Jump to content

На чии чужд производител на автомобили обслужва интересите Дневник?


nmnikolov

Recommended Posts

С тези сравнения съвсем ме хвърляш в офтопик.

Фалитите и лошото състояние на някой компании, не са само и единствено заради мястото на производството!

Отдавна всички си изнесоха фабриките на места, където е евтина работната ръка (включително и в Китай), и въпреки това, някой от тях изпитват трудности или фалират...

Проблемите им са различни и комплексни, не е, като "не произвеждаш само и единствено в Китай - равно на фалит"!

Редактирано от viggen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не иде реч за географското място на производство, а за други неща, като например, независимост при избора на път за икономическо развитие, ресурси и пазари, независещи от чужд диктат, и най-вече - мотивация! В този смисъл сравнението между Корея и Китай е неуместно, като се има предвид, че Южна Корея е един създаден и поддържан изкуствено, по политически причини, икономически апендикс, с марионетно управление, изцяло зависим от волята, ресурсите и пазарите на "благодетелите" си, и поради това - страдащ от същите болести, като тях.

Нека си зададем и друг дъпрос: Защо така наречените "големи производители" високомерно пренебрегват нашия МИКРОСКОПИЧЕН пазар, а китайците не? Нима Китай е дребен производител, който "обира трохите" от трапезата на "големите"? ;)

Така че, нека да мислим позитивно! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая, на китайците също им трябва евтина работна ръка, само че да е в ЕС.

Да не мислиш, че са тук специално и само за да продават на нас?

 

Китайското автомобилостроене може да не е дребно, може да е гигантско даже, ама там, в Азия.

Докато натрупат рейтинг в Европа ще мине време, години, ще се сменят не един и два модела.

 

Колкото до Корея, не ме интересува кой и как ги е създал, както и с какво ги е поддържал,

Просто си спомням първия Хюндай Пони, който видях у нас през 1993г. какво представляваше. Горе-долу съм проследил след това какво е излизало и виждам сега какво правят.

Това са 20-тина години усъвършенстване и вдигане на цените, а не обратното, вдигане на качеството и сваляне на цени.

Редактирано от viggen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая, на китайците също им трябва евтина работна ръка, само че да е в ЕС.

Да не мислиш, че са тук специално и само за да продават на нас?

 

Не, не мисля така. Ясно е, че създават тук плацдарм към завладяване на нови пазари. Също така е ясно, че това е една добре премислена стъпка, а не е случайно хрумване от скука.

Що се отнася до качеството, то отдавна вече не е лукс, а стандарт, който има своя цена. Проблемът с надутите цени на "утвърдените" производители е, че значителна част от тези цени има паразитен произход - безкрайна върволица от разни патентовани, регистрирани, запазени и т.н. измишльотини, които нямат никакво отношение към качеството, а съществуват само за да носят доходи на вериги рентиерстващи безделници. А живата работна сила (евтината работна ръка) има вече все по-малък дял в себестойността на съвременните продукти, при производство с гигантски мащаби. И ако нас, в България, все още ни имат за гъби, държат ни на тъмно и ни хранят с тор, то за китайците това вече не се отнася и който не го разбере ще загуби, въпрос на време е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че цените няма да бъдат повишавани, а напротив-ще спадат.Просто китайците в която и сфера да се намесят с производство винаги така става.За да оцелеят автопроизводителите от Стария континент ще трябва и те да свалят цените си, при положение, че китайците подходят сериозни и развият пазарите си и в Европа.Ето например в Англия вече се чуват добри отзиви за Стийд.Като нищо и там ще започне да се продава повече от Хайлукс и прочее, защото Стийда струва там 15 000 паунда и има всичко, което имат и другите.За да бъдат по-предпочитани колите на производителите от Европа сега те трябва хем да свалят цените за да се конкурират равностойно с китайските такива, хем пък и да завишат качеството и оборудването на своя продукт, за да го направят по-предпочитан от другите.Ето защо при едно успешно развитие на дилърска мрежа в Европа от страна на Грейт Уол ще накара западните автопроизводители да направят точно това, което казах.И това всичко е продиктувано от факта, че китайците могат да свалят цената заради евтината работна ръка,която ползват.Дори в България заплатите на работниците в завода на Литекс Моторс не са толкова високи.Бях чул нещо от сорта на 700 лева бруто, но може и да греша.Изобщо автопроизводителите в Европа нямат друга опция освен да свалят цени и да повишават качеството за да спечелят предимство за своите автомобили при положение, че освен Грейт Уол на пазара в Европа през 2015-та година ще влезе и Тата Нано на прогнозна цена около 7500 евро.

