Jump to content

Как да разпознаем истинския джип


Berg

Recommended Posts

Просто карам стара очукана, ожулена, съдрана и изпочупена джипка, която според информация из нета е далечен пра-роднина на Hover-а и Steed-а. Другото е мерак, много четене, иииии малко каране извън пътя :D За това и гледната ми точка е по-различна от масово възприетата, та може би на много хора да им се струва направо странна, но какво да се прави :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Привет колеги, адмирации за хубавата тема и споделените мнения :hello2: .

Едно питане от лаик! Струва ли си да се използва поликарбонатно фолио за защита на лака и боята при забежки извън пътя, защото два пъти "излязох от асфалта", и двата пъти сякаш тръните драха мен..... :help:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както имаме един лаф в off-road форума,най-проходимата кола е прежалената.Преди години имах жигула,с тая жигула къде съм ходил и какво съм правил,сега ме хваща страх като се замисля.А точни преди ден,минах от същото място с Нивата,където съм минавал с жигулата и то натоварен с поне 300 кг камъни и за момент се зачудих дали ще се изкача ... разбира се се качих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ховъра е расов боен кон, но и за парад много върви, не става за прежалване

(off - честит национален празник, току-що строиха войската :) )

Редактирано от Berg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Поздравления и от мен! Особено към колегата peterst!!! :lol:) Споменах Субару поради една единствена причина - системата 4x4, нали темата беше за това, а не за конструкцията!? За съжаление диференциалите с ограничено преплъзване използвани в Субару остават вече в историята, заместени от TCS , VSC и пр.

Но да се върнем на нашите коли и специално на Н5-цата.

С влизането на Евро - 5 варианта на автомобила ще има възможност за опционално добавяне на електронна блокировка на задния диференциал, както и задължителните вече дневни светлини.

Редактирано от julsi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос от лаик - на няколко места в темата се казва...."потребител който не знае как да работи правилно с part-time".... Има ли нещо специално което да се знае и спазва при каране 4х4, part-time и т.н ? Основни правила или ситуации които трябва да се вземат под внимание ?

 

Започнатата тема ми е много интересна, но ако някой може да даде съвет кое е специалното на този тип каране, със сигурност много хора ще са му благодарни.Благодаря предварително ! :hello: Защото аз не съм на ясно,признавам си :dontknow:

Редактирано от radioworld
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да използваме правилнo Part-Time 4x4 система

- Почти винаги карайте в режим 4x2 (две задвижващи колела - от там и идва името на системата "part time 4x4" означава "само част от времето в 4x4 режим")

- Включвайте в 4x4 режим само при настилки, при които приплъзването на колелата се очаква - сняг, лед, много мокра настилка (силен дъжд), много пясък, кал

- Включвайте обратно в 4x2 режим веднага щом започнете да карате на суха настилка, която не позволява приплъзване

- Не забравяйте, че в 4x4 режим всички колела се въртят с еднаква скорост, ако карате в 4x4 режим на сух асфалт, това ще доведе до повреди на диференциали/раздатъчна кутия доста бързо. Предполагам всеки знае, че колата когато не се движи при абсолютно права линия, левите й колела не се въртят със скоростта на десните, в 4x4 режим на PART-TIME система обаче, се въртят с еднаква скорост независимо дали завивате или карате направо - реално в 4x4 режим гумите ше се пързалят по асфалта, скапвайки се и натоварвайки много диференциалите. Това приплъзване не е проблем при мокър асфалт, сняг, лед, пясък, кал и тн, но при сух асфалт е пагубно

- Не карайте в 4x4 режим с висока скорост, препоръката при Hover H5 е до 70км/ч, макар че дори такава скорост обикновено не предполага нужда от шофиране в 4x4 режим

- Включвайте в 4x4 режим с ниска скорост, под 20км/ч, най-добре в спряло положение

- Когато карате в 4x4 режим е добре да знаете, че завиването няма да е толкова прецизно и приятно като в 4x2 режим

- Когато карате в 4x4 режим е добре да знаете, че ABS системата няма да работи правилно (всички колела се движат с еднаква скорост, спирачките не могат да отпуснат колелото, което е блокирало), тоест ако набиете спирачките рязко в завой, може да излетите от него, от което ABS-ът по принцип ви пази

