Jump to content

Някой подкарвал ли е - GW + OBD II + Torque за Android


Recommended Posts

Имам GW H6

Имам OBD II с bluetooth (ELM 327)

Имам и платена програма Torque за Android

 

Проблема е, че софтуера не отчита никакви данни от автомобила а всичко изглежда наред. Мисля, че само грешки успях да прочета.

 

Да не би GW да има някакъв по-особен протокол за комуникация?

 

Някой може ли да помогне?

Редактирано от g.genov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това става много вероятно, когато устройството не ти е root-нато. Не може да изгради връзка. Поне при мен беше така. Когато го инсталирах на роотнат телефона всичко си тръгна както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам GW H6

Имам OBD II с bluetooth (ELM 327)

Имам и платена програма Torque за Android

 

Проблема е, че софтуера не отчита никакви данни от автомобила а всичко изглежда наред. Мисля, че само грешки успях да прочета.

 

Да не би GW да има някакъв по-особен протокол за комуникация?

 

Някой може ли да помогне?

Колега, пробвал ли си от телефон с Андроид да се свържеш?

Ако и от телефон е същото, най вероятно е от ELM модула. По китайските сайтове на повечето от тези джаджи пише че са само за Бензинови мотори... Примерно моето ELM327 модулче чете без проблем Форд Мондео 2001, Опел Астра H, Опел Фронтера 1997, но на Дъстър 2014 DCI, половината сензори показват простотии, а много и не показват данни... Явно по-новите протоколи ги морят...

А може и OBD интерфейса да е на Китайски! biggrin.pngbiggrin.png

Редактирано от orionbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това става много вероятно, когато устройството не ти е root-нато. Не може да изгради връзка. Поне при мен беше така. Когато го инсталирах на роотнат телефона всичко си тръгна както трябва.

Интересно, все пак съм си купил и софтуера.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, все пак съм си купил и софтуера.

TORQUE PRO (всъщност предполагам само, че него ползваш) не изисква ROOT. Работи си съвсем нормално на всякакви устройства. 

Вчера пак се порових из Алиекспрес и няколко форума и общото мнение е че тези четачки не работят коректно (или въобще) на повечето дизелови двигатели... В Али-то на повечето листинги си пише че не стават за дизели... най вероятно дизелите имат други протоколи които вървят по CAN бъса... Толкова за "универсалния" OBD интерфейс...

Редактирано от orionbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TORQUE PRO (всъщност предполагам само, че него ползваш) не изисква ROOT. Работи си съвсем нормално на всякакви устройства. 

Вчера пак се порових из Алиекспрес и няколко форума и общото мнение е че тези четачки не работят коректно (или въобще) на повечето дизелови двигатели... В Али-то на повечето листинги си пише че не стават за дизели... най вероятно дизелите имат други протоколи които вървят по CAN бъса... Толкова за "универсалния" OBD интерфейс...

Добре де ... в крайна сметка какво трябва да си купя за да работиohmy.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята джаджа е такава

http://www.aliexpress.com/item/2015-Newest-Super-Mini-ELM327-Bluetooth-V2-1-Interface-Works-On-Android-Torque-Elm-327-Bluetooth/1924622623.html?spm=2114.01010208.3.1.l9j05w&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_5_10017_405_507,searchweb201603_11&btsid=57e1ae91-c6cf-48be-9681-7386424da292

 

софтуера ми е TORQUE без PRO но е платена версия ... въпреки това чете единствено и само грешки нито един от останалите красиви графични показатали не дава нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де ... в крайна сметка какво трябва да си купя за да работиohmy.png

 

 

Моята джаджа е такава

http://www.aliexpress.com/item/2015-Newest-Super-Mini-ELM327-Bluetooth-V2-1-Interface-Works-On-Android-Torque-Elm-327-Bluetooth/1924622623.html?spm=2114.01010208.3.1.l9j05w&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_5_10017_405_507,searchweb201603_11&btsid=57e1ae91-c6cf-48be-9681-7386424da292

 

софтуера ми е TORQUE без PRO но е платена версия ... въпреки това чете единствено и само грешки нито един от останалите красиви графични показатали не дава нищо.

 

Аз доста търсих но такава джаджа, която да пише че е съвместима с Дизелови двигатели не съм открил.

Проблемът на тези простотийки е че ELM327 е един доста скъп чип и китайците го емулират софтуерно wърху PIC. Фърмуера на всичките е доста старият вече V1.5 а софтуерната част им е V2.1

Като оставим сухите номера които на дали ще говорят нещо на повечето хора се оказва, че тези чудеса потдържат само няколко от протоколите и то по-често срещаните...

