Jump to content

Азбестова кампания


anaydenov

Recommended Posts

Доста кофти ми стана, когато се оказа, че първо трябва да сменим гарнитурата на главата по кампания еди си коя и чак тогава да сменим газовите филтри или каквото и да изскочи друго по гаранция.Между другото филтрите ще ги сменят заедно с бутилката :blink:...и това е пак кампания/бъдеща/. Карам един от първите Ховъри в Пловдив и не вярвам само в моята гарнитура да има 7% азбест!

Въпросът ми е някой смени ли вече гарнитура, защото аз категорично отказах да ми отварят мотора още като получих писмото-ноември или декември мисля беше. Тогава казаха-окей, но сега вече не става. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това как мислите, колеги- не е ли редно на обслужването на 15 000 примерно да бъде сменен горивен филтър, този през който са минали 2 тона газ, а не бензиновия, през който са минали 50 литра има няма!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , и аз бях твърдо против,но се наложи да ги сменя ! Няма никакви проблеми,моят Ховер също е пловдивски ,но направих смяната в Русе( благодаря на момчетата от Русе),просто ги познавам и им имам доверие !

Един съвет,ако се решиш на смяната , направи го преди смяната на маслото на двигателя,от Литекс са длъжни да ти сменят маслото безплатно при отварянето на двигателя,поне ще спестиш едни 200 - 300 лева!Колкото до газовия филтър,той се сменя на 20 000 км. заедно със свещите на двигателя , които се износват много бързо при каране само на газ,аз лично ги сменям на 15 000 км.

 

Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса с кампанията темата беше дискутирана доста. С една дума ще кажа, че аз си закарах Ховера и до колкото си спомням за 15 работни часа е смяната на въпросната гарнитура. Абсолютно никакъв проблем не се е показал след това. 

 

Гарнитурата я смениха след 15 хил. км обслужване.

 

 

 

Моля също така редактирайте последния си пост, вместо да добавяте нов коментар. 

Редактирано от Ванката
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че няма да има никакъв проблем веднага след смяната.Но практиката ми е показала, че човъркаш ли из едно нещо без да има нужда, му скъсяваш доста живота. И аз като много от хората в този форум съм инженер и сериозно се замислям дали да не прежаля гаранцията, още повече, че имам къде и знам как да правя доста неща по колите си сам.Някой писа тук, че е дори удоволствие за него сам да свърши нещо просто.

Всъщност май е повече въпрос на сметки- за пример на обслужването на 15к ми сипаха масло 5w30 / може би с очакването, че зимата пак ще е люта/ на цена 18 и нещо без ддс/литъра.Окей, но сега ще трябва да го сменя преждевременно, защото ще бъде рядко за лятното пържене по магистралите.Има и други такива примери за възможност да се спестят доста кинти, ако сам организираш поддръжката. Разбира се гаранцията пада.Сложна дилема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се повдига темата за азбеста - някъде бяхме писали на дълго и на широко.....който иска сменя, който не иска - не. Аз отказах. До сега с какви гарнитури карахме колите си само да попитам ? И има ли някой намерение да се навира в двигателя да диша от гарнитурата ? Да не припомням, че до скоро и в накладките се слагаше азбест. И ако беше толкова опасно а не просто една истерия, нямаше ли механиците в сервизите да работят с защитни маски и костюми защото имат пряк допир с гарнитурите ? Това да не е радиоактивен елемент, че да има лъчение.....Пък да не казвам, че и в магазините до скоро се продаваше азбестово въже, в интернитовите тръби и плоскости също имаше известно количество азбест и т.н.....а след замърсяванията от Чернобил, азбеста е направо амидофенче в сравнение.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте, че пак ще ви затрупам с инфо, но малко данни и всеки да си реши сам:

 

По данни на здравното министерство от 1 януари 2008 г. вносът и употребата на азбест ще бъдат забранени. В България обаче азбестови елементи все още има във ВиК инсталациите и строителните панели. Над 3000 са изделията, изработвани от такъв материал, които имат приложение в строителството, машиностроенето, енергетиката, корабостроенето и химическата промишленост. Бумът в употребата му е през 70-те и 80-те години на миналия век. В момента много фирми в Европа заменят азбеста в сградите, строени по това време. Този процес е изключително сложен - около сградата се създава зона, в която могат да влизат само работещите. Изгражда се и специално помещение, в което работниците се преобличат със специални костюми, които приличат на скафандри. Болестите, свързани с вдишването на азбест, могат да се появят и до пет години след пряк контакт. Около 125 млн. души в света са изложени на такива контакти в професионалния си живот. Всеки ден 90 хил. от тях умират заради настъпилите тежки усложнения.
В момента в САЩ текат стотици дела на жертви на рак, причинен от азбест. Исковете срещу производителя на накладки феродо и автомобилни свещи "Чемпиън" надхвърлиха 2 млрд. долара и доведоха до фалит на компанията производител.

