Jump to content
poroinik

С10 не пали

Recommended Posts

Здравейте,

Днес сутринта ми се случи следното нещо - загасих колата пред градината на сина и като се върнах, завъртях ключа на контакт - таблото светеше нормално, опитвам да запаля и не се случва нищо. Забелязах, че не свети обаче копчето на газта. Разкачих акумулатора, изчаках малко и го закачих - дадох на контакт, всичко светна(включително и газта), опитвам да паля и пак нищо не се случва. Не върти стартера, абсолютно нищо. След като се опитах да запаля обаче отново изгаснаха лампичките на газта. Пак разкачих акумулатора и пробвах - отново нищо. След няколко чазкачания вече газта не свети въобще. Проверих всички бушони на газта(4-те в отделна кутийка), проверих и важните бушони в коша на колата (ЕКУ, горивна помпа и т.н. - всичко ОК). За друго не ми остана време.

Някакви идеи преди да се вкарам във филма с репатраци и т.н.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора мерихте ли?

Не знам защо си се насочил към газта? Щом въобще не върти стартера значи нямаш ток, т.е. акумулатора ти е дал фира. Замерете го какъв волтаж има и какъв ток отдава при товар. На мен ми се случи същото преди няколко месеца и то на нов акумулатор на под година - смениха ми го по гаранция!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е на 12,37 волта, като дори пробвахме да дадем ток от друга кола. А съм се насочил към газта, защото не й свети копчето, а доколкото знам на волексите май им правеха всичко да се контролира от ЕКУ-то на газовата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И моя показваше 12 и нещо в покой, обаче при опит за палене падаше на 3-4 волта. Сменихме го и всичко е ОК. А симптомите ти са като моите - централното отключва и заключва, таблото си свети нормално, но при опит да запалиш не се случва нищо - все едно няма акумулатор. Дадоха ми ток, закарах колата при тоя с акумулаторите, замери и ми го смени с друг.

Вече как е реализирано при тебе с това газово - само в сервиза могат да ти кажат. Ако наистина газовото еку командва всичко - може и там да е заровено кучето.

Редактирано от radowolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко месеца оригиналния китайски акумулатор на 6 години сдаде багажа от раз. След студена нощ на сутринта не искаше да запали, но в началото поне въртеше стартера, докато след няколко проби и него спря да върти. Чак се изненадах, че китайски акумулатор изкара 6 години. Един таксиметров шофьор се опита да ми даде ток, но кабелите, които продават по магазините  (Практикер, Бриколаж и т.н.) са боклуци и сам ме предупреди, че може и да не стане с тези кабели и така и стана. Заредих акумулатора цяла нощ с малко зарядно на съсед и на другия ден директно в сервиз за нов акумулатор. 

В крайна сметка има ли развитие по твоя случай?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма развитие. Ще пробвам все пак акумулатора тази нощ. Ще пиша ако стане нещо, а междувременно ако някой с Виале го е имал същия проблем да каже. Кофти, че гаранцията отдавна изтече. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха и моят изкара 6 години. Дори едва сега смених първите си накладки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя не е оригиналния. Вече е сменян, но не се кара много. 

Някой знае ли къде се намира компютъра на газта? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никаква идея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега poroinik, при мен се случи подобна ситуация като твоята. При подаване на контакт всичко изглегда наред, таблото светва помпата на газовото работи, захранване има на всички системи, но стартера не върти. Оказа се че буксата на захранващия кабел на стартера се е "разпаднала". Ако все още не си оправил проблема и акумулатора е читав, пробвай някой да те дръпне и включи на скорост. Гаранция че ще запали. А за компютъра на газовото, не мога да помогна.

Редактирано от niksan_nng

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някакво развитие на ситуацията?
Оправихте ли газовото или не е в него проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днвс сутринта хванах и размърдах кабелите в които излизат от бушоните на газта и запали. След това обаче не можах да го повторя същото следобеда. Т.е. Някъде има някаква хлабава връзка. Утре ще гледам по-подеобно и ще пиша. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пак запали. Просто беше седяла един ден. Не съм мърдал кабели.

Въпрос - не съм забелязал дали като дадеш на контакт светва копчето на газта или след като се запали колата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен светва на контакт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата  след последното палене си пали вече нормално и всеки път, само че не ме устройва това, защото може да ме остави по всяко време на пътя. Такива проблеми, обаче са и най-трудни за откриване.

Сега имах повече време и направих следното:

  • махнах всички бушони на газта и все още пали (значи не е газта, а това че копчето при контакт не винаги свети май при мен си е нормално и не виждам да има връзка с паленето)

niksan_nng - коя букса се беше разпаднала? Къде се намира точно? Вече се насочвам към нещо със стартера. Махнах кутията на въздушния филтър и акумулатора, защото си мисля, че под него ще е стартера, но не можах да видя къде е и къде му е буксата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, poroinik написа:

Колата  след последното палене си пали вече нормално и всеки път, само че не ме устройва това, защото може да ме остави по всяко време на пътя. Такива проблеми, обаче са и най-трудни за откриване.

Сега имах повече време и направих следното:

  • махнах всички бушони на газта и все още пали (значи не е газта, а това че копчето при контакт не винаги свети май при мен си е нормално и не виждам да има връзка с паленето)

niksan_nng - коя букса се беше разпаднала? Къде се намира точно? Вече се насочвам към нещо със стартера. Махнах кутията на въздушния филтър и акумулатора, защото си мисля, че под него ще е стартера, но не можах да видя къде е и къде му е буксата.

Ами  да ти кажа честно, не съм я търсил. Приемчика в сервиза така ми обясни когато си я прибирах. Захранващия кабел на стартера се бил откачил заради въпросната букса. Сега по памет не мога да ти кажа къде точно се намира, трябва да погледна. Надявам се до края на седмицата да имам възможност, понеже колата няма да е при мен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×