Jump to content

Проблем с акумулатора


Ванката

Recommended Posts

Здравейте,

 

Проблема с акумулатора се проявява, когато колата не е карана в продължение на 3-5 дни.

 

Замерването на акумулатора при заключено състояние с пусната аларма консумацията е 0,17 до 0,24 мА. Тази стойност е доста висока при положение, доколкото имам информация трябва да е около 0,06мА.

 

Колата е с допълнително поставена алармена система.

 

Проблема е наблюдаван вече 2 път за няма и два месеца. Собственика за определени периоди не кара колата през седмицата.

 

Първия път, когато беше паднал акумулатора из цяло беше в големите студове. Тогава можеше да се допусне, че е от студеното време. Съмнително стана когато в затопленото време възникна проблема.

 

След Великден колата може би ще влиза в сервиза и тогава ще я гледат повторно за утечка. Първоначалното замерване не е показало проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като си купих нови сонди ще измеря и аз утечката днес и ще пиша тук.

 

Между друтого предполагам имаш предвид 0,17-0,24 А, а не мА, защото 0,24 мА не може дори диода на алармата да задоволи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 0.2 А консумация в покой за 24 часа "заминават" 5 Ач от заряда на акумулатора. За 10-тина дена го смятай за напълно разреден.

Редактирано от InfoInfo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0,06 - 0,09 e нормалната утечка, това е нов акумулатор и би трябвало и две седмици да не си карал да няма проблем, вероятно е от алармата , но пък тя би трябвало да е интерфейсна.... както и да е, мисля, че застрахователите сега изискват автомобила да е снабден с имобилайзер само и алармата не е задължителна, а акумулаторите мисля бяха варта?, макар и правени в китай трябва да са надеждни..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, бях долу при колата да направя някои замервания. Интересното е, че при вдигнат капак на колата алармата започваше да пищи, независимо че всички врати бяха затворени. Утечката я мерих със затворен капак та беше малко зор, но се справих.

Без аларма консумацията е около 40 mA. С пусната аларма тока се колебае между 30 и 40 mA. Т.е. утечка няма (да отбележа, че Митвас отстраниха някаква утечка преди 2-3 месеца, но не знам колко е била тя като стойност). Следващото нещо беше да проверя напрежението на зареждане. Забележка - консуматори = къси, фарове за мъгла, радио и вентилатор на максимална сила.

 

Без консуматори при 1к оборота е 14,5V.

С консуматори при 1к оборота е 14,3V.

Без консуматори при 3к оборота е 14,5V.

С консуматори при 3к оборота е 14,3V.

 

Нещата ми изглеждат що годе нормални. Остава самия акумулатор да не държи ток. Колата често се кара на дълги разстояния така че изключвам възможността да не дозарежда достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемен си е акумулатора.Аз съм с 5 годишен РОМБАТ и в София при -17гр.след двуседмично пребиваване на улицата ,цялата кола затрупана в сняг, запали си от раз без никакъв проблем.Имам си съответните аларма и други простотии-консуматори но проблеми от такова естество-не.

Редактирано от mir4o68
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега poroinik и аз мисля, че е акумулатора, остава да видим дали ще го сменят ако създава още проблеми, за справка карам 6-годишен шевролет лачети, купен на лизинг, неговия акумулатор е некакъв корейски, но до сега нямам никакви проблеми с паленето дори и през зимата

Редактирано от ivoachov69
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е, че при вдигнат капак на колата алармата започваше да пищи, независимо че всички врати бяха затворени.

Ами нормално.

По принцип, под капака има бутон, кото при отварянето му, задейства алармата.

На коли без фабрична аларма се добавя такъв при монтажа и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако акумулаторът не " държи ток" е добре да се измери гъстотата на електролита на всяка клетка:

1,28 напълно зареден;

1,25 ОК;

под 1,23 разреден.

По симптомите, които описвате ми изглежда случай с дефектна клетка с намелена гъстота на електролита. Тогава тя се разрежда доста по бързо и акумулатора няма мощност да завърти стартера.

Обикновено и на необслужваемите акумулатори има възможност да се отворят и проверят отделните клетки, така че ако на някой му се занимава може да ги провери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само, че като ги говорим тия неща да си спомним, че автомобила е в гаранция, това ще го прави само сервиза! :)

 

Е то като е в гаранция какво пречи да си отвърти капачките на акумулатора? Да не са пломбирани?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Е то като е в гаранция какво пречи да си отвърти капачките на акумулатора? Да не са пломбирани?

"Необслужваемите" имат едно капаче над пробките,просто се откъртва с отвертка и имаш достъп до тях :)

ето това имам предвид ,че не трябва да се случва

Редактирано от ivoachov69
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е така това е пак изкривеността на бг пазара, през 2006, когато се сдобих с нов шевролет лачети, се оказа ,че гаранция имам само на двигателя и скоростната кутия, попитах - "ами окачване ,амортисьори....?" уви НЕ, значи какво излиза за коли извън гаранция - купувам си нов акумулатор - дават ми гаранция, слагам си нови амортисори(в сервиз)дават ми гаранция, а за новия автомобил?!?, когато говорих с дилъра за GW останах с впечатленията, че нещата са по-добре вече, дано е така..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ivanchov Какво общо има България и пазара,с фирмената политика ?

 

а защо фирмените политики на много компаний си приличат тоооолкова много?:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти кажа на някои фирми,Пежо примерно,колите които продават за България са с подсилено окачване и го няма прословутото меко возене на френски автомобил.Те имат гаранция на ходовата част.Шевролет,си правят кашкавалено окачване и за това не влиза в гаранцията,ГУ са решили ,че могат да се справят с нашите пътища и го поддържат...Ето ти фирмени политики.

 

Придържайте се към темата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз знам отговора на въпроса - защо сервизния интервал в България е на 15000 км, а в западна европа е 30000 в редки случаи 20к км?, не казвам, че производители и представители нямат право да определят този интервал, но пък и няма никаква разлика по между им, това е що се отнася до автомобили, а не ми се иска да задълбаем общо за нещата и ще видим, че фирмените политики си приличат, даже са като две капки вода и няма значение окачванията дали са кашкавалени или титаниеви или китайски такива :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Както писах Волекса влезе в сервиз за проверка на акумулатора и за евентуален проблем след празниците.

 

Резултата: Беше открит проблем с едната клетка на акумулатора, която може да се дължи и на тоталното разреждане на няколко пъти или е бил дефектен. Следователно е заменен с нов Монбат 45 ач гаранционно от Грейт Ауто.

 

За друг проблем не са казали да има, пък ако са открили и са го оправили кои го е грижа стига да няма проблем.

 

Това е за сега.

 

Много са коректни хората от Грейт Ауто. Доволен съм за сега от тях,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...