Има и още един момент че различните производители използват различните пинове на OBD интерфейса както им падне и единственото стандартно нещо в този стандарт е физическият вид на конектора...

Що се отнася до Torque, има две версии. едната е Torque Lite безплатна но ограничена, а другата е Torque PRO платената пълна версия. 

Интересното е че явно много си зависи от конкретния модел кола защото аз и един колега имаме идентични Bluetooth OBD четци и на неговата Астра Н дизел се чете всичко коректно но на моя Дъстър пак Дизел, показва само някой неща и половината от тях са с невярни стойности... Китайска му работа...

Редактирано от orionbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Според информация в интернет :

 

Automotive Diagnostic Scanners - ELM327 is a programmed microcontroller produced by ELM Electronics for translating the on-board diagnostics (OBD) interface found in most modern cars. The original ELM327 is implemented on the PIC18F2480 microcontroller from Microchip Technology.

 

Protocols supported by ELM327

The protocols supported by ELM327 are:%5B2%5D

  • SAE J1850 PWM (41.6 kbit/s)
  • SAE J1850 VPW (10.4 kbit/s)
  • ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbit/s)
  • ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbit/s)
  • ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbit/s)
  • SAE J1939 (250kbps)
  • SAE J1939 (500kbps)
Ако на нашите китайчета OBDII работи с някой друг протокол май няма да стане с ELM327 Редактирано от g.genov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според информация в интернет :

 

Automotive Diagnostic Scanners - ELM327 is a programmed microcontroller produced by ELM Electronics for translating the on-board diagnostics (OBD) interface found in most modern cars. The original ELM327 is implemented on the PIC18F2480 microcontroller from Microchip Technology.

 

Protocols supported by ELM327

The protocols supported by ELM327 are:%5B2%5D

  • SAE J1850 PWM (41.6 kbit/s)
  • SAE J1850 VPW (10.4 kbit/s)
  • ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbit/s)
  • ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbit/s)
  • ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbit/s)
  • SAE J1939 (250kbps)
  • SAE J1939 (500kbps)
Ако на нашите китайчета OBDII работи с някой друг протокол май няма да стане с ELM327

 

 

Това са данните за оригиналния ELM327 чип... китайските емулирани ментета са друга работа... smile.png но наистина е възможно да ползва и някой от другите протоколи... някой път ако имаш ходене към сервиза (дано да е само за консумативи) поразпитай майсторите какво устройство използват... По името му може и да намерим протокола който се ползва...

Другият момент е че този двигател е съвместна разработка на GW и Bosch та не се знае какви са ги надробили...

Редактирано от orionbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако знаете, как си губите времето... biggrin.png

И аз така предполагам... :D

Ама нали трябва да има с какво да се занимаваме а и като гледам този форум е по-умрял и от този на Дачия... Да не говорим че в момента има и някакав проблем с него и нито може да се създаде нов потребител нито да се логнеш ако излезеш... Трябваше да копирам бисквитките от браузъра в офиса кадето се бях логнал преди че да мога и в нас да вляза...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм имал няколко OBDII четци, 3 бяха bluetooth ,а сега съм с WI-FI четец , подкарвал съм ги на няколко бензинови и дизелови коли и винаги работят, минимума е обороти,скорост вакум, температура на двигателя, CO2 емисии.Останалото зависи какви датчици има колата. И грешките които са откривали са били винаги верни. Ползвам Torqe Pro и съм го пробвал на телефон и мултимедията на колата която е с андроид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Да внеса малко спам и живот във форума. На Hover H5 e проверена и действа комбинацията китайски bluetooth донгъл ELM327, v.2.1 (син), синхронизира се перфектно с Torque под Android 6.0. Чете всички достъпни сензори и грешки, също така може да чисти запаметени грешки. Почти без допълнителни настройки всичко върви ток и жица ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, gwhover said:

Да внеса малко спам и живот във форума. На Hover H5 e проверена и действа комбинацията китайски bluetooth донгъл ELM327, v.2.1 (син), синхронизира се перфектно с Torque под Android 6.0. Чете всички достъпни сензори и грешки, също така може да чисти запаметени грешки. Почти без допълнителни настройки всичко върви ток и жица ;)

Бензин или Дизел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Huawei mate 10 pro плюс платено торке + ОБД 2 , работят перфектно, чистят грешки, два пъти ми дава грешка за нещо лабав кабел на 4 та свещ и си трие без проблем на Хуваеи Уингъл 3 единична кабина :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...