Jump to content

Автомобилен салон София 2011 11-19ти юни


admin

Recommended Posts

Само че Яриса не струва 21 хиляди лева за еквивалентен модел. А 26 000лв. И го казвам понеже чичото на приятелката ми има такъв от 2008ма година взет нов, който е със 90кс бензин двигател, климатик и още доста от екстрите за модела. Ти сравняваш количка с 97кс двигател и максимално оборудване с модела с 69кс двигател и доста по-ниско оборудване. Същото важи и за Шкодата.

 

Но иначе съм съгласен, че на хората ще им е трудно да се доверят в началото. За това и дългата гаранция и хубавата цена. А в крайна сметка като не ти трябват кончета и екстри, модел със CD, климатик и малкия 1.3 двигател ще е поне едно 2 хиляди лева надолу, което вече съпоставено с Шкодата или Яриса е 5-8 хиляди лева разлика или в  проценти те са с 40-50% по-скъпи от него, което вярвай ми за фирма, която възнамерява да вземе 5 коли е голяма разлика. Дали да дадеш 95 хиляди за 5 броя или 65 хиляди...

 

А и не мога да разбера защо всички смятат, че този автомобил не става за обикновени потребители. Имам позната с дете и нова Fiat 500 (това знам, че е крайност), в старата фирма имаше две Корси, едната с 2 врати, другата с 4 нова купена, имаше двуврато пунто на един колега и двуврато Поло (те бяха купувани стари). В София е пълно с колички като Yaris, Sandero, Polo, Mazda2, Fabia, Corsa, Honda Jazz, Nissan Micra и куп други бръмбари, пред блока ми има тамън 2 малки коли, които са единствените коли в двете семейства - и двете с деца. Така че да каже някой, че такава кола таргетира крайни клиенти е меко казано абсурдно, още повече от интервюто, което видяхме с директора на Great Wall.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Admin,

Нямаше да се впускам в полемика, но като видях думата "абсурдно" не се стърпях. Нямам представа, как е положението при теб с децата, но ако ако успееш да събереш двама възрастни, едно дете със седалка, детска количка, столче за хранене, багаж (за 2 дни само) в кола от класа на Ярис ,без да се налага да слагаш багажник на покрива и колата да заприлича на излитащ самолет, тогава би трябвало да получиш поне нобелова награда, защото и за незрящия ще е очеизвадно, че можеш да променяш законите на физиката и в частност тези касаещи пространството. Мъж (семейство) с малко дете, да не говорим за 2, който кара toyota Yaris или еквивалентен автомобил като основна кола означава че:

1. Колата е служебна, горивото е 100% служебно и без ограничение и наистина няма пари за друга.  ИЛИ

2. Мъжът е 1.65 висок и мазохист, а жената е 1.40, глуха, сляпа и най-вече няма и наистина няма пари за друга (кола, не жена :) ).  ЗАЩОТО

За парите с които ще се обзаведеш с нова кола от горния клас, даже и за евтиния С10 може да се купи кола на старо на малко километри с толкова много екстри и пространство с която пътуването (макар и с циврещо малко дете, да не говорим за 2) се превръща в доста по-приятно преживяване.

 

Това което се опитвам да обясня (както и колегата по-горе) е, че господа китайците не са си направили добре разчетите (макар, че кой съм аз да го твърдя) и това най-вероятно се дължи на факта, че не познават европейския потребител. Не може да си позволиш да предлагаш кола с "всички екстри" без странични въздушни възглавници плюс завеси и ESP, за климатроника и GPS не говорим. Трябва да предложат всичко това за цена 18-19000 и тогава ще избият рибата. Ако си направиш труда да сравниш оборудването на двата (С10 и Yaris 1.33 Terra) автомобила ще видиш, че разликата е минимална в полза на С10, та кой луд казваш ще избере С10? Като гледам какви са невероятните екстри за 18 000 лв, моделът за 12500 сигурно ще има волан, 4 педала и скоростен лост.

 

Когато предлагаш "всички екстри" предлагаш всички екстри, когато предлагаш фирмен автомобил, правиш го евтин и не му слагаш голям двигател като 1.5 на 97 коня, защото никой няма нужда от него. За сравнение Yaris 1.33 VVTI 74 коня, 132 Nm/4000  разход на гориво градски, извън, смесен - 6.6  4.6  5.3    С10 1.5 VVT 97 коня 138Nm/4200 разход 7.3 смесен.  Нека не забравяме, че има и Ярис и с 1.0 с 55 коня двигател с още по-малък разход на цена 18 900 но с по-ниско оборудване. Та кой автомобил би избрал един фирмаджия според теб (без да броим утвърденото качество на toyota):huh:?

