Jump to content
poroinik

Нов собственик на Voleex C10 - снимки

Recommended Posts

Мда,наистина Волекса ми харесва около два и половина-три пъти повече от "сестра" му.Много полезни снимки на двг,браво.Имам един въпрос обаче,как влизат скоростите,какво е усещането в ръката ти.Трудно,лесно,меко,със захапване.Питам това,защото е много важно,при положение,че 80% от шофирането,дясната ръка прави това.Например,на друга ми кола (Лагуна),много ме дразни как влизат скоростите и как се усеща,а в Пасата...чак изпитвам удоволствие,само да допра до предавката,когато усетя,че ще влиза и лоста почти сам се включва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Петков, това което намирам за кривата на ВМ(а на такива неща не може да се вярва на интернет) е следното:

GW4G15-performance-diagram.jpg

Вижда се, че при 2к оборота ВМ е 120 НМ, а при 4,2к е 138 НМ. 80% от 138 е 110, ама не виждам как най-икономична ще е под 2к оборота.... Важното е, че(ако диаграмата е вярна) има добър въртящ момент в голям диапазон от обороти. Спирам със разсъжденията да не се излагам.

 

Относно въпроса за скоростите - от 1 до 5 влизат като масло в 95% от случаите. Задна пък в 70% от случаите влиза доста трудно. Би трябвало като я покарам няколко хиляди км да се оправи сама. А и задна ползвам 2 пъти на ден, така че не ме дразни :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poroinik, колата как се справя с дупките и легналите полицай :) ?

 

В смисъл.. дават, че просвета отдолу е малко над 11см - имаш ли някакви проблеми с това ?

 

 

*Поправям ника, извинявам се за допуснатата грешка :)

Edited by Dreamerbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако правилно съм разчел диаграмата, разполагаш с най-добър въртящ момент между 4100 и 5000 оборота. Максимална мощност имаш при 6000 оборота. На 2000 оборота имаш 120 Nm въртящ момент, което според мен би трябвало да е достатъчно. Сподели как я чувстваш - залепя ли те за седалката в скоростен диапазон между 50 и 110 км./ч. на 4-та и 5-та предавка? При този скоростен диапазон, според графиката оборотите трябва да са в диапазона от 2000 до 3500 оборота

И понеже и аз наблюдавам разхода на Сандерото (засега без да правя изводи защото нямам достатъчно километри), ми прави впечатление, че ако съм във оборотите около и над 3000 разхода спада. Писах по темата и колега от форума на Дачия ми даде обяснения, което звучи логично. Ето го тук:

http://dacia-bg.com/dacia/forum/viewtopic.php?f=27&t=2013&start=295

Share this post


Link to post
Share on other sites

Общо взето разчитането на тази диаграма е цяла наука, в смисъл много неща има, които могат да се научат от нея и много неща, с които тя да се свърже. Може да се направи модел (въз основа на нея), който да даде най-икономичните режими, при които да се кара колата (говорим за равен път). Вчера вечерта направих един опростен такъв модел за poroinik и му го пратих на лично (дано ме е разбрал). Диаграмата има две особенни точки, на пресичане на въртящия момнет и мощноста и на пресичане на специфичния и часовия разход на гориво. Първата точка показва максималните обороти, до които двигателя ефективно се ускорява, а втората момента на най-ранно превключване на горна предавка. има нещо в тази диаграма , което не е много наред ( различава се от диаграмата на стандартен атмосферен двигател), което се обуславя или от изпускателния колектор или от времезадържането на дюзата при високите обороти, но като гледам специфичния разход съм по-склонен да вярвам, че е от колектора. Но грубо казано според диаграмата става ясно че от 70-140 км/ч на 5-та, разхода остава почти един и същ (разликата е 0.2-0.3 л/100), това обаче не се забелязва при по-ниските предавки поради факта, че скоростта на колата не се увеличава толкова бързо, за да конпенсира по-високия часови разход . Накрая да не забравяме, че това са чисто теоретични сметки при идеални условия (равен път, безветрие, изправен двигател, читаво задкормилно устройство). Това последното от скобите може да даде още 10-15% по-нисък от теоретичния разход в зависимост от тежеста в краката си (при ускорение, въпреки по-ниските моментни обороти, дюзите вкарват гориво отговарящо на това, което трябва да влезе при обороти адекватни на позицията на дросела, в старите карбураторни двигатели, това правеше ускорителната помпа). Дано не съм ви омотал много ..... и съм ви бил полезен

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега и параноик ме изкараха, а аз съм си чисто и просто поройник :D

 

С легнали полицаи и дупки до сега съм нямал абсолютно никакъв проблем, а съм минал доста. И то съм минавал и върху височки такива. Височината на колата засега не е проблем в каквито и да е ситуации.

