Jump to content

Обща за Voleex (off-topic от други теми)


Ванката

Recommended Posts

  1. Звуковото и светлинно предупреждение при 120 км/ч - не, че ми липсва

 

 

Такова нещо не съм и чувал да има на колите за България. В книжката на Ховер пише, че има такова нещо но реално при нас го няма. Мисля си че това не е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 163
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Такова нещо не съм и чувал да има на колите за България. В книжката на Ховер пише, че има такова нещо но реално при нас го няма. Мисля си че това не е проблем.

 

Имаше си го и работеше, при 120 започваше да писка и ако задържиш скоростта пискаше още десет пъти преди да спре, голяма досада на магистралата ако въртиш километрите около 120, както казах не ми липсва особено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вратата на багажника се затваря със сила и с един характерен звук, който не знам как да опиша - в ЛМ Пловдив ми бе обяснено, че това е звука и нищо не може да се направи по въпроса

 

Лъжат гадовете, при мен багажната врата се затваря съвсем леко, звукът е само едно щракване и толкова, значи може...

 

Над 80 км/ч е шумна

 

Това е, защото няма практически никакво обезшумяване, но не е беда, смяната на гумите с по-безшумни има добър ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да споделя и аз (може да е полезно на някой), макар че не съм собственик на колата направих един тест драйв от малко километри и имам първи впечатления, като повечето от тях не са особено добри.

Така определено пюсове:

- удобна позиция на шофьора;

- сравнително добра видимост;

- доста мек волан (което не е добре след 100-110 км/ч, макар че остава мек и при висока скорост);

- доста е маневрена;

 

Нещата, които ми направиха негативно впечатление:

- много, ама наистина много лемав мотор. Определено очаквах МНОГО повече от 97 кс и мотор с променливо газоразпределение. Само за сравнение - карам рено меган 1.6 16 клапана също с променливо газоразпределение - разликата е от земята до небето, там имам тяга още на 1500 оборота, докато волекса дори на 3000 и нагоре не дърпа както се очаква;

- малко твърда возия;

- скоростите влизат доста странно, особено 3та..., нямам представа защо;

- колата която карах нямаше газово, но дилъра ми обясни че тези които имат минават на газ чак на 30 градуса. Каква тогава е идеята да има газово за 2000 евро в течна фаза и пак да караш 5 км на бензин в студеното?!? Според него, може би, газта при по ниски температури нямало да може да се изпари - карал съм кола с обикновена газова, която при -20 градуса на околната температура работи на газ 100 метра след като е запалена на бензин, едва ли има нещо по-топло от -15 което да изпари газта в този момент... Има и българска фирма произвеждаща газови в течна фаза и хора ползващи ги споделят, че дори при -15 палят на газ без никакъв проблем.

-приборите на таблото са малко наудобни за виждане, както и приборите на централната конзола. Може би трябва да се привикне кое къде се намира и как да се ползва с едно движение...

-шофьорската седалка беше удобна, но не държи водача стабилно в завой, никак, няма никаква странична опора. Не забелязах да има и ломбална опора за регулиране.

 

Като цяло - добре изглеждащ, сравнително удобен автомобил, но много, много муден двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата, които ми направиха негативно впечатление:

- много, ама наистина много лемав мотор. Определено очаквах МНОГО повече от 97 кс и мотор с променливо газоразпределение. Само за сравнение - карам рено меган 1.6 16 клапана също с променливо газоразпределение - разликата е от земята до небето, там имам тяга още на 1500 оборота, докато волекса дори на 3000 и нагоре не дърпа както се очаква;

- малко твърда возия;

- скоростите влизат доста странно, особено 3та..., нямам представа защо;

- колата която карах нямаше газово, но дилъра ми обясни че тези които имат минават на газ чак на 30 градуса. Каква тогава е идеята да има газово за 2000 евро в течна фаза и пак да караш 5 км на бензин в студеното?!? Според него, може би, газта при по ниски температури нямало да може да се изпари - карал съм кола с обикновена газова, която при -20 градуса на околната температура работи на газ 100 метра след като е запалена на бензин, едва ли има нещо по-топло от -15 което да изпари газта в този момент... Има и българска фирма произвеждаща газови в течна фаза и хора ползващи ги споделят, че дори при -15 палят на газ без никакъв проблем.

