Купето е тихо и добре обезшумено въпреки, че като пусна музиката с малко повечко баси и увеличена на Volume 25 ... започват малко да дрънкат вратите.

 

Камерата за гледане назад очаквах да се замърсява но НЕ! Голям майтап е да гледам назад докато карам напред. Само да можех да слушам и музика през това време щеше кефа да е на MAX. OS-а на мулдимедията не знам какъв е но не е multitask. Не знам защо не са вложили малко повече мисъл, като го правят това. Предполагам е китайски компютър с индийски софтуер.

 

През ноща осветелението на всички копчета и уреди по таблото, волана и вратите е доста добро без да дразни.

Редактирано от g.genov
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак започвам и аз да се замислям да сменя пасата с Н6...

 

Иначе Генов,стандартно изводите за запалка са 10А,което е 120 вата. Толкова е предпазителя и според мен има нужда поне един извод да е с по-масивни кабели да речем за 40 ампера.И то не за друго,ами вече инверторите станаха без пари тия,които са по 400-500 вата и е добре да се има предвид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак започвам и аз да се замислям да сменя пасата с Н6...

 

Иначе Генов,стандартно изводите за запалка са 10А,което е 120 вата. Толкова е предпазителя и според мен има нужда поне един извод да е с по-масивни кабели да речем за 40 ампера.И то не за друго,ами вече инверторите станаха без пари тия,които са по 400-500 вата и е добре да се има предвид.

Питам за Амперите защото на Рендето ми също има датчици за налягане. Но проклетия френски автомобил ако караш продължително време с мека/и гума/и, влиза в сервизен режим!

Принудих се да си купя компресор за дълъг път. Та във връзка с това в Рендето има 5 извода за 12V и аз, като голям карък изгорих де що предпазител имаше с компресора докато установя, че може да работи само на извода за запалката. Именно заради това е и въпроса ми дали мога спокойно да си напълня гумите с азот и колко Ампера е максималния ток на всеки от изводите за 12V в H6.

Редактирано от g.genov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо, което установих, че ми липсва в H6 са лампите на вратите, които светят когато се отвори вратата, както и това, че само шофьорското стъкло е автоматично :(. За последното не знам колко би се оскъпил автомобила ако се направи но според мен си заслужава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продават се такива модули, които се връзват към алармата и вдигат стъклата автоматично. И не са скъпи - от рода на 30-ина лева.

Редактирано от radowolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега Генов,

за мен старт - стоп системата ти работи коректно. В противен случай може на следващия светофар изобщо да не можеш да я запалиш, да се обаждаш на приятел и т.н.

Изходите 12V съвсем безгрижно понасят консумацията и на компресор /бензиновите с газ за оборудвани с такъв/ и на хладилна чанта - охладителния елемент "Пелтие" не се слави с лакомия, а другото са два малки вентилатора със символична консумация. Изходът в багажника при моя Н5 е на един бушон с подгрева на седалките и се намира в кутията в двигателния отсек /не ме питай от къде знам :icon_colors: /

Люкът би трябвало да се затваря сам при изваждане на ключа за запалване /при мен е така/, а стъклата са някакви умни и се обучават по определен начин, но при заключване и включена аларма се самозатварят. Това не става веднага и не мога да ти кажа след колко време, но като беше горещо на два пъти оставих шофьорското отворено два пръста, /щото люка се затваря/ а като се върнах то се беше затворило и в колата - пак сауна!

Относно оборотите - караш дизел, пък той е монтиран на джип /така да се каже :laughing7: /. Тоя двигател няма за цел рекордна обиколка на Спа. Настройките му също не са подходящи за това. Обороти до 3к. и малко отгоре и... толкова му стига. Както и да го натискаш след това, няма какво да спечелиш. Кривите и на мощността и на въртящия момент започват да падат.

За задната врата - ако отключиш и отвориш само задната врата, малко след това алармата изсвирва. Това не се случва ако отвориш и някоя от другите.

