Jump to content
admin

Реален разход на гориво на Hover H5 (газ, бензин)

Recommended Posts

според мен всичко е точно, 1 л втечнен пропан е ~ 0.55 kg, а литър бензин ~ 0.75 kg. В литър бензин има грубо казано 27% повече въглеводороди да горят, все пак енергията е това което движи колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.07.2017 г. at 9:52 AM, gwhover said:

според мен всичко е точно, 1 л втечнен пропан е ~ 0.55 kg, а литър бензин ~ 0.75 kg. В литър бензин има грубо казано 27% повече въглеводороди да горят, все пак енергията е това което движи колата.

Това за въглеводородите не го знаех, но потвърждава теорията.... значи ще гори с 27% повече на газ, но пак изразено в тегловни единици....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благородно ви завиждам за разхода. Моя гори над 20л. вграда при спокойно каране и 13-15л извънградско при скорост 90-110км/ч. Имам го от скоро и като гледам за какви стойности говорят повечето от вас, явно на мен нещо не ми е наред. Според майсторите в предатавителството, дюзите и помпата са Ок. Някой минал ли е през същия проблем?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом колата върви добре, първо смени филтъра и за въздух и после сподели , как е....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера извадих въздушния филтър - като нов е. Съмнява ме горивния филтър, ще пробвам и ще пиша какво се е получило.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж на колко км е може да изглежда нов, ама да е ..бъхтясал...така казваше един мой началник. Прашинките са под 20 микрона и са невидими...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На газ с ГИ Ланди 

Извънградско от 11 дори 12 /100 и нагоре според натискането и качеството на газта .Не знам какъв точно е инжекциона ,но веднага след зареждане на калпава ( тежка ) газ се усеща как колата е една идея по спъната и разхода скача поне + 2/100

Градако във Варна от 15 / 100 нагоре газ .

Измерванията са без климатроника,взех колата септември и не ми се е налагало да го ползвам постоянно

Мисля че е настроен да прехвърля от бензин на газ  на 40 градуса и поне веднъж в месеца наливам бензин за 20-30 лв 

Предния Н5 беше на метан- заводски от Италия ,три бутилки в пода на багажника ,по спомен събираха около 26 кг.с тях минавах  около 250 км в града и около 330 извънградско При него  разхода беше 8- макс 9 лв извънградско и в града 12 лв ,но колата беше с около поне 30% по-спъната ,возеше много твърдо от тежестта на бутилките ,но пък тази тежест даваше голямо сцепление на задните колела и почти не ми се е налагало да включвам предния мост като ходех по калищата на лов или на риба 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето и моят резултат:1300 км с180л газ.До морето и обратно с двама човека и две колелета при скорост от 100 до 180,в повечето време 140 по магистрала,като зареждам само на Еко.На влизане във Бургас от Царево заредих добра газ,но някъде около Пловдив и Пазарджик освен,че беше по скъпа газта.не вървеше добре.Говорим за една и съща верига бензиностанции.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Перфектно, само ,че моята бутилка е 70 л и в зависимост от силата на пистолета се пълни от 56 до 66 л и точно така не мога да я засека..но разхода е сходен- 13 на сто...Аз зареждам само от Лукойл, защото газта е нефтохимска и имам златна карта за Съюза на превозвачите до 10 ст събота и неделя на бензин, газ. За Екото и аз съм го устоновил. По думите на един от дилърите те зареждат от където е по евтина  и им изнася.. карал съм и на тяхна даже имах договор за разсрочено плащане , ама се отказах.... На Лукойла не съм установил разлика вкачеството на  газта само в налягането на помпите. Гледайте, те са на колонките и като зарежда трябва да е мин 12 атмосфери....иначе пружината изключва по рано.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма такова нещо като "сила на пистолета". Има мошеници, които лъжат и помпат нещо друго но не и пропан-бутан. Вместимостта на бутилката е 80% от посочения обем. Всичко над 56 литра е въздух или каквото и да е друго, но не и газ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, след като налягането е 14 атм и това което спира до 80% е пружината на входа на бутилката и тя е натискана с по голяма сила, значи ще влезе повече газ. Това за въздуха се върти 20 години вече, я ми обясни от къде се взема той и как се набива в бутилката и след това къде отива. Та с една бутилка съм минавал от 380 до 450 км...Докажи мита на въздуха!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Атмосферите нямат никакво отношение към количеството пропан-бутан, което се зарежда. При определени атмосфери (около 10) газът всъщност е течност (не се свива) и може да го разглеждате като бензин. Просто ако налягането е ниско, зареждане няма да има, защото няма да се отвори клапана на бутилката - където има втечнен пропан-бутан. Ограничителят до 80% всъщност е поплавък - нещо като казанчето ви в тоалетната.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А нещо за въздуха да кажете, щото тоя мит витае вече двадесетина години...как се набива въздух в бутилката???? И защо не избухва, щото става взливоопасна смес???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въздух (О2+N)..?! Надали в пропан-бутана има такъв, или е пренебрежимо малко. Не следя детайлно разговора, но ако има някакви неточности и разлики в пробега това е:

1. Течни примеси в пропан-бутана, вкл. вода, съотношение пропан/бутан (бутана е по-калоричен) - влияят на разхода

2. Неточни/манипулирани измерватели на колонката (доста по-трудно е тарирането спрямо бензина, където можеш да го излееш в съд при атмосферно налягане)

Помпата в газстанцията засмуква и подава течност, а не газ или въздух, защото засмуква втечнената фракция от дъното на цистерната.

Edited by gwhover
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мдааа съгласен съм с вас. Но на колонката има два пистолета..единия показва 10 атм и пълни по малко в бутилката газ. Другия 14 атм и пълни повече. Много пъти съм говорил с персонала и те казват така е.

Като сложи повече и минавам повече километри. Особинно валинво е това, като не е празна бутилката . примерно има 10 л и вкарва юнашки още над 80% и не мога да си го обясня. Пробега е наистина повече, значи найстина вкарва повече газ и това на двойна колонка...

И това е на двете ми коли...аз само от там зареждам нарочно и всеки път се чудя.....и мерните светодиоди показват повече газ...

Ето това ми обяснете , ако можете и имате желание.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Канчо кое не можеш да разбереш? - Физиката?

Когато ти е по голямо налягането клапанът не може да затвори докато не се изравни налягането - влиза повече газ, бутилката се пълни на 100% /което си е доста опасно /, минаваш повече километри. Това е в случай, че изключваме чисто спекулативната част при колонката, а разхода ти е същият.

Другият случай - колонката отчита Х литра, а в бутилката са влезли Х-10% газ! Тогава за същото количество минаваш по малко километри и реалният ти разход се увеличава!

От трета страна както каза gwhover     разхода зависи и от съотношението Пропан/Бутан.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ЕЕЕ аз това казвам, а някой ми говори за въздух....ето този мит исках да се развенчае....и разни казанчета и прочие Съгласен съм с теб, ти потвърди мнението ми.. По метода на задаване на въпроси доказах една теория, която винаги съм защитавам. БЛАГОДАРЯ ТИ !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...