Jump to content

Надеждни ли са гуми от 2008ма година?


nmnikolov

Recommended Posts

Просто от любопитство след 5 години гумите не са ли загубили голяма част от свойствата си без значение колко е голям грайфера? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То проблема не е че колегата ги продава вместо да ги подари ... проблема е че има хора, които си купуват такива гуми и после я себе си, я някой друг ще претрепят.

 

Те дори и некарани гумите си губят свойствата защото просто материала старее ... и колкото и добре да са съхранявани, след определен престой в складовете им се намаля цената за да се продадат все пак.

Редактирано от radowolf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ами момчета какво да правим ,бедни сме караме таратайки на по 15 г и гуми над 5 г.Това в кръга на шегата.Летните ми гуми на колата са с дот 2008 г,купувани чисто нови и независимо че имат грайфер така са нацепени,че.... Иначе ги мазах с някви мазила ,които предпазват гумата от слънце ,влага...Ама май не затова беше темата .Успех с продажбата ,пазар винаги ще има за гуми втора употреба.

Редактирано от mistarmi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е, че според мен е адски безотговорно да се кара с толкова стари гуми. Човек не кара сам на пътя и застрашава живота и на непознати, така че не говорим за живота само на 1 човек. Въпросът ми от предния пост беше рeторичен. Колкото и да сме бедни не може да застрашаваме така безотговорно живота на други хора! Гуми над 5г. стават само за каруци или за заговезни!

 

В петък вечерта към 18:15 минах по околовръстното на София в участъка между магистрала Тракия и моста на околовръстното на Казичене. Имаше задръстване от коли, полицейски коли, пожарна и линейки. По средата на платното лежеше труп на мъж с завита глава. Гледката беше отвратителна! Сега си представете челна карастрофа предизвикана именно от стари пластмасови гуми. Безотговорността на хората не може да се оправдае с нищо според мен.

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделих дискусията в отделна тема. Колегата, който продава някакъв продукт (гуми), има право да го прави на цената, която е преценил за добра, а хората имат избор дали да ги купуват или не. Някой може да ги вземе, за да си прави картинг писта, дали му е изгодно си е негова работа.

 

И за да не съм офтопик - моят скромен опит показва, че зимни гуми карани повече от 30-35 хиляди км или 3 сезона вече не са зимни гуми (даже 3тия сезон отбелязва начало на компромиси). Летни гуми карани повече 50 хиляди км или 4 сезона не са гуми, на които бих разчитал, че ще задържат колата на пътя на мокър асфалт.  При мотоциклетите са даже 2 сезона или до 12-15 хиляди км. При това всички горни километри/периоди са наблюдавани при маркови, висок клас гуми. Мога да предположа, че разните незнайни марки, които имат ниски показатели от излизането им от завода, очаквания надежден пробег е също по-нисък.

 

Отделно от това е добре да отбележим, че зимните гуми имат предимство единствено на лед и сняг. Дори при мокър асфалт и ниски температури (над 5 градуса) или дори минусови температури и сух асфалт, летните гуми имат по-нисък спирачен път, по-добро ускорение и по-добро поведение в завои - доказано от тестове. Предимствата на зимните гуми идват от шарката и по-мекия силикон/каучук, който не се втвърдява толкова при студ. Ако обаче говорим за зимни гуми на 5 години, нови летни гуми ще имат по-добро поведение на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно от това е добре да отбележим, че зимните гуми имат предимство единствено на лед и сняг. Дори при мокър асфалт и ниски температури (над 5 градуса) или дори минусови температури и сух асфалт, летните гуми имат по-нисък спирачен път, по-добро ускорение и по-добро поведение в завои - доказано от тестове. Предимствата на зимните гуми идват от шарката и по-мекия силикон/каучук, който не се втвърдява толкова при студ. Ако обаче говорим за зимни гуми на 5 години, нови летни гуми ще имат по-добро поведение на пътя.

 

Противоречиш си колега...

5 до 7 градуса температура на въздуха е границата между летните и зимните гуми и тук две мнения няма!

Редактирано от Boyko23
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не бързайте с изводите...вярно е , че гумата, като гума -физическо вещество претърпява вторична вулканизация /процес на превръщане на каучука под въздействие най-вече на сяра- в гума/

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Напълно съм съгласен с админ  за живота на гумите,но..пак всичко опира до парите.А и българина оценява една гума на първо място по грайфера ,след това следват марка ,година на производство и т.н. Дори върха на икономията е така нареченото шарене на гумите ,което представлява възстановяване на грайфера на гумата чрез изрязванае на каучук от нея със специален пистолет с нагряване и резец.Това се практикува най-вече при камионите,тъй като при тях ''месото'' на гумата е най-много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Противоречиш си колега...

5 до 7 градуса температура на въздуха е границата между летните и зимните гуми и тук две мнения няма!