 

П.С Използвам Ярис като кола за сравнение, не защото агитирам за нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Admin,

Нямаше да се впускам в полемика, но като видях думата "абсурдно" не се стърпях.

...

Мъж (семейство) с малко дете, да не говорим за 2, който кара toyota Yaris или еквивалентен автомобил като основна кола означава че:

1. Колата е служебна, горивото е 100% служебно и без ограничение и наистина няма пари за друга.  ИЛИ

2. Мъжът е 1.65 висок и мазохист, а жената е 1.40, глуха, сляпа и най-вече няма и наистина няма пари за друга (кола, не жена :) ).  ЗАЩОТО ...

 

Не се засягай колега! До някъде си прав, но там е работата, че никъде не съм казал, че това е перфектен семеен автомобил :) Въпросният горд притежател на Toyota Yaris, който споменах има едно дете, което отдавна не се нуждае от столче и количка, като нито той, нито жена му са малки хора. И е взел кола с такъв размер точно заради малкият й размер, достъпния разход и дългата гаранция и добра цена (като за нов автомобил, това е човек, който държи да не износва стара кола, която не знае как да избере без да остане измамен).

 

Говоря за това, че е абсурдно да се изключи пазара на такъв автомобил за крайни клиенти, защото хора всякакви - някои специално искат малка кола за града, а на дълъг път хващат автобуса или самолета. Не знам дали знаеш из София как е с паркирането по центъра, но... Да не говорим, че в семейства с повече пари, където има по 2-3 автомобили, си има кола тип миниван и кола за града (и такива познавам). Отново, казвам, че автомобилът е напълно приложим за крайни, не фирмени клиенти и перфектен за градски условия (писал съм в другата тема, която пуснах със снимките от експото, че се изненадах колко удобно се седи в него, аз съм 92кг, 1.87 висок между другото и съм свикнал на моята Honda Accord, която трудно бих сменил и е със съвсем различни габарити). Никъде и никога не бих твърдял, че такава количка е чудесно решение за семейство с от 3-4 човека, особено ако има малко дете в конфигурацията, което изисква още доста багажно пространство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето сандеро струва 17500 а е с доста по-малко екстри от Волекса ... е вярно че е по-широчко, но ако трябваше да избирам сега между двете щях много да се замисля.

 

За всеки влак си има пътник а прословутата теза че за същите пари ще си вземеш кола по-висок клас на Х години сме я слушали хиляда пъти ... явно някои хора не могат и не искат да разберат че има разлика между ново и втора употреба!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който твърди ,че Яриса/Волекса отпред е за хора под 1.65 , значи не се е качвал в такава кола. Точно обратното има учудващо голям обем и бие доста по-големи автомобили като пространство. Отзад възрастни хора също не са притеснени , но плитките седалки не са удобни за дълъг път.Багажника е малък , но с придвижването на седалките, примерно ако са само двама или с дете със столче отзад, става 330л. ( Голф-350л.)

Съгласен съм с колегата radowolf , че темата по-евтина нова или по-скъпа стара сме я дъфкали много .

Разбира се варианти като байбек , върнати от лизинг или тестови автомобили на малко реални километри е не лошо решение , но "руската рулетка" наречена " нов внос" си е направо лудост и късмет равен поне на петица от тотото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, немога само да се съглася са неразчитането на пазара от страна на Грейт Уол (най-голямия китайски производител). Както вече казахте, избор на градска кола в наши дни голям - като минем през Ярис, Суифт, Корса, Авео, Клио, 307, Фабия, Поло, Фиеста, А и Б класи и т.н. Хора - много, избор - огромен. Целта на китайците е не да доведат някоя от марките до фалит, а по-скоро (според мен де) да вземат от всякъде по малко клиенти. Рекламата на тяхните автомобили - евтини и надеждни. Това според мен ще проработи и те ще се утвърдят на пазара, на кое място немога да гадая. Естествено, автомобилите им имат забележки, но все пак те отскоро са на европейския пазар и със следващите модели (фейслифтове и др) ще изчистят голям брой от грешките си. Нали и затова ще работят част от работниците в завода - подобряване на качеството ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината очаквах малко по-приемливи цени. Примерно за С10 с тези параметри около 14000.

