Jump to content

Предстояща покупка на Voleex


Junkie

Recommended Posts

Колега, какъв диференциал? Тя колицата е с предно предаване:) . Вие ти скоростната кутия, но за този проблем беше писано - след смяната на маслата става по-тиха и предавките влизат по-лесно:) - така писаха колеги, които вече са сменили маслата:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колите с предно вътре в кутията имат диференциал. ;)

Ей тези хора правят готини неща:

 

www.quaife.co.uk/Differentials

Редактирано от viggen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, какъв диференциал? Тя колицата е с предно предаване :) .

 

Колега нещо бъркаш. Как без диференциал се компенсира в завой разликата в скоростите на двете колела?

 

Диференциала – това е механично устройство, което предава въртящия момент от един източник на два независими потребителя по такъв начин, че ъгловите скорости на въртене на източника и двата потребителя да могат да бъдат различни един спрямо друг. Това се постига благодарение на така наречения планетарен механизъм. В автомобилостроенето, диференциала се явява един от ключовите елементи на трансмисията.

 

На първо място той служи за предаване на въртящият момент от скоростната кутия към колелата на водещият мост. Защо въобще е нужен диференциала? При произволен завой пътя на колелото, което е от вътрешната страна на завоя е по-кратък от пътя, който изминава външното (по радиуса) колело. В резултат на това ъгловата скорост на въртене на вътрешното колело трябва да е по-малка от тази на външното колело. В случай че това е на мост, който не е водещ, проблема се решава много лесно, тъй като колелата нямат връзка помежду си и се въртят независимо едно от друго.

 

Но ако мостът е водещ (предавателен) е нужно да се предава въртящия момент и на двете колела, иначе управлението на автомобила ще бъде затруднено.

При твърда връзка на колелата на водещият мост и подаването на въртящия момент на общата им ос автомобила няма да бъде в състояние да завива нормално, защото двете колела ще се опитват да изминат един и същ път в завоя, което е невъзможно.

Диференциала позволява да се реши този проблем: той предава въртящият момент на две разделени оси по една за всяко колело (полуоси) чрез своя планетарен механизъм с произволно съотношение на ъгловите скорости на въртене на отделните полуоси. Като резултат автомобила може да се движи и завива нормално, направо и в завой.

 

Но в предвид физиката на устройството планетарния механизъм има и един неприятен недостатък: а именно стреми се да предаде получения въртящ момент там, където е най-леко. Например, ако и двете колела на моста имат еднакво сцепление с пътя и усилието, което е необходимо за задвижването им е еднакво и тогава диференциала ще разпределя въртящия момент еднакво. Но ако само се появи разлика в сцеплението на едното колело към пътя в сравнение с другото (например едното е върху лед, а другото е останало върху асфалта) диференциала веднага преразпределя усилието като предава момента на това колело, което се върти по лесно (което е върху леда). Като резултат колелото, което се намира върху асфалта престава да получава въртящ момент, а това върху леда обратно получава пълния въртящ момент и освен това планетарния механизъм започва да играе ролята на редуктор, което допълнително повишава скоростта му на въртене.

 

Източник: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=22649

Редактирано от johnnie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Например, моля, ако някой знае, да ме насочи, откъде е информацията за пътният просвет (клирънс)? Срещнах в една от темите числото 11,4 сантиметра, което малко ме смущава. При какви условия (празен или натоварен автомобил) е дадено това разстояние?

Клиренса от 114 мм е замерен при натоварване от 4 пътника, багаж и пълен резервоар с гориво. Освен това се мери до най-ниската точка на автомобила, която не е бронята...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Junkie & Boyko23 , благодаря за отговорите! :)

Мисля, че вече всички въпроси са изяснени и следващата седмица, ако е живот и здраве, ще "пазарувам". :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, то е ясно, че в скоростната кутия го:) - естествено. Не съм се изразил савсем точно:) Знам как вие диференциал на кола със задно, но съм чувал как вие диференциал на кола с предно. Виела ми е скоростна кутия, поради недостатъчно масло, или заради лошо такова, но след смяната(или доливането) всичко се оправяше. Та и при тебе, като го смениш и като се поразработи, всичко ще си дойде на мястото.

 

В поста си по-горе имах предвид, че не може да си сигурен дали ти вие диференциал или самата скоростна кутия. На реното ми имах едно виене, което идваше от лагер на главината, а звучеше като пробле в скоростната кутия - просто така се чуваше, понеже звукът се предава по металните части:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ще е пълен цирк ако на 700км кола почне да ми вие лагер :D както и да е де, ще видим след 1вото обслужване как ще звучи, и ще мислим тогава за изолации.

 

Иначе, по въпроса за карето.... дали ще му има нещо ако го карам така до 1вото обслужване? че и BMW-то роди... ако вкарам и тая в бокса ще съм с 200 и пеш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...