 

Петков, поста ти е полезен, макар и малко "китайски" :) Ако това за 5-а е вярно то аз ще съм изключително щастлив водач на МПС :) И без това с повече от 140 няма да я карам дори и да се разработи. Иначе на ускоренията мисля, че крака ми е средно тежък - нито го галя като перце, нито натискам до край :) Ще видим какво ще даде като разход като допълня сега (макар че ще е на различна бензиностанция от различна верига, т.е. бамбашка работа ще са сметките) :D

 

А днес Уоли отива на боровец. Малко да се поглезят собствениците :) Сега ще му наливам зимна течност на чистачките, че сутринта там е -1... А чистачките много хубаво чистят (пускани веднъж).

 

Един приятел ме нави за Вредещайн Сноутрак 3. Той ще слага две зимни отпред и две всесезонни отзад(Вредещайн куатрак).... Чудя се дали и аз така да направя така или 4 зимни. Знам, че мненията ще са разнородни, а във всеки форум има по 1000 теми за гуми и никога няма единомислие. Та ако вземем да се отдадем на размисли и страсти може да се отдели в нова тема... Че не ми се ще да се замърси тази :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Задължително 4 нови зимни гуми ... имаш толкова електроника по това чудо в това число и ABS-а ... а той ще се ошашави при различни гуми ... да не говорим че описания от теб вариант е подвеждал не един водач ... и задницата му е изпреварвала предницата! Дал си 16 бона за кола, задели 500 лв и си вземи гуми и джанти! Аз така направих и не съжалявам, макар че поставих под въпрос стабилността на семейния бюджет!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Един приятел ме нави за Вредещайн Сноутрак 3. Той ще слага две зимни отпред и две всесезонни отзад(Вредещайн куатрак).... Чудя се дали и аз така да направя така или 4 зимни. Знам, че мненията ще са разнородни, а във всеки форум има по 1000 теми за гуми и никога няма единомислие. Та ако вземем да се отдадем на размисли и страсти може да се отдели в нова тема... Че не ми се ще да се замърси тази :D

 

Вредещайн са много добри гуми. По отношение на всесезонните може да погледнеш и HANKOOK Optimo 4S присъстват и в тестовете за зимни гуми и се справят доста добре!

По отношение на зимните гуми мисля, че Continental - ContiWinterContact™ TS 830 P ,ContiWinterContact™ TS 830 изпреварват другите водещи и не съм сигурно дали са много по-скъпи от Вредещайн.

По отношение на 2 зимни + 2 всесезонни срещу 4 зимни - хм.... мисля че в този случай 2+2<4. Аз съм карал с 2+2 (Debica Frigo 2 - също много добри гуми на много добра цена! и Debica Navigator 2 ) около 4 зимни сезона - един път съм се завъртал на лед, но не мога да кажа че е било от гумите - по-скоро моя грешка! От два сезона преминах на варианта 4 зимни.

Всичко е въпрос на бюджет, правилна преценка и внимателно каране!

Успех при избора!

Edited by Migel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Но не Вредещайн (доста скъпи идват).Също не и Мишлен(твърде некачествени за цената).Ултгра грип 7+ или Континентал. Аз карам с Ултра грип,ама тя моята е и 4х4,такаче не мога да забележа кой знае каква разлика.А също мога да ти препоръчам и Гиславед или Клебер.До сега от тия гуми,по никой форум лош отзив не съм чул.Ето ти една подсказка.

