Jump to content

Обща за Voleex (off-topic от други теми)


Ванката

Recommended Posts

От 4000 оборота до изключвател има твърде малко за да се кара само така. Няма никаква мощност на 2000 оборота да кажем, а трябва да има. И все пак е двигател с променлива фаза на газоразпределение, което трябва да значи че ще има мощност още на ниски обороти и ще е икономичен на средни... Аз не усетих това!

Само за сравнение - с моята кола качвам прохода Шипка, на 5-та предавка, на газ, с 40-50 км/ч и няма никакви проблеми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 163
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да, наистина над 4000 оборота има някаква живинка, но пък шума при тези обороти е досадно силен и ако трябва да се кара само така ще се побъркам.

Определено този двигател ме загуби като потенциален клиент на С-30

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Единствено ми е чудно защо нищо не казвате за динамиката на двигателя.

При това малко купе 97 коня трябва да ядат асфалта ... а то - натискаш педала на газта и чакаш нещо да се случи ... за жалост обаче нищо не се слъчва ...

Колега, и по този въпрос е писано, просто имай малко търпение да мине 5000 км.

Освен това, не е добре двигателят да се "издува" неразработен, даже мисля някъде бях срещал препоръка, че не е желателно да се превишават 3000 об./мин. до първото обслужване. След това всичко си идва на мястото. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, мислех че се подразбира - колата трябва да е разработена, а като цяло не казвам да караш постоянно в 4-5 хиляди оборота, а ако ти трябва мощност за изпреварвания и тн. Вкараш ли я в обороти се радваш на динамика (като за двигателя и купето). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 4000 оборота до изключвател има твърде малко за да се кара само така. Няма никаква мощност на 2000 оборота да кажем, а трябва да има. И все пак е двигател с променлива фаза на газоразпределение, което трябва да значи че ще има мощност още на ниски обороти и ще е икономичен на средни... Аз не усетих това!

Само за сравнение - с моята кола качвам прохода Шипка, на 5-та предавка, на газ, с 40-50 км/ч и няма никакви проблеми!

 

Кажи кога да те чакам на Шипка,качвам ти един човек да гледа на коя скорост си,аз карам зад теб и ако се качиш така както описваш,ще ти напълня бутилката до горе.Ама без оправдания,тука кола,там завой ! Моята е дизел и не мога и да си помисля,как на пета скорост с 40-50 км/ч ще мръдна изобщо по Шипка,ти с тая зъболекарска машинка...и то на газ. Казваш кога и отиваме,даже ще снимаме,ако искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи кога да те чакам на Шипка,качвам ти един човек да гледа на коя скорост си,аз карам зад теб и ако се качиш така както описваш,ще ти напълня бутилката до горе.Ама без оправдания,тука кола,там завой ! Моята е дизел и не мога и да си помисля,как на пета скорост с 40-50 км/ч ще мръдна изобщо по Шипка,ти с тая зъболекарска машинка...и то на газ. Казваш кога и отиваме,даже ще снимаме,ако искаш.

Естествено че ако има бавнодвижеща се кола ще сваля някоя предавка, или на няколкото остри завоя. Но като цяло колата върви по баира нагоре на 5та (и аз се учудих 1вия път, ама на).

Другото нещо което голяма част от хората мислят точно противното (явно и ти) че дизелов автомобилен двигател може да се кара на по ниски обороти от същия съвместим бензинов - НЕ, не може, дизела си иска обороти, особено малолитражния (поне 2К), докато бензина върви и на 1000 без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де.Като изключим царския и другия обратен завой и това дали има кола пред теб,а то движение почти няма,ще видя как ще караш на пета.Приемаш ли предизвикателството ? А това за дизела,че не може да се кара на по-ниски обороти,даже няма да го коментирам.Не го и споменавай повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам каква бензинова кола караш, но ако не е нещо V-образно с повечко цилиндри, или турбиниран бензин - на 1000 оборота можеш само да седиш на празен ход (или да пазиш някаква инерция на равно ако скоростта е ниска), но забрави да катериш :) Замислял ли си се защо дизеловите автомобили са по-икономични от бензиновите, особено в градско каране? Ще ти подскажа - високия въртящ момент при потегляне в ниските, прави двигателя толкова ефективен.

 

Прохода Шипка на 5та предавка също е безумно твърдение, освен ако бензиновата ти кола на 5та не е на 2500-3000+ оборота с 50-60км/ч - но мисля, че неможем да приемем, че не е така. Това че си включил 5та докато си на някоя права отсечка, нищо не значи.