Надявам се, че след като започне производството тук в БГ цената ще бъде малко по-ниска (за показания модел). Вноса винаги излиза по-скъп.

За Дачията - нашите автомобили ще бъдат ОГРОМНА конкуренция не само в БГ, но и в ЕС. Да не говорим, че Дачията или Рено Симбол са кошници от класа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недейте така сега. И Клиото и Дачията си имат своите предимства. Не случайно Дачия е основен автомобил на Виваком. Шкода Фабия, пък е един от основните автомобили на Чез Електро. Мобилтел са основно с Опел Корса. Да не говорим пък колко Клио Симбол има таксита. За фирмен автомобил се търси нещо малко и евтино. Спряга се Тойота Ярис. А колко служебни Яриса има (не че няма, но отнесено спрямо Фабия, Логан, Фиеста или Корса е горе долу 1/20). Всичко опира до цена. Да не забравяме, че цената от 15 990 лв е за вносните автомобили, които са с мито. Друг е въпросът, когато започне производството. Постигне ли се Европейски произход на дадено устройство (това е вече разработена схема с производството на телевизори в България) митото от 10% (на автомобилите внос от трети страни се начислява мито от 10% преди ДДС) става НУЛА. 10% от 16000 лв. са си 1600 лв. надолу. И дано схемата е такава. Тогава вече нещата ще си дойдат намясто.

От друга страна Волекс С10 не е толкова безобразно тесен автомобил. За тесен автомобил има два еталона: 1. Рено 5, но старото и 2. Деу Тико - това е наистина тесен автомобил. В сравнение с тези Волекс С10 си е направо лимузина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На салона ясно се видяха разликите . Автомобилите в този клас за 16 000лв на другите марки са  базово изпълнение и то само на някои . При повечето базовата версия започва от18-19хил. .  Няма нужда да се плюе по Дачия , защото това си е Рено събрано от стари , но доказани , компоненти и агрегати . Колата си е много добра за цената и ако оправят малко интериора - централната конзола и седалките си става от всякъде. Може би трябваше да покажат и една  базова версия на Волекса  за по нагледно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък нямам забележки нито към централната конзола, нито към седалките ... колата ми си ми харесва и и се кефя, а такива писаници са обикновено от хора, които нито са виждали, нито са се качвали в дачия ... имам предвид Логан, Сандеро и Дъстър ... и мнението им обикновено е на база на Дачия Нова и по-старите модели ... или просто са си хейтъри по душа и плюят всичко наред ... то посетете рено форума, да видите там пък що хейтъри има, макар че караме неща на една и съща марка ама то не става само с ядене ...

 

Естествено не твърдя че дачията е суперавтомобил ... има си много недостатъци, но за тези пари е идеална. И нито е кошница, нито каруца, а е точно толкова кола колкото и фабиа, шевролет и други подобни автомобили от нисък клас. За непретенциозен човек, на който му е писнало да налива пари по стари N-та употреба таралясници е достатъчно добра. За мен лично това беше най-доброто на пазара в момента ... Да се надяваме че българските (китайски) коли ще бъдат изпълнени качествено и че ще се наложат на пазара с ниската си цена!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Който твърди ,че Яриса/Волекса отпред е за хора под 1.65 , значи не се е качвал в такава кола."

 

Колега nikid,

За с10 не знам защото не съм го виждал, но Ярис не само съм виждал ами и съм карал няколко пъти включително и на дълъг път. Усещането в тази кола, както и в останалите от този тип (корса, авео, фабия, поло, и тн) за мен е като да съм натикан в консервена кутия. При моите 1.90 на задната седалка зад водача можеш да сложиш само ръчна чанта (няма място даже за детско столче). Това са дамски коли или фирмени, а ако си по големичък и шефа ти даде такава....е ами оправяй се нали е фирмена.  В багажникът можеш да сложиш само вертикално карета куфар от средните и той свършва (за голям и дума не може да става). Така, че айде да не обясняваме колко просторни са този тип коли и как ще си купиш такава и ще събереш вътре семейството с двете деца и ще заминеш на почивка, освен ако не си си купил ремарке, но тогава трябва ремаркето и то да е с мотор защото колата ще спре. Който иска семейна кола от Great Wall ще трябва да си купи ли Н5 или steed-a. По нататък когато почнат и с другите модели, ще има и семейни коли, а до тогава ако не ти отърва цената и държиш да имаш евтина но нова семейна кола - Дачия Логан комби 1.5 DCI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега  Gandalff,

