Jump to content

Dodge Challenger


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Вчера вечерта си се мотаех по сайтовете на разни производители и попаднах на http://www.dodge.com/en/2012/challenger/ , което ме накара да се замисля, какво всъщност трябва да се плати като ДДС, акциз, мито или др. за да дойде машината и да се регистрира в България. Така и не можах да намеря официален сайт на Додж за България, дано да не съм го пропуснал. Проверих все пак и другите мускулести американци, Chevy Camaro и Ford Mustang, които също вървят в този ценови диапазон. Ta въпросът ми е: има ли някой запознат тук, който да може да даде информация за вноса на нова кола от Хамерика?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От не малкия си опит и контакт със служба митници, мога да споделя, че последното нещо, което ще получа от тях, е информация :D Да не забравяме, че българската администрация е една от най-услужливите :D Точно затова пиша във форума, където може да има някой, минал през подобно нещо да сподели мъките и неволите като човек ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм минал по този път,но съм имал контакти с хора,внесли коли от САЩ.На първо място по разход ти идва доставката.Наемането на един контейнер за автомобила ще излезе в порядъка от 1000 до 4000 долара.След това е ключовият момент.Ако ти доставят колата на Митница Варна с кораба най-вероятно ще се наложи да платиш ДДС върху сумата на автомобила.Прибавяш още 20 % към сумата.На следващо място идва акциза за мощността на двигателя.По закон,коли които са внесени от страни,които не са членки на ЕС подлежат на облагане с акциз за мощността на двигателя ако е над 163 конски сили.Последно акцизът беше 40 лева на конска сила,но сега не знам дали не е променен.С акциз се облага цялата мощност а не само разликата между мощността на автомобила и 163-те конски сили.Това ще ти донесе най-малко още около 8-9000 лева разход.След като уредиш всичко по митниците трябва да закараш автомобила на Технотест за да получи сертификат за съответствие с евростандартите.Очаквай обаче много забележки от технотеста,защото като цяло стандартите за автомобилите в САЩ са много различни от европейските.Най-добър пример за забележки са задните стопове.В една не малка част от автомобилите в САЩ лампите на фаровете,мигачите и светлините за заден ход се монтират под едно цяло червено стъкло.Тук в България трябва това нещо да се оправя.И докато например при един МЛ можеш да смениш стоповете с европейски,то това би било много по-трудно да се направи с Чаланджър,за който имам някакви спомени,че е направен по точно споменатия начин.Възможно е да има и много други забележки по автомобила,които трябва да се отстраняват за да получи заветния сертификат и да те пратят в КАТ за регистрация.Общо взето това е пътя за доставка.Сам си прецени дали имаш възможност да заделиш такива пари и нерви за такъв автомобил.Ако да-действай :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм виждал доста мускулести коли от новите версии с БГ регистрации.

на додж вносител е БАЛКАН СТАР. там най-добре ще те упътят към начина на закупуване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Благодаря колеги :icon_thumright: Да не ви подвеждам, че съм се засилил да си купувам такава машина, просто ми беше интересно какви всъщност са процедурите и цените :)

 

П.П. Току що един приятел ми прати линк за подобни Online изчисления, http://www.motobidia.com/customscalculator.asp ето го, дано да е полезен на някой !

Редактирано от Pepo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2010та година насам НЯМА акциз за мощността на коли внос извън ЕС. Това беше прието за целия ЕС, което спестява доста сериозна част от разходите по автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митото е 10% върху цената, с ДДС-то стават 1/3, с което пак много коли излизат по-изгодно, особено ако се взема автомобил на 1 година, върнат от лизинг, каран малко. Честно казано най-големия проблем е свързан с Технотест. Японските коли като цяло са доста съвместими с евро изискванията, а Щатите са най-големия пазар за японски коли. Американските автомобили си държат на традициите и тамошните модели не се съобразяват с изискванията на никой друг пазар освен техния, за това и е доста по-сложно с автомобили като въпросния Додж.