 

И не го приемай като заяждане - никой не се опитва да каже, че C10 пращи и му пушат гумите от мощност, но заради другите ти твърдения и аргументите срещу Волекса не изглеждат сериозни. Още не си казал колата минала ли е първата смяна на масло и на колко км е. Както другите писаха по горе - като се поразработи, има по-различно поведение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си направих експеримент - от южната страна на прохода - до горе на пета, ама по целия път без никакво връщане на предавка.

Който не вярва - идва и му демонстрирам. После да няма хък мък.

Колата е с 4 цилиндъра, 1.6 - рено меган купе, на газ, с променливи фази на газоразпределение е мотора и е много пъргав, също и доста икономичен.

Само дето не снимах, но в понеделник се прибирам обратно и ще снимам да видите на коя предавка и с колко оборота върви колата.

Редактирано от samkarti
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина над 4000 оборота има някаква живинка, но пък шума при тези обороти е досадно силен и ако трябва да се кара само така ще се побъркам.

Определено този двигател ме загуби като потенциален клиент на С-30

Здравейте. Да споделя някои неща по темата.

 

1. Двигателят не е "спънат" , просто максималния въртящ момент от 138 Nm се постига при 4200 оборота . Колата изисква обороти и ако сте карали друг тип двигател , може да ви се стори мудна . Но не е така - това е въпрос на конструктивно решение , иначе Волекс С10 върви и то колкото повече го натискаш - толкова повече върви /пробвал съм го със 180 км/ч - върви безотказно/ .

2. Нужно е време за сработване на компонентите - поне 7-8 хил. км.  Освен това след първото обслужване както двигателя , така и скоростната кутия работят значително по-добре . Пробвал съм го на няколко Волекса и при всички има разлика след известен пробег .

3. По отношение на C30 - да споделя няколко неща . Карал съм автомобила и имам впечатления  . Двигателят е същия , но скоростната кутия е променена и много по-добре напасната към оборотния двигател . С30 е с по-добра аеродинамика от С10 , а теглото му е само с 12 кг повече ! Това дава по-добра динамика на колата и изненадващо - по-нисък разход . Като цяло С30 върви много приятно и макар да не е "резачка" , дава сравнително по-голямо удоволствие от шофирането от С10.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си направих експеримент - от южната страна на прохода - до горе на пета, ама по целия път без никакво връщане на предавка.

Който не вярва - идва и му демонстрирам. После да няма хък мък.

Колата е с 4 цилиндъра, 1.6 - рено меган купе, на газ, с променливи фази на газоразпределение е мотора и е много пъргав, също и доста икономичен.

Само дето не снимах, но в понеделник се прибирам обратно и ще снимам да видите на коя предавка и с колко оборота върви колата.

 

Колега, стига си заблатявал темата с тия небивалици, че още малко и ще почнеш сам да си вярваш.

Преди да публикуваш следващото си мнение, виж заглавието на темата и си помисли, дали тука му е мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нужно е време за сработване на компонентите - поне 7-8 хил. км.  Освен това след първото обслужване както двигателя , така и скоростната кутия работят значително по-добре . Пробвал съм го на няколко Волекса и при всички има разлика след известен пробег .

Ако не е орязан фабрично инжекциона за разработването и при първото обслужване да го вкарват в нормалният режим, другото говори много зле за производителя щом трябва за 7-8 хиляди двигателя да се "напасне" сам ... А приказките в сервиза, че след смяна на "консервационните" масла колата щяла да се оправи - абе тя сега с битум ли е напълнена? 

Жената си се кефи на колата и това ме радва, а всичко останало май по-добре да не се коментира че станахме за смях ...

Ясно ми е колко трябва да се натиска нова кола в първите километри - това не ми е първата нова кола, но едно е да не я натискаш друго е да си не може ... да бяха написали едни 60 конски сили в книжката и нямаше да се обадя изобщо  ...

 

ПС Извън темата, но много сходно - правих тест с новият H6 с дизелов двигател - беше нов, май под 1000 километра - е няма такова тутаво животно ... същата история като с С10 - натиснеш педала и чакаш нещо да се случи ... и това при дизелов двигател ...

Редактирано от koko99
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е орязан фабрично инжекциона за разработването и при първото обслужване да го вкарват в нормалният режим, другото говори много зле за производителя щом трябва за 7-8 хиляди двигателя да се "напасне" сам ... А приказките в сервиза, че след смяна на "консервационните" масла колата щяла да се оправи - абе тя сега с битум ли е напълнена? 

Жената си се кефи на колата и това ме радва, а всичко останало май по-добре да не се коментира че станахме за смях ...

Ясно ми е колко трябва да се натиска нова кола в първите километри - това не ми е първата нова кола, но едно е да не я натискаш друго е да си не може ... да бяха написали едни 60 конски сили в книжката и нямаше да се обадя изобщо  ...

