Jump to content

В какъв етап е ?


feikot

Recommended Posts

Четох в новините, че до 2-3 години се очаква да бъде готова фаза 2 от проекта с изграждането на заваръчен и бояджийски цехове и по този начин да се обособи пълен цикъл на производство.

Смело използваш думата "пълен" редом до "цикъл на производство", но аз лично не вярвам това да се случи тук, не и по начина, по който съм виждал други автомобилни производители да започват живота на моделите си от...топчета ламарина, минали през огромни преси, превърнали се във всички части необходими да се направи едно купе, после заваряване, обработване, боядисване и тн...

Хубаво е това да се случи и тук, но си е ОГРОМНА инвестиция. Това е завод с много на брой, огромни по площ помещения, с немалко скъпи машини в тях.

А дано, ама надали...

Редактирано от viggen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм оптимист за ламарините и купетата, защото са обемисти части и е скъпо да се транспортират от китай.

обаче за остналите възли и агрегати съм скептично настроен - окабеляване, двигатели, фарове, други модули...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе има какво да се предложи произведено у нас. Виж Язаки - най-големия производител в света за автомобилно окабеляване, има два големи завода у нас - Сливен и Ямбол (сливенския мисля, че още се строи и като стане ще имат общо над 3000 човека персонал у нас, сега са около 2000). Не виждам защо те освен комплекти окабеляване за Форд и други марки за които изнасят, да не правят пълни комплекти окабеляване за Great Wall правени в Ловеч? :)

 

http://www.yazaki-bulgaria.com/

http://www.dnevnik.b...tupva_v_sliven/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Русе има завод на Montupet в който произвеждат глави за двигатели, предполагам и други чарколя.

http://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%9E%D1%82%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-Montupet-%D0%B2-%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B5_l.a_i.150839_at.1.html

Пак там има фабрика и на Witte automotiwe, в който правят разни дръжки на врати, лайсни със светлините на задните номера и т.н. дребни чаркове.

http://www.dnevnik.bg/biznes/2010/12/08/1007539_zavodut_na_vitte_automotiv_v_ruse_planira_uvelichenie/

Могат да се намерят и други фирми в атомобилния браш, които имат производство тук.

Въпросът е дали ще се търсят, дали китайците изобщо се интересуват от местни доставчици или им е достатъчно лесно и изгодно да си ги карат от там всичките тези неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е дали ще се търсят, дали китайците изобщо се интересуват от местни доставчици или им е достатъчно лесно и изгодно да си ги карат от там всичките тези неща.

точно това ми е идеята. да си ги направят там и да докарат до тук със сигурност ще е по-евтино, отколкото да ги поръчат тук тия части.

виж, за обемните и тежки детайли нищо чудно да си ги правят тук, защото там вече транспорта идва по-скъп от самото изделие.

виж за пример запалка с 2 диодчета и 6 батерии. от китай с производството, транспорта, надценката, митото и т.н. идва на 1 лв.

аз мога да си заложа гумените ботуши, че в БГ няма да намериш производител, който да ти даде такава цена за такава запалка.

само батериите и газта ще струват толкова, колкото да се поръча готово от китай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми от това, което са казали на откриването на завода, разбирам, че точно за изработване на автомобилите от огромни метални късове става въпрос. Все пак говорим за период от няколко години, в които да се постигне това, ясно е, че не може да стане изведнъж. Инвестицията наистина е огромна, но от и двете фирми със сигурност са си направили и преценили плановете, за да говорят за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В една статия пишеше, че до края на другата година ще е готов 2-и етап - заваръчния и бояджийския цехове, а след още малко време и трети етап - изработка на части и агрегати. Идеята е да се обособи индустриален парк, който да обслужва производство, не само асемблиране, но все пак за това се иска време:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Какво да става? Както пише в темата - още април вече е имало над 100 сглобени автомобила - завода си работи, ще има повече новини като се разрастне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според думите на дилър са останали много малко непродадени стидове (внесени от Китай). В момента диселовият двигател (GW4D20) е в процес на хомологация по EURO5, което е дълъг процес. Според сайта на GW http://www.gwm.com.cn/en/havalh6.asp същият двигател ще се вгражда в Hover (=Haval) H6. Също там е посочено, че двигателя покрива EURO4 стандарта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не подведа някой, но до колкото разбирам, двулитровият дизел на Steed/Hover е напълно способен да покрие EURO 5, само с добавянето на DPF (филтър за твърди частици). Което за мен е един неприятно скъп, проблемен и неприятен за експлоатация компонент, но също така и задължителен за покриване на последните евро норми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не подведа някой, но до колкото разбирам, двулитровият дизел на Steed/Hover е напълно способен да покрие EURO 5, само с добавянето на DPF (филтър за твърди частици). Което за мен е един неприятно скъп, проблемен и неприятен за експлоатация компонент, но също така и задължителен за покриване на последните евро норми.

 

... и единственият път на тези автомобили към европейския, респ. българския пазар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

е айде беее само аз ръчкам тая тема. ае некой да каже строи ли се, паркирана нова продукция има ли? нещо снимчиции..., некой от работниците там...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва малко не на място абсолютната мъгла около развитието на завода. Както и информация за това кое до къде е стигнало ама така са си решили от Литекс моторс, така си правят. Чак толкова обаче да е строго пазена тайна информацията около завода и производството не ми се струва нормално. Дано скоро си вземат поука съответните хора и да започната да спускат поне тук малко "официална" информация.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една полезна информация би била, дали и кога (освен ако вече не са факт) ще заработи заваръчното и бояджийското звено. До колкото прочетох из коментарите за С30 това е от първостепенно значение за навлизането на модела.

Да не говорим и за Н6 и пикапа, който ги очакваме с нетърпение да са "Произведени в България".

Редактирано от Ванката
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...