Jump to content

Какъв всъщност е автомобилът произведен с части от цял свят?


Vitku

Recommended Posts

Е, то тогава никой не трябва да пише, освен шепата хора, които карат колата и имат регистрация във форума (+ желание да пишат).

Спекулациите и разсъжденията, са част от всичко.

Има хора тук, които да се грижат, тези неща да не излизат от контрол.

 

 

Хората, които хвалят марката имат основа - продажбите и от години в Русия, Австралия, Италия, Румъния и малкото бройки в България...

Хората, които не я хвалят също имат основа - липсата на масов опит в продажба, експлоатация и поддръжка на нашия пазар (което интересува нас). Ниската цена предполага ниско качество. Етините модели на Шкода, както и всички модели на Дачия са масово оплювани като "анти-коли", заради бюджетното "пласмасово излъчване". Логично е и GW да влезе в тази графа. Вижте само другите форуми за какво иде реч. Дори в Рено форума смятат Дачия за отпадък, въпреки, че е 80% части и инженеринг Рено.

 

В едно обаче съм абсолютно съгласен с "хейтърите" - да се каже че има добра сервизна мрежа в България и евтини части за GW, с добра наличност - това е абсурд и лъжа или в най-добрия случай - wishfull thinking. При условие, че никой не е споделял такова нещо от практика със сервизи и смяната на части гаранционно и изъвн - как това е довод в "плюс" за марката? Не е възможно (все още) да е такъв. Това омаловажава другите доводи "плюс". Обещанията от страна на Литекс моторс, че ще е така са разбираеми, но те и други марки обещават същото, а практиката е друга. "Шкодаджиите" масово се оплакват от сервизите на Еуротек и с нетърпение чакат да им свърши гаранцията, за да ходят другате...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то тогава никой не трябва да пише, освен шепата хора, които карат колата и имат регистрация във форума (+ желание да пишат).

Спекулациите и разсъжденията, са част от всичко.

Има хора тук, които да се грижат, тези неща да не излизат от контрол.

Съгласен съм стига да се коментират факти/

 

Логично е и GW да влезе в тази графа. Вижте само другите форуми за какво иде реч. Дори в Рено форума смятат Дачия за отпадък, въпреки, че е 80% части и инженеринг Рено.

 

Ето това не са факти... защо да е логично? :D

Ако си сядал в GW, сигурно си видял че са доста по-добре от дизайн и материали от Дачия.

 

В едно обаче съм абсолютно съгласен с "хейтърите" - да се каже че има добра сервизна мрежа в България и евтини части за GW, с добра наличност - това е абсурд и лъжа или в най-добрия случай - wishfull thinking.

 

Ето отново без факти. Ти си от Габрово. В Габрово сервиз и продажби се държат от Венци-Габрово (Представител на Тойота, Лексус и Фиат за Габрово, Търново и Шумен ).

Ако за него кажеш че няма добър сервиз.... интересно ми е кой в Габрово има по-добър?

Венци ги представлява и в Търново и в Шумен, където също има сериозни сервизни бази.

На останалите места, където са обявни дилърите също има дилъри на Тойота и други, които вече имат утвърдени сервизи.

Така че не се изграждат нови сервизи, а се ползват добри утвърдени такива. Доставката на резервни части е максимум 24 часа (все пак Ловеч не е в Аляска).

Та те така, казал съм че имат сервизи заради фактите.

Нещо много важно:

Тъй като си казал че говоря абсурди и лъжи, моля те уточни с факти кое точно е лъжа и абсурд за сервиза на GW в твоя и моя град?

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В едно обаче съм абсолютно съгласен с "хейтърите" - да се каже че има добра сервизна мрежа в България и евтини части за GW, с добра наличност - това е абсурд и лъжа или в най-добрия случай - wishfull thinking.

 

Бях в завода. Видях халето, където ще са частите и заради това, че тук е производството, ще има от всичко по много (в момента вече има на склад почти всичко, но февруари започва производството на пълни обороти и тогава вече няма да има вариант нещо да липсва), което е по-различно от това да караш Шкода (или коя да е друга вносна кола, но Шкода си дал за пример) нов модел, от който в България са продадени няколко десетки бройки и се държат на склад само консумативи при представителите. Тук ще е склада за части за цяла Европа.

