Jump to content

Как се държат колите ни в този студ


poroinik

Recommended Posts

Пускам тази тема всеки да си каже как се държи колата му в тези температури. Аз поне до сега не съм карал кола при -20 градуса и ми е интересно какво различно от обичайното наблюдавате.

 

При мен три поредни сутрини пали без проблем. Първите 4-5 оборота все едно в двигателя има свинска мас. Общо взето пали така: натискам си съединителя и давам на свободна. Въртя ключа - двигателя прави "врът, врът, врът" и пали. Форсира се сам до към 1600 об/мин за около секунда-две и после слиза на 1000. Отпускам съединителя и явно маслото в скоростите е толкова спекло, че на свободна прави сама 5-10 см напред :) Карам я само сутрин по 4-5 километра на ден и се прибирам. За това време явно маслото в скоростите не успява да развие работна температура и те влизат с повече усилие.

 

Офтопик за студа: Харесвам студа. Толкова е свежо и въздуха дори в София е кристално чист(поне сутрин в 7 и нещо :) ). Ако не беше работен ден сигурно щях да шаря по Витоша...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения ми проблем бе не миналата а по-миналата година, когато заради фалшив антифриз смених радиатора. При минус 22-23 градуса запалих следобяд да се прибирам и на половината път кипнах чайника защото радиатора (на 7 месеца) течеше като душ, но се усетих навреме, на два пъти наливах вода без да гася и стигнах до сервиза, оставих я там и си я взех след 2 дни с нов радиатор и с антифриз за минус 40.

 

Иначе, от както съм с новия акумулатор (Exide, или нещо от сорта) вече 3-та година, никакво замисляне - пали от раз.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта си пали общо взето нормално за такова време, както е описал поройник. Скоростите влизат трудно в студа. Работя на около 7 км от нас, и някъде почти до работата ми почват да влизат нормално. Снощи като се прибирах, дори не успя да отлепи стрелката на температурата :)

Редактирано от SP1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен (дизел) запалва без проблем на -16, като двигателя държи около 1200-1300 оборота в началото и доста "трака". За около две минути пада до нормалните 850 оборота. Скоростите влизат идея по-трудно, съединителя се натиска и връща по-бавно. Но това са все нормални неща, палил съм миналата година в планината на -23 и там беше подобно. Интересно е, че вчера ми беше замръзнала течността на чистачките - не можех да пръскам на -16, а след като се позагря колата и успях, течността започна да излиза, но се стичаше по стъклото мазно като силно охладен алкохол. Интересното е, че е готова зимна течност до -20 от магазина :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Пунтото - него търкалям в града. С акумулатор на 4 години и всеки ден се кара по малко (3-5 км.) пали без проблем. За да загрее го държа 5-10 мин. и след това тръгвам. Дори и тогава включва трудно.

За Ховъра - наложи се да го паля на -7 две сутрини подред - естествено без проблем, но за скоростите - трябваше да натискам съединител по два-три пъти за да включи на 1-ва. Бързо отвръща въздуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не се наблюдава по-трудно включване на скоростите ,както са писали колегите по-горе.Единственото ,което ме дразни зимата ,е че свещите за подгряване не се включват на температури над 5 градуса.И се получва ,че пали по -лесно когато е по- студено ,отколкото на плюсови температури.Тази година си намерих някакви китайски чистачки със силиконови пера, и ми направи впечатление, че не се ''лепят''на стъклото и не стават като пластмаса ,когато се налага да ги ползвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдам...

колега значи теб съм те видял на бул България преди няколко дни :)

доста ме впечатли цялата нацапана със сняг предница...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

При моя rover (75-та), когато запаля сутрин се чува как пистовия ремък стърже в кожуха си (пластмасовия капак около ремъка). Освен това пуши малко повечко докато загрее и изключи смукача т.е. докато си влезе в нормални обороти. После си е ок.

