Jump to content

Впечатления от Н5


terminator

Recommended Posts

Вчера завъртях моите гуми и ясно си личеше, че има разлика в износването предни - задни. В нета виждам и схеми за завъртане, в които участва и резервната...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 290
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Вчера тръгнах да пиша за схемите за въртене на гумите, та писах и за резервната, но нещо стана с броузера и ме върна на предна страница и се загуби писаното  :) Та резервната също може да се включва във въртенето, защото при смяна на вече поизносена гума с чисто нова резервна, може да има сериозна разлика в диаметъра, като това ще води до натоварване на разпределителната кутия и/или диференциалите.

 

Обикновено при 4х4 машини, при необратимо разкъсване на една от гумите, се препоръчва купуване на нови 4 гуми, а не да се купува нова или да се кара резервната дълго време (като заместител на скъсаната), ако тя не е била въртяна в подобна схема. Това особено важно при full-time 4х4 системите, където се натоварва централния диференциал, ако има разлики в диаметрите на гумите.

 

Много малко хора спазват схемата за въртене на 4 гуми + резервната, както и закупуване на нови 5 гуми при износване на старите или необратимо скъсване на някоя от тях. Но неспазването на правилото за каране на еднакви гуми - марка, модел, размер и износване, обикновено води до повреди в разпределителна кутия и/или диференциалите. Та всеки си избира.

 

Разбира се, при каране с резервната гума, колкото да се отиде до най-близката гумаджийница, то натоварването в трансмисията не е продължително. Но отново остава закупуването на 4 гуми, ако се някоя от тях се скъса безвъзвратно (т.е. няма лепене).

 

Това е общо взето. Всеки може да си избере схема на въртене, като се включи и финансовата част при закупуване на нови гуми след време. Да не говорим и за случая, когато новозакупените гуми са с различен размер спрямо резервната :)

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се вталясвайте прекалено. При скъсване на една гума, спокойно може да се закупи една нова, стига разликата в грайфера да е до макс 0,8мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с въртенето малко не го разбрах.Предна дясна,като отиде на задна лява и се променя посоката на въртене,освен ако не се демонтира и завърти на джантата,което според мен е фенменална безсмислица,защото това са си едни 50 кинта на примерно 5-6 месеца,не че нещо,пък и монтаж демонтаж на джантата,тая гума сигурно понася някакви наранявания по борда.Просто си разсъждавам де,никой не ангажирам.

 

Аз до сега не съм въртял гума ни един път и двете ми коли са 4х4 фул тайм (пасат и нива) предишните ми летни гуми на пасата,малко се бяха износили предните,но това е логично,тъй като те поемат натоварването при намаляване и спиране.Същото е и на нивата,ама там не им обръщам внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това със въртенето на гуми има голям смисъл на на джиповете фул тайм за парт тайм си е просто излишно или най малкото набутване на пари по гумаджий

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

От известно време се замислям дали да си закупя Н5. Искам да попитам тук собствениците на тази джипка , относно поведението и на сняг и лед. Въобще как е положението зимно време.

Искам да уточня, защо питам.

Карам вече 5-та година Сузуки sx4 дизел, но едно нещо много ме дразни, особено зимно време при сняг. На колата ми и липсва ESP , което води до следното меко казано неприятно усещане. При скорост над 70 км.ч. ако задните колела захапят или навлезат в по-дълбок сняг управляващия има усещането ,че колата "носи" отзад или че ще "занесе" , завърти демек. Човек го полазват тръпки по гърба и престава да "шпори" . Когато колата е в режим, само предно предаване, този проблем липсва.

Другото, което ми се е случвало е следното. При режим 4x4 ""auto""  или пък със " заключен диференциал" при скорости до 50 км. ч. в сняг около 25см. колата може да стане неуправляема при завой. Получава се нещо от рода на "избутване" от страна на задните колела, които явно са зацепили по-добре за снега, а предните се пързалят, въпреки че колата е по-тежка отпред. Много е гадно. Все едно си натиснал спирачката върху леда, колата за доста секунди е неуправляема, тоест ако си в завой то тя се движи напред и не завива.

Понеже виждам, че Н5 също е без ESP се питах как се държи на пътя при зимни условия. Вече сузукито ми е тесничко, пък и човек карал веднъж нова кола трудно му се иска да се качи на стара, после. Това което ми харесва в Хувъра е големия обем, тоест мисля, че количеството пренесен товар, спрямо изразходените средства си струва.

Напоследък и нафтата хич не я бива, та ми се иска да мина на бензин-газ.

Ще бъда благодарен, ако някой ми отговори и си "побъбрим" тук.

 

Късмет на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно много клипове можеш да видиш в http://www.youtube.com/ където руснаците правят страхотни клипове,но колегите които са карали през зимата могат да кажат повече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно много клипове можеш да видиш в http://www.youtube.com/ където руснаците правят страхотни клипове,но колегите които са карали през зимата могат да кажат повече :)