 

Като цяло - добре изглеждащ, сравнително удобен автомобил, но много, много муден двигател.

 

Ще си позволя лек офтопик да коментирам твоите впечатления, които са доста верни! По-късно ще изтрия офтопика си (или poroinik ще го направи).

 

- ако мотора не е разработен, е нормално да е по-муден. Аз лично забелязах, че тази кола започва да "опъва" над 4000 оборота и усещаш тягата все по-здраво, и така до прекъсвач. Не знам Меган 1.6 16 клапана какъв въртящ момент има в ниските, винаги съм карал бензинови коли в обороти.

- возията е твърда, но се надявам това да се отрази позитивно в дългосрочен план на нашите пътища. Меките окачвания често сдават бързо по българските дупки...

- след първото обслужване на около 5000км, скоростите започват да влизат меко. Така поне твърдят другите собственици.

- И за газовата уредба - първо, тя не е 2000 евро, а 2250лв, което е най-евтиния инжекцион с течна фаза у нас. Второ, не знам до колко е вярно, че чак на 30 градуса превключва на газ, но дори и да е вярно, колата загрява до 30 градуса много бързо - далеч не 5км! Това не е дизел, а бензин. За няколко минути си ги направил. Да не говорим, че имаш -20 градуса общо 2 седмици в годината (поне у нас). Дори в момента, в разгара на януари, навън е 7 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5км р изключено да загрява, та дори и в най-големия студ! Аз като паля чакам да загрее достатъчно, за да прехвърли на газ и едва след това потеглям. Дори и при около -10 колата за макс. 2 мин. превключва на газ и то на място. В такъв студ за макс. 1км и ми е прехвърлила вече на газ без загряване на място. А за скоростите мога да кажа, че на мен все така не ми харесва как влиза от 2-ра на 3-та, докото от 4-та на 3-та влиза съвсем плавно и мазно. За окачването ще видим как ще е след време. Още в началото ми смениха два дефектни задни амортисьора, но от скоро имам чувството, че пак тропа нещо отзад. Преди известно време извадих всичко от багажника и го сложих на задните седалки, но пак като че се чу тропане. Явно ще трябва да ги извадя изцяло от колата и пак да пробвам. Но ако отново има проблем с амортисьорите няма да е никак приятно за 20 000км. да се прецакват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5км р изключено да загрява, та дори и в най-големия студ! Аз като паля чакам да загрее достатъчно, за да прехвърли на газ и едва след това потеглям. Дори и при около -10 колата за макс. 2 мин. превключва на газ и то на място. В такъв студ за макс. 1км и ми е прехвърлила вече на газ без загряване на място. А за скоростите мога да кажа, че на мен все така не ми харесва как влиза от 2-ра на 3-та, докото от 4-та на 3-та влиза съвсем плавно и мазно. За окачването ще видим как ще е след време. Още в началото ми смениха два дефектни задни амортисьора, но от скоро имам чувството, че пак тропа нещо отзад. Преди известно време извадих всичко от багажника и го сложих на задните седалки, но пак като че се чу тропане. Явно ще трябва да ги извадя изцяло от колата и пак да пробвам. Но ако отново има проблем с амортисьорите няма да е никак приятно за 20 000км. да се прецакват.

То зависи и какви амортисьори слагат. Между другото добрия амортисьор спомага за по-дългия живот на цялото окачване. Изтърве ли, всичко започва да заминава лека полека.