Що се отнася до малкия (rover) въобще не съм и опитвал да го паля на студено време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен досега на -10 пали без проблеми. Трака малко повече и скоростите влизат по-трудно, но е нормално. Да се оплача от OMV MaxxMotion дизел - на следващия ден след като заредих отказа да запали сутринта с него. Рекламират го до -30 и е 2.83лв./литър. Попринцип зареждам от Лукойл и досега проблеми оттам не е имало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в OMV MaxxMotion няма добавка против замръзване. в алпин дизела имаше, ама тази година не се предлага

 

Правят му реклама, че е безпроблемен до -30 градуса. Щом няма добавка значи това е подвеждане на потребителите. Пък и те имената на горивата си ги сменят постоянно. Пък ако за теб е нормално да дадеш 2.83лв/литър за продукт, който се представя и рекламира като качествен, а при -10 градуса е замръзнал не знам какво да ти кажа :)

Редактирано от Kris Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в OMV MaxxMotion няма добавка против замръзване. в алпин дизела имаше, ама тази година не се предлага

 

Според мен разликата спрямо Алпин-а е единствено в името. Като слушам реклата по радиото, този MaxxMotion го изкарват като "нафта за студ" - "безпроблемно палене до -30 градуса", докато за обикновения нищо не казват. Значи би трябвало скъпия им да е с добавки или не знам какво, че да не се сгъстява до тази температура. Аз от своя страна карам последния месец също с MaxxMotion и не мога да направя разлика - без проблем запалих на -20 с него. Но пък и два дни по-рано без проблем запалих на -16 с евтината стандартна нафта на ЕКО. Без проблем = запалване след първо подгряване от първия път, както винаги е палила колата от както я имам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зимата за да съм сигурен ,че нафтата ми няма да замръзне ,аз използвам добавки против замръзване.Много е изписано за и против добавките ,моето мнение е,че помагат,някак си не мога да се доверя на бензиностанциите и рекламите им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зимата за да съм сигурен ,че нафтата ми няма да замръзне ,аз използвам добавки против замръзване.Много е изписано за и против добавките ,моето мнение е,че помагат,някак си не мога да се доверя на бензиностанциите и рекламите им.

 

Аз ползвам една на Castrol. По неволя този ден не сипах, имайки доверие на "хубавата" нафта.

 

аз съм питал в ОМВ лично и това ми го каза бензинджията. нафтата е по-хубава, но няма добавка за замръзване.

 

В такъв случай имаме пълното право да си искаме правата, защото получаваме продукт койтоне отговаря на спецификациите. Мисля че е крайно време да се създаде независим орган който да проверява качествата на горивата и да санкционира бензиностанциите ако те не отговарят на описаната характеристика. Не знам ще го доживеем ли обаче :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-малкото можем да си търсим правата ,защото ако не се лъжа тече реклама точно на тоя дизел на омв ,че издържал на температура от -30 градуса.Все пак това е подвеждаща реклама ,и има орган ,който може да се занимава именно с това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви питам, само от тази нафта на ОМВ ли слагате? Защото ако тя е с добавка против замръзване, а вие да кажем сте сипали нафта от друга бензиностанция, карали сте и ви е остала от нея да кажем 10л. Слагате от нафтата с добавка за до -30 градуса - да кажем 10л. Тогава нафтата ви ще замръзне да кажем при -15 градуса. Но в рекламата се казва " гарантиран стар при ДО -30" което значи, че може да имате малко проблеми с паленето и при да кажем -25градуса, което пък при смесване с обикновената нафта може да доведе до проблеми и при -10градуса. Но ако резервоарът ви е празен и сипите само от нея, и тогава имате проблеми с паленето при -10градуса, то тогава....

 

Абе с две думи става като с течностите за чистачки - колкото по-разредени, толкова по-лесно замръзват:)

Редактирано от SP1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви питам, само от тази нафта на ОМВ ли слагате? Защото ако тя е с добавка против замръзване, а вие да кажем сте сипали нафта от друга бензиностанция, карали сте и ви е остала от нея да кажем 10л. Слагате от нафтата с добавка за до -30 градуса - да кажем 10л. Тогава нафтата ви ще замръзне да кажем при -15 градуса. Но в рекламата се казва " гарантиран стар при ДО -30" което значи, че може да имате малко проблеми с паленето и при да кажем -25градуса, което пък при смесване с обикновената нафта може да доведе до проблеми и при -10градуса. Но ако резервоарът ви е празен и сипите само от нея, и тогава имате проблеми с паленето при -10градуса, то тогава....

