Jump to content

Ревю на Steed след направен test-drive.


admin

Recommended Posts

Преди повече от месец, благодарение на Литекс Моторс, направих тест-драйв на Steed 5 и обещах да пиша нещо във форума, за което така и не ми оставаше време. А и честно казано ме беше срам от скапаните (и малко) снимки, които направих. Е, сега, реших, че е крайно време да се разпиша. А некачествените снимки ще преглътнем заедно.

 

Колата

 

която ми беше дадена бе Steed 5 с топ ниво на оборудване (което е все пак One, единствено и се води "ниското" при Hover), 4x4, с 2.4 литровия бензинов двигател и фабрична газова уредба, с All-Terrain гуми. Екземплярът бе на едва 13 000км, като имаше допълнителен не-фабричен "тунинг" - някакви тръби и прагове, даващи по-агресивен вид (и нищо повече). Колата бе произведена в Китай, ако съдим по впечатленията на потребителите ни с Voleex - с българските бройки има по-малко проблеми спрямо вносните китайски. Вече може би излизат произведени единици от нашия завод, но не мога да потвърдя.

 

IMG_20130413_171901.jpg

IMG_20130412_191749.jpg

 

Нека започнем с цената

 

която ако трябва да сме честни е сред основните причини този автомобил да се радва на добри продажби. Тя варира 27 999лв за модела с 4x2, вместо 4x4 и бензинов двигател, достига 31 999лв за модела с 4x4 и бензинов двигател, а топ модела е с дизелов двигател, 143кс и върви с повече екстри, като ESP, система за подпомагане при потегляне под наклон и други достига до 36 999лв.

 

Steed е чисто и просто много евтин. Говорим за пикап с двойна кабина, 4х4 с бързи и бавни скорости и невероятна проходимост.

 

Ако го сравним с Toyota Hilux - най-евтиния вариант с двойна кабина там е 57 900лв, с 2.5 литров дизел с почти същата мощност като двулитровия дизел на Steed-а (една конска сила и няколко нютон метра предимство за японеца). Hilux-а определно има по-качествено изпълнение на детайлите, но дори по-малко екстри от Steed-а, но същия брой въздушни възглавници.

Ако го сравним с VW Amarok - там най-евтиния вариант с двойна кабина, 4х4 и двулитров дизел 140кс е 61 900лв.

Ако го сравним с Mitsubishi L200 - там цената е най-ниска, тамън 54 990лв, за дизел с подобна (по-ниска) мощност и 4х4, и подобно количество екстри (малко по-бедно на хартия)

Ако го сравним с Nissan Pathfinder - цена от 56 890лв, но за 4x4 с двойна кабина и цели 190кс двигател. Разбира се, беден на екстри.

 

Така общо взето ако става дума за професионални цели, на цената на 2 други пикапа, могат да се вземат 3 Steed-а. Да не говорим, че при варианта с фабрична газова уредба, разходите за гориво (от към пари) са още по-ниски спрямо дизела, при текущото ценообразуване на горивата у нас. Но и това е товарно добиче - както ще прочетете, двигателя не е много силен и пъргав, а ако се натовари до горе с позволения по спецификация 1 тон товар, според мен ще има миризма на запален съединител при потегляне и бавно кретане по баирите нагоре с този малък въртящ момент.

 

Отвън

 

изглежда изключително красива, като за пикап. Честно казано на мен ми харесва повече от Hilux и L200, но Amarok и Pathfinder ми изглеждат по-модерно. Разбира се това е напълно субективно мнение. Моля ламарините, с които пикапа е накаран да изглежда "тунингован" и "готин" да бъдат игнорирани, защото според мен са чисто и просто безмислени и опасни. При качване на колата дядо ми стъпи на единия праг и за малко да падне - прага се огъна и поддаде. От там нататък колата изглежда солидно - на вратата на багажника може спокойно да се стъпи и колата да се товари от там.