Никога не съм твардял ,че С10/Ярис е нещо повече от градска кола( с произтичащите от това функции- за дами и фирми)  . Факт е обаче ,че автомобилчето е доста просторно за класа си , разбира се  не е Икарус. С този ръст от 1.90 мисля ,че и коли в по-горните класове ще ти са тесни . Лично аз си търся вариант за нов автомобил и както казах преди време ,  не намирам в тази гама моя за сега.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да охладим малко страстите колеги. Каквото и да си говорим С10 е просторно, ама вътре и отпред. Багажникът е определено малък. А ако си го купите и с газовата уредба и с гума-патерица вътре няма да има място за дамска чанта.

Идеалният вариант за семейна кола е С30. Вътре е просторно, а в багажника, както видяхте по-горе сина ми си легна напряко. Живот и здраве мисля си, че това ще бъде бестселъра сред автомобилите за лична употреба и сред такситата, ако докажат здравината си. Както са казали американците - Поживем, увидим  :P.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недейте така сега. И Клиото и Дачията си имат своите предимства....

Привет,

Съгласен съм до някъде с теб, но само донякъде. Карам Клио/Симбол и поддържам тезата си, че е кошница. Както знаем, Дачията използва същото шаси. Та основните проблеми са:

1. Отвратително окачване - особенно задното. Не е нормално да се счупи задната пружина на нов автомобил. Ако това стане в движение по магистралата...

2. Задни спирачки - да ти блокират задните колела - отлепва се феродото

3. Шумоизолация - под всякаква критика. Чува се и свистене от уплътненията на стъклата.

 

Абе както и да е. Темата не е за Рено. Но както казвам на всичките си приятели - никога не купувайте подобен автомобил.

Забравих да ви кажа, че автомобила ми е на 3 години и съм навъртял над 90 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и не мога да разбера защо всички смятат, че този автомобил не става за обикновени потребители. Имам позната с дете и нова Fiat 500 (това знам, че е крайност), в старата фирма имаше две Корси, едната с 2 врати, другата с 4 нова купена, имаше двуврато пунто на един колега и двуврато Поло (те бяха купувани стари). В София е пълно с колички като Yaris, Sandero, Polo, Mazda2, Fabia, Corsa, Honda Jazz, Nissan Micra и куп други бръмбари, пред блока ми има тамън 2 малки коли, които са единствените коли в двете семейства - и двете с деца. Така че да каже някой, че такава кола таргетира крайни клиенти е меко казано абсурдно, още повече от интервюто, което видяхме с директора на Great Wall.

 

Да, изброените малки коли от теб са супер за служебни градски коли (и много от тях са такива), за студенти и възрастни хора, дето живеят отделно от порасналите си деца. Само че, очевидно нямаш представа, какво е кърмиш, преповиваш или да се качваш и слизаш с бебе на ръце, примерно от Ярис (особено двувратите модели, които са по-евтини на старо), а ако има и още едно детенце на 3-5 години около теб става направо неописуемо. Защото в нашата компания почти всички имат по две деца между няколко месеца и 5-7 години и да, някои от тях карат Ярис, Корса, Микра, ама каква мъка е слагането и ваденето на колички и колела, слизането и качването с дете на ръце, ходенето на пикник в планината го знаят само тези дето са го изпитали на гърба си. Хората карат тези коли, щото не могат да си позволят друга на старо, и не могат да поддържат по-голяма кола, а не защото са мазохисти. В живота има много дреболии, дето ги виждат само тези, дето са ги изпитали на гърба си.

А що се отнася до директорите, те винаги говорят това за което мечтаят иначе ще престанат да са директори веднага, след като борда научи, че са казали нещо друго!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледах повечето коментари, но изненадващо не открих мнение за направен тест драйв с колите на GW. Е, аз не съм от въздържателите и първото нещо, което направих след като открих къде са колите беше да попитам кога мога да направя тест драйв. Казаха ми, че мога да пробвам и трите – последва проверка на книжката, талони и гласувано доверие – нямах търпение най-накрая да се кача в Hover H5.

 

На кратко за тест драйв колата:

• Hover H5

• На 20-30 000 километра

• Част от километрите са навъртяни извън България (Холандия)

• Колата беше с газова уредба

 

С цел да спестя каквито и да е било недоразумения и/или нападки трябва да уточня, че споделеното от мен менение е базирано изцяло на субективната ми оценка. Не си поставям за цел да оказвам влияние върху нечие мнение или да отправям нападки.