Можеш да провериш дали е амортисьор на шок тест (обикновено се прави на местата за ГТП), струва около 15 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Този тип газово не сработва при температура, а при налягане. Така,че когато помпата нагнети достатъчно обръща на газ. Е,зимата малко по-бавно (особено при първо палене около 2 до 4 мин.), но лятото съвсем нормално в рамките на минута.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

След първите хиляда километра реших и аз да споделя впечетления.

 

Плюсове:

  1. Идеална за града
     
  2. Елегантен, правещ впечетление дизайн (получен на много добра, достъпна цена)
     
  3. Маневрена, стабилна на пътя, може и да е пъргава над определени обороти
     
  4. Парното е супер
     
  5. Радиото е ОК, има си юсб, какво повече да му трябва на човек
     
  6. Добър разход на гориво

Минуси:

  1. Прословутите 1-ва и 5-та - не ми харесва как влизат и това е
     
  2. Вратата на багажника се затваря със сила и с един характерен звук, който не знам как да опиша - в ЛМ Пловдив ми бе обяснено, че това е звука и нищо не може да се направи по въпроса
     
  3. Над 80 км/ч е шумна
     
  4. Неудобни (поне за нас) за дълъг път седалки, имам в предвид над два часа.
     
  5. Няма възможност за корекция на светлината на таблото, безумната цена от 560лв за две крушки и две пластмаси не е опция.
     
  6. Това не е реален минус - просто ми липсва термометър

Какво не работи:

  1. Звуковото и светлинно предупреждение при 120 км/ч - не, че ми липсва
     
  2. Десният фар за мъгла започна да се изключва/вкл след първият дъжд

 

Здравей колега/колеги,

 

Аз другата седмица ще ходя на първо обслужване на моя Волекс, тъй като вече минах 4600км. Не съм имал никакви проблем с колата от момента на закупуването, но ми е интересно какво точно представлява звуковото и светлинно предупреждение при 120км/ч, за което говориш. Имаш ли идея какво точно се случва/трябва да се случи, в смисъл, аз често карам над 120км/ч, но до момента не ми е направило впечатление нито звуково, нито светлинно предупреждение да има. И за да съм максимално искрен, никой не ми е казвал, че такова има изобщо (дори преди, по време и след продажбата).

 

Предварително благодаря за коментарите, защото ми се иска като я закарам да я обслужат, да си погледнат защо не работи това предупреждение при мен, ако може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно, колега!

Явно нашата версия на Волекс няма никакво предупреждение за 120 км/ч, също както го няма и регулаторът за осветление на приборите, който е описан в ръководството за експлоатация, но това не е беда. :)

По-добре обърни внимание, дали при бавно движение по разбита улица се чува леко потракване откъм задното окачване - тампони на задните амортисьори, не е болка за умиране, но ми дразнеше тънкия слух :) и хората го оправиха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предварително благодаря за коментарите, защото ми се иска като я закарам да я обслужат, да си погледнат защо не работи това предупреждение при мен, ако може.

Слава богу, че не е активирано! На колко места освен магистралата карате с над 120км/ч? Струва ми се, че ще е адски досадно при всяко преминаване на тази скорост да писка като на забравен колан...

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слава богу, че не е активирано! На колко места освен магистралата карате с над 120км/ч? Струва ми се, че ще е адски досадно при всяко преминаване на тази скорост да писка като на забравен колан...

 

Ок, благодаря за инфото. Като мина обслужването ще пиша как е след това.

Хубав ден на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за отклонението малко по-горе, ама нещо се афектирах от простотии.

И сега да се върна към темата - явно трябва да си прочетем по-внимателно книжките на автомобила (включително и аз). Ето какво пише там:

post-5233-0-80184700-1360224364_thumb.jpg там след Предупредителна светлина за скорост* има звездичка*. Което е разяснено още на 4 страница за символите, а именно:

post-5233-0-31303100-1360224519_thumb.jpg което означава, че за нашия пазар тя няма смисъл да е включена при условие, че макс. допустимата скорост е 90 км/час а на магистрала - 140 км/час. Става дума за страни където скоростта е ограничена на 120. Ако е интегрирана за нашите ограничения колкото да те предупреди ако се увлечеш - добре. Ама иначе е абсолютно безсмислено.