 

Карам Honda, която е с ограничен тираж у нас и знам как седят нещата ако искаш да сменяш част - точно днес ми се обадиха, че са пристигнали чифт задни носачи от Япония, които поръчах на 10ти Ноември. Ако обаче колата ми се произвежда в Ловеч, дали няма вероятност да имат носачи на място? Някак си, без да имам факти, елементарната логика ми позволява да вярвам, че по-скоро Литекс ще изпълнят обещанието си да доставят до 24 часа коя да е част на територията на България, от колкото другите, които евентуално трябва да я поръчат от доставчиците в чужбина.

 

Друг момент е, че имаме вече един малък случай с Voleex-а на poroinik - надраха му колата, вместо да се разправя със сервизи, бояджии и тн, закара я при представителя, от който я купи и можеш да видиш за колко време си я получи обратно оправена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама защо говорите в бъдеще време:huh: И аз мога да обещая милиони хубави неща, но ако се получи така, че има пречка в осъществяването им, какво тогава??

Да, има условията, но дотам. Все още няма нищо налице, така че спора е безсмислен.

Случая с пребоядисването на капака не е удачен, не въвлича смяна на част, а на боя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че части ще има всякакви след време е вън от всяко съмнение , защото вероятно тук ще е и склада за Европа . Но, но понеже сме в темата за цени по -интересното е какви ще бъдат цените на тези части , защото да не забравяме , че това са оригинални части , а не шир-потреба , с която явно ще ги сравняват ценово . Примерно да сравним цената на един накрайник на С10 с такъв на Ярис, Фабия или Дачия оригинални .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама защо говорите в бъдеще време :huh: И аз мога да обещая милиони хубави неща, но ако се получи така, че има пречка в осъществяването им, какво тогава??

 

И кое точно е в бъдеще време - колите се продават отдавна, сервизите ги има реално построени и доказани още по-отдавна...

Както разбра вече сервизите са сериозни. Частите са в Ловеч.....

Кое те мъчи

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частите НЕ са в Ловеч. Ей това ме мъчи. В Ловеч няма резервни части, не и до Февруари. Мъчи ме и това да се казва, че колите са произведени в България. Не са произведени тук, сглобени са тук. Дачия, Шкода, Тофаш са произведени в Румъния, Чехия и Турция, Грейт Уол ще са сглобени тук. Просто базата в Ловеч не предвижда производство на възлите и частите на целия автомобил, а само сглобяването му. Това е заложено от самото начало.

Инак нищо лошо не казвам за колати на GW, само това, че наистина са непознати в Европа, но те и корейските бяха така преди 10 години :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частите НЕ са в Ловеч. Ей това ме мъчи. В Ловеч няма резервни части, не и до Февруари.

 

След февруари по-спокоен ли ще бъдеш? :toothy9:

Едва ли смяташ че Дачия се произвежда в Румъния от желязната руда до колата в автосалона.

Няма завод за авотомобили който да прави "производство на възлите и частите на целия автомобил"

Нали не мислиш че в Шкода вземат желязо, пластамса на заготовка, пясък и произвеждат Шкоди :toothy12:

Редактирано от Говедо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не ме мъчи друго, споко, много съм далече от продажбите на автомобили, просто чета и анализирам много :) Поройник-а може да го потвърди :)

Голяма част от частите за Дачия и Шкода се произвеждат в Чехия и Румъния. Суровините са вносни, но производството на части е в тези страни. В това е разликата с Ловеч.

Едно хубаво пожелание е там да се произвеждат основните части за GW на европейския пазар, но не виждам как това ще стане без инвестиране на средства в хора и заводи.

Незнам дали знаеш, но в Шумен се произвежда елинсталацията на много от европейските автомобили. Хубаво би било GW да имат договор с този завод, но дали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо Калине, просто няма.

Искаш да кажеш че в Румъния се внася желязо, а там правят двигатели, амортесьори и т.н.

.

Разбирам, че ти се иска да кажеш нещо негативно. Но точно това не върви - това е положението за всички автомобилни производители - детайлите се правят на различни места.

