Jump to content
Sign in to follow this  
dr_ivo

Въпрос за спирачки към всички притежаващи Great Wall H6

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Имам Great Wall H6 ,2.0 дизелов,2014 година.

Установих следното със спирачките на колата: Когато колата седи на място и мотора работи,натискам силно и продължително педала на спирачката и държа- той леко полека пропада и стига до пода.

Искам да попитам това нормално ли е?

Затова пиша тук с молба към колегите,които са със Great Wall H6 дали и при тях е така?

Колата спира нормално и не губи спирачна течност.

Пробвах на други марки коли и на нито една не пропада така педала на спирачката.

Предварително благодаря на тези,които отговорят.

Edited by dr_ivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това не е само на твоят Н6,при всяка кола педала на спирачката пропада при въздух в сп.цилиндри, нямаляла течност- Провери си нивото,може поплавака да е заседнал а течноста я нямя,обезвъздуши и спирачките. Случза се когато течността заври, спускане на дълъг наклон с постоянно използвана на спирачки.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, zhelev_48 said:

Това не е само на твоят Н6,при всяка кола педала на спирачката пропада при въздух в сп.цилиндри, нямаляла течност- Провери си нивото,може поплавака да е заседнал а течноста я нямя,обезвъздуши и спирачките. Случза се когато течността заври, спускане на дълъг наклон с постоянно използвана на спирачки.

 

 

Благодаря за отговора колега.

Всичко по спирачната система е проверено няма загуби на спирачна течност,няма въздух в системата,спирачките държат добре.

Но когато на място при работещ мотор натискам силно и продължително педала на спирачката и държа- той леко полека пропада и стига до пода.

Edited by dr_ivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом си категоричен,че нямаш загуба на течност и спирачките хващат равномерно на четирите колела за мен има един вариант.

Има движение на флуида м/у така наречените бутала на двата кръга в спирачната помпа т.е. има минимално елипсовидно износване на цилиндъра на спирачната помпа, което от своя страна говори за много километри или калпави материали.Ще имаш спирачки още дълго,но след някоя и друга година ще се наложи все пак да смениш помпа в зависимост какви километри правиш на година , а момента ще разбереш без проблем защото педала ще започне да потъва и при спиране.За твой късмет няма как да се случи на раз да потъне и да останеш без спирачки т.е. няма елемент на притеснение ако си я караш сам ,а когато и дойде реда тя ще си покаже.

За да отложиш този момент максимално моят съвет е просто да използваш ръчната спирачка на "дългите светофари" или когато изчакваш жената и децата да се качат ,а не "натискам силно и продължително педала на спирачката и държа" - това е функция на ръчната спирачка.

Пак да кажа , че е съвет!!Не те уча как да си експлоатираш колата!! 

Успех

П.П. С повечко късмет влошени качества на флуида в спирачната с-ма,но вероятността  е много малка - промивка и замяна с нов. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хайде да тълкуваме малко хидродинамиката......Спирачната с-ма е затворена,пълна с флуид,течност която не се свива и поддържа в с-мата еднакво налягане,при поподане на въздух обаче той се свива /компресира/ и педала пропада. Възможно е спирачната помпа да е повредена,т.е уплатнителните пръстени да изпускат,проверете и нея. Сваляне и разглобяване.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е задължително да има теч или въздух в системата /то всъщност първото води или не до второто по принцип/.

Тук случая е по-интересен според първия пост "Колата спира нормално и не губи спирачна течност".

При износване на диаметъра в една или повече посоки на цилиндъра на помпата маслото преминава м/у периферията на  гумичката на буталото и цилиндъра в следствие на което педала потъва.

Когато е минимално износването в началото се случва това което е описал колегата, а когато нещата загрубеят след време почва да потъва педала и при нормално спиране. 

Ако приемем , че това е проблема дори и да се сменят гумичките ефекта ще е временен и след напасване/износване/ на гумичките към цилиндъра ще се върнем на старта.

Принципно трябва да се райберова цилиндъра.Да се намерят подходящи гумички и ала бала.В повечето случаи не си заслужава времето,парите и метода проба грешка.

За мен правилното решение е нова помпа когато и дойде времето или требичка от блъсната кола с ясно минало - както си реши колегата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 17 часа, Krasimirr написа:

Не е задължително да има теч или въздух в системата /то всъщност първото води или не до второто по принцип/.

Тук случая е по-интересен според първия пост "Колата спира нормално и не губи спирачна течност".

При износване на диаметъра в една или повече посоки на цилиндъра на помпата маслото преминава м/у периферията на  гумичката на буталото и цилиндъра в следствие на което педала потъва.

Когато е минимално износването в началото се случва това което е описал колегата, а когато нещата загрубеят след време почва да потъва педала и при нормално спиране. 

Ако приемем , че това е проблема дори и да се сменят гумичките ефекта ще е временен и след напасване/износване/ на гумичките към цилиндъра ще се върнем на старта.

Принципно трябва да се райберова цилиндъра.Да се намерят подходящи гумички и ала бала.В повечето случаи не си заслужава времето,парите и метода проба грешка.

За мен правилното решение е нова помпа когато и дойде времето или требичка от блъсната кола с ясно минало - както си реши колегата.

+1 това имах предвид и аз. Помпата и пак помпата!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за отговорите ви колеги.

Колата е купувана нова и в момента е на 90 000км.

Явно е от спирачната помпа,както казвате но ми се струва рано за такива проблеми.

Затова ми се искаше и ми е любопитно да разбера дали само при мен е така.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен няма проблем.Моята H6 е на две години и половина на 22000км и педала работи по същия начин карам също и служебен Hyndai ix35 на две години и вече на 43000км и при него педала пропада по същия начин.Явно така трябва да бъде другия месец ще сменям маслото на Hyndai и ще питам в сервиза.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/30/2020 at 10:12 AM, jeko33 said:

Според мен няма проблем.Моята H6 е на две години и половина на 22000км и педала работи по същия начин карам също и служебен Hyndai ix35 на две години и вече на 43000км и при него педала пропада по същия начин.Явно така трябва да бъде другия месец ще сменям маслото на Hyndai и ще питам в сервиза.

Благодаря за отговора колега.

Сега съм по спокоен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За спокойствието си прав и не си прав защото това е компромис със спирачната с-ма,твоята и на околните сигурност!

Това поведение на педала не е нормално било то на кола на 22000 или 222000км.

Сам си проверил други и си видял разликата.

Хипотетичен въпрос!?

Ако принудително спреш на някой 15% наклон в тапа и слаба ръчна,какво ще правиш?

Ще си помпиш педала да се задържиш и да не направиш някое ПТП ли?

Защото повярвай ми на такъв наклон когато педала падне до ламарината в мигом потегляш на зад и си върху предния капак на задния автомобил.

Разбира се не го пожелавам на никого!!!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...