Jump to content

Качества на горивата, методи за постигане на икономия


Recommended Posts

"Ся да се утОчним. Казах "на по бира", а не че искам бира."

Е и аз това казах де, искаш да пием,а не искаш да черпим ;)

 

Евала за коментара. Много интересно как ни "оправят стабилно отзад", а ние само подозираме, че може би има някой зад нас!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся да се утОчним.

 

Имам много ясен спомен, че когато ставаха стачките за скъпите горива, бяха изкарани малко данни, а именно, че едва 50-60% от горивото у нас идва от Lukoil Бургас, останалото е внос. За това и стана скандала и за това бяха спекулациите, че има картел - не може почти половината гориво да е внос, а при всички цената да е еднаква до последната стотинка, тоест българска, румънска, гръцка и австрийска нафта да се продават за 2.64лв/л.

 

Edit: Ето и източник, точно 50-60% цитират:

http://www.monitor.bg/article?id=300988

 

Андрей Делчев, шеф на Българската петролна и газова асоциация (БПГА), прогнозира дефицит на горивата и най-вече на керосин за зареждане на самолетите. Според него няма да е лесно да се компенсира спрялото производство, което е покривало 50-60% от нуждите на пазара.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Прочетох предишни мнения относно карането на скорост и разход 0/100 искам само да вметна,че не само ECU-то "казва" разхода да 0/100. Идва другия момент,че когато се движиш по наклон и си на скорост колелата започват да движат двигателя а не обратното (заради зацепването на зъбните колела на скоростната кутия) и другото, което е рейката на горивната помпа е затворена, или казано по-просто клапанчето което отсича гориво подаването е в горна крайна точка (надявам се съм обяснил като хората). тъй като този ефект съм го виждал и на по-стари коли на свободна разхода скача,докато на скорост не отчита (визирам мерцедеса на свако ми 190 мисля е `86 набор) има си стрекла economy същата работа на скорост нищо не отчита, по инерция отчита. Това лято бях в Бразилия няма бензиностанция, която да не предлага етанол. на снимката се виждат цените какви са. post-6320-0-71596500-1331026056_thumb.jpg със здраве и ползотворен ден :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Профански обяснено и неточно, но принципно правилно.

 

При движение на скорост, без подаване на газ и над определени обороти (варират според модели двигател, но най-често са около 1500-2000об./минута) ECU не подава сигнали към инжектора/инжекорите и те не втръскват горива в цилиндрите/колектора. Двигателя работи като въздушен компресор и не харчи грам гориво (без значение какво показва борда).

При падане на оборотите под критиччните (1500-2000) ECUто започва да подава сигнали към инжекторите и те да впръскват гориво, въпреки че двигателя е на скорост и без натиснат педал на газта (затворен дросел), за да не угасне двигателя при разко освобождаване от скорост.

Т.е. не става само да сте на скорост (моторна спирачка), а трябва и да сте над някакви обороти.

Стандартна функционалност за всички автообили в последните 25 години, с ECU управление (т.е. не карбуратори или механични инжекциони). Даже и за китайските.

 

 

А Бразия е най-големият производител на етанол. Държавна политика им е, заради липсата на сериозни петролни находища (и наличие на такива, в съседните, враждуващи държави). Масово се кара на Е85, а също и изнасят за САЩ.

Естествено е за сметка на девствените гори, които освоождават сериозен процент от кислорода на тази планета. Т.е. унищожават хиляди хектари гори, за да садят култури за дестилация на горива... екология в действие.

Цените с атакива, защото им е държавна политика и не са в ЕС (т.е. могат сами да си определят политиката).

Редактирано от Vitku
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, относно газовите уредби- от около 10г карам основно на пропан-бутан, първо една таврия, а от 6 г опел астра с газова инжекция, до сега -никакъв проблем. Разход и мощност на автомоила на газ и на бензин -1/1. В зависимост от качеството на газта и май по- скоро от съотношението пропан/бутан може да има леко хър-мър ,ама същото е и с калпав бензин.Сега чакам да видя как ще е газовата на волекса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моментът с нулевия разход на двигателя при движения на скорост и въртене на двигателя от въртенето на гумите идва от т.нар. cut-off система на дюзите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Някой знае ли точните обороти при който ECU-то спира да подава гориво за различните модели на GW? Конкретно за Voleex C10 ме интересува но мисля че и за другите модели ще е полезно да се знае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Voleex C10 - около 7200-7400 е прекъсвача - малко след началото на червената линия. Качествата на 16-клапановия двигател на тази кола си проличават рязко след 4000 оборота и приятното усещане се задържа до въпросните 7200-7400. Ако колата е разработена (над 5000км) е срамота, че питаш във форума такива въпроси :D