025363856-big.jpg?r=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично карам само мишелин ( и зимни и летни) по-добри летни гуми от Мишелин няма... просто няма (говорим за нормален клас гуми за ежедневна употреба, а не за разни супер гуми по 400-500 лв бройката, даже съм срещал 15-ка гума за 1300 лв. едната). Зимните им гуми обаче не са най-добрите, Континетала са малко по-добри от мишелин-а, Годиърките са ПЪЛЕН БОКЛУК, карал съм ги, колата е все едно на кънки, никакво сцепление нито при потегляне, нито при завой нито при спиране... абе ... летните ми мишелинки се държат по-добре от техните зимни гуми. Ултрагрип 5, съм го сменял с алпин на средата на зимата, смених ги 4 -те след като с 30 км/ч на изкачването на Хемус при Ябланица едвам успрях да овладея колата и да не замина през мантинелата (гумите бяха нови, на по-малко от 2 месеца),та съвета ми е ако имаш възможност слагай континенталки, малко по-тежки са (като гума) но пък си струват, след континетала е мишелин. Честно казано за има няма 400 хиляди изминати километри съм експериментирал с много гуми, и накрая си се спрях на мишелин-а като основна гума, с която карам вече 4-5 години. но какъвто и избор да вземеш, не карай една гума повече от 3 години ... даже 3 са много. след дълги боеве с жената преди години се преборих да ги сменям моите на 2 години, като да не ми излизат по много пари на куп, ги сменям по 2 всяка година (новите отпред, старите отзад).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък съм любител на всесезонните гуми и карам такива от години без никакъв проблем на сняг ,сухо или мокро както и шум. Потвърждавам ,че Hankook 4S е може би най-добрата всесезонна гума (по-добра е само Гуудяр, но доста по-скъпа) , за жалост обаче няма внос тази година от вносителите, мисля Примекс. В момента най-добро съотношение цена /качество/показатели имат Kumho Sulis Vier - Вносител "Боряна " Дряново . Една отлична всесезонна гума се държи много по-добре от една бюджетна лятна през лятото и такава зимна през зимата. В България климата е такъв ,че не се изплаща да държиш 8 гуми за няколко дена сняг , особено за по-нормални автомобили и приоритетно градско каране.

Производителите на гуми и най-вече търговците и гумаджиите нямат много сметка от всесезонните , защото губят оборот и насаждат определено отрицателно отношение към тях. Разбира се всеки си решава като отчете местоживеене, примерно в планински области , практикуващи зимни спортове и прочее , но за по екстремните моменти и зимните гуми не вършат работа и трябва вериги.

Дилемата е когато с новата кола вече имаш едни нови , най-често летни гуми и някак автоматично посягаш към зимния избор. Лично аз бих продал новите китайски летни и бих си взел едни качествени всесезонни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ники, замисли ме и ще видим... Дори и да няма Hankook едни Vredestein Quatrac... Аз до сега реното съм го карал зимата винаги с две зимни отпред и две летни отзад. И то в доста кофти условия. Точно заради летните отзад винаги съм имал едно на ум и съм внимавал и проблеми съм нямал. Тоест, има го момента с предоверяването. Ще го мисля...

 

едит: повече от 500 лв за 4 гуми няма да дам... това също може да ви е ориентир в предложенията

Edited by poroinik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля че ти го писах вече ама ето пак: 4х 25 за стоманени джанти от колега от форума на Дачия + 4х90 за BF Goodrich g-Force winter = 460 ... и съм напълно комплектован! Втория (летния) комплект е измит, облечен в найлони и прибран на тъмно!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Аз до сега реното съм го карал зимата винаги с две зимни отпред и две летни отзад... И то в доста кофти условия.

Това с Уоли по-добре не го прави. Заради АБС-а. И аз го мислих, но се отказах. Не ми се рискува заради още 200 лв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Диаграмата има две особенни точки, на пресичане на въртящия момнет и мощноста и на пресичане на специфичния и часовия разход на гориво. Първата точка показва максималните обороти, до които двигателя ефективно се ускорява, а втората момента на най-ранно превключване на горна предавка...

 

Поста ти ми хареса, но няма да се съглася с твърдението какво показва първата пресечна точка. Максималните обороти, до които двигателя ефективно се ускорява се намират на върха на графиката за максималния въртящ момент. До този момент увеличението на оборотите носи ефект. След минаването на тези обороти, в резултат на силите на триене както в двигателя, така и в резултат на насрещния вятър, полезната работа която върши двигателя спада т.е няма го повече усещането за залепяне на гърба за седалката, както го има при увеличение на оборотите в по-долните нива.

А всъщност пресечната точка се получава, само защото двете графики са нанесени на една и съща координата. Във форума има един потребител, ника му е Dragan_trial и е "много в час", както теоретически, така и практически с тези понятия и показания. Дано вземе отношение, че и много добре обяснява.

