Jump to content
Great Wall Motors Фен Форум
st.videv

Поставяне на водородна клетка на моторите.

Recommended Posts

Вчера имах възможност на видя и да пробвам Нисан Примера дизел 126 коня с водородна клетка за електролиза.Давала икономия 20-25%. Естествено натиснах чичко Гугъл и прочетох доста неща за нея.Противоречиви , като за всяко нещо ново. Лично мен ме притесняват две неща. консумация около 20А-генератора трябва да ги осигури и това, че водорода с маркуч и щуцер се влива при въздуха преди въздушния филтър- не е ли опасно, като се има предвид, че не се пипа основното гориво. Има ли някой с опит да го сподели. Иначе по 400-600 лева ги поставяли. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

25 процента не са никак малко. Тва са 2.5 литра по-малко на 10, което ще избие цената от 600 лв суепр бързо. Дори не знаех, че на пазара се предлагат такива решения. Усети ли разлика във вървежа ? Каквато и да е ?

 

Съжалявам, че не мога да предложа нищо конкретно, но любопитството ми се събуди :)

Редактирано от valery

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече имаше тема, в която се обсъждаха. Накратко - това е пълна измама и тези 25% само можеш да ги сънуваш. Цялата теория зад водородните клетки е безумна и няма как да работи, а ако не се лъжа и MythBusters показаха, че са пълна измама. Използваш енергия от алтернатора, с която да предизвикаш реакция, при която се отделя водород, който да смесиш с горивото и да изгориш за енергия. Не само че не ти подобрява разхода, а дори малко го влошава, но достатъчно малко, че ако си сложиш такава клетка и започнеш да караш по-бавно и разумно на подсъзнателно ниво, ще докараш по-малък разход от обикновено - но не повече от 5-10%, зависимост колко агресивно си карал преди.

 

Все едно да имаш ел. автомобил с огромен алтернатор, който да ти зарежда батериите докато караш, с енергията от ел. двигателя, който се храни от въпросните батерии :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма лошо в обясненията ви, Разбирам, че това не е перпетум мобиле/вечен двигател/,  но проста сметка 20А от алтернатора х12 в=240 вата кола с мощност 100кв/ като моята/ и 240 хайде 250, че по лесно се смята 250:100000= 0,0025 или 0,25 % от мощноста на мотора отива за разпадането на водата на водород и кислород, аиде със загубите 0,3 %.Тук има нещо във разпада, който дава по калорично гориво. Друго маркуча е прозрачен и се виждат мехурчетата водород- минават през филтър да се очистят от водата и директно във филтъра.за въздушната смес. Не си убедителен, покажи къде греша...Два атома водород и един кослорот, но тук има нещо в енергииния заряд на атовмите- помагайте да стнигнем до истината...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като (пишман) инженер нека да се изходя по темата :)

 

Първо - тези 100 кВ двигател много рядко са 100, а често са много по-малко и 20 ампера повече при алтернатора със сигурност ще имат някакво значение.

Второ - мисля някъде бях чел, че при съвременните двигатели процента на изгарянето на горивото е много голям (а точно това твърдят хората за ННО - че горивото изгаря по-добре при присъствието на водород). При по-старички и неефективни двигатели може и да има файда от подобна система.

Трето - някъде бях чел за някакви митични честоти, при които се постига максимума на ефективност при разлагането на водата. Та там може и да има нещо, което да намалява разхода, но със сигурност инсталираните от разни майстори системи са с прав ток.

Четвръто - цена от 500 лв за няколко листа стомана, 5 метра маркучи и 2 буркана... Айде няма нужда.

 

Тази "мода" тръгна от щатите преди 10-на години. Щатите са меката на "зеления хайвер" за такива неща и затова много не трябва да им се вярва. От друга страна там карат много по-различни автомобили от нас в Европа - с големи, лакоми двигатели. Та може при тях да има някаква икономия. Но как един съвременен дизел (примерно), който вече харчи 4 на 100 да постигнеш повече икономия?

 

От ННО генератори иначе стават страхотни горелки. В ютюб има много клипчета...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ННО газа май ще си намери попрището в металургията,не при колите.Като гледах за какво става въпрос...и се втрещих

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един пример. В нета има хиляди такива. Супер проектче за свободното време на средностатистическия мъж :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи бързо се усъвършенства. Ще чакаме, това ми бе въпросът-някой сложил ли е и отчел ли е икономия....А горелката е доказателство , чи има добър дебит на водород, а той гори - значи може и да се вкара в двигател. Такъв или с по различна конфигурация, но може. Ще чакаме....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое му се усъвършенства бързо? Тия неща (металургията, заваряането с одород) се знаят и правят от 50+ години...

 

И колата ти е 100 киловата при някакви обороти близки до максимума, обикновено като я караш икономчно произвежда 20-30киловата.

 

Истината е съвсем проста - за получаването на водород от електролиза се изразходва повече енергия, от тази която после се освобождава при изгарянето му.

Иначе, че водорода е става за горива. Става, ама номера е да го добиеш с малък разход на енергия. Така че тоя простащина няма да я бъде. Ако има масови коли движещи се с водород, то няма да има нищо общо с тази "клетка".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а някой сеща ли се какво се отделя при окисляване /горене/ на водорода? Водааааа, ама не вода ами пренагрята пара, която е доста агресивна. Нещо за повече за смазването има ли? И ако няма не се ли намалява рязко ресурса на двигателя? Тези и още доста въпроси ми остават без отговор, макар, че от доста време чета, гледам клипове и се интересувам от това, което излиза като информация. Единственото, което ми се изясни е, че при дизеловите двигатели е по-голям шанса да доведе до икономия, тъй като водорода гори с доста по-висока скорост, като така променя фронта на горене - от факелно към обемно. В същото време обаче няма кой да го пали - нафтата го пали. Е така ама като го пали нафтата за времето на един горивен такт при 2000 об/мин остава ли време водорода да се запали, да изгори, че и дори да промени фронта на палещата го нафта...  Пък ако не изгори при такта, а в генерацията /или част от него/ каква температура ще се отдели там където няма охлаждане? И за последно - каква е разликата в температурите на горене на нафтата и водорода? ...май ще трябва и по-добро охлаждане, че и по-корав алтернатор и всичко това не трябва да е на едно място,  че водород, кислород и искри не вещаят нищо добро...

...по-горе, където пише водород, да се разбира оксиводород /HHO/

Редактирано от JI_GIT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×