 

За кое точно си противореча? При мокър асфалт, над 5 градуса, летните бият зимните. При сух асфалт, дори около и малко под нула градуса (не говорим за -10 и надолу), летните отново бият зимните по спирачен път и ускорение. В някои райони на България няма никакъв смисъл да се инвестират в два типа гуми, а в други райони и при друг тип употреба на МПС-то (ако караш само градско в София например и от време навреме насам натам) има и смисъл от всесезонни гуми.

 

Както казаха колегите - всичко е според парите. Аз лично бих взел за 500-600лв 4 нови гуми, които да карам 3-4 сезона и да продам за 150-200лв (така за 350-400лв ще съм карал с перфектни гуми - така един сезон каране ми е 100лв) от колкото да дам 150-200лв за износени гуми и да ги карам още 2-3 сезона докато и грайфер не им остане (така пак един сезон ми е 70-100лв + риска да не взема някой завой и да се пребия или да спра в някой и да изпочупя ламарините и да си докарам дебелия акт). Честно казано не мога да си обясня по кой критерии гумите втора ръка излизат на далавера, още повече че в днешно време има лесни и евтини кредити за хората, които им е трудно да извадят 500лв кеш. Може би ако почти не караш автомобила? Но тогава не би ли ти излязло по-евтино да не държиш кола от към данъци, задължителни застраховки и поддръжка, а да се движиш с таксита когато ти трябва по-спешно транспорт?

 

Всичко по-горе го казвам като върл поддръжник на идеята, че ако условията го изискват, ТРЯБВА да се кара с 2 отделни типа гуми и то читави, сравнително нови и добре поддържани такива. Аз самия на колата сменям летните на 3-4 сезона, зимни на 2-3 сезона, на мотора след всеки втори и карам само най-висок клас гуми от цолажа който ми трябва. Но по-скоро бих карал нови Дебика, Сава или Нексен (или които там са най-евтини за цолажа ми), от колкото Мишелин на 4-5 години и незнайно много километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, че който ги хареса нека ги купи- те не са опасни повече от вашите гуми, иначе фирмата производител нямаше да си слага името. Ние не  сме състезатели...на писта. За мен тези гуми , ако са с нормален грайфер поне 4 мм са добри.Пък и едната е над 350 лева , като нова..

 

Моето мнение е тотално противоположно. Сигурен съм, че и най-известните и реномирани производители на гуми няма да дадат гаранция за качеството на своите гуми след 5 години! И съм сигурен, че моите зимни гуми са по-надеждни от тези 5 годишни гуми. Със зимните гуми компромис не бива да се прави и затова още като купих колата същия ден сложих Goodyear Ultragrip 8. Всички гуми си държа на склад и си плащам за това, балансират ми ги преди всеки сезон, а летните помпам с азот (да чукна на дърво 1 година  и 10 месецане съм помпал все още гума). Същите гуми Goodyear но за размер 235x65x17 струват само с 20-30лв. по-малко от Michelin Alpin.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има мнениеи, аз го уважавам , но горе съм го писал 350 лева на гума.

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://curiosity.discovery.com/question/what-happens-aging-car-tires

 

Всяка крайност е грешна. Нито "карам 3 години и хвърлям", нито "карам докато не се изтърка до дупка". Хората от дискавъри са го казали - след 5-тата година трябва гумите да се проверяват всяка година и ако са ОК може да се кара. И пак както пише в тази статия - ако гумите не са били на джанта повечето време то те стареят много по-малко отколкото ако са били на джанта или монтирани на кола.

 

Peace!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Световните класации нямат класация за самите марки, а тестват отделните модели и размери и ги сравняват. И представянето при различните размери е различно. Когато си взимах моите зимни гуми в началото на 2012 гледах тестовете на ADAC и Goodyear бяха в първата тройка за размера на Волекс. А как реши, че на Волексите гумите са 50-60лв.? Най-евтините 15-ки са от 90лв. нагоре.

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали в Кауфланда не гледаш Goodrich, а не Goodyear, които на последните ADAC-и и други тестове са на равно или пред Michelin по всички показатели, включително издръжливост, само по цена не ги стигат :) Предубежденията не винаги са хубаво нещо. Малко като "Мерцедес и всички останали" - нека сме обективни и гледаме истински тестове проведени при равни условия, а не да пренасяме слухове от уста на уста. Аз лично съм склонен да давам доста пари за гуми, но най-вече за гумите, а не за скъпите маркетингови кампании на компанията производител.