 

Отвътре

 

от своя страна е проста и функционална. Има всичко необходимо и нищо повече. Приятно впечатление правят кожения волан и кожения салон - седалките са удобни. Всички копчета изглеждат обикновено и евтино, доста по-семпло спрямо да кажем тези в Hilux, но за тези пари - толкова. Аудио системата си звучи като евтино китайско радио, макар 6те си колони. Имаше неприятни вибрации в корите на вратите при усилване на музиката. Но все пак има USB, което пак е нещо - после може да се сложат качествени говорители, ако това е приоритет.

 

Проходимостта

 

е просто невероятна. Подсигурена от високия клирънс и part-time 4х4 системата. Първо си направих разходка по разни кални пътища из София, Бояна. Но тъй като не исках някой да ме види и да ми се смее, реших да натоваря дядото и да отидем на вилата в Стара Планина (на 30км от София, село Луково). Там има 3км по изровени черни пътища нагоре и после още много пътища, създадени от колелата на сериозни офроуд машини. До където пожелах, стигнах. А не съм вярвал, че с кола ще мога. Включи ли се в режим "бавни 4х4", пикапа просто гази нагоре, докато не му кажеш да обърне!

 

Това, което ме дразнеше бе бавното превключване между 4x2 и 4x4 с електронните бутони на таблото, което бе и не винаги успешно (спазвайки процедурата и инструкциите). Често трябва колата да се премести с 1м напред/назад, да се натисне и задържи съединителя и други такива трикове, че да сработи превключването.

 

Комфорта при пътуване

 

го няма никакъв, ако го сравнявате с лека кола, а не с пикап :) Както всеки пикап, ако отзад е празен, задницата скача при неравности, това е напълно нормално. А тъй като и колата е с All-Terrain гуми, те колкото са проходими по черни пътища, толкова са шумни по асфалт. До 110км/ч, шумът в купето е поносим, нагоре става неприятен. А и с тези си размери, тази кола не е особено икономична с висока скорост и малката й мощност не позволява комфортно изпреварване. Иначе седалките са удобни, а пространството е предостатъчно!

 

При включен 4х4 режим, диференциалите вият МНОГО. Това го забелязах и на доста по-скъпата Toyota Hilux с 3л дизел, до която имах възможност да се докосна паралелно. Не толкова силно, но и при японеца виеха доста.

 

И накратко

 

Плюсове:

- много евтин и въпреки това с доволно много екстри

- проходим, с перфектна part-time система

- възможност за газова уредба

- възможност за аксесоари като hard-top, покривала и други

- вече би трябвало да се произвежда в България

- 5 г или 100 000км гаранция, макар че ако се кара по служебно му, тази гаранция ще приключи за максимум 2-3 години?

- споменах ли колко е евтин спрямо другите на пазара? :)

 

Минуси (компенсирани и очаквани заради цената, но все пак нека се знаят): 

- няма версия с автоматик

- бензиновата версия с ГИ е с ниски експлоатационни разходи, но двигателя е сравнително стара разработка и ако смятате да го товарите много, вероятно ще ви се стори слаб

- не е с ръчка за 4x4 режима, а с бутони, които карат раздатъчната кутия да щрака, стърже и не винаги сработват

- на някои неща из интериора им липсва качеството на детайла, на които крайния клиент може да е свикнал в лека кола от дори по-нисък клас. Аудиото е дървено, копчетата са евтини, няма борд компютър и разни дреболиики.

- "тунинг пакета" от ламарини, прагове и тръби, бе абсолютна измислица - не бих дал пари за него :)

- не е добре изтестван от нашите потребители за издръжливост. Ако някой с навъртени 50 000 или повече км пише какви са му впечатленията, ще съм му безкрайно благодарен.

 

 

 

Опитах да съм максимално обективен. Ако се сетя още нещо, ще добавя.

IMG_20130412_202131.jpg

IMG_20130412_202136.jpg

IMG_20130412_202154.jpg

IMG_20130414_131037.jpg

IMG_20130414_131047.jpg

IMG_20130414_131056.jpg

IMG_20130415_165657.jpg

IMG_20130415_165705.jpg

IMG_20130415_165710.jpg

IMG_20130415_165721.jpg

IMG_20130415_165737.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за ревюто, Митко. Нека споделя и аз нещо.

