Jump to content

Тестово каране на Hover H5


Fitibaldi

Recommended Posts

Ще се опитам в тази тема да дам някой подробности, които мен лично много ме интересуваха, но нямаше как да получа от интернет.

След като се бях запознал отблизо с Hover H5 в един друг представител, който не разполагаше с тестови автомобили и чакаше неговите да пристигнат след 20.12.2011 днес с жена ми решихме да отидем да покараме, а тя и да разгледа колата. По принцип който купува нещо с жена си или пък пита жена си обикновено нищо не купува, освен дрехи в мола, ама.... Както и да е...

Отидохме, посрещна ни Бойко от форума, дъра-бъра. За колата, за аксесоарите, за лизинга, за застраховката, за алармата, за газовата, за поддръжката. общо взето си почесахме езиците на всички "нов Great Wall" теми. Ще кажа по-късно какво разбрах на тия теми.

Качихме се в колата и първото нещо, което ми направи впечатление е ключът. Сгъва се, изглежда доста стегнат и приличен. Има 3 копчета на него - отключване, заключвне и светкане на фаровете за да си намериш лесно колата на голям паркинг :) При фабрична аларма се използват същите копчета. не се налага да се слага допълнително дистанционно.

После запалихме двигателя. Иииии.... Запали!!! (нормално за нов автомобил). В скоростния лост имаше една вибрация като е на неотрална, която не се усеща в купето или волана. Двигателят е тих и не се чува в купет.

Разгледахме мултимедията. Гледахме видео, музиката, радио, мултифункционалния волан са удобни и интуитивни. Климатроникът също влиза в графата на интуитивните. Пуснах и камерата за заден ход (много бъро работи). Включваш задна и веднага виждаш какво се случва там (в рекламното клипче виждаш как някой ти маха, а в реалността калници, брони, а в най-добрия случай отражението на автомобила в някоя витрина).

Пристъпваме към карането. Много ми хареса типичното тръгване за джип. Отпускаш съединителя и се заклаща а на тъй, а на инък. Чуваш как двигателя се форсива и потегляш. Усещането е приятно. Аз усетих лека вибрация от двигателя в педала на газта, както и в скоростния лост, но явно съм бил тогава наострил всичките си сетива, защото след първите 100 м спрях да усещам каквото и да е, освен удоволствието от шофирането. Движи се много стегнато. Отговаря на всяко движение на волана. Воланът няма никакъв луфт, какъвто е присъщ примерно за руските модерни возила още с излизането от завода (визирам Лада Нива и УАЗ).

Помолих Бойко да минем по някой по-кофти път за да усетя окачването. Минахме по стария път за летището. През дупките минава, заклаща се и преминава. Не се чуват никакви тракания, хлопания или каквото и да е от окачването или интериора.

За мощността на двигателя мога да кажа, че не беше малка. Движеше се добре на моето каране, което е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СПОКОЙНО по принцип. Скоростите са доста дълги. Примерно на 60 включвам 5-та и започна да придърпва направо от ниските обороти.

Аз по принцип не слушам никаква музика в колата, защото обичам звука на двигателя (обикновено карам 6 цилиндрови автомобили), но тук мисля, че ще ми се наложи, защото при движение се чува леко двигателя. Абсолютно е допустимо обаче за такъв клас автомобил. Даже май съм очарован. Отделно карахме в мокро време и жена ми на задната седалка каза, че усеща пръските от гумите по дупето си. Няма подкалници отзад, обаче са пръскали с течна гума или восък (не се сещам за името на препарата, но съм го виждал в автосервизи).

 

Общите впечатления са, че колата абсолютно си заслужава парите. Поне докато е нова. Не мога да кажа дали след 1-2-3 години няма да започнат да скърцат пластмасите вътре, Дали оригиналното окачване няма да се окаже келпаво, както е на китайските АТВ-та, които се продават у нас. Обаче ме увериха, че цените на частите са достатъчно прилични. Също така братята руснаци ги карат, има ревюта и явно са доволни. Реално погледнато и от бентли има недоволни, така че всичко е въпрос на вкус, пари и свободно време.

 

Сега да разкажа за останалите неща, които бяха важни за мен и които не знаех.

1) Лизингът - има остатъчна стойност от минимум 5%, която до сега не ми бяха споменавали и за която не бях прочел никъде. Това значи, че след като изтече лизинга плащаш едни около 1500 лв. Бойко каза, че са задължителни със закон и са предвидени да си вземеш евентуално следващия или друг модел без първоначална вноска.