- Ако сте с пикап, най-добре в 4x4 режим да имате товар в колата, който да изравнява теглото на предния и задния мост

 

Ако някой иска да допълни/препоръча нещо да бъде променено - нека го направи. Тогава мога да пусна тези "инструкции" като отделна важна тема в секциите Steed & Hover

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная дали тук е мястото на този клип, но тъй като все пак става дума за джипове, ето нещо което намерих:

<iframe width="640" height="480" src="http://www.youtube.com/embed/c8TaiT_GtEU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето оправения линк от поста на radioworld:

 

А за парт тайм на кратко: трябва да се кара с акъл :D

 

Изгледах го почти до края и информацията за Hover H5 с дизеловия двигател е притеснителна: няма да има бавни скорости. Това не е добре и слага колата в другия клас... Поне за мен това е непонятно такова осакатяване, защото няма дизел, който да компенсира бавните скорости, които се ползват не само за повишена въртящ момент, но и за забавяне на машината при спускания. Отделно някои неща се правят много по-лесно с бавни скорости дори при съвременен дизел с 400+ nm, почващи от доста ниски обороти.

 

Но какво ли се учудвам, след като най-високото оборудване на Toyota Hilux няма блокаж на задния диференциал, а се разчита на електронните системи срещу приплъзване. Докато по-евтините модификации са със 100% такъв блокаж, който в кофти условия със сигурност ще работи, за разлика от електрониката, която само ще пречи.

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Peterst, благодаря. Мъчих се да изкарам клипа така, ама не успях.....въпрос на умения :confused5: И аз съм на същото мнение. Някой неща вместо да стават по-добри, стават по....."осакатени" както казваш. Може би цената,пазара и нуждите на потребителя определят това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен от това видео не е хубаво да се вадят генерални заключения за това какво ще се сглобява в България. Примерния Ховер във видеото няма бавни скорости, но има круиз контрол, нещо което при нас го няма. Има разлика между модификацията за Русия и за Европа. Нека да изчакаме да излезе някаква по-официална информация за това какво ще се произвежда въобще при нас.

 

Чел съм преди време че специално за Русия са направени доста промени по колата и интериора по изискване на руснаците. Автомобилите не са едно към едно на всички пазари. Това ми дава надежда да си мисля, че при нас ще му сложат дизелов двигател и ще запазят основните функционалности и да подобрят някои недостатъци от сегашната партида.

Редактирано от leomm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина всеки пазар разполага със собствена спецификация на моделите и това не важи само за GWM, а и за почти всички останали марки. Да не говорим, че Русия е един съвсем различен пазар от Европа, същото важи и за зимните гуми например.

Колкото до Ховър аз дори съм фен повече на Н3, поради не толкова опънатата линия на фаровете, както и заради наличието на лост за режимите 4x4, макар Н3 да няма стабилноста на Н5 при влизане и излизане от завой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...информацията за Hover H5 с дизеловия двигател е притеснителна: няма да има бавни скорости. Това не е добре и слага колата в другия клас...

 

...Някой неща вместо да стават по-добри, стават по....."осакатени" както казваш. Може би цената,пазара и нуждите на потребителя определят това.

 

Може би се опасяват дали трансмисията ще издържи по-високия въртящ момент на дизела плюс увеличението му, идващо от бавните скорости.

 

Колкото до Ховър аз дори съм фен повече на Н3, поради не толкова опънатата линия на фаровете, както и заради наличието на лост за режимите 4x4, макар Н3 да няма стабилноста на Н5 при влизане и излизане от завой.

 

И аз си мечтая за лост. Според мен бутоните са крачка назад заради "модернизацията" на салона. Опитът показва, че за включването и изключването на 4L с бутон понякога трябва много търпение и не малко късмет :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно видео, показващо предимствата на Hover H5 спрямо два паркетника:

http://www.youtube.com/watch?v=oX9mLuuddOA

 

На първо гледане: ходове на окачването, големина на гуми (от там и по-голям clearance), бавни скорости и ... part time вместо виско муфа.