 

За пръв път се возих в Стийд преди няколко седмици. На задната седалка. По време на возенето съжалих, че съм се качил с определени очаквания в този автомобил. Очаквания, които е по-скоро нормално да отправя към лека кола. До преди това мислех, че това е перфектна за мен кола, определях я на "нещо като джип, но с голям багажник". Да, ама съм бил тооолкова далече от истината. Тази кола не е за някой, който няма да я използва за работно магаре, не е за някой, който в събота и неделя да я използва да ходи на риба с нея. Тя е за хора, които ще влизат с мръсни дрехи в нея, за които товароносимостта и проходимостта са много по-важни от всичко останало. В този ред на мисли автоматика е безмислен, качеството към детайла е пренебрежимо. Искам да кажа, че аз (предполагам и ти) влизаме в Стийда с някакви романтични представи за пикап. И съответно гледаме неща, които човека имащ истинска нужда от подобна кола няма и да забележи. И то е защото не разбирам гледната точка на контингента на пикападжиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Ако Steed се докаже като надежден автомобил, който рядко влиза в бокса, ще заслужи безспорни позиции на лидер в пазара на товарни коли у нас!

 

Товаримостта от близо 1 тон е общо взето водеща в класа си. Това е уникална машина като за строителни фирми, ферми, горски стопанства, хижи и тн. Иначе бащата на приятелката ми Hilux 2009 с 3-литров двигател, автоматик и куп екстри. Кола която струва колкото 3 Steed-а, която има доста по-голям комфорт и внимание в детайлите спрямо Steed-а, но отново вози като каруца като е празна.

 

В същото време, ако имаш финансовата възможност да имаш 2 коли, и ти се случва често да ходиш по черни пътища (за риба, или до някоя вила), ако ти се случва да возиш колела или други големи багажи, Steed-а е добър втори автомобил предвид цената си.

 

Но определено не бих влезнал в задръстването с него на ежедневен принцип. Не бих искал да ми се налага да го паркирам в центъра на града. Да минавам по тесни улици, или да ходя до морето с него с празен багажник. Нито е икономичен, нито е изключително комфортен, нито някога е имал за цел да бъде някое от двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес се порових в офрод форума и вижте какво пишат колегите които карат джипове :) те са били на акция в с.Бисер при наводнението ето и темата http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=135072&page=6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги моя пикап е вече на почти 50 хиляди от януари до сега съм минал около 17 хиляди ползвам го за работа и за семейна кола.На газ е и харчи доста прилично .Никакви проблеми не съм имал освен че от скоро ми светят червените лампички на 4х4 и не включва бавните но ще ходя до сервиза когато имам време.А относно паркирането му сложих парктроник за 40 лв и върши идеална работа.И аз мисля че е доста проходим  имах преди и чероки и маверик и със задното на сняг бяха много зле а пикапа си върви добре та се замислям да ли има автоблокаж на деферинциала като лсд на някакви проценти да затяга.Та смело мога да кажа че е добър пикап защото минавам много километраж с него.Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги! Имам шанса да карам няколко пикапа, между които Steed 5 с двата мотора и Hilux 2008 с двигател 125 кс дизел. Моите впечатления съвпадат почти изцяло с с тези на админа, като за мен основното предимство на Steed 5 е цената и оборудването. Най- големия недостатък на дизеловия двигател е , че макар и мощен е високо оборотен и мощността идва едва към 5000 оборота, което практически го прави идеален само за магистралата. На черен път и то на по тежък такъв задължително трябва да се включи 4х4 и започваш да пълзиш с 10 км или иначе почваш да товариш двигателя и скоростите. Ако си позволиш на не включиш 4х4 оборотите падат под 1500 и двигателя гасне и забива. При бензиновият  това не е така защото нямо турбо. Другия недостатък е страшното друсане особено на задната седалка. След няколко километрово возене по черен път или такъв с дупки имаш чувството че ще ти изпаднат червата.Усещането е такова и на асфалт с дупки и легнали полицаии.Мислех си че това е така при всички пикапи,  но при Тойота Hilux возията е почти като на лек автомобил, освен това се справя с черните пътища без проблем дори без 4х4. Накрая искам да заявя, че по принцип съм позитивно настроен и симпатизирам  на GW, но все пак трябва та изкажа личните си впечатления и то без пристрастия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, Hilux-а изобщо не вози като лека кола, но е осезаемо по-комфортен. Интересни са коментарите за дизеловия двигател. И доста разочароващи. Обикновено при дизелите при тези автомобили турбината развърта около 1500оборота и има максимален въртящ момент от 1500-2000 до 3000 об/м. Там и колата трябва да е най-способна да катери, ускорява и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с 5000 оборота сигурен ли си, че не е грешка и си нямал предвид 2-3000? Щото при тези обороти двигателя ще се разпадне едва ли не :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най- големия недостатък на дизеловия двигател е , че макар и мощен е високо оборотен и мощността идва едва към 5000 оборота, което практически го прави идеален само за магистралата. На черен път и то на по тежък такъв задължително трябва да се включи 4х4 и започваш да пълзиш с 10 км или иначе почваш да товариш двигателя и скоростите. Ако си позволиш на не включиш 4х4 оборотите падат под 1500 и двигателя гасне и забива. При бензиновият  това не е така защото нямо турбо.