2) Застраховките - казаха ми, че си задължен да сключваш каско и ГО към конкретна застрахователна компания, но са договорени изключително ниски проценти. Споменаха ми за 4% за каско.

3) Поддръжката - поддръжката била 15 хил. км. или веднъж годишно като влизането в сервиза било около 250 лв. при смяната на маслата и филтрите, и около 500 при по-големите поддръжки. Най-голямата поддръжка била на 90 хил. км, когато се връзвала около 720 лв.

4) Аксесоари - Силно ме интересуваха аксесоарите, защото до сега видях само хард топ за пикапа. Бойко каза, че скоро чакат списъците, но със сигурност има тегличи (тестовият автомобил си беше с теглич), метални прагове, напречни лайсни за покрива, боксове за върху покрива и стелки. За предни и задни ролбари не знаеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също покарах тест автомобила във Варна, и вече мога да се похваля че поръчах :icon_profileleft:

В интерес на истината останах изненадан от автомобила очаквах да е на малко по-ниско ниво, но като имам предвид че преди време тествах Митсубиши Оутландер се изненадах доста приятно колко се е доближил до него. Единствено не ми хареса, че мотора е малко мундничък и дано на газ да не се окаже по муден, но като возия и обурудване се оказа на много добро ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

НЯМА подобен закон и никой не може да ги "задължи" ама здраве да е :)

Тези моменти се регламетират от Закона за ДДС от Януари 2007г.!

Накратко, клиента има две опции:

1. Лизинг без остатъчна стойност или т.н. "лизинг със затворен край" - размера на ДДС се заплаща в началото на периода, плюс минималното самоучастие (в случая 15%). Недостатъка е, че първоначалните разходи на клиента се увеличават с пълния размер на ДДС. При тази ситуация клиента предварително е заявил своето желание да стане собственик на актива.

 

2. Лизинг с остатъчна стойност или т.н. "лизинг с отворен край" - тук закона позволява размера на ДДС да бъде разсрочен в месечните вноски, но трябва да има ОС (обикновено 5-10%). Това е момента в който клиента решава дали да стане собственик на актива или да го върне. Клиента заплаща и авансова вноска, която представлява процент (около 15%+) от покупната стойност с ДДС. Предимството е повече от ясно - клиента не е натоварен с цялото ДДС в началото на периода!

 

Между другото ОС, може да бъде много полезна опция за всеки, който иска винаги да кара "нов" автомобил и се използва масово от купувачите в развитите страни - оставя си по-голяма ОС; кара примерно 3 години и взема следващия модел на марката... Българите винаги гледаме да станем "собственици" на нещо и затова много хора си мислят, че ОС е опит да бъдат измамени от банката... Но това е друга тема...

Поздрави!

Редактирано от Boyko23
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно вярно , на Запад това е масова практика в Германия му викат "балонен" лизинг . ОС , която оставят е горе долу колкото , ако я продадат на старо след края на лизинга, но не се занимават , просто взимат нова кола , а старата я оставят на лизинга да се разправя с продажби. За това обикновено оставят над 20% ОС , Там в повечето случаи няма първоначална вноска , плащат се само таксите по регистрацията и застраховката и взимаш колата , първа вноска след месец .

Редактирано от nikid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, благодарности на Fitibaldi, за подробното описание на личните си впечатления! Предполагам, че ще са полезни и на други участници във форума.

 

Темата е почистена от мненията на SteeD. Преди 2 години, когато търсех нов автомобил или втора ръка автомобил навсякъде при лизингите го имаше момента с остатъчната стойност и където и да съм писал ми бяха казвали, че няма как да се избегне. След като и други хора тук го потвърждават, то следващи заяждания по въпроса са недопустими.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние с жена ми решихме да купим колата, но още не сме поръчали. Сега гледам как да набавя средства за първата вноска. Пуснах си колата за продажба и се надявам да успея да я продам в срок.

И в този ред на мисли... ако капарирам до края на 2011 за да полуъча бонус газова уредба... кога се очаква да дойде автомобилът? Пишеше 15 дни за налични автомобили и между 15 и 90 дни при поръчка.

