Jump to content

Дискриминация към първите закупили Волекс Ц10


elpix

Recommended Posts

Уважаеми колеги,

мисля, че трябва да се активизираме и да направим нещо по въпроса с дневните светлини. Не мисля, че е нормално да сме дали толкова пари за един автомобил и допълнителната цена на светлините да е 500 лева, а в момента колите да са по евтини и да имат такива светлини.

Моля Админ ако има възможност да пише на ЛИТЕКС, да видим дали ще маправят нещо по въпроса.

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша на Литекс само ако има проблем, който не вижда решение. Ако искате по-евтини (или безплатни) дневни светлини, не мисля, че е редно да се намесвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента колите не са по-евтини, а и дневни светлини слагат само на "товарните" N1. Цената кеш в момента е 16990, а лизинга отново го вдигнаха на 15990.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема.

Изтърках тука на местна почва всички достъпни входове и изходи - без полза.

Обаче, от един авер от Русия узнах, че при тях на Волекса може да се инсталира така нареченият "Скандинавски режим", при което късите светлини автоматично се включват след запуск на двигателя, без при това осветлението на таблото да минава в нощен режим на осветление,

Не знам, дали на "Българските" волекси е възможно да се направи същото, би било полезно, тогава допълнителните дневни светлини стават практически излишни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ще споделя още нещо, оказва се, че оборудването и квалификацията на нашите сервизи имат ограничения, които не позволяват да се използват всички възможности, заложени в автомобила.

Явно такава е политиката - никакви рискове, това което е преминало тромавите административни процедури на ЕС, да се произвежда и толкова!

Очевидно, промените в базовия софт на Волекса не са допустими за сега у нас. В Русия няма такива ограничения и това би могло да обясни различните възможности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, модерните автомобили имат заложени програмируеми функции, такива, които могат да се включват/изключват или да се променят настройките им.

Tова се прави в официалните сервизи и не е забранено или ограничено по какъвто и да е начин от ЕС.

То не е и кой знае каква сложна процедура по промяна на софтуера, просто като закачиш сервизния уред на конкретната марка, на дисплея му излиза меню като на мобилен телефон и срещу дадена опция има - ON/OFF например.

 

Друг въпрос е, каква е политиката на GW относно горното.

Редактирано от viggen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е и кой знае каква сложна процедура по промяна на софтуера, просто като закачиш сервизния уред на конкретната марка, на дисплея му излиза меню като на мобилен телефон и срещу дадена опция има - ON/OFF например.

 

Точно за това иде реч. Оказва се, че съответните уреди в нашите сервизи просто "не виждат" всички заложени опции, а само някои от тях - това, което е разрешил производителят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е проблема да са постоянно включени фаровете ? Като загасите двигателя и извадите ключа от контакта, не изгасва ли всичко с изключение на осветлението в купето ? Поне на Hover 5 е така, и от както влезе в сила закона не съм ги гасил.....само почвам по-често да сменям крушки

Редактирано от radioworld
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като загасите двигателя и извадите ключа от контакта, не изгасва ли всичко с изключение на осветлението в купето ?

 

Не, а крушките са най-малкият проблем.

Волексът определено е един авангарден (откъм оборудване) автомобил, обаче тая работа със светлините и осветлението на приборите е съвсем непонятна. Прилича като на курсова работа на някой студент-двойкаджия-преписвач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам дали съм го споменавал, но съм карал опел корса 2004, тойота ярис 2012, vw кади и други по-нови автомобили и при абсолютно всички изброени при даване на контакт и запален двигател таблото свети ярко, а при палене на фаровете се намалява интензитетът на приборите и таблото.

мисля, че при всички (или почти всички) производители е така и това е търсен ефект, а не дефект.

 

моята интепретация е, защото таблата вече се правят "плазмени" и при липса на подсветка всичко е тъмно по тях. така при загасен двигател е гъзария, а при запален - шукария :D

Редактирано от Fitibaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но при повечето има и възможност водача да променя интензитета при включени фарове, а при Волекса тази опция я няма. Аз лично се реших да сложа дневните светлини за да щадя фаровете през деня, за да се пести от консумация от крушките на фаровете и заради коментирания вече проблем с подсветката на приборното табло. Който се реши да слага като мен ако иска нека да помоли сервиза да му сменят крушките с LED.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам дали съм го споменавал, но съм карал опел корса 2004, тойота ярис 2012, vw кади и други по-нови автомобили и при абсолютно всички изброени при даване на контакт и запален двигател таблото свети ярко, а при палене на фаровете се намалява интензитетът на приборите и таблото.

мисля, че при всички (или почти всички) производители е така и това е търсен ефект, а не дефект.

 

Те са направени така, но се виждат показанията им, а при волекса май това не е възможно.

По принцип, от доста години се прави това автоматично регулиране на подсветката на таблото. Някъде по него има монтиран светочувствителен елемент, който регулира колко ярки да са дисплеите и всичко останало.

Карал съм кола модел 1994-та и тя го имаше това нещо.

Явно китайците не са помислили по този въпрос и не са сложили необходимото за да се чете таблото и денем на пуснати фарове.

Редактирано от viggen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно китайците не са помислили по този въпрос и не са сложили необходимото за да се чете таблото и денем на пуснати фарове.

 

Те китайците са помислили и са сложили, каквото е трябвало - регулатор на осветлението на приборите, даже в ръководството пише как се ползва, обаче някой наш умник го е махнал, без изобщо да помисли за последиците.

В моя Волекс мястото на този регулатор просто е затворено с едно пластмасово капаче и не се ползва за нищо, а на други съм виждал там някаква джаджа за газовата уредба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчния регулатор е едно на ръка и него си го има по принцип, кажи речи във всички коли, от десетилетия, но друго си е нещата да става автоматично.

Има го и в тези коли, които се регулират автоматично.

 

Аз поне, не помня да ми се е налагало да регулирам ръчно таблото, а карам денонощно на фарове от 2002-ра.

Този фотоелемент си върши перфектно работата и не се налага на ръка да регулирам подсветката всеки път когато мръкне или съмне. :)

 

В мен буди недоумение това решение, да няма и бутон за ръчно регулиране?!?

На фона на останалите наслагани екстри, направо си е за чудене, кой и защо е спестил нещо толкова елементарно.

В цялата тази ситуация, някой изобщо не е отчел, че ще се кара на фарове и през деня, а това е извод, до който трябва да се стига лесно. :)

Редактирано от viggen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нощното осветление на таблото е фиксирано на доста ниско ниво, дори при пълен мрак е недостатъчно. Стрелките на скоростомера и оборотомера при това осветление изобщо не се виждат - все едно ги няма. Светлините на аудиосистемата, климатика и другите, са значително по-ярки (нормално).

Така че аз за сега мечтая поне за ръчно регулиране, за автоматично даже не смея да мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...