Аз по-голяма глупост от това не бях чел... Без значение за коя марка автомобили говорим,трябва да ти е ясно,че на 4800 оборота нафтовата помпа спира да подава гориво (аналогичен е прекъсвача на бензиновите),ти как ги докара тия 5000,само ти знаеш.Второ,тъкмо обратното е за споменатите 1500 оборота,това ако е на бензиновия,ще гасне и забива (както се изрази). И тъкмо обратното е точно заради турбината... На 1500 оборота си е тъкмо някъде към 80-85% нагнетила достатъчно количество въздух и няма никакъв,ама никакъв шанс да не върви,е,освен ако не си на 5а с 30 км/ч.Или си объркал твърденията и си разменил бензинов с дизелов или нещо не си разбрал :)

 

ПС При положение,че караш 1.4 голф,който я има 75 коня я не,да ти правят впечатления такива неща...не знам,нещо ми се струва гнило тук :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора стига сте говорили глупости,вземете и го натоварете този пикап и тогава говорете за возия,логично е да вози и да друса когато не е натоварен,и си мисля,че дизеловия двигател  си е много приличен и много добре си върви.Във Оролд форума даже хората се изказаха много хубаво за бензиновия пикап,по-горе съм пуснал линк с мненията на хора които карат много повече от вас коли 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е той тоя двигател може си отдава максималната мощност на 5000 оборота, ама въртящия момент е на лице доста преди туй... А двете неща са доста различни! Проста физика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав е колегата niki-25 за бензиновия двигател че има добри отзиви за него не че дизела е лош но за офроуд бензиновия е по добър понеже му е по лека предницата и не потъва толкова в калта.аз със моя карах по кален път а след мен на горското дизелов и във по дълбоката кал аз си минавах без проблем а дизела видя доста зор а бяхме и двата със ат гуми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте! Не знам какъв  Hilux е карал админа, но този който карам аз вози като лека кола.

А що се отнася за оборотите на дизела имам в предвид ,че максималната мощност идва някаде след 4000 оборота и може да се постигне на магистрала. Наистина турбината включва някъде след 1700 оборота, но когато се кара по черен път с коловози и дупки и то с обратен наклон трябва да развиеш скорост от поне 20 км/ч и повече за да се включи турбината , а за да стигнеш 2000 - 3000 оборота скоростта е над 40 км и то на първа предавка. Опитайте да карате с тези скорости при тези условия и тогава коментирайте.Когато караш Off Roаd със скорост която не позволява да се включи турбината, и не си на режим 4х4 колата няма мощност и гасне. За разлика от Steed 5 , Hilux-а си пъпри спокойно по наклона на първа без да гасне и при обороти под 1000

ПС При положение,че караш 1.4 голф,който я има 75 коня я не,да ти правят впечатления такива неща...не знам,нещо ми се струва гнило тук

Това  че карам Голф 1.4 не ми пречи да карам и много други коли и да имам впечатления за тях.