  • Upvote 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да имаш "родно" производство и да не го стимулираш, най-малко с държавни поръчки! В всяка страна, която има производство то се избира без конкуренция. Преди време руснаците дори закон си покараха, че за държавната администрация, както и другите служби могат да се ползват само родни автомобили. Честно казано аз супер се радвам като видя или прочета, че са купени GW за нуждите на данъчните (има статия във форума) или за горски и дай боже за всичко държавно, защото икономика без производство не става - жалко, че за 20 години не се научихме!

Не е задължително http://www.flickr.com/photos/nobbiusa/2518851291/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая снимка какво има да покаже? Че в Германия има полицейска кола с марката Мини, която от близо 20 години е собственост на BMW? :) Освен това под нея пише, че тази кола се ползва за отделни събития. Не е някаква масова практика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая снимка какво има да покаже? Че в Германия има полицейска кола с марката Мини, която от близо 20 години е собственост на BMW? :) Освен това под нея пише, че тази кола се ползва за отделни събития. Не е някаква масова практика.

Най-малкото е реклама на кола, която се произвежда в Англия :)

А въпросните Стийдове и Хувъри въобще не са българско производстово и дори нямат компоненти, произведени в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много пъти се е говорило тук за това какви компоненти се произвеждат в България. Работи се по въпроса да стигнат около 60% от колата да се произвежда с български части. Масла, акумулатори, кожени седалки, датчици и др могат да се произвеждат тук, но процедурите по лицензирането отнема време.

Проблема е по-голям със шаситата защото вече няма голям производител. Едно време произвеждахме мотокари, камиони и автобуси а тези заводи са ликвидирани. Сега ще отнеме много време и ресурс да се възстановят, но докато си чешем езиците и си говорим как само се сглобяват тук, не си помагаме изобщо. Които иска да кара западни коли да си ги кара. Тук сме се събрали хора които вярваме, че нещата могат да се случат и затова поне се надяваме да има реално производство тук в България. Пак споменавам доколкото имам информация минимума е 60% от автомобила да е произведен с компоненти от страната след някакъв период. Затова казвам, че за сега само се сглобяват но работата по завода продължава и ще стане.

 

Относно търговете които печелят Литекс от държавни поръчки, ще кажа че даже са малко. Не виждам смисъл да се плащат луди пари от бюджета за държавна администрация, която може и с малки коли да се вози. Да не говорим че цените на GW са в пъти по-ниски от другите и за след продажбено обслужване.

 

Факт е че цените падат и офертите по търговете и те трябва да падат като стойност, което пак е добре за данъкоплатеца, каквито сме всички пишешти в този форум. Няма как да не ви е направило впечатление от рекламите за по-изгодните оферти които правят останалите фирми вносителки на коли защото освен кризата има играч, които е трудно преборим с цена/качество.

  • Upvote 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леомм, за стийдовете и ховърите ставаше въпрос в по-горния пост на колегата атлантик ... а те нямат никакви допирни точки със "сглобявам" и "България", поне не и с двете заедно в едно изречение. Както всички знаем в България се асемблира само волекс Ц10... засега. С обещания за сглобяване на по-големите волекс Ц20р и волекс ц30 ...

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..но докато си чешем езиците и си говорим как само се сглобяват тук, не си помагаме изобщо. Които иска да кара западни коли да си ги кара. Тук сме се събрали хора които вярваме, че нещата могат да се случат и затова поне се надяваме да има реално производство тук в България. Пак споменавам доколкото имам информация минимума е 60% от автомобила да е произведен с компоненти от страната след някакъв период. Затова казвам, че за сега само се сглобяват, но работата по завода продължава и ще стане..

 

Колега leomm мога само да кажа :jerk: :jerk: :jerk: а на другите колеги - едно е да четеш, друго е да вникваш.. Няма смисъл да изпадаме в едни и същи празни приказки :argue: Не случайно има виц, че на българския казан в ада охрана не му трябвала...

 

Наистина не разбирам да не би да очаквате, че от февруари (отварянето на завода) до ноември и хоп имаме развито автомобилостроене със всичките му съпътстващи производства. :wav: То и да имахме щеше да се появи някои и да каже абе хубава работа ама българска – мани го, дай нов внос каран е с маркови масла 200 000 км, a не още от ново с Prista...

 

Извинявайте, че ще Ви разочаровам ама не стават така нещата..... :nono:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То няма лошо и да се ръкопляска, ама всички виждаме до къде я докарахме с ръкопляскане на тоя и на оня.