 

Редакция: Явно става дума за ППХ, а не при форсиране на двигателя на колко оборота ECU-то спира да подава гориво, за да не го повреди. То тогава, както хората са отговорили и по-долу, обикновено няколко стотин оборота над тези за празен ход, за да може при ряско натискане на съединителя, да не изгасне колата докато ECU-то отново подаде гориво. Тоест ако колата работи на 600 оборота на празен ход (колкото е Voleex-а), то на около 1000 и нагоре няма да харчи гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

?!?!?!? нещо не схващам смешката Admin...

Мога и на 10000 оборота да се пробвам и като гръмне мотора икономията ще е пълна (0 разход на гориво) :)

 

Въпроса ми е по темата за икономията при ППХ (което забелязвам, че не съм уточнил в предния си пост).

 

А иначе дали наистина има такава защита (по свръхобороти) също ми е интересно, но няма връзка с темата.

 

А разработката на двигателя каква връзка има с написаното от мен въобще не успях да разбера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ти така е зададен че ми трябваше да го прочета 3-4 пъти за да схвана че питаш за движение с ППХ и в такъв контекст питаш кога спира (а според мен правилния въпрос е кога започва) да подава гориво ЕКУ-то. Защото в момента в който започнеш да се движиш на ППХ Екуто спира да подава гориво, т.е. разхода ти е 0. А като падне под определени обороти (за някои коли около 1500 а в случая около 900 според колегата по-горе) Еку-то започва да подава отново гориво за да не угасне мотора.

Ако искаш да те разбират правилно задавай въпросите си като хората.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми според мен и в двата въпроса има неква истина и логика!!! Щото , както започва да се подава гориво под 900 оборота за да не изгасне двигателя,така и ако почнеш да пускаш някой баир и не искаш да ускоряваш и от пет свалиш на четвърта или трета да ползваш двигателя като спрачка и той се форсира на над 4000 оборота примерно.Не спира подаването,а уж не натискаш педала грам. примерно показва 2-3литра, имаше няколко причини за това но не помня всичките.

Редактирано от Niki.A.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е интересно, не виждам логика ако си по баира надолу, без да пипаш педала и колата е на 5000 оборота да кажем (което за мен не е форсиране), защо ECU-то би подавало гориво на двигателя? При мен на Хондата ако ще да съм на 3500 оборота (което е все едно 6000 на бензинов двигател) ако не натискам педала, разхода е нула. Почва да отбелязва, че вкарва гориво в цилиндрите на под 1200-1300 (при мен на празен ход седи на 800). Разбира се при бензиновия двигател може да е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е интересно, не виждам логика ако си по баира надолу, без да пипаш педала и колата е на 5000 оборота да кажем (което за мен не е форсиране), защо ECU-то би подавало гориво на двигателя?

 

Ами ако в двигателя изобщо не влиза гориво, при определени обороти, то значи, не би трябвало да има горене, но тогава би настъпило шоково охлаждане, а това хич не е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм... то в двигателя със сигурност не влиза гориво и няма горене между да кажем 1000 и въпросните 4000-5000 оборота (разхода е нулев, това е така нареченият "принудителен празен ход" и двигателя определено не се "охлажда шоково". А Ники твърди, че над 4000 оборота отново започва да влиза гориво. Ако е така, причината е друга - най-малкото на 4000 и повече оборота вътрешното триене е дори по-голямо от да кажем 2000 оборота и двигателя си отделя доволно количество топлина, не мисля, че ще изстине :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък забелязах, че на първа и втора скорост при 90 градусов режим на работа на двигателя е като на смукач и колата сама си върви без да изгасва и поддържа минимални обороти и скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nmnikolov: В другата тема (за нефабричен бордкомпютър) писа че имаш ELM327 устройство и показва разхода на гориво когато колата е в движение. Може ли да провериш при ППХ показва ли разход 0 и кога точно почва подаването на гориво при падане на оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че правилно изчислява програмата, която ползвам за Android. Доколкото знам тя прави някакви изчисления, а не взима от компютъра готови данни за разхода. Предполагам, че компютъра изобщо не подава такива данни за разхода принципно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...