 

 

Интернитът е търговското название на азбестовия цимент. Открит е още в края на 19 век от австриеца Лудвиг Хатшек (Ludwig Hatschek), който смесил 90 % цимент с 10 % азбест. 

Използването на азбест е най- разпространено през 60-те и 70-те години на миналия век. Използвал се главно в строителството за производството на близо 3000 продукта – като най-главните са азбестов цимент, покривни плочи и плоскости, но също така и в производството на водопроводни тръби.

 

Азбестовият цимент бива един от последните азбестови материали, изтеглени от пазара, тъй като се е смятало, че азбестовите влакна са добре „циментирани” и възможността да полетят във въздуха и да увредят белите дробове на хората е сравнително малък. За съжаление истината се оказва друга – при евентуални ремонтни работи, извършвани на азбестови материали, както и при неминуемата ерозия на азбестовия цимент, влакната азбест попадат в околната среда и увреждат здравето на хората и животните.

Голяма част от водопроводната мрежа в столицата и страната е изградена от ентернитни тръби, които както споменахме по-горе са канцерогенни. По неофициална информация, около една четвърт от тръбите в София са ентернитни, докато в по-малките селища делът е дори по-голям. Според специалисти 80 % от тръбите в цялата страна са ентернитни.

 

Азбестът може да попадне в питейната вода и чрез дъждовната вода, минаваща през покривите на жилищните сгради, изградени с ентернитни плоскости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си Стефане,това за мене си беше провокирано от конкурентите на марката !! Аз лично ги смених защото освен писмата към мене,бяха пратили и предупреждение към обслужващия ме сервиз...а пък там са ми приатели,не исках да гинакажат и отнемат лиценза заради мене,те до там бяха стигнали нещата.!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....и да не ставам досаден, само изречение към темата за смяна на филтър и свещи - на мен ми ги смениха миналия месец, на 30.000 км. Филтъра беше толкова задръстен, че в момента който подадеш по-рязко газ и колата почваше да глъхне и забива носа. Имах чувството,че и някоя свещ не работеше добре, защото бъркаше оборотите. И това в последните около 1000 км. преди смяната. Сега всичко отново си е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно го отбелязваш, свещи дори и най-добрите се сменят на 25-30 к км.За филтъра е различно , ако караш на газ и от добри бензиностанции можеш и на повече. Ако  си на газ 15-20 ккм- задължително иначе графитния прах от газта влиза и поврежда инжекторите.Толкоз от мен...а за азбеста в гарнитурите за мен е Европейска прищявка...

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че леко отместихме темата.Аз лично нямам нищо против да карам с гарнитура съдържаща 7% азбест, 3% живак или хомеопатични количества арсен примерно. Проблемът е, че ми се отказва всякаква гаранционна претенция преди да се смени гарнитурата по кампанията за смяна, а аз съм твърдо против да ми се отваря мотора без основателна причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато доставчика на един автомобил реши, че нещо трябва да се подмени и това е свързано с различни процеси свързани с различни регулатори няма много мърдане. Ако GW не доставят автомобили по предписаните параметри в EU, то може и да си загубят типовото одобрение и да им навреди на бизнеса.

 

Същата е и ситуацията със други марки.

 

Нещата са прости или или, няма друго решение.

 

Всеки сам си преценява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си , това е Европейска директива, но за Япония и Китай не важи и те не са догледали , а мотора е Японски и гарнитурата също или поне техническия проект. За това Япония направи еропейски и американски свои заводи...Така е, трънен е новия път на превземането на европейските колониии. :wav:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей emorodev,

"Един съвет,ако се решиш на смяната , направи го преди смяната на маслото на двигателя,от Литекс са длъжни да ти сменят маслото безплатно при отварянето на двигателя,поне ще спестиш едни 200 - 300 лева!"

 

Този твой съвет на какво се основава, че е много актуален според мен! Как да си го "искаме" при смяна на гарнитурата? Когато обсъждахме в сервиза кое, как ...за смяната на гарнитурата не ми казаха за тази част от дейността. На мен ми предстои скоро и за това питам за подробности. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това няма как да се получи да се мине без заплащане на маслото.

Може и да е така за смяната на маслото, но в никои сервиз няма да го призная и да се съгласят да стане така. Дейностите са две и нормално в сервизната работа ще си го водят, като две отделни задачи.

 

Дори да го правят при едно посещения в сервиза подмяната на гарнитурата и смяната на маслото, ще бъде отбелязано, че е сменена гарнитурата и отделно за смяна на маслото.

 

Тук като говорим за азбестова кампания, само това значи. Смяната на маслото е друго нещо зависещо от километри и време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласно техническите изисквания за ремонт но двигатели с вътрешно горене задължително се смена маслото след смяна на гарнитурата на двигателя, поради следните причини:

1. отваря се целия горивен тракт и какво ще падне в каналите и ще замърси маслото никой не знае;

2. задължително се шлайфа главата за да се отстранят частички от старата гарнитура....стружки остават по нея.