И аз, както и повечето пишещи тук искаме да има завод с истинско ПРОИЗВОДСТВО на автомобили в България, но няма никакъв смисъл в това да си слагаме розови очила и да си забиваме главите в пясъка и да се лъжем.

 

И колега Торетос, явно ти не си схванал за какво става въпрос в последните няколко поста ... тука спора не е за новия внос и караното с приста (както си посочил по-горе) а за това кое се прави тук (като под прави разбирай просто сглобяване на лего с готови компоненти) и кое си е чист внос от страна извън ЕУ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега gwfan 100% си прав изобщо не схващам, че живея в държава в която няма никакво голямо производство, и само да събираме "легото" си е напредък ... ама седя тука и пост след пост пиша не ги наричайте родни - те са чисти китайци (на всички ни е пределно ясно - бъдете спокоен) не са направени в ЕС (нищо, че производителя им е единствения направил някаква фабрика в България). А също така изобщо не схващам и съм крайно недоволен, че правителството купува по-евтини коли, дето НЕ са направени в EС а не BMW X6, защото аз съм един съвестен данъкоплатец с нормална заплата от 2200 € .

 

...Писанията за новия внос са 200% сарказъм, ама едно е да четеш друго е вникваш, както и за X6...

 

Не аз съм сложил розовите очила колега ...... просто съм оптимист и знам, че да бъдат един ден родни се иска подкрепа и време!

Редактирано от torettos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега gwfan 100% си прав изобщо не схващам, че живея в държава в която няма никакво голямо производство, и само да събираме легото си е напредък ... ама седя тука и пост след пост пиша не ги наричайте родни - те са чисти китайци (на всички ни е пределно ясно - бъдете спокоен) не са ЕС (нищо, че производителя им е единствения направил някаква фабрика в България ). А също така изобщо не схващам, и съм крайно недоволен, че правителството купува по-евтини коли и дето НЕ са направен в EС а не BMW X6, защото аз съм един съвестен данъкоплатец с нормална заплата от 2200 € .

 

...Писанията за новия внос са 200% сарказъм, ама едно е да четеш друго е вникваш, както и за X6...

 

Не аз съм сложил розовите очила колега ...... просто съм оптимист и знам, че да бъдат един ден родни се иска подкрепа и времe!

 

Ами няма как да се вникне в толкова неграмотно написан пост ... то и професор да го прочете трудно ще разбере какво аджеба си искал да кажеш!

 

Нищо лично ама май не схващаш че самия ти не си разбрал какво си написал.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не аз съм сложил розовите очила колега ...... просто съм оптимист и знам, че да бъдат един ден родни се иска подкрепа и време!

Колега, защо си мислиш, че ние не искаме да успее производството в България. Но не мислиш ли. че щеше да е по-полезно и за самите Литекс моторс, ако на конкурса се бяха явили 5 или 10 фирми и те бяха избрани измежду тях заради най-ниската цена.

Така и на други конкурси те щяха да имат по-голяма тежест и авторитет, а не като преписваме рекламните брошури с печатните грешки да ставаме за смях защото това може да бъде използвано от конкурентите.

Редактирано от atlantic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега напълно съм съгласен, че конкурса е нагласен и то доста аматьорски просто на фона на всичко "нагласено" в тази държава това ми струва най в полза на нас "обикновените" граждани. Първо по-ниски цени на автомобилите, второ уж с тенденция да се произвеждат, ако има продажби у нас и Европа ...не знам не ми се иска и GW да си тръгнат от България като Rover, защото държавата не им помогна - в крайна сметка печелим ние от това... Честно казано отвърдените производители от ЕС и през ум не им мина да си направят завод в България - Fiat избра Cърбия да построй завод това е ние си имаме само GW - китайци или не поне е нещо пред нищо.

Редактирано от torettos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не четеш достатъчно ... или поне не много внимателно!

В съвсем скоро време ще има европейски производител със завод в България.

 

Колкото до Ровър - инициативата им бе мъртвородена - стар модел, стари технологии, лош маркетинг, Жан виденов и много други фактори му таковаха мамата на техния завод.

 

А за ЛМ и ГУМ ... поживьом-увидем!

Дай Боже да направят наистина нещо работещо, даващо хляб на много хора и внасящо пари в хазната ... Ха дано ... ама надали.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В съвсем скоро време ще има европейски производител със завод в България.

 

Офтопик, завода на какво ще е и кой ще го направи :) Че имаше слухове, ни нищо реално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега gwfan виждам, че сте извършил задълбочена ретроспекция на последните ми коментари - затова и аз си позволих...

 

...И аз, както и повечето пишещи тук искаме да има завод с истинско ПРОИЗВОДСТВО на автомобили в България...

