Jump to content

Смяна на крушка на късите светлини


dursek

Recommended Posts

имам тъп въпрос. изгоря ми фар на късите  светлини , да се занимавам ли със сервиз-а или сам да се оправям. Смисъл дали има някакви специални крушки и т.е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката на Волекса (ръководство за потребителя) има описание с картинки как се сменят крушки и др. неща, които може да си сменя сам потребителят, напр. филтъра на климатика. За крушките беше някъде към 270-та страница, доколкото помня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви са тези крушки които така бързо изгарят

 

Е колко бърза да горят? Оригиналните крушки на моя Волекс, внос от Китай са Osram, но най-обикновените им. За тях производителя им дава живот: Lifespan B3 - 400 часа и Lifespan Tc - 650 часа. Аз съм си взел 2 комплекта Osram Night Breaker Plus за които -  Lifespan B3 - 150 часа и Lifespan Tc - 300 часа. Това е двойно по-малък живот от обикновените им крушки, но пък осветяват доста по-добре. В интерес на истината не съм ги пробвал все още, защото оригиналните не са ми изгорели вече 1г. и 8 месеца. Все пак имам от почти 1 година и дневни светлини. Ако искате по-рядно да ги сменяте Osram имат и Ultra Life серия - Lifespan B3 - 1200 часа и Lifespan Tc - 2000 часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен оригиналните крушки на късите светлини изгоряха, както следва: лявата на 27 декември миналата година (запомних го, понеже беше Стефанов ден :) ), а дясната на 5 май тази година (Велик ден :) ). Смених ги с някакви Phillips, уж по-качествени, да видим колко ще изкарат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко да изкарат като съвременния модел е този :)

 

Да, това е ясно, иначе заводите за крушки ще фалират. :)

Аз първо се оглеждах за подходящи светодиодни крушки, обаче не намерих. Онези, които ставаха по мошност не минават през отвора на фара, понеже са по-дебели, а които минават са твърде слаби за къси светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LED светлини за късите са прекалено скъпи все още. Говорим за качествените такива, които слагат Мерцедес, БМВ, Ауди и т.н. Китайските боклуци стават само за осветяване на номера отзад, дневни светлини и подобни.  :)

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зададох въпроса защото до сега никога не съм сменял крушка на автомобил,а имам доста шофьорски стаж.Единия от двата ми автомобила вече седма година е у мен (немски)да не споменавам марка че модератора бди.Другия е вече на година и нещо,та въпроса ми е при предишните си автомобили имахте ли такъв проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам аз на Мерцедесите, Мановете и Икарусите не съм сменял досега крушки :)

 

Иначе една крушка най-много я "убива" включването и изключването. Затова при задължителни светлини целогодишно дневните светлини са доста полезни.

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При някои (обикновено по-скъпите) автомобили включването е направено да става плавно (има т. нар. ШИМ-регулатор), поради което основната причина за изгаряне на крушките е практически отстранена. Иначе е нормално евтините крушки да изкарват по няколко месеца, може и година, зависи от експлоатацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много по-опасни за халогенните крушки са преминаването през неравности с голяма скорост и постоянното им палене/гасене.

Моята кола ще направи скоро 4 години и си е с оригиналните крушки. Да чукна на дърво - не съм сменял още нито една крушка по нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверете си алтернатора!

 

Алтернаторът си го проверява компютър, даже си го следи непрекъснато :)

Просто човек не може да очаква твърде много от крушки за по 3 - 4 лв.

На Волекса поне смяната е лесна, става за 1 - 2 минути без бързане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина смяната е бърза и лесна , особенно ако знаеш къде да пипаш. Аз взех две обикновенни Осрам , които се оказаха 1:1 с фабричните и работата заспа. Търсих Osram coolblue , но нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Снощи видях, че и моята крушка е изгоряла. Днес хвърлих едно око, ама то било голяма мъка. Стигнах до скобата и до тук. Още по - кофти е, че е лявата и е още по неудобно за смяна. Моята ръка не е китайски размер и ми е много несгодно. Като сте сменявали махали ли сте нещо акумулатор или т.н. или само както си е показано в книжката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да се маха акумулатор?  :blink:

Просто при смяна на лявата крушка се работи по-удобно с лявата ръка, иначе акумулаторът наистина малко пречи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...