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Аз и в другата тема писах, но внимателно с водата, че да не удавиш машината. Те хората за това слагат онези "комини", шнорхелите, та да не глътне вода през въздушния филтър :D А при бензинките има страхотната възможност да загасне във водата и после настава едно хубаво чакане колата да изсъхне :icon_bounce:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горната снимка няма нищо общо с нормално темпо. Във вода се кара с равномерна скорост, като се гледа да не се вдига вълна. Бил съм няколко пъти свидетел на "бързаци", които в по-сериозно наводнени улици (30 см са достатъчни :) ) влизаха с яката скорост, а после си оставаха с вдигнати капаци :toothy12:

 

На фронтерата ми в книжката пише 30см, а съм газил 70см, но гледах да не правя глупости :D Всеки може да си премери колко му остава до въздушния филтър, както и до разни кабеляци из моторния отсек, за да прецени безопасната дълбочина, при която може без много рискове да се кара.

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тая локвичка и нормална кола не можеш да удавиш. Много е плитка, а няколко капки вода нито ще влязат във въздуховода, нито ще стигнат до двигателя, нито пък бензин прави толкова лесно воден удар, като дизела.

И как ще загасне колата? От тази локвичка ще намокри електриките през чисто новите им уплътения и конектори? Бъркаш го с 10-15 годишните морги, където заради нацепени уплътнения и изолации може да стане нещо на електриките с леко напръскване...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички имате право. Вярно, локвата не беше повече от 10-15 см. дълбока, просто беше много разлята. Вълната която се вдигна заля яко тавана и цялата кола .....и така няколко пъти (за снимката). После вдигнах капака за да видя къде се мокри при такова каране, и странно,че двигателя и кабелите имаха само капки тук там. Т.е - не личеше да е бил заливан така както беше отвън. Но както казвате, понякога и по-малко вода е нужна за да удавиш двигател - лично съм го изпитал с дизелов.....нищо особено, само дето бях 1800 лв. назад за едно бутало и две биели.....

Редактирано от radioworld
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес 10-15 см без проблем, утре 1 м, както се спомена по-горе, но понякога се стига и до тук (след 15:20) :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колеги, от три години търся джип хем комфортен хем и истински. Аз като бивш армейски офицер боготворя УАЗ, но комфорта му е никакъв. От 1 месец съм собственик на варианта за Италия CUV вече с 2500 км и поне 20-50 км.в кал. Тома е джипа.Няма РАФ-"4 нито разни други паркетници.Това е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Здравейте колеги,

От известно време се замислям дали да си закупя Н5. Искам да попитам тук собствениците на тази джипка , относно поведението и на сняг и лед. Въобще как е положението зимно време.

Искам да уточня, защо питам.

Карам вече 5-та година Сузуки sx4 дизел, но едно нещо много ме дразни, особено зимно време при сняг. На колата ми и липсва ESP , което води до следното меко казано неприятно усещане. При скорост над 70 км.ч. ако задните колела захапят или навлезат в по-дълбок сняг управляващия има усещането ,че колата "носи" отзад или че ще "занесе" , завърти демек. Човек го полазват тръпки по гърба и престава да "шпори" . Когато колата е в режим, само предно предаване, този проблем липсва.

Другото, което ми се е случвало е следното. При режим 4x4 ""auto""  или пък със " заключен диференциал" при скорости до 50 км. ч. в сняг около 25см. колата може да стане неуправляема при завой. Получава се нещо от рода на "избутване" от страна на задните колела, които явно са зацепили по-добре за снега, а предните се пързалят, въпреки че колата е по-тежка отпред. Много е гадно. Все едно си натиснал спирачката върху леда, колата за доста секунди е неуправляема, тоест ако си в завой то тя се движи напред и не завива.

Понеже виждам, че Н5 също е без ESP се питах как се държи на пътя при зимни условия. Вече сузукито ми е тесничко, пък и човек карал веднъж нова кола трудно му се иска да се качи на стара, после. Това което ми харесва в Хувъра е големия обем, тоест мисля, че количеството пренесен товар, спрямо изразходените средства си струва.

Напоследък и нафтата хич не я бива, та ми се иска да мина на бензин-газ.

Ще бъда благодарен, ако някой ми отговори и си "побъбрим" тук.

 

Късмет на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...