Няма как в малка държава като България да се организира "от - до " производство на кола.

Това, което ще се върши в завода в Ловеч е същото, коеот се върши във всички подобни заводи.

А то не е никак малко. А плановете за развитие на още съпътстващи производства съвсем обезсмислят аргументите ти.

Дейностите са доста мащабни.

Кажи сега за сервизната мрежа и частите. Няма части в Ловеч, нали това беше проблема :toothy12:

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, искам да кажа, че в Румъния се правят доста голяма част от частите на Дачия, както и в Чехия доста голяма част от частите за Шкода. Двигателите и скоростните кутии може и да идват готови за вграждане, но в съответната страна има И производство на части за съответния модел.

Какво точно от GW се прави или ще се прави в България? Защо смяташ, че малка страна като България не може да произвежда части за коли? Знаеш ли, че освен завода в Шумен има още няколко места у нас, които произвеждат резервни части за западни автокомпании? Защо тези заводи да не прозивеждат части и за GW?

Относно фактите, които не съм знаел, постарай се да си ги набавиш така, както и аз. В Интернет има достатъчно достоверна информация.

Аз казвам - нека да изчакаме година-две, да видим накъде ще тръгне сглабянето на коли в Ловеч, и дали ще има реално производство у нас, и тогава да говорим.

Редактирано от Kalin72
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казвам - нека да изчакаме година-две, да видим накъде ще тръгне сглабянето на коли в Ловеч, и дали ще има реално производство у нас, и тогава да говорим.

 

Нали това казвам:

Това, което засега се вижда - коли, цени, сервиз е Ок. И е чудесно че се случва тук

Останалото е въпрос на време.

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, от дискусия тип "скъпо ми е", "евтино ми е" започнахте да доставяте резервни части, да оправяте коли. Оставете малко боба и кафето на професионалистите от Канал 3 и изчакайте реални отзиви от хора. Какъв е смисъла на спора? От него не се ражда истина, а само си чешете езиците.

 

Гласувам да се отдели темата с гадаенето и да се премести в чесалната на езици (ако наистина държите да се продължи "спора").

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де , без емоция да кажа , че втория етап е строежа на халета за заварки и боядисване на купетата . Производството на който и да е автомобил е кооперирано производство дори при световните лидери , мотори от една марка , спирачки от друга , електрониката да не споменавам ,че е Бош в 70% сигурно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата се отплесна главно защото още няма "Окончателни цени ........."

Ако някой знае нещо колко ще струва Voleex след промоцията, както и дали ще има по-ниско ниво и на каква цена, да казва

Мен лично ме интересува и С30 на какви пари ще бъде. Както и С20R дали ще е 4х4?

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частите НЕ са в Ловеч. Ей това ме мъчи. В Ловеч няма резервни части, не и до Февруари. Мъчи ме и това да се казва, че колите са произведени в България. Не са произведени тук, сглобени са тук. Дачия, Шкода, Тофаш са произведени в Румъния, Чехия и Турция, Грейт Уол ще са сглобени тук.

 

Първо за това, че до Февруари няма части - не е вярно. Можеш да прочетеш "репортажа" ми за завода в темата в секцията "За завода". В склада има части, тестовото производство не се прави с конструктори Лего - плюс това нали се сещаш, че за пълен производствен цикъл няма да докарат контейнерите с всички части на 31ви Януари и да започнат да произвеждан на 1ви Февруари. Склада работи и по всяка вероятност има от всичо по много, но гаранцията, че това е наистина така ще дойде със стартирането на производството от Февруари. Но контейнери с части се разтоварват и зареждат от повече от месец, когато дойдоха и първите коли. Литекс са се подсигурили, че ако си купиш нещо и недай си боже го удариш и се нуждаеш от по-голям ремонт, да може той да се осъществи, а не да чакаш 3 месеца да дойде кораб от Китай.

 

Какво точно от GW се прави или ще се прави в България? Защо смяташ, че малка страна като България не може да произвежда части за коли? Знаеш ли, че освен завода в Шумен има още няколко места у нас, които произвеждат резервни части за западни автокомпании? Защо тези заводи да не прозивеждат части и за GW?