Да, трябва ми личния опит на колегите....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опита е пряко свързан с парите за оборудване. Ако ще го караш "сток" не можеш да си позволиш много, но с други джипки или трактор зад гърба си можеш малко да си поначешеш крастата и след една автомивка жената нищо да не разбере :angel2: - пак си караш по асфалта "цивилно". Необорудван не можеш да правиш чудесата от клиповете /което не означава, че не можеш да пробваш/ Внимавай за механични проблеми - при Ховър-а няма електроника, която да смегчи или опрости грешките. Това "auto" е нещо такова, което да забравиш.  Предният мост при този модел се включва само от водача и то само на хлъзгави настилки. В противен случай, поради големите вътрешни натоварвания на трансмисията рискуваш повреди или повишено износване. Слабост за модела е липсата на къси предавки, само на заден мост /2H/, но не е болка за умиране, а и има водачи при които са на разположение и не ги ползват през целия живот на автомобила. Купето е обемно, багажният отсек също. Макар и да не е чудо на чудесата, като за джип е повече от добре. Личен опит извън пътя - с този не мога да се похваля с много - малко каменисти наклони и малко катерене по сипеи на принципа "може ли още малко" като асфалта да се вижда в огледалото :icon_profileleft: Сега с тия дъждове ще е по-интересно, че днес май ме засърбяха ръцете. Като има снимки ще качам. Предварително да намаля срама - джипа е като от магазина, без никакво оборудване, дори и гумите са магазинските. Газта няма да е "като на умирачка", че да може и други клипове да се правят. :drunken_smilie: :drunken_smilie: :drunken_smilie:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Някой оглеждал ли си е шасито? При мен има лека, локана и повърхностна корозия /ръждиви петна/  Не е болка за умиране, но като че ли е рано за подобни изненади,автомобила е на малко повече от година, а и идва зима - влага, луга, пясък и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега направи рекламация при дилъра,разбира се,че не е нормално за джип на 1г да има такива корозий и ръждиви петна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, май май бялата им боя е МЕГА зле... И аз съм с бяла и имах следи от корозия след 1 година ползване. Досега не бях споделял тук, но на автомобилното изложение тази година имаше 2 C30 изложени и двете бели. Е  едната имаше някакви мотиви по нея но няма значение. И двете бяха с отлюпена боя от едната страна на задната броня, където се хваща за шасито и е близо до ламарината на задната врата. Същото се случи и при мен малко след като я закупих. Но факта, че на изложение може да си позволят да покажат такъв дефект не говори никак добре. Аз дори го пуснах в сервиз като оплакване. От Литекс нищо не направиха и след като ми взеха колата заради карето им се оплаках, че изобщо не реагират и не оправят проблема. Е оправиха го.... като намазаха с нещо като бял кит просто да не си личи от далече толкова. Казаха ми, че като заведа щета ще ми го оправят бояджиите. Е то пък след няколко месеца ме удариха отзад и ето, че трябваше да се прави бронята. Да ама като я закарах в Грейт Ауто на Ботевградско шосе и си я взех като видях как са я боядисали и разбрах, че скоро пак ще започне да се люпи боята. Виждаше се съвсем лесно разликата между стария и новия слой. И отново бронята и ламарината са без милиметър разстояние и нормално при вибрации да се отлюпи. И това при условие, че целия ремонт е за сметка на гражданската отговорност на този, който ме удари. Та така с боята на Volex-a ми.

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...аз имах предвид друго - купето е добре и отгоре и отдолу. Ръждивите петна са отдолу по рамата. Тя е черна, но боята вярно е кофти или е много тънък слой. При едно от миенетата, след поредната кална разходка, се загледах и на доста места видях петна. Ожулена боя няма, язви - също, но специфичният цвят на ръждата се вижда. Ако се наведеш отстрани не се вижда - само отдолу. Ще им обърна внимание в сервиза, но още не съм ходил, че добричкия спря да работи с ловчанлии и трябва да ходя до Варна /следващия най - близък/. Там още не съм ходил, но имам за смяна някои неща и ще пробвам с едно посещение да оправят всичко. Просто колата ми трябва всеки ден, а откакто я купих и вече не ми се качва на старата   :laughing5:

 Апропо, някой да каже впечатления за варненския сервиз/и, ако са повече от един/? Да зная предварително на какъв ще седна... :confused2: !

Със здраве!

Редактирано от JI_GIT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай, железата ще ни надживеят- минах по тоя път..Само от раз и гледай мотора..Хахахах

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да върна малко темата към гумите - всъщност колко трябва да е налягането ? На различни места различно ми казват, различни са манометрите и скалите по бензиностанциите, .....

А колкото до въртенето на гумите - аз моите ги завъртях един път, без да включа резервната която и без това не нося. Вече съм на 49.000 км. и виждам, че износването им е равномерно и могат да изкарат спокойно без да са станали "галоши" поне още 10.000 - 15.000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

браво, много добра находка - реклама наживо. Аз ще се осмеля да се почувствам горд с избора си и да похваля и другите колеги с пожелание никога да не се налага да се убеждават по този начин в здравината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм горд от избора още преди като го взех,защото гледах снимки и клипове на братушките и останах доста доволен от това какви качества притежава този джип и не отстъпва по нищо на доста други джипове та дори и за проходимост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Изкам да споделя нещо, моя "Дзвер" се поотпуши от към вървеж.Наложи се да го понастъпя, че не преценихме времето за самолета,по скоро ккъсно видяхме че летището в Пловдив е доста далече от магистралата,направо не си е в пловдив изобщо :toothy12:

 

При тази скорос за 130км разход 16,8/100 газ, което е добре.

 

Само още не ми харесва гратското тръгване на светофари, някак си се мъчи,уж тръгва и за момент заглъхва. Преди да сложа газ тествах ускорението и си постигаше завоцките данни. Сега едвам се докопвам до 14,5сек от 0-100км. което е доста тромаво,но и това ще се оправи в един прекрасен момент. Сега съм в Русия и доста наточени Hover-и виждам.Като ми остане време ще поразгледам и поразпитам от каде си ги оборудват.

post-6469-0-21921400-1395245862_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уау! 200км/ч с тази кола, при въздушното съпротивление и двигателя, който има, си звучи направо невероятно! Дори да е било по баир надолу! Вероятно реални по GPS са около 180-185км/ч, което е заводския максимум. Стабилно ли се държи машината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...