 

Сега, дали ще вземеш Goodyear, дали Michelin, дали Dunlon, Nokian или Continental и другите марки в този клас, всичките ще дадът подобно представяне при нормално каране. Не сме изкарали колите на пистата. При разлика от -43лв, никога не бих избрал Michelin-а пред Goodyear-а, но пък за това тази зима избрах Continental-а, който освен, че е по-добър от Michelin-а е и по-евтин:

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/testove_zimni_gumi.php

 

 

@Poroinik, това с многото години каране може би е вярно ако не караш много. За това и цитирах някакви километри, при които наблюдавам при мен, че гумите се износват. Първите 2 зими (през които имаше адски много сняг) с нови гуми Falken изкарах без проблем. Миналата 3та зима, която беше по-мека, гумите започнаха да сдават и да изпадам в инетресни ситуации на разни заснежени баири. Но аз карам по 12 хиляди км на зима от раз и явно се изяждат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, темата беше пусната заради обявата на pipo_07. Идеята ми е, че не може да се отговори еднозначно на въпроса "Надеждни ли са гуми от 2008-а година?", защото роля играят много фактори - колко, как и къде са карани, как са съхранявани и т.н.

 

ПП. Тук обсъждате колко страхотна била една или друга марка гуми, но аз ще продължавам да твърдя, че не само гумите правят колата стабилна на пътя, а и задкормилното устройство и преценката му за ситуацията. Като второто за мен дори е по-важно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе днес Ситроена , който карам в града и е с летни гуми/Зимни има и то с джанти и то Мишлен алпин втори сезон-нови, ама щото е за града не съм ги сложил/ беше шейничка по снега и мокротата.

 

То в България защото всеки сам преценява как да си кара и затова си караш шейничка зимата в града. Браво! Много ми е интересно как точно ще спреш при внезапна ситуация, въпреки големия ти опит на шофьор, който казваш, че имаш. 

 

А сравнението с цените в http://www.pazaruvaj.com са много некоректни, защото сравняваш различни марки гуми в различни магазини. Отделно, че като отвориш сайта на търговеца, който продава Michelin Alpin A4 за 147 лв. ще видиш, че каталожната им цена е 166лв., а след отстъпката 147лв. За сравнение пак в този сайт Goodyear Ultra Grip 8 е 141лв. преди и 133лв. след отстъпката. Нещо скъпички ми се вижда да ги дават. Ето за сравнение цените на гумите за 195x65x15 с товарен и скоростен индекс 91Т от Ем-Комплект:

 

1. Bridgestone Blizzak LM-32                      Каталожна цена: 135лв.      Цена с отстъпка: 112,05лв.

2. Continental Contiwintercontact TS850    Каталожна цена: 138лв.      Цена с отстъпка: 114,54лв.

3. Dunlop SP Winter Response 2                Каталожна цена: 138,35лв. Цена с отстъпка: 114,83лв.

4. Goodyear Ultra Grip 8                             Каталожна цена: 139,5лв.   Цена с отстъпка: 115,78лв.

5. Michelin Alpin A4 Grnx                             Каталожна цена: 147лв.     Цена с отстъпка: 122,01лв.

 

Ето още няколко известни магазина, където цените са дори и малко по-ниски (за 91Т):

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/advanced_search_result.php/s/195/h/65/r/R15/categories_id/2/page/1/sort/4d

http://medina-med.com/shop/

http://www.diana-ltd.com/search

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-856-0-36171700-1385623465_thumb.jpg

За кое точно си противореча? При мокър асфалт, над 5 градуса, летните бият зимните. При сух асфалт, дори около и малко под нула градуса (не говорим за -10 и надолу), летните отново бият зимните по спирачен път и ускорение. В някои райони на България няма никакъв смисъл да се инвестират в два типа гуми, а в други райони и при друг тип употреба на МПС-то (ако караш само градско в София например и от време навреме насам натам) има и смисъл от всесезонни гуми.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е прекрасна рисунка и прави добра генерализация, но говоря за истински тестове, където някой е показал даден клас летни гуми със съответния клас зимни гуми, как се представят при сух и мокър асфалт и ниски температури. Точно такъв бях гледал и нещата седят различно - ще го изровя като се прибера :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София не е страшно - там ловите снежинките във въздуха :laughing1: ! Кофти е тук в североизтока, че има преспи по метър и никой не им обръща внимание, а просто затварят пътя. Е да де, ама в града ха затвори го.... и се започват едни кански мъки, кървава пот и неистови усилия за измъкване на автомобила. Е тогава се вижда кой с какви гуми е и има разлика, но тя не е толкова в годината на производство, а в страната производител. Говорите за "Мишлен" - ето пример - два еднакви автомобила Ленд Ровър Дифендър, и двата с "Мишлен", един и същ размер, но различни ДОТ-ове и страна производител - 07/Франция срещу 11/Турция. Сещате ли се кои се държаха по - добре в продължение на две зими идентична експлоатация?! Да, старите гуми МОЖЕ да са сигурни, но те трябва да са били такива и като нови, както и да са съхранявани добре НАДУТИ, на сянка и без да се въргалят в някоя локва в дъното на склада. И невероятно за някои, но може да са по-добри и от нови, уж пак зимни. Мнението си е мое, породено от ядове и неволни усмивки и не товаря с него никого.  ... а за София може и с летни :tongue5:   Пазете се зимата и внимателно!

Редактирано от JI_GIT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...