Редактирано от radioworld
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Браво колега, много хубаво мнение. Относно дневните светлини мога да кажа, че изискването е да светиш отпред! Отзад е все тая дали ще ти светят светлините. Аз си сложих допълнително дневните светлини и постоянно си карам с тях. Вчера за първи път за 4 месеца ме спряха заради тези светлини и то защото полицая има и той лична такава, но няма дневни светлини и решил, че карам без пуснати никакви светлини. Е казах му, че ако иска да има и той да извади 500лв. Първоначално тръгна да се заяжда, че били халогени, но не видя, че това са отделни осветителни тели. Демонстрирах му и как дневните светлини се пускат сами и няма как да съм карал без никакви светлини и той накрая каза: "Явно не съм се загледал отдолу дали светят някакви светлини и затова не съм ги видял". Дори видя и че отзад нищо не свети при пуснати дневни светлини, но изобщо не се заяде. А това, че не светят светлините отзад при пуснати дневни светлини за мен е много голям плюс заедно с това, че при пуснати дневни светлини светят само и единствено те, а когато пусна габарити, къси или дълги то дневните светлини сами се изключват. На много нови коли забелязах, че хем дневните светлини им светят, хем и късите светлини. Това ми се струва много тъпо решение и води само до по-голяма консумация. Видях обаче и други марки коли (едните бяха Ауди), на които им светят единствено дневните светлини, като и на тях не им светят никакви светлини отзад. Така че не се притеснявайте и си карайте спокойно с дневните светлини.

 

Edit: А ето какво пише и в Закона за движение по пътищата: 

 

Чл. 70. (3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.

 

59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, карах китайски волекс. Разликата е от земята до небето. Моят е по-тих, имам чувството, че и возията е по-различна. При мен е по-меко. На китаеца беше по-твърдичко. Аз съм на 2200 км, китаеца на 16000. Трябва да се съберем на някоя среща, да направим тест-драйв, та да видим и друго мнение. Но определено има разлика !!!!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разговаряйки с хора от сервиза относно качеството на българските сглобки ми беше даден следният пример, цитирам дословно:

"Ако от 300 китайските Волекс- са давали проблем 30 броя (без значение какви, но все пак проблеми), при българските от 300 броя проблемите са 3".

 

Сами може да си направите извода, че хората се стараят доста да покажат качество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен определено не ми харесва как са синхронизирани скоростите, като особено неприятно е преминаването от 2-ра на 3-та при повечето опити. Доста усилие и напън иска, за да влезне. От 4-та на 3-та винаги влиза супер лесно. Отделно, че много често скоростния лост "рита" при изключване на 1-ва скорост. Докаго загрява колата пък при определени обороти (900-1000 оборота) колата се тресе заради двигателя, като през зимата проблема е най-изявен. Колата е китайска сглобка и е на 23 000 километра някъде.

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм......странно. При мен няма подобни проблеми. Единствено само потвърждавам за трудното влизане на задната. Всичко друго ми е без проблеми.

 

Тази сутрин например при нас е студ. Запали си от раз на бензин !!!!!

Редактирано от yavorphoto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докаго загрява колата пък при определени обороти (900-1000 оборота) колата се тресе заради двигателя, като през зимата проблема е най-изявен. Колата е китайска сглобка и е на 23 000 километра някъде.

 

Това е така. Нещо като мини детонации се получават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен си е така откакто я имам. Много точно ги определи като мини детонации, които се усещат на свободна като съм неподвижен и се изразяват в претрисане на двигателя. Не съм забелязал връзка с това дали колата е загряла или студена. На бензин са много по-силни отколкото на газ. В началото се чудих дали му има нещо на двигателя, но вече не обръщам внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...