Jump to content

Recommended Posts

Малко странна тема пускам, защото съм на мнение, че в трабант форума ако попиташ трабант или бентли да си купя единодушно ще подкрепят трабанта, но да видим дали аз нещо съм се повредил и дали хората тук мислим трезво над нещата.

Бях 100% убеден, че продавам мерцедеса и се мятам на хувъра... всичко беше добре до момента, до който във форума не започнаха колегите да се оплакват от на пръв поглед дребни проблеми по ЧИСТО НОВИТЕ си автомобили, които аз примерно със 17 годишната ми колица нямам.

Смятам се за разумен човек, който знае как се изкарват парите и затова започнах да се замислям дали един 7 годишен мерцедес не е по-добра идея за закупуване пред една чисито нова стеничка.

сложих на кантара моя автомобил, ML 270 CDI и Hover. Направил съм сравнението между висок клас оборудване МЛ за цена 21 хил лв.

Предимствата на Hover пред МЛ-а са:

* (надявам се) не е обект на кражба на външни части от наркомани

* по-нисък разход (като себестойност на газ)

* избираш си цвят

* наличие на раздатъчна кутия (не съм сигурен дали МЛ-а също няма)

* USB за флашки

* по-нисък данък

* една идея по-малки гуми

* гаранция 5 години

 

Предимствата на ML-a пред Hover-а са:

* 8х Airbags

* автоматик (почти стандартно)

* 7 места

* NAVI

* TV

* круиз контрол (почти стандартно)

* двузонов климатроник (лично аз много го ползвам, защото на жената все и е студено, а аз все умирам от жега)

* ксенон (почти стандартно)

* преден парктроник (почти стандартно)

* електрическо прибиране на страничните огледала

* цена на закупуване (хубавите са около 20к лв.)

* блокаж на диференциал (заден)

* ESP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ама МЛ-а е втора ръка, нали? Да, мерцедеса си е мерцедес:) Втора ръка е:) Докато е бил нов, ако е давал дефекти, то те са му били отстранявани гаранционно и сега е ОК. Ако вземеш Ховър, ще се случи същото. След време, като го сменяш, новият му собственик също ще е доволен, че е безпроблемна. Напоследък много собственици на нови коли се оплакват от дефекти - хора с нови БМВ-та, Мерцедеси, Шевролети:) .Така че, какъв е проблема, Взимаш си чисто нова кола, каквото дефектира, го оправят гаранционно или за горе-долу подобна сума си взимаш МЛ -втора ръка, но незнаеш кой и как го е карал. Може всичко да му е ОК, а може след месец два, да почнат да му избиват разни проблеми, на които просто им е дошло времето и започваш да ги отсраняваш за собствена сметка.

Само не ми казвай, че Мерцедесите не се развалят:) Няма такава приказка:) Всичко направено от хора, колкото и качествено да е се чупи:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

съгласен съм.

аз самият съм карал (притежавал) доста коли и знам за какво иде реч.

обаче някак си за тия 14 хил лв. разлика мисля, че каквото и да се счупи за моя сметка ще трябва да може да се поправи

Share this post


Link to post
Share on other sites

Една насока на мислите ти - как ще ти се отрази финансово ако дори само едно от изброените предимства на МЛ-а се счупи?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами въпросът ти беше, ново или старо :) Ако можеш да си позволиш новото е винаги по-добре, иначе взимаш това, за което ти стигнат паричките. Иначе аз карам Опел, вече 4 години. Купих го за около 5 000 лева, досега за различни уж дребни проблеми съм дал горе-долу още около 2000 -2500лв. А говорим за гарнитурка на главата, ремонт на климатик, смяна на дискове -2-пъти, амортисьори, кърпене с боядисване и разни други подобни. И това разбира се с не оригинални части, но всичките са нови. И за Опел са общо взето евтини. А за мерцедеса?Особено за МЛ?

 

Той Поройник обобщи това, което изкам да ти кажа и аз. Ако се случи нещо с МЛ много бързо ще наваксаш тази разлика от 14 хилки. :) Аз на Опела смених преден мигач за 10 лв. А за МЛ-а? А до колокото четох в руските форуми частите за Ховър са много по-евтини от тези на други марки джипове:)

Edited by SP1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Висок клас стара кола или нисък клас нова? Това е въпрос с който и аз се сблъсках преди 2 години. В крайна сметка взех въпросната Honda Accord от профила и не съжалявам, но...

 

Стария автомобил си е стар автомобил, не случайно се е обезценил в пъти. Не знаеш как е каран преди теб, не знаеш дали турбината (ако е турбо-дизел) не е настъпвана на студено. Не знаеш всмуквателния колектор в какво състояние е, не знаеш скоростната кутия колко зор е видяла. Това са все ремонти за по няколко хиляди лева. Всички нови коли имат забележки. Имам познати с много пари - например от преди 2 години имам случай на приятел на вуйчо ми с чисто нов Mercedes S500, който влезе в сервиз на втория месец заради развален вакум (системата за отваряне/затваряне) на пасажерска врата. На 6тия месец на път всичко по таблото на колата изгаснало, след което и самата тя, държали мерцедеса близо месец в Балкан Стар Варна.