Автомобила при определени условия се самозаключва, но не съм отсял кога.

... има и много други нещица... Питай и ще ти кажа как е при Н5. Много вероятно е и при теб да е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо, което установих, че ми липсва в H6 са лампите на вратите, които светят когато се отвори вратата, както и това, че само шофьорското стъкло е автоматично :(. За последното не знам колко би се оскъпил автомобила ако се направи но според мен си заслужава.

Това с автоматичните стъкла е по друга причина - ако някое дете отзад си е подало главата или ръката и натиснеш копчето, може да стане беля. Светлините на вратите жалко, че ги няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с автоматичните стъкла е по друга причина - ако някое дете отзад си е подало главата или ръката и натиснеш копчето, може да стане беля. Светлините на вратите жалко, че ги няма.

На Реното ми всички са автоматични. Ако тръгне да се затваря само или по мое желание и срещне съпротивление се връща 10 сантиметра надолу и спира.
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Автомобила при определени условия се самозаключва, но не съм отсял кога.

 

За С-10 четох някъде, че се заключва след 30 секунди при последователност: изваждане на ключа, отваряне на шофьорската врата, ставане от седалката, (в автомобила няма други хора) затваряне на шофьорската врата, обаче това при българските го няма, проверих го. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих един тигел София - Пловдив - София

 

Със скорост 120км/ч и пуснат cruise control на 6-та предавка (2000-2100 оборота) и 3-ма пасажери - разоход София-Пловдив - 6.6л/100км

Със скорост 120км/ч и пуснати cruise control и климатик на 6-та предавка (2000- 2100 оборота) и 3-ма пасажери - разход Пловди-София - 8.0л/100км

Осреднен разход отиване и връщане София-Пловдив-София с пуснат климатик на връщане - 7.3л/100км

 

Впечатления:

Cruise control-а се държи много добре и през целия маршрут поддържаше 120км/ч на 6-та предавка без проблем и много прецизно. Хареса ми как работи.

Климатика не духа много студено но за сметка на това в купето става приятно прохладно а не да ми причини менингит.

Комфорта е на ниво и 300км не се усещат! Нищо не ме боли и не съм смазан от пътя, като например с Alfata на жена ми. На дупките по магистралата преди Пазарджик е доста по-комфортно с Hover H6 от колкото с другите ми коли.

Като че ли малко по-шумно е в купето по грапав асфалт но това може да се промени, когато сложа гуми BRIDGESTONE, MICHELIN, DUNLOP или GoodYear а не с фабричните.

 

С едно изречение: По магистрала на дълъг път с GreatWall Hover H6 е кеф да се придвижва човек.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая се убеди че колата е добра, подаде много негативни отзиви, дори се замислих дали н6 е по добър от н5.

Радвам се че си ОК сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая се убеди че колата е добра, подаде много негативни отзиви, дори се замислих дали н6 е по добър от н5.

Радвам се че си ОК сега.

Педала на газта все още тропа и ме дразни! А, че по софтуера има какво много да се прави не съм се отрекъл!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам само как е постигнат средния разход от 6.8/100 написан на сайта http://greatwall.bg

Дори руснаците са дали официално среден разход 7.8/100 ?!?!

Редактирано от g.genov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по един много лесен начин - карат с хубави горива :tongue4:, а ние се мъчим с нашите помии. Това, което си постигнал е прекрасен разход. Тропането по педала го има и при мен, но още не съм им го сервирал в сервиза. Следва продължение...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам една идея за евродепутатите ни, да вземат да вкарат предложение за единен стандарт за качество на горивата в целия ЕС.

