Jump to content

Връщане на ДДС за Н5


st.videv

Recommended Posts

Колеги пускам тази нова тема, защото преди малко разговарях с човек закупил Н5 преди 4-5 месеца. От НАП- Хасково отказват да му върнат ДДС- то при закупуване от фирмата му, макар, че е товарен и на номера буквичката е такава.Мотивират се с някакво писмо от София с което това им е забрането.След неговото настояване му изпращат пълна ревизия от НАП-пловдив. Те го карат да си върне ДДС на гориво и консумативи за Н5 , но и 10% данък управление, защото колата била 5+1. Човека не е във форума и аз пожелах да Ви занимая със случая. Подобна история имаше и Пежо преде 3-4 години и май се съдиха и спечелиха. Моля вземете отношение, как е при Вас. Ако ни "изпързалят" така- смятайте къде отиваме. Хубаво е и вносителя да го знае, защото това касае него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, има гореща линия на Литекс Моторс. Там може бързо да бъде повдигнат въпроса и бързото му разрешаване. 

Хубаво е да кажеш как се развиват нещата, това е реален проблем и не бива да се чака, кога на отговорните хора ще имат време да влязат във форума и да го видят.

 

Успех! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е тоя джип дали наистина е взет за фирмени нужди или за лична кола, като просто иска да си прибере ДДС-то :) Че има и X6ци регистрирани като товарни, та покрай тия измами държавата си взима ДДС-то. Ако колата не е 6+1 и не е сертифицирана N1, не виждам как може да претендира за ДДС. Поправи ме ако греша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправям те веднага...Автомобила е купен на името на фирма и по документи в КАТ се води-товарен.До скоро можеше да се ползва ДДС на 6+1/като мойто Пежо307/ или 1+1 баничарки и там се преоборудваха разни ML, X5  и X6 и прочия луксозни коли/Но КАТ имат право да те проверят и тежко ако пак си сложил отзад седалки. Сваляха се задните седалки и се слагаха прегради и т.н. Узаконяването става с минаване през ТЕХНОТЕКС/ фирма монополист в автомобилните промени- при смяна на двигател с друг или промяна в шасито, от кола в пикап, аз минах 1994 г като си правих сам ремарке и ми го узакониха/. Преди 4-5 години,  първи видях Пежо на пловдивския панаир смениха номера на рамата  VIN-a с една буква и стана товарен макар и 5+1 в световен мащаб- че е усилено окачването и може да се превозват товари.Същото е и сега с Хувърите- моя още от Италия се води -Товарен само , че е 4+1./ няма една облегалка за главата отзад/. В КАТ Хасково изобщо не се двоумяха и по оригиналните италиански документи и временния номер на КАТ-Пловдив/ опитаха се да си поискат рушвет, защото можел да вози 5 човека ,а бил 3+1- не стана показах им облегалките за главата/.Същото е и с тази Н5- води се товарен автомобил има фабрична буква в рамата/съгласно междунарония VIN/ и решетка между втория ред седалки и багажника- и мойта има все едно ще возиш лъвчета или маймуни и , че е усилено окацването/.Разликата за което се хващат е , че е 5+1.И с някакво циркулярно писмо променят закона...Но това касае вносителя защото във всички реклами се казва, че получава данъчен кредит т.е. му се признава ДДС. Данъка е ,като на товарен автомобил- натоварване на ос и ,че е с фабричен катализатор пада още наполовина. Моя е 9,75 лева.Това е, изнудването е голямо направо за международен съд. За това питам в други градове има ли такива проблеми.Това е въпросната решетка на моя е никелирана на Н5  боядисана. Имаше внесени от Италия без нея и не се водят товарни. Във VIN-а , които е международен и се определя по първите букви-страна на производства, континет,  и т.н. една от буквите е за товарен , за лимозина или пикап или хечбег са други. буквичките. За тези през Технотех не се променят буквички просто се издава технически протокол за съвместимост , като баничарка. Някъде в руския форум го гледах ше го отпечатам и тук. Това е .

По международни стандарти- товарен , а нашите с писмо го правят лимузина.

БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!!!! :wav:

post-9777-0-96492500-1365695569_thumb.jpg

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю , аз съм инженер по комуникаци и не вярвам на телефоните ,щото за нас обикновенните хора/не говоря за СРС/ не остава следа, както се казва"една жена каза",.Чакам отговор на е-майла там вече и на съд можеш да отидеш с отговора. Бюрокрация е все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за някаква(каквато и да е) информация, която може и по телефона да се получи, а не за официална такава. От някъде да се почне все пак :)

 

Иначе колеги сме, защото и аз съм телекомуникационен инженер...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, пуснал съм и на лични на представителите и официално запитване, нека да изчакаме. Иначе е най- лесно- медиите и атака :hello2: . Мен много ме вълнува щото при една ревизия- да връщам ДДС и даже 10% данък, направо майка плаче. А останалите притежатели...И Литекс ще продължава рекламата да хваща баламурници...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г-н Видев,

категорично, бъркате понятията.