Даже по рано се и правеше промивка на двигателя за да се изчистят тия външни фактори.;

Няма основание след като по тяхно желание се сменя гарнитурата да не се сменя маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не оспорвам това дали се сменява маслото или не.

 

Казвам че са си отделни операции и като такива смяната на маслото ще си бъде таксувано. Дали по един или друг начин, смяната на маслото ще се заплати, убеден съм в това. 

 

И бъдете сигурно, че и някои сервиз да го направи ще си остане една малка тайна между клиент и сервиз. Защото това не е коректно спрямо останалата часто от хората които също са си сменили маслото и са си платили ГТО. 

 

Това е. И да си говорим на дълго и на широко това е малка вратичка, които явно няма как да се отвори явно.  Тази практика може и да я правят някои сервизи с доверени хора, но за останалите "прости" клиенти си плащат всичко. Има различни начини хората в сервиза да си приберат парите, повярвайте ми.

 

Няма безплатен обяд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Учудвам се от това, че "задължават" някой да направи смяна на гарнитура.....моите дилъри ме уведомиха за кампанията, пратиха ми писмо, попитаха ме дали искам, аз отказах, пожелаха ми лек ден и нещата приключиха. После два пъти ходих за гаранционно обслужване и никой повече не е отварял тази тема........за това ми е странно 'задължаването'' и отказа за други гаранционни дейности. Поставете условие поне - да се удължи гаранцията с месеците до смяната на гарнитурата ! От къде да сте сигурни, че ремонта ще е направен както трябва и последвали (евентуално) проблеми с двигателя няма да се припишат на вас ?

Редактирано от radioworld
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да кажа нищо повече по въпроса,големи сте - мислете малко ! Явно тук има ,много и доста, компетентни хора ,от които да поискате съвет !!

Редактирано от emorodev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, изобщо не си прав. Смяната на гарнитурата не е по вина на клиента, а по вина на производителя! И в този случай абсолютно всички дейности се поемат от производителя (в случая Литекс Моторс) и на клиента нямат право и 1 стотинка да поискат! Брат ми кара Toyota Auris 2010г. купена чисто нова и скоро му сменяха нещо по двигателя гаранционно, като му смениха и маслото за тяхна сметка. По твоята логика колегите с Hover, които са минали на техническо обслужване съвсем скоро сега отново ще трябва да заплащат за масло, при условие че старото може да е на 1000-2000км. Нека хората, на които им предстои да минават на техническо обслужване скоро съвсем категорично да откажат с това влизане за смяната на гарнитурата да им извършат и техническото обслужване, защото така вече маслото ще си го платите вие. Също така поискайте да ви дадат старото масло, така че да сте сигурни, че са ви го сменили. Ако пък съвсем скоро сте минали ТО то могат изобщо да не ви го сменят и да не повдигнат въпроса за маслото пред вас или пък директно да ви кажат, че маслото си е съвсем ново и няма нужда да го сменят. По този начин ще се опитат да си спестят малко разходи. Затова и в този случай поискайте да ви дадат старото масло.

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, вчера спорихме (образно казано) със жената,че трябва да се запише час за смяна на азбестовата гарнитура и то 2 седмици по рано. Въпроса е ,че след почти 4 месеца пристигна моторчето за чистачките и мисля да съчетая двете нещата. А и наближавам 15к/км и да се възползвам от промоцията за маслото (ако ме огре все пак).

 

 

P.S след толкоз стоене на улицата паркетника(паркирания джип) трябваше да го зареждам ,че и не оспях да го отключа даже ,тя и алармата се беше изключила,ама това е за друга тема.Остава да чакам моторчетата за задните ел.прозорци.Има няма от миналата година,демек вече към 5-6 месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължиха ме без кавички! А по въпроса с маслото един господ знае.И да си искаш старото, какво от това- ще получиш старо :sign5: колкото поискаш.

Попитай в Бургас ще ти сменят ли нещо гаранционно преди да махнеш азбеста. Ако да- идвам ви на гости.

Редактирано от anaydenov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета , ще ви "огрее",ако настоявате и поставите правилно проблема ! Пробвано и постигнато от мен , или искате да ви сканирам и фактурата за последната смяна на масла и филтри = 0, 00 лева !

Търсете си правата ,защото от Литекс поемат разходите към сервизите,но същите фактурират към клиентите - типично по Български,за съжаление ! С цел повишаване на приходите си в тези тежки времена ,това е нарушение на правата на потребителя...!

Редактирано от emorodev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

emorodev Здравей,аз днес оставих мойта бънгия за гарнитурата,това което ми беше обяснено е,че ще сменят гарнитурата по кампанията и маслото влизало в тази част.Обаче филтри-горивен бензинов ,въздушен,и маслен трябва да си ги платя(понеже нали съчетавам кампанията с обслужването,подчертавам не обратното обслуването с кампанията). Цена около 120-130лв. Некаде си пазя разбивката на цените за филтрите,ма нещо много ми се вижда. Сега се чудя като ти чета горното мнение дали не се опитват да ме исклатят нещо..................!!! :rolleyes:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...