 

Абе с две думи става като с течностите за чистачки - колкото по-разредени, толкова по-лесно замръзват :)

Колега преди това с Лукойлската нафта палеше без проблем. На следващия ден след като беше сипано от OMV при същите градуси отказа. Отделно че не съм единствения с оплаквания оттам. Лятото като сипвах на скутера ми бензин постоянно се давеше и отказваше да пали нормално, а при него много добре се усеща качеството на горивото, защото двигателя е малък и маломощен.

Редактирано от Kris Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също сипвам бензин от ОМВ и от обикноврния 95 и от 100 октановия. Много съм доволен и от двата. Чувам добри отзиви за дизела на Ромпетрол и на Петрол. Но съм имал проблеми с бензините на Шел - имах зацапване на свещите.Възможно е да е попаднала вода в нафтата им. Фирмените ни коли ги карат с нафта на Лукойл. При -15 беше почти невъзможно да ги запалят. Следващите вечери охраната ги палеше всичките да работят за да могат да тръгнат навреме:) Така че колега и с на Лукойл нафтата се случват същите проблеми.

Въпросът наистина е, има ли добавка или няма в нафтата на ОМВ? В тази на Петрол(Екстрафорс) слагат добавки на Сонакс против замръзване:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също сипвам бензин от ОМВ и от обикноврния 95 и от 100 октановия. Много съм доволен и от двата. Чувам добри отзиви за дизела на Ромпетрол и на Петрол. Но съм имал проблеми с бензините на Шел - имах зацапване на свещите.Възможно е да е попаднала вода в нафтата им. Фирмените ни коли ги карат с нафта на Лукойл. При -15 беше почти невъзможно да ги запалят. Следващите вечери охраната ги палеше всичките да работят за да могат да тръгнат навреме :) Така че колега и с на Лукойл нафтата се случват същите проблеми.

Въпросът наистина е, има ли добавка или няма в нафтата на ОМВ? В тази на Петрол(Екстрафорс) слагат добавки на Сонакс против замръзване :)

 

Май зависи от конкретната бензиностанция ми се струва. Въпроса е ако намериш едно място, в което константно е добро горивото да ходиш все там. Иначе и с Петрол проблеми не съм имал - дизел и бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шурея ми кара дизелова Ксара пикасо. Зарежда само на Луколиото, с отстъпките, слага си сам добавки за подобрение на цетановото число и против замръзване и е много доволен. Аз пък съм имал проблеми с бензините на луколиото и ги избягвам, а съм доволен от ОМВ и Еко ... май в БГ всичко е до късмет и до обект. Някъде лъжат, другаде не, някъде са качествени, другаде не.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Колеги искам да попитам понеже мойта джипка е все още новичка за сега на 12000км някаде но ми направи впечатление на бензин когато съм докато набере колата малко предърпва и пресяца дали на някого го е правило това говоря за ховер 5 и също така да попитам някой сменял ли е свещите на джипката понеже погледнах и са някви torch дали няма да е от свещите това ? Някой ако е сменял свещи на Ховер 5 да даде информация какви си е сложил или кой са по добре за Ховер 5 nomer na dvigatel 4G69.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

За поведението на Н5 в студеното време мога да кажа, че нямам никакъв проблем с паленето. От както смених бензина не ми се е случвало да въртя два пъти или да подавам газ при палене.

 

Разхода на газ започна да слиза надолу при нормално каране въпреки студеното време и градския тип на каране и не твърде дългите разстояния които изминавам за едно пътуване. Вече клони към 14 л/100. Това си го обяснявам с актуализирането на софтуера за газовата преди около 1 месец и повече може би.

 

Доволен съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...