Автомобилните компании предлагат автомобили „с право на данъчен кредит”. Това включва описаните и от вас особености-решетки, брой места, прилежаща документация и т.н.

 

Но връщането на ДДС-то, както се изразихте, е приоритет на данъчните служители и то не е даденост! Правото не означава задължение.

 

Съветвам ви да направите една консултация със счетоводител. Ще ви обясни някои основни неща, които всеки собственик трябва да знае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав отговор, благодаря!!!

Консултацията с юрист и счетоводител са направени, от 6 години съм управител на собствена фирма и се блъскам с подобни абсурдни казуси. Аз Ви информирам за проблема. Той е и Ваш проблем...Така, така....подвеждаща или заблуждаваща рекама. В цивилизования свят, пък и при нас за такова нещо се  плащат големи неустойки.Така, че да не "прехвърляме топката " дайте да помогнем на човека. Вие като вносители и дилъри сте по силни.Защото има "Комисия за защита на потребителя" и тя колкото и да е бюрократична заеме ли се....

За сведение миналата есен "София франс ауто" в сайта се, еи така без да мислят бяха публикували цени за смяна на дискове и накладки на цена 1/3 от реалната. Не били сметнали, ча за моя Пижо задните дискове се  сменят заедно с главините и лагерите...Познайте , какво се случи. След три заплашителни от тяхна страна разговори с разни фактори/отговорника за сервизите и за резервните части и други../, се замислиха, защото глобата започва от 5000 лева и умножено по броя на сервизите...ЕЕ в крайна сметка след 3 дни мъка от тяхна страна и опити да ми затворят очите, Пижо влезе във фирмения сервиз и ремонта бе извършен на цената на рекламната обява т.е за 1/3.

Така, че не се дръжте, като щрауса "заровил глава в пясъка" проблема е и Ваш дали пишете "с право на данъчен кредит" и дали това е задължение,  медиите знаете как ще Ви опишат. Виждате ли заглавията вече с големи букви:Литекс и оторизираните дилъри заблуждават/лъжат/ клиентите/ си при покупка на автомобили....мамууууууууу пък и конкуренцията.....

ДАЙТЕ ЗАЕДНО ДА ПОМОГНЕМ НА ЧОВЕКА . НЯМАМЕ ПРАВО ДА ОМАЛОМАЖАВАМЕ ПРОБЛЕМА.

Вижте там докладвайте на началник, той на неговия и така да стигне до който трябва, за да се свърши работа.
 

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно,нещо не разбрах какъв точно е проблема. Аз лично нямах никакъв проблем нито при закупуване, нито сега при приспадане на ДДС всеки месец, нито е имало и най-малко съмнение или намек дали това ще се случи. Автомобила има хомолгация N1 (какво означава е описано в една от темите тук във форума) Най-общо - чрез това, Литекс са добили правото да продават автомобила като товарен с право за данъчен кредит за фирми. Като частно лице или фирма която не е регистрирана по ДДС няма как да ти го върнат. От там нататък, нито КАТ, нито НАП, нито който и да е може да си го тълкува както му харесва. Казано е - "данъчен кредит" и като вземеш колата на фирма имаш право да изтеглиш ДДС-то. Ако някой чиновник не е наясно с работата която върши е друг въпрос, и аз съм твърдо против такива които ни стъжняват живота всекидневно. Разбира се при лизинг не се тегли предварително цялото ДДС, а се приспада всеки месец в зависимост от вноската. Ако месечната ви вноска е 500 лв. ви се приспадат 64лв. ДДС (336 лв. лизинг, 64 лв. ддс и 100 лв. главница на която няма ДДС) Пак казвам, в зависимост от лизинговия план. Ако го заплатите на куп, държавата е длъжна да ви върне ДДС-то, или да ви го приспадне ако дължите някакво старо такова (ако имате задължения повече от ДДС-то на автомобила естествено, че няма да вземете нищо) А пък за какво го използвате - никой не го интересува. Дали ще орете с него, ще носите вар и тухли или ще возите манекенки и ще ходите по излети....това си е ваша работа. Като фирма, попълвате пътни листи и карате колкото, както,където и с когото си искате. :toothy4:

 

Цитирам част от един текст който търся да пусна:

Въпрос: При закупуване на нов автомобил с 3+1 или 4+1 места и регистрация като товарен със сертификат за Хомологация N1 може ли да възникне проблем при ползването на данъчен кредит? Данъчен кредит само за 1+1 и 6+1 места ли може да се ползва? Отговор: Ако в талона за регистрация от КАТ пише товарен няма никакъв проблем за ползване ДК, както и няма никакво законово основане да се откаже възстановяването му.

 

 

 

Сега се сетих, благодарение на Любо който беше публикувал това: http://www.mazda.bg/page/?t=faq - прочетете го ако сте го пропуснали, добре е написано и много неща ще ви станат ясни.