 

Ако пък предпочиташ примери с BMW, ето ти интересна теми от форума им:

http://forums.bmwpower-bg.net/viewtopic.php?f=126&t=229587 (кола за 200 бона с проблеми от излизането в сервиза)

 

Имаше и една наскоро за нова X3ка, която на 6000км й светва аварийния режим и е оставила собственика на пътя, ще я изровя по-късно.

 

Та моето мнение е следното - ако можеш да вземеш проверен автомобил, от частно лице, което го е поддържало редовно, пази му пълната сервизна история, явно с любов се е грижило за машината, тогава си струва. Ако не, особено от автокъща ако е колата, играеш тото - шанса за успех не е голям. Масово къщите вкарват коли в ужасно състояние, които стягат на външен вид, за да предлагат на добри цени спрямо голямата конкуренция. В mobile.de ако търсиш пасат 2005-2006та, повечето са на по 250-350 хиляди км. В България новия внос повечето са 90-140 хиляди, много, много рядко на повече.

 

Сега вече ти трябва да си прецениш дали предпочиташ да караш Мерцедес МЛ на 7 години за 20 бона, за който не знаеш как е каран и само предполагаш кое кога ще издъхне и ще ти предстоят ремонти, които да прецениш дали можеш да си позволиш. Или предпочиташ да караш нова кола - в случая Hover за 33, който не е толкова престижен, но който следващите 100 000 всичките му дребни забележки ще са за сметка на представителя. Който ще си прецениш сам дали да тормозиш на студен двигател, дали да сменяш маслата и консумативите на време, дали да го пердашиш по дупките без да ти пука и тн и тн.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Една насока на мислите ти - как ще ти се отрази финансово ако дори само едно от изброените предимства на МЛ-а се счупи?

поддържам вече 10 години стари мерцедеси и средно годишно давам по 600 лв за ремонти. това е средно, защото се е случвало да давам и по 2000 за ремонти на година :)

 

иначе много благодаря на всички за коментарите. аз ако ще вземам употребявана кола за такива пари, то 100% мисля да е от представителя на марката (дали в БГ или в Германия е въпрос на подробности и калкулации). Там колата е с гарантирани километри, поне 6 месеца гаранция и е в безупречно състояние като я вземаш.

Иначе за престижа абсолютно нищо не казвам. Достатъчно хубав си в Хувър-а. Все пак той ми е първият избор за джип :)

Цялата истина е простичка - търся високо луксозно комби :)

 

Но да, прав си, че не знам нищо за миналото на автомобила. И е вярно, че никоя кола и марка не е застрахована, че няма да дефектира, обаче се съгласете, че всички коли във форума са чисто нови и повечето дефектираха по един или друг начин. НАЙ-ВАЖНОТО Е, ЧЕ НЕ СА ПРАВЕНИ В БГ за да можем да си кажем, че е от настройка на поточната линия или стиковане на екипите, а са правени от производителя, който е с 30 години стаж в автомобилостроенето

Share this post


Link to post
Share on other sites

Засега проблемите на GW са доста дребни и даже пренебрежими на фона на това, което се чува за всякакви нови коли.

Каквото и да изкочи, колата е гаранционна.

А новото си е ново.

Помисли защо нещо, което е струвало 100 000, сега струва 20 000. Ти ако си го купил за 100К, кога ще го продадеш за 20К.

 

Аз например бих го продал, само ако мине 500 000км, какъвто най-често е случаят

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега в представителството на марката не вярвам да намериш ML за 21 000лв.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз бих направил така:

 

1. 10 000 - 15 000 лева ----> Hyundai Terracan 2.9 CRDI около 2002-2004та година

2. 25 000 лева ----> Land Rover Discovery 3 2.7 TD 2005та година

3. 40 000 лева ---> Тук вече мога да се замисля за дизеловия Ховър, ако въобще пуснат такъв.

 

Фен съм на дизела какво да направя :)

 

Между другото незнам ML-a с каква 4х4 система е, ама ако е тази която си мисля бих предпочел Ховър (нищо, че няма блокаж на задния мост).

Дано да съм ти помогнал с този малко нестандартен пост :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега в представителството на марката не вярвам да намериш ML за 21 000лв.

преди 2 месеца имаше МЛ върнат в балкан стар за 27к лв. Цена с ДДС. Джипът беше 2004 година FINAL EDITION. От друга страна този модел е вече 2 поколения назад.

 

Между другото незнам ML-a с каква 4х4 система е, ама ако е тази която си мисля бих предпочел Ховър (нищо, че няма блокаж на задния мост).

Дано да съм ти помогнал с този малко нестандартен пост :P

МЛ-а е с постоянно 4х4 4 matic, която хич не е лоша система. Доста добре е измислена и не дава дефекти.

Други са кусурите на МЛ-ите - главно електроника от всякакъв характер.

Share this post


Link to post
Share on other sites

извинявам се за намесата и аз сам сменил доста марки и за МЛ-а сам чувал от маистори,че е наи голямата излагация за мерцедес с наи големите проблеми.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

МЛ-а няма понижаващи предавки. Бутона LOW RANGE включва блокажът на централния диференциал. Блокаж на задния диф няма или е голяма рядкост.