 

Дай Боже да направят наистина нещо работещо, даващо хляб на много хора и внасящо пари в хазната ... Ха дано ... ама надали.

 

Последно питане - Вие искате или не искате да успеят? Че мненията Ви поне според мен са от една крайност в другата. Както и да е също ми е направило впечатление, че от известно време го раздавате на форумния башибозук - не дай си боже, ако някой си позволи да нарече тези автомобили родни, веднага му се изсипва една лекция как нямат нищо общо и т.н.

 

Колкото до това, че се очаква голям производител от Европа - прощавайте, че не вярвам на една дописка в местен вестник... а и честно казано действителността в България ме накара да вярвам на действия не на приказки, GW са тук сега и в момента и извинявайте, че отказвам да ги заплюя, защото очаквам огромен производител от Европа...

 

Както и да е, лично аз нямам никакво желания да коментирам или дискутирам повече, затова не се притеснявайте ще Ви лиша от моята неграмотна особа. На останалите колеги се извинявам за офтопика!

Редактирано от torettos
  • Upvote 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не четеш достатъчно ... или поне не много внимателно!

В съвсем скоро време ще има европейски производител със завод в България.

 

Понякога хората могат да бъдат удивително наивни, чак да изпаднеш в умиление.

 

Скоро в България няма да влезе друг производител на автомобили и ако не успеем да задържим този пак ще си останем с пръст в уста. :bootyshake::thebirdman:

 

Както и най-вероятно ще се случи за съжаление. :angry3:

  • Upvote 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега gwfan виждам, че сте извършил задълбочена ретроспекция на последните ми коментари - затова и аз си позволих...

 

Последно питане - Вие искате или не искате да успеят? Че мненията Ви поне според мен са от една крайност в другата. Както и да е също ми е направило впечатление, че от известно време го раздавате на форумния башибозук - не дай си боже, ако някой си позволи да нарече тези автомобили родни, веднага му се изсипва една лекция как нямат нищо общо и т.н.

 

Колкото до това, че се очаква голям производител от Европа - прощавайте, че не вярвам на една дописка в местен вестник... а и честно казано действителността в България ме накара да вярвам на действия не на приказки, GW са тук сега и в момента и извинявайте, че отказвам да ги заплюя, защото очаквам огромен производител от Европа...

 

Както и да е, лично аз нямам никакво желания да коментирам или дискутирам повече, затова не се притеснявайте ще Ви лиша от моята неграмотна особа. На останалите колеги се извинявам за офтопика!

 

Колега, не му е тука мястото да ви обяснявам че има разлика между "четене" и "четене с разбиране"! Едното се учи в първи клас, другото във втори ... И ако се опитате да вложите малко интелект в посочените от вас цитати взети от мои постове ще разберете че има огромна разлика между двете неща.

Видях че можете да четете, но понеже се съмнявам в разбирането ви затова да ви обясня - има разлика в това аз лично да имам желание за успеха на каузата "Истинско автомобилно производство в България" и в това да вярвам сляпо в нещо направено от някой за който има достатъчно информация как работи и какво прави и т.н. Но не е тука времето и мястото да ви обяснявам.

А колкото до определянето ми като башибозук нямам какво да коментирам. Аз не ползвам такава терминология. Просто не ми отива на речника и интелекта да раздавам такива квалификации за когото и да е. Иначе не се притеснявайте колега, има с какво да ви нарека и вас, но няма да го направя.

И отново за да поясня за неразбралите (какъвто явно сте и вие колега torettos) нямам нищо против да се нарича родно нещо, което е родно - както например волекса (дори и само да се сглобява) има някакви допирни точки с това понятие. Ама да вкараш в едно изречение "родно" и Hover H5 е меко казано невярно.

 

Както е невярно че аз или някой от другите пишещи тук сме заплюли Литекс моторс и Грейт Уол моторс ... аз поне не помня да съм го правил в нито един мой пост. Но явно вие колега четете някак по-различно текст написан на български език, та ще си позволя да се съглася с вас - аз съм най-големия плювач. Само мир да има.

 

Е след като ви обърнах повече внимание от колкото заслужавате колега torettos и аз спирам да пиша по темата. Сполай ви! И наздраве.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тонът в темата стана много неприятен. Затова и следва ключ.

 

Към gwfan - макар много от нещата, които пишеш да са верни, крайният тон и това, че "пращаш" хората да учат в "първи клас" с нападки за интелект, стои много грозно. Реших да не трия и наказвам, защото вярвам, че всички тук сме интелигентни хора и можем да се разберем с две думи, без обиди - директни или косвени.

  • Upvote 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...