Аз обаче се съмнявам, че за 2 седмици ще успея да продам колата си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Днес с двама приятели любители на оффроуда (единият е с Ауди, другият със Субару Форестер 3) отново покарахме Н5. Аз го бях карал вече, те за първи път. Исках да отида с тях за да си изкажат и те мнението.

Тръгнахме към Бонсови поляни и се оказа, че пътят е в ремонт. Трябваше да заобиколим мястото по един кален път, който беше с доста мека кал (минахме го само на задна). След това пътя изобщо липсваше (бяха махнали асфалта). Джипа се държеше много добре по този терен - стегнато окачване, няма тропкане, няма лопкане, няма скърцане на ламарини и пластмаси, каквито моите приятели очакваха.

След това започна голямата содомия. Тръгнахме по едни пътища, по които бяха минавали само АТВ-та и с 15-20 см сняг. Пробвахме го на бавни и бързи. Оказа се, че на бавни има доста мощност. Газеше си в дълбокия сняг без почти никакви проблеми. В един момент на 4Н започна да мирише на съединител, ама реално стояхме на едно място и джипа не можеше да потегли. След това на бавни си тръгна без проблеми.

След това се качи да кара приятелят ми със Субарото. Той направи най-големите изпитания. Хвана по един път, на който предния ден той беше закъсал с неговия джип. Great Wall успя да го изкатери на бавни от втория опит с малка засилка. Спускането беше най-сериозното изпитание, защото според мен за оффроут той го спусна доста бързо (с около 40-50 км/ч). Джипа подскачаше, а ние в него бяхме като топчетата от тотото.

Коментарите им след това бяха, че джипа се е справил доста добре. Единственият недостатък намериха в малката мощност (136 коня е само).

Аз съм безкрайно доволен от проведения тест. за първи път излизам така сериозно по черните пътища, а покрити със сняг е направо приключение.

На най-екстремната част направихме клипче от вътре. надявам се в най-скоро време да го кача

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето и обещаното клипче от вчера. Пътят наистина беше доста неравен на моменти и имаше наистина много сняг. Шофьорът се кефи на офроуд и нарочно караше и в неотъпкан сняг

Редактирано от Fitibaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав тест, наистина оффоруд.

Колата показва сериозна проходимост, според мен по-добра от на повечето "кросоувъри с интелигентни системи за 4х4"

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, карането беше доста забавно. на мен ми беше първото така сериозно излизане извън пътя. Аз съм доволен от карането.

Иначе за проходимостта на "интелигентните системи" 4х4 мога да кажа, че и те се справят много добре. Шофьорът кара Субару Форестър и е стигнал доста по-нагоре по поляните преди да затъне до положение "бутане с копаене". Най-малкото Н6 се очаква да е с постоянна 4х4

Наистина ценното на Н5 е, че никъде не тропна, лопна или скръцна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Форестъра наистинa е с постоянно 4х4. Аз имах предвид други "интелигентни " паркетници, Няма значение, на мен ми е предостатъчна тази проходимост,

Кажи как се движи само на задно по заснежени пътища. Аз го тествах на сухо и си беше Ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова кола все пак, а на мен ми стана интересно закакво ти трябва и ножица оффроуд ? Иначе и аз ще направя едно клипче живот и здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи как се движи само на задно по заснежени пътища. Аз го тествах на сухо и си беше Ок

 

На задно си е нормално луксозно вдигнато комби със задно :) При нормални условия и леко подаване на газта си върви прилично. На баир на сняг и лед си забуксува. Все пак няма никакъв блокаж на дифа или друга някаква система.

 

Нова кола все пак, а на мен ми стана интересно закакво ти трябва и ножица оффроуд? Иначе и аз ще направя едно клипче живот и здраве.

 

Не знам дали добре се чува в клипчето, ама ножиците трябват за да се режат храстите. все пак автомобилите са лъскави и е кофти разни храсти и клонки да ти надерат боята :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за задното задвижване на лед не мога да дам мнение, но за рехава кал нямаше проблем на правия път. А на пясъка до морето почти веднага умря коня. На 4х4 никакъв проблем на пясъка и ако не ми се свидеше купето щях да нагазя във морската вода с десните гуми, ама нали ми е нова та си я пазя, макар че гаранцията за ръжда май е 8 години или нещо от сорта. А и все пак мерцедесите и бмв-та и други спортни купета излизат само със задно и успяват някак си да карат при лоши условия на пътя, така че без да се притесняваш, muf, че със джипа ще имаш проблеми на асфалт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...