(Това научих за 30 сек в форума на Мерцедес и не твърдя, че е на 100% вярно)

Успех в избора

Share this post


Link to post
Share on other sites

ахааа, благодаря.

аз точно в мерцедес форума четох, че някой правил раздатка и това ме наведе на мисълта, че трябва да има и бавни скорости. странно наистина :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами казваш, че проблемите му били главно в електрониката? Ами на един колега за Форд Фокус му искаха за нов борд компютър 1000лв. Та точно проблемите в електрониката не са ли сред най-скъпите за подръжка? :) А и като ги гледам как закъсват тези МЛ-и, в снега... Вчера видях три с вдигнати капаци на пътя:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Твоя работа.

То при тия цени си е очаквано.

Нова и 5 години ремонти на чужд гръп.

Или стара и всичко на твоя сметка.

А след 5 г. в Уолито ще има повече живот от колкото в 15 г. МЛ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-важно е какво ти или семейството ти искате .... При нас алтернативата беше 4-5 годишна кола от любима марка или друга но високо проходима и 21-23 хил. лв. в брой (събирани по всевъзможни начини) или нов Н5 (на лизинг или в брой). Поне за мен дилемата приключи доста бързо с да кажем оправдан риск (при положение, че "риск" е доста пресилено поне след първия месец с Н5).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако бях на твое място, щях да взема ML-a, а останалите пари щях да ги заделя за поддръжката. Според мен избора е прекалено сериозен за да се уповаваш на мненията ни в форума, така че предполагам вече си взел страна. Което и да вземеш, най-важното е да бъдеш толерантен на пътя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

то това е проблема, че не съм взел решение. бях взел твърдо решение за ховъра. после си викам защо да не е МЛ?

много ми се кара чисто нов автомобил, но съм голям фен на мерцедес, та дилемата е огромна.

и все пак изборът ще си е лично мой. просто исках да си поговорим на някаква такава тема и да видим кой как мисли.

и нещото, което в крайна сметка сигурно ще вземе превес... жена ми не иска автоматик. то това е главната причина да се разделям с комбито май.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мислех да се включвам в темата, но си мисля следното: ако не си на зор със закупуването, защо не изчакаш да тръгне родното производство, да започнат да ги търкалят хората тук и след няколко месеца (например наесен) да вземеш окончателното решение. Тогава ще имаш много повече информация и наблюдение върху родното производство ... ще са се поотракали тук в сглобяването ... ще са избегнати вече първоначалните проблеми, съпътстващи всеки нов проект. Аз ако трябва да решавам и имам кола в момента бих постъпил именно така.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А и тогава може да видиш и Н6, която според китайците ще се сглобява в България :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма място за сравнение между МБ и ГУ , но тъи като се оказва по добър вариант да се заделят 34к за що годе добър SUV пред алтернативата за същите пари нещо на 6-7 год. което тепърва предстои да лапа разходи за подръжка/защото вярваите ми на тея години трудно ще се намери джип под 280-300 000км/ то по добре да се купи новото което е с 5 год. гаранционна подръжка, а относно колегата които предлага да се изчака до есента за да се наблюдава как се държат тея джипове бих казал следното - погледнете при руснаците те отдавна са направили нужните изпитания на марката и са разбрали какви са качествата на Ховер 5

 

П.с. от близо 5 год. карам МБ и деиствително съм доволен от марката , но и аз се доверих на ГУ :tshirt: джипа ми пристигна и е въпрос на няколко дни да го взема :hello2: като във случая наделявя съотношението цена качество, а и 5г. гаранция не е малък период/да не забравя ме че повечето агрегати са се доказали в други модели, а и не малка реклама е доброто представяне на рали Дакар/. С риск да стана банален според мене не е уместно да сравняваме МБ с ГУ

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

// оффтопик

Joro_, нека ти е честит, макар още да не е дошъл. Чакаме да пуснеш впечатления и ти :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

защо не изчакаш да тръгне родното производство, да започнат да ги търкалят хората тук и след няколко месеца (например наесен) да вземеш окончателното решение.

Не искам да изчакам до есента, защото не ми харсва максимата "да се учим от грешките на другите".

а и тоя Н6 ми е много красив, ама с това постоянно 4х4 някак си не ми се чини. Струва ми се предраположен до повече проблеми и отделно като всичко е ново катот ехнологии в него - съвсем неизпитано.

Поне в Н5 руснаците както каза колегата ги карат от доста време. То реално това ми беше причината да избера GW за марка

Share this post


Link to post
Share on other sites

То пак нети пречи да вземеш н5, а за 6 ми то всичко все някога е било ново пък и нали МЛ е с постояно зацепване 4х4

Ма като си свикнал с мерцедеси...... знам ли. По мисли ти най добре би преценил за себе си.

Аз избирам Уоли но и двете ми коли са що годе нови тъй че няма да е скоро (едната е на 3г. а другата на май на 10г. ма не съм съвсем сигорен).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...