Редактирано от Говедо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прав си така е  и аз така го обяснавам. Проблема е , че с някакво циркулярно писмо на шеф от НАП това се изменя, както бе преди две години с прага на осигуровките- управител трябваше задължително да се осигурява на 1200 лева и всички се разбуниха и го отмениха.Значи и няма да им признаваме ДДС и това е- нашия кмет казва- съдете ме ще минат 3 години и през това време ще се прави, каквото аз кажа. По същия начи значи някой решава- тия са разбойници и няма да им връщаме ДДС., защото автомобила е 4+1 и това е

За това питам- има ли длуг такъв случай. Защото това писмо ще се извади и като ти дойдат на ревизия, има да връщаш ДДС-то с лихвите. Сега ясно и аз така си го преспадам всеки месец, нооо - те не спят и дебнат тия от НАП. По рано им даваха процент от сумите от ревизия. Уж Дянков го отмени- не знам.

За това подчертавам- проблема е сериозен.

Виж в интервюто тоя от мазда , какво казва:

Въпрос: Има ли значение дейността на фирмата за ползване на данъчен кредит при този тип автомобили?   Отговор:

С хомологация N1 са означени товарните автомобили, предназначени за превоз на товари, нали?
Съгл. §1 т. 18 от допълнителните разпоредби на ЗДДС подобен тип автомобили не са леки, и ограниченията на чл. 70 не Ви касаят. В такъв случай единственото условие за правото на данъчен кредит е автомобилът да бъде използван за целите на извършваните от Вас облагаеми доставки или услуги.

 

Явно се хващат тук, че се използва и като лек за превоз на управителя и за това слагат и 10 % данък управление.

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой от държавна администрация е решил да ти стъжни живота, то стъжняването ти е в кърпа вързано. Това е факт ! Въпроса е, че при издадени наредби и неотменени такива, те са в пълна сила и се прилагат към всеки случай. Как се стига до проблема с твоя познат не зная, но да не би да има други мотиви за това които не знаеш? Защото до тук разбирам, че е единствен случай. Или бъркам ? А ако аз примерно се занимавам с търговия на хранителни стоки и съм закупил автомобила за нуждите на фирмата, достатъчно е да хвърля две вафли в багажника и мога да си го карам колкото си искам  и копче не могат да ми кажат - няма никъде оказано минимално количество което трябва да пренасям за да го ползвам като такъв, нали ? Така, че е малко несериозно да се хванат за това като какъв го използва. Някой от вас до сега да е бил спиран и проверяван какво пренася и отговаря ли то на дейността на фирмата ? Сигурен съм, че не е !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе опитват се от държавната администрация, ама не си "оставям магарето в калта". Сигурно щом имат циркулярно писмо не е единствен случай. Не забравяю, че тук сме малка част от каращите тези автомобили. За форума обикновено се сещат при технически или друг проблем.За това го споделих - не от  дилъра на Литекс да се правят на многознайковци, вместо да помогнат.Знам че има хора при спиране от КАТ да им се искат 5 и 6 седалка. На времето, като бях производствен директор на фирма за системи за автоматизация имахме бус със свалени седалки- за носене на ламарини и части- даже и акт му бяха направили , но го успорихме в съда и падна. Но в България е така- КАТ и НАП са отделни царства.Е талон да му носиш той ти казва- виж тук какво пише, от началника е и тове закона за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес говорих с представители в Литекс Моторс. За да не продължава безмисления спам поне в тази тема, ще предложа два варианта (които всъщност предложиха хората от Литекс):

1) Да се свърже с Хасковския център

2) Ако това не помогне - той самия да си опише проблема и надеждите, понеже ти бъркаш понятията и не става ясно кой какво защо как и така нататък. Тук малко адвокатски истории се получават - ЗАЕДНО ДА ПОМОГНЕМ НА ЧОВЕКА, който дори не си прави труда да се регистрира и да каже от каква помощ има нужда?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел според мен вариантите са следните: първо – обръщаш се към дилъра, от който е закупен автомобили или обслужва автомобила; второ – има национален телефон за обслужване, който може да ползва, не помня какъв беше точно; трето – от НАП да му кажат какъв точно е проблема и след като колата е с N1 и е товарен, и е регистриран на фирма по ДДС, защо не му връщат ДДС-то … Това са вариантите! Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и това е помощ. Човека има верига от магазини за детски играчки и дрехи, а защо не се регистрира тук, знам ли може да се плаши от компа- все още има такива хора.Днес ще гледам да го видя и ще предам. Ще държа в час всички заинтересувани.Още веднъж .БЛАГОДАРЯ.

Говорих преди малко с човека. Обеща да се впише във форума. Истината е точно такава. Представил е всички документи за автомобила и са го предупредили за наличие на някакво писмо и да не взема повече фактури за гориво и ремонти. Чака ревизионния акт- там ще е писано.Ако някой счита ,че може да помогне да ми пише на лични  и ще му дам телефона.Ще чакаме развръзката, явно това е първи такъв случай...

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...