Втората точка няма да коментирам, може и да е така, не споря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В никакъв случай не прави тези евтини номера с 2 хубави гуми отпред, две кофти отзад - голяма беля може да стане, особено на по-хлъзгаво в завой! Съвета ми е да си прибереш летите джанти с летните (или всесезонни гуми) в мазето и да си купиш за по 20-30лв бройката хубави 14ки джанти железни и да им завъртиш едни нови зимни гуми. Разликата е фрапантна, усеща се в най-кофти времето, за когато реално ти трябват. Дори да не караш извън града - с всесезонните пак на замръзналата настилка в града ако ти излезе ситуация и удариш педала на спирачката, поведението на колата ще е значително по-лошо от това със зимни гуми. Всесезонните са като цяло компромис или добър вариант за държави с целогодишно лигав климат като Англия, където никога не става зверски студ, нито зверска жега, че да се размекне каучука и да стане на нищо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Спокойно, хора. Истината има няколко лица и всеки си има виждане. Никид ви го каза - има няколко дена със сняг в годината и понякога наистина не си струва да се държат зимни гуми. От друга страна наистина по-сигурно е с 4 летни и 4 зимни. Въпрос на решение е, което ще трябва да взема тези дни. Аз пък имам трето правило - с каквито и гуми да караш никога не им се доверявай напълно. Винаги трябва да имаш едно на ум. Иначе става като приказката с джиБа и трактора :) Карал съм вечер по Тракия върху 10 см неразчистен сняг и продължаващ снеговалеж - една катастрофа не видях. Лятото при перфектни условия са като блъскащи колички. Ама при снега караха с по 50 км/ч всички, спазваха дистанция и нямаше рейсъри.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всъщност , на повечето места в България климата е подходящ за всесезонни гуми , изключвам планинските райони , но и там, ако си купиш една зимна гума от среден клас и надолу ще имаш проблеми . Аз живея в София центъра , налагало ми се е зимата да ходя и до Боровец , Витоша с всесезонките ( които ги карах 4год.) и съм нямал проблеми по-големи от когато карах чисто зимни гуми. За голям сняг, лед и виелици си трябват и вериги независимо от качеството на зимните гуми.

 

ПП. Забравих да кажа , че преди време имах участие в сервиз за гуми , та впечатленията са и от други автомобили .

Edited by nikid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Аз пък имам трето правило - с каквито и гуми да караш никога не им се доверявай напълно.

 

Това винаги е така, но важи до момента в който ти излезе ситуация - да трябва да спреш по-аварийно на заледен или заснежен участък или да изкатериш такъв. Може да караш спокойно, но по чужда вина да трябва да направиш рязка маневра и тогава вече започват да участват хубавите гуми, ABS-и, ESP-та и тн.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Искам само да допълня, че зимната гума също има много по- добри показатели от лятната или всесезонната не само когато има сняг и лед а винаги когато асвалтът е студен т.е. това, че няма сняг не означава, че може да си караш с летните гуми и да си спокоен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всеки си знае най-добре какво да прави със собствената си кола и собствения си живот. Имай предвид обаче че на пътя има и други. И ако стане ПТП, дори и ти да не си виновен, но се окаже че другия участник е оборудван подходящо за зимни условия (зимни гуми и др.). а ти не си, то нищо чудно застрахователя да ти тегли шута и да си оправяш каляската сам.

 

Но ти си знаеш най-добре. Аз съм се оборудвал вече и съм спокоен. А иначе и аз съм карал и с хубави всесезонни и с лоши зимни и знам разликата от качествената гума до галоша.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hхората го казаха и по-горе, всесезонните са добър избор за нашия климат. 10 години съм карал със всесезонни в Чикаго, където климата е същия като у нас, и не си дават много зор да почистват снега, та мога да твърдя категорично, че всесезонните гуми са добър избор. Кумхо или Вредещайн, а също така Нокиан, само дето последните не се намират лесно у нас...познай защо.

Edited by Kalin72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poroinik искам да те питам този разход от 8.03 в София градско ли го постигна? А извънградско колко ти гори колата? Предполагам с разработването на двигателя разхода ще падне ,но някак си ми се вижда много .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този разход е смесено градско и извънградско. Аз не бих му се доверил, въпреки че е пълно-пълно, но на различни бензиностанции, а и в началото доста показвах колата като палих двигателя и го оставях да работи на място. Не мога да си правя изводи преди да заредя поне няколко пъти, за да смалим грешката от разликата в колонките и т.н... В следващите 3 седмици ми предстоят около 2000 километра... Тогава ще си говорим за разход :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aз скоро май ще ходя да видя колата .

 

Разхода честно казано спря да ме притеснява, сега размерите са ми по-важни, но като я видя и вляза вътре ще си проличи ще се вземаме ли или не :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...