 

Никой не смята, че страна като България не може да произвежда части - това е факт, произвежда. Както съм писал в същия този репортаж, вече от Литекс са направили контакт с български производители и целта е почти всичко по колите да се произвежда у нас, но това няма как да стане от стартирането. За да се подмени дори една част от автомобила, дори консуматив като гумите (бил той модела, а не марката или размера), трябва колата да бъде одобрена от ЕС и да мине тестове за сигурност, за да се пусне в продажба. А, за да може някоя фирма да произвежда части за коли, трябва да получи спецификациите на частите, да подготви производствените си линии за тях, да направи такива части, те да отидат до съответните отговорни лица в Литекс и Great Wall, за да се види, че частите отговарят на качеството на оригиналните китайски част за модела, след това да се пусне модел с новите български части, който да бъде лицензиран от ЕС и чак тогава да започне да се произвежда с новата част за крайни клиенти. Не знам как очакваш това да стане още с първите коли слезли от конвейра на първия истински завод за автомобили у нас.

 

И понеже казваш, че не е истинско производството - това е много относителна работа както и другите са ти казали. Все едно VW да казват, че техния VW е сглобен в Германия (защото той е сглобен в завод много подобен на този в Ловеч), а че е произведен 44% в Германия, 22% в Китай, 7.4% в Япония, 10% във Франция и още няколко други държави като България, Турция и тн, които снабдяват окабеляване, крепежни елементи, подлакътници или други дреболии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно темата, кое къде се произвежда.Един колега скоро си получи чисто новият VW след 3 месеца чакане.Учудих се дали е нормално толкова време да отнема доставката,а той просто ми обясни че идвала от завода в Мексико :),Явно истинската немска сглобка вече е мираж,поне за нашия регион.(не че колата е лоша)

Редактирано от deltoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето Кади е сглобено в Полша, с 60% немски части, 25% полски части, останалото се разпределя между Испания, Чехия, Израел....ама колата не е полска, а е немска - заради процента части, вложени в производството. Както и VW сглобен в Мексико не е немски, ами мексикански, заради 80% мексикански части.

С това искам да кажа, че GW ако наистина искат да произвеждат, а не само сглобяват коли у нас, би следвало да имат и производство на резервни части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така казвам ,нека почакаме 1-2 години. Сега само се гадае. Вярвам че в бъдеще доста от нещата ще се произвеждат в България. В Русе има два завода за авточасти. Приста ойл може би също ще участва в бъдеще(масла-акумулатори). Казвате за Шумен. Лека полека се създава автомобилна промишленост в България. То не става за един ден. Я какъв завод са построили за GW.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ще се радвам да е така, защото това означава много работни места и най-важното развитие на родните производители и човешки капитал.

 

Само че това решение е комбинация от желание на ГУ, технически възможности на родните производители, цени на частите... За мен много добра първа стъпка ще е да започнат да използват Монбат и маслата на Приста. От там вече едно по едно да започват производствата и на други неща и дай Боже някой ден да имаме автомобил с над 50% родни части. Въпреки че нееднократно съм твърдял, че за мен произхода на даден продукт не е никаква гаранция за качество(или липса на такова) то би ме накарало да се чувствам горд българин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Независимо колко от частите са внос , след като се сглобява тук значи е made in Bulgaria !

То иначе нищо няма да е българско , все нещо във всяко производство е от внос , щом на един костюм шит с немски конци , италиански плат, китайски копчета пише произведено в България ,значи същото важи и за автомобилите !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано наистина частите станат нат 50 % български някъде бях чел че щя ли да са 80 % дай боже

 

Производството на части по принцип носи повече работни места, но сглобяването по-високи заплати. Е дай боже и от двете! :)

Редактирано от бат'Бойко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои казват,че колата няма да е произведена в България след като частите не се произвеждат тук.И какво от това питам аз?Вярно е.Заводът в Ловеч ще бъде от типа завод-отверка,както са известни по цял свят.Но така е при повечето автомобили.Една справка.Новите Шевролет Чарджър и Чаланджър се сглобяват в Канада,а двигателите се правят в Мексико.Но като питаш един американец собственик на такъв автомобил каква кола кара ще ти отговори -Американска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...