 

ПС Извън темата, но много сходно - правих тест с новият H6 с дизелов двигател - беше нов, май под 1000 километра - е няма такова тутаво животно ... същата история като с С10 - натиснеш педала и чакаш нещо да се случи ... и това при дизелов двигател ...

Не мога да се съглася , но всеки си има право на мнение . Фабричните-"консервационни" масла между впрочем са минерални . Иначе H6 съм го карал няколоко пъти - има достатъчно мощност и върви нормално като за 143 к.с. Но - както казах - всеки си има мнение  , така че да не спорим - желая много безаварийни и успех на всички във форума !

Редактирано от pipo_07
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да допълня,че по принцип са нужни 10 000 км. за разработването на един автомобил.По-скъпите и премиум марки ги продават разработени,но така пак отиваме в друга тема.За първи път чувам някой да се оплаква от това,че трябва да разработва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То разработване има, ама е прав, че разработването не би трябвало да спира двигателя да има близка до максималната мощност от ден 1. В смисъл - в миналото чичо ми е разправял, че като са взимали нови камиони преди 30 години, имали нещо като парафин, който не позволява клапата на газта да се отвори много, но с времето се топи и докато направи 30-40 хиляди км, вече позволява каране на пълна мощност. При модерните МПС-та това може би го няма, има просто препоръки как се разработва кола. Освен ако GWM наистина не махат някаква защита или не ремапват ЕКУ-то при първото обслужване, то няма логика разликата да е ОГРОМНА.

 

 

БТВ: По-късно днес ще разчистя темата из основи, с цел да запазим смисъл отнасяйки се към заглавието :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да попиша и аз малко, че бях на почивка със семейството и четири дни чета само от телефона, пък то от там писането си е "наказание"..... :evil1:

 

По отношение на разработката...:

 

Изреждам хронологично чистак новите коли, които съм карал / вземани на по 5-6-12-14 км и карани до към 100 000 км /

 

- Дачия Логан 1.4 бензин

- Дачия Логан 1.5 дизел

- Шевролет Авео 1.4 бензин

- Фиат Линея 1.3 дизел

- Шевролет Круз 1.8 бензин

- Волекс Ц10 - син

- Волекс Ц10 - оранж / на съпругата, но я разработвам аз /

 

...уточнявам в подробности, за да вземете в предвид т.нар. ми "опит" в карането на нови коли. И така - нито една от горе-изброените коли не е била със стандартния си капацитет в началото. Най- малко разработвана е Линеята, която и трябваха там някакви си 2000 км. за да започне да се врътка като хората, а най- дълго разработвах Круза, който едва на 25000-30000 започна да върви като хората. Бензиновия Логан мисля че така и не се разработи, защото до края си остана тромав. Това разбира се в кръга на майтапа...

 

По отношение на Волексите - 15000 км са необходими. Синия Волекс, който взех пръв е на 23 000, на жена ми Волекса е на 3800. Вчера се върнахме от екскурзия, като бяхме с нейната кола. Коренна разлика между двата автомобила. Категорично твърдя, че до 3000 - 3500 километра, Волексите са "неродени". Еле пък ако се включи и климатик. Вчера както казах се върнахме, като шофирах само аз - 1100 километра, сутринта си тръгнах за работа с моя - разликата е огромна. Моя Волекс лети и категорично, ама съвсем категорично ви гарантирам, че на жена ми Волекса още се влачи. И всичко си има логично обяснение. Разбира се, че има период на "напасване на компоненти", разбира се, че и "водичката" в мотора и скоростите, която се подменя на 5000 километра не маже като хората с цел да остърже всичко и гарантирам 1000% че след подмяната на въпросните течности, колата е неознаваема. Още пазя топъл спомен от тръгването ми за Варна от Бургас, когато смених на 5000 мойте. Разликата беше огромна......огромна. Не толкова чак във вървежа, колкото в шума от мотора и "мазната" смяна на скоростите.

 

Категорично отричам, че не е необходима разработка, категорично не подкрепям и мнението за 1-вия километър и 20 - хилядния - логично е да има разлика...и си я има !!!

 

Но.....все пак уточнявам, че разработката на един мотор всъщност е досадно и неприятно нещо. Ти даваш газ, тя мисли....изпреварванията са тегави, тръгванията по светофари също....Ами извинявайте, ама и новия тостер понамирисва до към четвъртата филия в него. Технологично време си е нужно, колкото и досадно да е то.

 

С Круза например бях много сърдит - особенно първите 10 000 километра, ми то не върви. Защо трябваше да чакам 20 000 км. Все едно да се ожениш и консумацията на брака да започне от петата година. До тогаз - само гледане на менюто. Кофти работа...кофти !

