Jump to content

въпрос за гумите


Recommended Posts

Бриджистон е много добра марка,аз си взех Нокиан и не съжалявам иначе баща ми казва,че се държи отлично с тези гуми,вземи и сложи нови гуми това си е истината :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко сравнителни данни според ползватели на зимни гуми за джипове:

http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=W&VT=LT

 

А от лично пипане на Bridgestone DM-V1 на 6 години (в тази тема вече съм писал), съм на мнение, че това е наистина най-добрата зимна гума за джип/пикап. Вече ако се излиза извън пътя, то изборът отива към Goodyear Wrangler Duratrac, за които се носят добри думи в офроуд форума как се държат на утъпкан сняг, макар да са с шарка, ориентирана за кал. Ето пак сравнителна таблица от tirerack::

http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=ORCT

 

Аз лично карам BF Goodrich Winter Slalom KSI, които се държат много добре на утъпкан сняг и лед, като тези дни ще ги пробвам как са като за 4-ти сезон (само да се позадържи снегът :D). Интересното е, че при сравнение с чисто нови зимни гуми за леки автомобили (размер 205/55/16) - nokian wr-d3 и michelin alpin a4, усещането за мекота на грайфера е по-осезаемо при гудричите, но това може би е от голямата разлика в размера на гумите и от доста по-голямата дълбочина на грайфера при джиповите гуми.

 

P.S. Трябва да отбелеча, че в даденият сайт tirerack се пише основно за гуми, разпространени в Северна Америка (САЩ и Канада), за това липсват доста марки и модели, които имаме тук. Но все пак сравнението е достатъчно добро, тъй като се базира на личен опит (виждат се сумарно милиони километри), а не на "тестовете" тип ADAC, където резултатите са доста нагласени.

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента карам с BRIDGESTONE 235/65 R17 108H BLIZZAK LM80 XL вече 2-ри сезон. Гумата се държи много прилично и за сега, да чукна на дърво, не ме е вкарвала в приключение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Абе "специалисти" по гумите,отговарете ми на един въпрос. Защо в САЩ не същестуват такива понятия "зимни и летни"всички карат с всесезонни.Там няма ли сняг и кал? Знам само едно,че те държат в гумете им да има повече естествен каучук, (а не пластмаса)който е решаваш за поведението на гумата при различни температури, а във всесезоннте  е повече от всички останали. Най-хубавата гума е само от естествен каучук с пълнеж сажди,това е становището на химицити каучукари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото хамериканците не ги бърка че ще платят х2 за всесезонни, които ще се скапят след 2 сезона, щото имат кинти. И ние имаме всесезонни които се представят добре и зиме и лете, ама за година и половина - две. След тва не струват. Ма понеже едни нормални гуми са около 800лв, а всесезонните около 1200, с нормалните ще караш 4-5 лета и зимни за още 3-4 зими, докато всесезонните след 2 години са аут. Та, кинти му е майката :) Имат си и сняг и кал, маа за там се ползват други гуми - тия за мъгла не стават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами баш не е така. Истината е че днес тръгваш от Калифорния при 30 гр.жега за щата Мейн -20 гр.със сняг до кръста и непочистени пътища,какво правиш,по път сменяш гуми.:lol: Колкото до всесезонните гуми те изкарват до 5г. и се втвърдяват макар да имат грайфер. Да скъпи са защото в тях има повече естествен каучук, а лятната измишльотина е само пластмаса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...