 

Коментар за тест драйв докато карах аз:

• Вози меко, дори при 100 км/час по неравните участъци на Цариградско шосе не се усещаха бабуните/неравностите/дупките

• Скоростите с сменят лесно

• Воланът е лек и се върти без никакво усилие

• Двигателят работи тихо. Разбрах, че на Hover-a, който тествах са подменени само стандартните консумативи (накладки + масло)

• Без проблем преминава през различни кози пътечки, осеяни с бабуни и неравности извън асфалтирания път.

• Изкачва без никакви трудности неравности и високи бордюри, като се усеща съвсем леко раздрусване

• Въпреки че е доста тежка, колата ускорява сравнително добре

• Въпреки лошата аеродинамика (все пак е джип) без проблем направих над 100 км на Цариградско на 4-та скорост (предпоследна)- без да се форсира много- оборотите да са били някъде малко над 3000

• Спирачките са здрави – изпробвах ги на един червен светофар B)

• Като цяло усещането при каране е хубаво. Дори при сравнително ниски обороти (1500) и вече заглъхнал двигател - колата не губи мощност

 

Коментар за тест драйв докато караше представител на Litex Motors:

• Джипът видимо лесно мина през неравност наклонена на около 45°-50°, дълга около 3 метра. Както споменах - повърхността не беше равна, а единият край беше поне с 20 см по-висок от другия. Минахме 2 пъти от там и джипът се справи добре както на 4x4, така и на задно предаване

• Излизахме от светофар и пред нас имаше около 7-8 автомобила в две колони. Hover-a спокойно стъпи с десните колела на тесния и висок тротоар, а левите колела останаха на пътя и така без проблем изпреварихме 2 колони автомобили пред нас и се класирахме първи на светофара. Извод: Ако си келеш може да придаваш фасони с големия черен звяр.  B)Забравих да спомена, че по тротоара на едно място имаше висока шахта, която, обаче не ни попречи да минем като пичове

• Обороти за този двигател са м/у 2500 и 3К, обаче можеш спокойно да я форсираш и до 6К, мисля, че от там започва червената област на оборотомера

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледах повечето коментари, но изненадващо не открих мнение за направен тест драйв с колите на GW. ......

 

мен лично ме интересуваше пикапа и когато попитах за тест драйв ми предложиха да направя кръгче на паркинга (или поне така ги разбрах). съответно оставих тест драйва за по-късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мен лично ме интересуваше пикапа и когато попитах за тест драйв ми предложиха да направя кръгче на паркинга (или поне така ги разбрах). съответно оставих тест драйва за по-късно.

 

 

Много вероятно е да не си разбрал какво точно са ти предложили, защото имаше възможност за тест драйв и на пикапа. Със сигурност тест драйва няма как да е бил на паркинга, защото там трудно се намираше място да вкараш кола, още по малко да тестваш възможностите на автомобила  ;) в крайна сметка целта на едно такова изложение не свършва с това да видиш и пипнеш колата, а да я усетиш в действие.

Няма да е излишно, ако някой постне инфо за това кога и къде ще се прави тест драйв на моделите! Предполагам, че това ще се случи през/след септември?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колега Frederic, от какво точно си вадиш извода, че пикапът е бил наличен за тест драйв по време на автосалона? Никой на щанда на Great Wall не предлагаше тази опция, а доколкото виждам и ти искаш да караш колата, но не знаеш кога и къде е възможно да стане това.

ПП  Интересното е, че Steed прилича адски много на Isuzu D-Max, но вместо да се радват на сравнението от Great Wall твърдят, че двата модела нямали нищо общо. Аз лично бих прочел с голям интерес едно обяснение на приликите между Steed и D-Max, отхвърлящо кражбата на интелектуална собственост (може би има някакъв съвсем законен обмен на технологии между двете марки). Виждам, че в този форум има хора, които са доста добре запознати с темата, така че наистина ще се радвам да видя някакъв по-задълбочен анализ (все пак D-Max е най-добрият пикап за офроуд и ще е чудесно, ако Steed притежава поне половината от възможностите му).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че Steed е по-скоро на базата на Toyota HiLux и това е по-вероятно , защото GWM и Toyota имат доста голямо сътрудиничество , а и най-вероятно се ползва рамата от Н5 (Toyота 4Runner), интериорите също си приличат доста .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...