 

За прохода Шипка:

 

- ся че се изсили колегата, дето на петя щял да качва, изсили се. Но...аз като израстнал в Габрово искам да ви кажа, че Шипка съм го минавал над 40 пъти и то с различни коли. В действителност като изключим обратните завои и трафика, петата не е илюзия. Но е практически непостижимо. Не помня да не съм засичал трафик на Шипка, но пък и помня много добре как си ускоряваше на четвърта и как хубаво си поддържаше на пета. Определено се очаровах тогава и даже мислех да ви пиша. Т.е. частично подкрепям колегата, но с условности, както се казва....

 

Глася тема по случай 25 000 километър на първия Волекс. Подробна ще да е, така че ще помоля за търпение.

 

И един негатив да уточня - слизайки от поточната линия, един Волекс с един няма прилика. И двата ни Волекса са Ловеч, но са коренно различни, което ми прави неприятно впечатление. Моят Волекс е трепач, на жена ми обаче не е добре. Ще съчетая една диагностика със смяната на маслата на 5000 и тогава ще пиша.

 

До тогаз - поздрави на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да допълня нещо.......може и да го отнеса за този клип, ама...айде, ще рискувам. Забележете поведението на колата, шума и най-вече факта, че с едната ръка държа телефона, с другата волана. Това е новият участък на Хемус при Варна. Съвсем лек и недоловим наклон...общо взето наравно.

 

Извод - като изключим кофти изолацията на колата и не ергономичните седалки, колата си е трепач и си върви на "дзвер"

 

Климатика е включен, между другото...

 

Редактирано от Говедо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен,на този клип показваш едно много прилично поведение на една малка кола.И си ускорява и не шуми толкова много и поддържа скорост.Аз лично одобрявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време возих колега и приятелката му до Боровец като те се возеха отзад. Спомена, че колата е много устойчива в завоите, които ги взимах с 70-80 км/ч някои. Принципно кара Пежо 308.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Това отговори на въпросите ми, остава да го реша и да заявя тест драйв, който да ми даде абсолютен кураж.. :)

 

Само да вметна - оказа се че нов Волекс върви много по-различно от Волекс на 5-7-10 хил. километра. Като различно е в отрицателен смисъл :)

Поискай тест драйв на нова кола за да придобиеш представа какво точно ще си купиш и какво ще трябва да изтърпиш докато си го разработиш - за твоя финансова и нервна сметка разбира се ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво толкова трябва да  изтърпи ? Щото моята ме е карала навсякъде където съм поискал и никога не ми се е налагало да "търпя" нещо докато си я карам, напротив само положителни емоции.

 

Аудиото ще ти хареса :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети ми останалите постове които админа разхвърля по различни теми и ще разбереш.

 

Основното - липса на мощност, голям разход, шумен и досаден климатик, никакви спирачки в началото - трябваше аз да си напасвам дисковете и накладките, боята се надигна на тавана на 3-я ден, алармата изгоря още в момента на взимането на колата ... кое от тези неща трябва да ме кефи че съм си взел нова кола ...???? Иначе върви, да .. някак ...

 

И  по въпроса за аудиото - гола вода е ... поне това ми е специалността и от това разбирам най-много :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук започнаха вече глупостите.Мнението се гради на личен опит и впечатления,но не би трябвало да бъде ангажиращо с нотка на принуждаване.Човека е решил такава-иска да разбере как стоят нещата по финансовия въпрос,не че някой служител на Harman/Kardon не се кефил на аудиото.

 

Гицов,първия отговорил на темата ти,Бойко,ще ти даде предостатъчно информация и то точно тази,която те интересува. Факт е,че колата в процес на разработване не е същата както след това,но за стохиляден път ще кажа...който има пари-да си купи разработен топ модел още от завода. След 5К км. вълка сваля овчата кожа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое са глупости - че предупреждавам човека че ще получи нещо което първите 5-10к километри няма нищо общо с това което се рекламира и никой не го споменава? Мисля че това не са глупости.

Поне аз съжалявам че дилъра не ми спомена за тези "глупости" преди да подпиша, тогава не съм сигурен дали щях да направя същият избор или поне нямаше да се чувствам излъган.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май не си особено ориентиран.Мрънкаш за нещо,което става по-добро с времето ? А ако беше обратно,след 5-6 хил.км. да стане по-зле,направо не знам как щеше да издържи сървъра от флууд. Това е глупости,напълно нормално е да има процес на разработване за всяка нова машина с толкова движещи се елемента.Коли от класа на Пасат,А6,5 серия и прочее идват разработени на стенд от завода,ако сравняваш тях с Волекс...

Ти не си ли наясно,че има такъв период,че трябва и дилъра да ти акцентира специално на тоя момент ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...