 

Другия момент е, че ако вземеш японска кола или европейска кола, повечето части, двигател, трансмисия е вероятно да ги има е европейските модели (трябва да се проверява преди покупка) и ще можеш лесно да я поддържаш. Ако си вземеш Чарджър с 5.7 литра ХЕМИ двигател и се счупи нещо по него, гаранция че свят ще ти се завие да намериш майстор дето да се навие да го прави, отделно с поръчка ще ти идват частите. Да не говорим, че няма да намериш и кой газов инжекцион да му сложи :toothy12: :toothy12:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би удачен вариант е, да се изчака колата да се внесе в друга държава на ЕС и от там да се купи 2ра ръка. Гледах що годе евтини обяви в мобиле.де за подобни американски мускули ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митото е 10% върху цената, с ДДС-то стават 1/3, с което пак много коли излизат по-изгодно, особено ако се взема автомобил на 1 година, върнат от лизинг, каран малко. Честно казано най-големия проблем е свързан с Технотест. Японските коли като цяло са доста съвместими с евро изискванията, а Щатите са най-големия пазар за японски коли. Американските автомобили си държат на традициите и тамошните модели не се съобразяват с изискванията на никой друг пазар освен техния, за това и е доста по-сложно с автомобили като въпросния Додж.

 

Другия момент е, че ако вземеш японска кола или европейска кола, повечето части, двигател, трансмисия е вероятно да ги има е европейските модели (трябва да се проверява преди покупка) и ще можеш лесно да я поддържаш. Ако си вземеш Чарджър с 5.7 литра ХЕМИ двигател и се счупи нещо по него, гаранция че свят ще ти се завие да намериш майстор дето да се навие да го прави, отделно с поръчка ще ти идват частите. Да не говорим, че няма да намериш и кой газов инжекцион да му сложи :toothy12: :toothy12:

За какво ще му е газово.При последната генерация на Хеми двигателя на Крайслер са монтирани соленоиди.Когато двигателят е в ниски обороти соленоидите изключват 4 от 8-те цилиндъра и колата дава с 20 % по нисък разход.То поне да бяха 50 ама американска му работа :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с изключването на половината цилиндри и мерцедес го бяха правили 90-те години на 12 цилиндровите автомобили и после се отказаха от него с изказването, че след като човек иска да си купи 6 литров бензинов двигател на кола от най-луксозния сегмент, вероятно това спестяване на гориво в спряло положение няма да го притеснява.

интересното е, че сега такава икономия отново е внедрена, но чрез системите stop-start

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло технологията с изключване на цилиндри си е направо антична. Прадядо ми е имал през 30-те години Фиат на който фабрично (чисто механично разбира се) е било възможно с лостче от купето да бъдат изключени 2 от шестте цилиндъра на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да вметна, че от 2010г. насам Балкан Стар не е предтсавител на Крайслер и Додж, остана само Джийп.

 

изобщо не е трудно да се поддържа американски мускул в Бг, щом се купува такава кола, значи собственика е мераклия, а това значи, и че ще намери точните хора в Бг - а тях ги има :)

 

Додж-а е страхотен, имах удоволствието да добия лични впечатления от първия такъв в Бг преди няколко години - на собственика на Дарс ауто - Бургас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз миналата година се качвах в новото Camaro, но аз имам много голяма страст към тея американски колици (мускулите), и от цялото возене нищо не разбрах :D Просто ми беше толкова кеф, особено като го настъпи малко и като изръмжа едно дебело... Красота :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Както се спомена вече в mobile.de има всичко. Има нови към 48000-50000 евро. Аз лично никога не бих си взел американска кола. Хора всякакви. За Ауди А6 TDI 4x4 , по бих си помислил ако имам 50000 евро.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то си е до вкус вече,но хората които искат да бъдат забелязани,не си купуват Ауди,Мерцедес или БМВ,защото ги карат като жигули вече-под път и над път. Я виж някое Камаро,Мустанг или нещо друго по-екзотично,как всички ще те гледат.

 

По принцип съм огромен фен на Ауди и ВАГ като цяло,но определено бих избрал едно Камаро пред А6...ама може и да е от възрастта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееех, Мустанг! По-красива кола за мен няма. А и не са прекалено скъпи, но трябва да й измислим някаква ГУ, че на бензиностанцията ще е зор :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...