kriss1 8 Posted December 23, 2016 Колеги,надявам се някой да помогне,имам проблем с парното на GREAT WALL H5.Грее колко да не замръзнат стъклата и то най добре като е на място ,в движение темпераурата пада.Четох по руските сайтове ,че може да е от термостата и естествено го смених с нов ,само 10 лв му е цената,антифриза е в норма като количество ,а колата е на 25 000 км.Не знам дали всички са така ,но преди съм имал Витара ,карал съм Нива и др.коли имаха парно да изгориш,а тук грее него си.Колата държи 89 градуса и показва на уреда на таблото нормална температура.Надявам се някой по вещ или препатил във форума да даде съвет. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kan4o 20 Posted December 23, 2016 Изобщо не духа или духа студено и на всички посоки ли е така Quote Share this post Link to post Share on other sites
kriss1 8 Posted December 23, 2016 За духане, духа(за парното става въпрос),клапите работят, защото мести потока според указаното място,но духа съвсем хладко,ако пък му е зададено в краката и в някоя друга посока ,долу е хладко а в другата си е студено Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kan4o 20 Posted December 23, 2016 (edited) Според моя "прозд" акъл не достига топъл антифриз до радиаторчено на парното. Възможни причини по сложност: 1.Въздух..обезвъздушаване от където ти скимне. От датчика на температурата и къде ли не. виж входовете на радиаторчето имат ли обезвъздушителни кранчета, ако- да, като на много коли действай... 2. Запушен радиатор...виж в нета ми е попадало как се промива ИСУЗО тропър същото е и при нас!!! Продухваш и нов антифри,. ако старият не е замърсен и се утай. Пробвай го във фризера поне --20 трябва да издържи. 3. Най- сложно самото радиаторче ??Много е сложно да се свали и дано не се стига до там. Почвай под ред на номерата.. и Дай после инфо и друг може да пати. ОООО пропуснах датчик за температурата на климатроника...да дава импулс, че вътре е поне 30 градуса и да не отваря някоя клапа дето насочва основният въздух през него и дели топло от студено. Примерно при мен почва да духа топло, като сложа температурата на 25...но не го закачам.Там трябва да се види..къде е тоя датчик.Дай го до края мисля 30 и няколко и пробвай....Виж устройството точно на тия клапи има го в техническото ръководство на снимките... Но почни под ред. При мен беше в клапите и в сервиза на Греата в Пловдив не им се занимаваше...това е много неблагодарна работа, но само показа къде са и ги пипнахме и те се закачиха. Успех...чакам резултата... Edited December 23, 2016 by Kan4o Quote Share this post Link to post Share on other sites
kriss1 8 Posted December 26, 2016 Благодаря за съветите колега,щом имам време ще експериментирам и ще опиша резултата.Весели празници. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kriss1 8 Posted January 30, 2017 Поради много командировки темата поизостана.Смених термостата,оказа се напразно стария е на същите градуси като новия 88.С един китайски софтуер погледнахме колата поддържа 89 градуса ,а парното си е все така хладно.Все още съм на 28 000 км и ме съмнява запушването на радиатора да е от охлаждащата течност,тъй като е прилично жълта,не си е сменила цвета и не е помътняла,може нещо да има заводски дефект евентуално.Поогледах но не видях друга пробка освен тази на радиатора отдолу,и ми не е ясно как да стане обезвъздушаването за да го елиминирам и него като вариант.Моля за съвет от знаещите. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boyko23 43 Posted January 30, 2017 (edited) Като завъртиш регулатора на парното за максимално топъл въздушен поток, върни една позиция назад и кажи как е? Edited January 30, 2017 by Boyko23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kriss1 8 Posted January 30, 2017 Ok,ще пробвам Quote Share this post Link to post Share on other sites
kriss1 8 Posted February 5, 2017 Благодаря на колегата Бойко 23,оказа се прав.Като върна малко регулатора на парното и се засилва потока на въздуха и е по топъл,като го завъртя до краен предел,все едно че нещо затваря часто от притока,освем че се усеща като си сложиш ръката се чува и като разлика в шума който произтича . Quote Share this post Link to post Share on other sites
snipi 2 Posted October 20, 2017 А топли ли силно. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kriss1 8 Posted December 18, 2017 За сега не забелязвам кой знае каква топлина,може би искам прекалено много ,но имал съм Витара 1,6 16В и сега едно голфче и определено имат по добро парно от Ховъра.Ще изчакам по големи студове да видя как ще е ,тъй като дотук съм изпробвал смяна на термостата,обезвъздушаване по метода описан от колега тук,сега видях и нова тема за някакъв датчик и почистването му.Ще изпробвам и това и така докато или докарам топло или се откажа. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kriss1 8 Posted December 21, 2017 Днес разглобих таблото и стигнах до сензора за температура в купето.Оказа се ,че вентилаторчето на сензора не работи,макар всичко да е чистичко като ново.Поръчах нов от вносителя ,но цената му е 61лв.Търсих в Алиекспрес и не намерих,ако някой знае по евтин вариант,моля да сподели.Утре след монтаж и проба ще споделя има ли ефект.До тук ,сменен термостат,обезвъздушаване на системата и допълване с антифриз ,проверка на вентилатора на парното и проверка на клапите,ако не е и този сензор ще си го карам като летна кола,а зимата с ватенка и ушанка. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krasimirr 28 Posted December 21, 2017 това трябва да е проблема - то друго не е останало в твоя случай. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krasimir Balabanov 0 Posted November 27, 2018 Здравейте, аз също сега имам проблем с парното, Моля за съвети, та.... Според мене не ми работи сензора за температурата в купето, когато завъртя копчето до край си работи според мене добре, Но това само когато го завъртя докрай, а на 26 градуса си е направо студ в колата, Аз съм с климатроник, не с климатик, ако е от значение това. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mikosh 3 Posted May 5, 2020 Здравейте знам че този пост е доста старичък,но искам да попитам как точно изглежда този сензор вентилатор на парното понеже мисля че имам същия проблем като на колегата по горе тази зима докато се возих със ховера и докато стоеше на Ауто парното всичко си бачкаше и изведнъж спря да духа,само когато е на мах копчето тогава духа а на суто неиска,та си помислих са не е този сензор Разгледах алиекспрес и се натъкнах на някакъв ще опитам да сложа снимка дали е това. Благодаря предварително. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Мариян 5 Posted May 6, 2020 Колега това е дебитомер според мен и няма нищо общо с парното. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mikosh 3 Posted May 6, 2020 Ок благодаря ;)) ако някой знае вътре този сензор как изгкежда да даде една снимка ше съм му благодарен Quote Share this post Link to post Share on other sites
zhelev_48 7 Posted May 6, 2020 (edited) Вторат снимка е реостата на печката. Прочети и това https://www.drive2.ru/l/520606112441958557/ А това е вентилатора със свален капак, там е и термодатчика ограденота са двата извода му. Edited May 6, 2020 by zhelev_48 корекция Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mikosh 3 Posted May 9, 2020 Благодаря ти много за изчерпателния отговор ;)) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Luko 0 Posted February 17 Има доста добри машини за промиване на радиото за парно,моя го карах на такива и сега е доста добре.Човека каза,че доста боклук е изкарал. Quote Share this post Link to post Share on other sites