Редактирано от g.genov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, закъснял си. В 2007 г., до като не приемем Европейските стандарти- не ни искаха в ЕС..и накрая даже и не ги превеждахме направо ги обявявахме.Обикновенно зареждам на Лукойл и Еко...там на стената висят сертификатите за горивата- задължени са...еее колко отговарят не знам.Аз водих лют спор с бензиностанцията на 38 км в посока София за горивата ЕКТо-  нямаха стандарт и се оказа , че са си тяхна измишльотина..Въпроса е кой ги контролира...Само Лукойл зареждат твърдо от тяхно горива. Всички останали имат един ДИЛЪР дето се грижи да се купува най- изгодното гориво...това е, не замесвай депутатите те ще о...рат и без това ос...ната работа.Поискай сертификата и извикай управитеря, да ти го обясни- това ги стяга, ако има проблеми на сайта се оплачи.Жулят им страшни наказания.Истината е такава - не карам дизелови мотори, защото дизела ни не отговаря по проценти сяра и прочие.Бензин и газ това е истината- двигателите не са толкова чуствителни- най много дюзи на запушиш. С ултразвук се чистят за 30-50 лева и пак газ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, закъснял си. В 2007 г., до като не приемем Европейските стандарти- не ни искаха в ЕС..и накрая даже и не ги превеждахме направо ги обявявахме.Обикновенно зареждам на Лукойл и Еко...там на стената висят сертификатите за горивата- задължени са...еее колко отговарят не знам.Аз водих лют спор с бензиностанцията на 38 км в посока София за горивата ЕКТо-  нямаха стандарт и се оказа , че са си тяхна измишльотина..Въпроса е кой ги контролира...Само Лукойл зареждат твърдо от тяхно горива. Всички останали имат един ДИЛЪР дето се грижи да се купува най- изгодното гориво...това е, не замесвай депутатите те ще о...рат и без това ос...ната работа.Поискай сертификата и извикай управитеря, да ти го обясни- това ги стяга, ако има проблеми на сайта се оплачи.Жулят им страшни наказания.Истината е такава - не карам дизелови мотори, защото дизела ни не отговаря по проценти сяра и прочие.Бензин и газ това е истината- двигателите не са толкова чуствителни- най много дюзи на запушиш. С ултразвук се чистят за 30-50 лева и пак газ....

Може би си прав, но каквито и документи да ми дават и каквото и да правя не аз съм човека, който може да прецени дали горивото е ОК или не.

В крайна сметка аз не искам ефтино а качествено гориво. И ако всички сме така не виждам каква е причината да няма на пазара скъпи и качествени горива. А не виждам и какво ще ги спре и документите и сертификатите, които евентуално ще ми покажат да са с невярно съдържание :)

Не искам темата да отива в посока дизел или бензин. Лично на мен дизеловите двигатели са ми по-приятни за каране и по-неприятни за поддръжка. Това е избора ми. Но това няма нищо общо с това, че ме цакат с топла бира (разбирай кофти нафта). Живеем в абсурдна държава!

Редактирано от g.genov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Генов,

за джип наистина /при малките двигатели/ дизела е по-приятен за каране. Вярно е обаче, че в нашите условия цялостното използване на дизел е скъпо начинание, свързано с много нерви. Това е и главната причина повечето да се прехвърлят на бензин, газ и пр. горива. Това не означава, че дизела е кофти двигател, а само че нашите помии по бензиностанциите не му понасят особено. Проверката на бензиностанцията е друго нещо и самото прочитане на услужливо подредените папки не помага с нищо.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината не виждам и не чувствам особена разлика м/у горивата в БГ и горивата в Европа. В БГ зареждам в Еко, ОМВ, Лукойл. Май месец бях 10 дни из Австрия, Словакия, Унгария и разлика не усетих. Сега пак ще ходя за 2 седмици с колата само, че към Турция.

Карам дизел.

 

P.S. М/удругото съм влизал из разни автофоруми (английски) и там има подобни теми като в БГ автофоруми "От коя бензиностанция зареждате" и тн. Така, че и там си чешат езиците с подобни теми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×