Мисля, че е коректно мнения да изказват хора, които са карали тези коли и то при различни условия, а не да се говори теоретично!

Редактирано от badbull
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С най-мили чувства ти казвам,че не си прав и кардинално грешиш.Дизела на 1 предавка има ПРЕдостатъчно мощност да потегли при дори над 20% наклон БЕЗ подаване на газ.Второ,че първа предавка на лека кола и СУВ ,са коренно различни.На джиповете и пикапите също,е по-къса,защото все пак премества повече тежест и придава кинетична енергия на тяло с по-голяма маса и въздушно съпротивление... Няма никакъв,ама никакъв шанс 2-3000 оборота да са 40 км/ч.То даже и на някой японски миксер за абитуриенти (сивик или CRX) на първа 2-3 К оборота са по-малка скорост...Ти да не си карал някоя кола със СК от балканче ?Или това е искрено заяждане или си крайно далеч от истината,защото мненията и твърденията ти са крайно лаични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Здравейте. В Монтана има Стийд-бензин на 100 хил. километра навъртяни за 18 месеца . Тъй като имаше питане за впечатления за по-дълъг пробег , а и  съм наясно с доста неща около GW  ще споделя . Проблеми- смяна бутилка АГУ к-т поради дефект на помпата на около 70 хил. км , смяна лагер задна полуоска  - гаранционно около 60 хил. км , смяна тампон висящ лагер  - гаранционно около 95 хил.км. Други проблеми мисля не е имало . Колата е служебна и се кара от 3-4 човека безжалостно . Пътува редовно и в чужбина .Среден разход на газ - 12,5-13,5 л /100 км.  Ако някой го интересуват подробности - съм насреща.

Редактирано от pipo_07
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. В Монтана има Стийд-бензин на 100 хил. километра навъртяни за 18 месеца . Тъй като имаше питане за впечатления за по-дълъг пробег , а и  съм наясно с доста неща около GW  ще споделя . Проблеми- смяна бутилка АГУ к-т поради дефект на помпата на около 70 хил. км , смяна лагер задна полуоска  - гаранционно около 60 хил. км , смяна тампон висящ лагер  - гаранционно около 95 хил.км. Други проблеми мисля не е имало . Колата е служебна и се кара от 3-4 човека безжалостно . Пътува редовно и в чужбина .Среден разход на газ - 12,5-13,5 л /100 км.  Ако някой го интересуват подробности - съм насреща.

Колега случайно не пишеш ли и в форума на Олфроуд ???? Мисля си че там съм срещал и твои мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя пикап вече е на 54хиляди и няма проблеми само заден десен амортисьор е изпуснал и нещо има със 4х4 не включва бавните.на скоро му повдигнах предницата със около 5 см и сега е доста по добре във офроуда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бензинов е на газ но не е фабричната.доволен съм от нея много рядко ми качва разхода над 11.5 на сто.снимки имам но са с голям размер и не мога да ги кача

post-9400-0-71230700-1362505016_thumb.jpg

 

Редактирано от kra_kamenov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега случайно не пишеш ли и в форума на Олфроуд :huh:? Мисля си че там съм срещал и твои мнения.

Здравейте. Не пиша в други форуми. Просто знам много неща за GW. Въпросният собственик на Стийд  / фирма / като цяло е много доволен от автомобила - просто му върши перфектна работа срещу малки разходи. Не коментираме бавен ли е , муден ли е или друса - просто колата прави това за което я е купил ! А това е най-важно. Сега е интересно да се види как ще се държи в следващите 100 хил. км. - които , сигурен съм , ще врътне за 18-19 месеца . Предполагам , това е Стийда с най-дълъг пробег за сега в  БГ. Ако някой  знае друг и има информация - нека пише .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...