Jump to content
cubbusiness

VW Amarok vs GWM Steed5 or 23 559 versus 14 674 Euro. What would you choose?

Recommended Posts

Ще се опитам да обясня мнението си по темата със следния пример от живота - какво предпочитате да си купите - два чифта маратонки "рънърс" за по 40 лева, които ще ви спарват краката, ще пропускат вода и ще се избочат на втория месец, или един чифт "катерпилар" за 80 лева, които ще са практични, удобни, и ще изкарат 5 години. Същото е с това китайското, дето му забравих името, и "VW Amarok"..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко е въпрос на гледна точка! И не ти е много удачен примера! Защото има и друга страна! Моя избор например беше какво рено да си взема - румънско за 15 000 лв. или турско за 25 000 лв. ... ами като прагматичен човек избрах това дето е сглобявано в страна членка на европейския съюз! А има и един друг лаф - няма значение дали ще си вземеш мерцедес сглобен в германия или рено симбол сглобено в турция - тия дето ги сглобяват са от една националност!

 

А колкото до маратонките - аз пък лично ще избера трети вариант - обувки от истинска кожа, направени в Габрово, без да ми спарват краката и ще изтраят много повече от горепосочените маратонки и струват само 50 лв ... да не говорим че са и по-красиви!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако поставяш нещата така - да, всеки ще си купи катерпилар. Но ако рънърсите се окаже, че изкарват 5 години и че нямат недостатъците, които описваш? В този случай просто се топлиш с мисълта, че някое CEO си получава бонуса и благодарение на теб почива на карибите...

Share this post


Link to post
Share on other sites

От вашата гледна точка сте напълно прави, всичко вече е относително откъм марки, фирми, детайли, части, сглобка и така нататък..Но все пак парите са си пари, а китайските марки трябва да се докажат тепърва, което изисква време, а VW са доказани отдавна на пазара, най-малкото което е, при тях не съществува определението "вечно твой". Така или иначе, сравнението според мене е напълно неудачно, по-скоро трябваше да сравнят пикапа с нещо нискобюджетно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TDI, сравнението е напълно удачно - пикапа на Great Wall се сравнява с най-евтиния не-китайски пикап на пазара! Факт е, че той е именно на VW, с цена под 50 хиляди - след това са Mitsubishi и Nissan, а техните цени са още нагоре.

 

Ако беше прочел темата и се беше поинтересувал от марката, щеше да знаеш, че въпросния пикап се продава от години и е на първо място по продажби на пикап в Австралия, Италия и Индия ако не се лъжа. Явно колата е ценена заради някои си качества. Руснаците също обичат GWM като цяло - издръжливи и евтини. Автомобила е на изпитана платформа на Исузу с изтестван двигател на Мицубиши. Има и двигател, който е разработен съвместно с Bosch, които няма да си сложат името на нещо, което може да им разваля реномето.

 

Така че твоя пример е невалиден. Ти поставяш нещата така - би ли си купил боклук за малко пари или качествен продукт за малко повече. Примера с маратонките зададен във форум, в който предимно пишат хора имащи възможност да притежават автомобил (тоест доста повече от 40 или 80 лв в повечето случаи) е неразумен. Тук разликата е 10 хиляди евро или 60% цената, в полза на продукт, който вече се е продал в десетки, ако не и стотици хиляди бройки и доказателства за неговото качество могат да се видят в чуждестранни форуми. Продукт с по-дълга гаранция от въпросния VW. Great Wall също ще има по-евтина поддръжка и доставка на части за държавата до 24 часа (складовете ще са в Ловеч и ще се държи по достатъчно много от всичко по думите на служителите в Литекс).

 

Не казвам, че VW няма по-големи качества, със сигурност има - марката е доказана, макар това да е най-първия им пикап. Но лично не смятам, че качествата са с 60% отгоре, колкото е разликата в цената за горе долу еквивалентни машини като габарити, мощност и проходимост. Най-вече не смятам, че е редно да сравняваш покупката на нов автомобил с покупката на маратонки, при които разликата в цената е най-често доста по-малко от дневния доход на човек, който може да си позволи нов автомобил. Когато в България се наводни с автомобили с емблемата на Great Wall и манталитета на хората се промени, за да я възприемат като нещо добро за парите си, няма да го има проблема, че колата си остава "вечно твоя".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав си - китайците тепърва трябва да се доказват. Не мога да си кривя душата, че при мен е нямало колебания точно заради това, но в крайна сметка рискувах. Относно сравнението - аз поне не се сещам за пикап, който да е в ценовата категория на Стийда... Исузуто, хайлукса, амарока - всички са по-скъпи от китайчето. Нищо - не му пречи да се мери с по-скъпите, а всеки си преценява дали недостатъците му могат да бъдат преглътнати заради разликата в цената...

Share this post


Link to post
Share on other sites

А да не уточняваме къде се прави и HiLux който се внася в европата!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще се опитам да обясня мнението си по темата със следния пример от живота - какво предпочитате да си купите - два чифта маратонки "рънърс" за по 40 лева, които ще ви спарват краката, ще пропускат вода и ще се избочат на втория месец, или един чифт "катерпилар" за 80 лева, които ще са практични, удобни, и ще изкарат 5 години. Същото е с това китайското, дето му забравих името, и "VW Amarok"..

 

този форум е за тез машини дето си им забравил името. какво правиш тук?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оставете го човека бе! Все пак не всички разсъждават практично и прагматично! Има много хора (болшинството), които предпочитат 15 годишна бракма, на която ламарините са изгнили и половината и екстри не работят пред нов автомобил от непремиум марка! Е вярно че бракмата им стои повече в сервиза отколкото на пътя ама нали са гъзета!

Света е шарен! Има за всеки по нещо!

А бедния си е беден - няма значение финансово или интелектуално!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карах го и новия Стиийд - много добре.

Доклкото знам скоро ще има доста по улиците наоколо

Бързо ще се съберат впечатления

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мненията са си мнения, всеки си има..Така или иначе има един критерий - казва се автоборса - мобиле, карс.бг, което си изберете - като ги видите тия вашите новичките след 4-5 години за по две-три хиляди лева, дано да имат и толкова, ще говорим отново..За пример - стар фиат, рено, ситроен, киа, които далеч не са китайски, спрямо цената на дърт фолксваген. Добри или не, не знам, не им разбирам на тия коли, но си правя сметката, аз съм практичен човек.

Share this post


Link to post
Share on other sites

След 3 години един Амарок ако е купен за 55 к няма да струва повече от 25, а след 5 - 15к. Ако направиш сметката, че само със купуването на стийд си спестяваш едни 20-30к то собственика на Стийд в крайна сметка е на минус с по-малко от този на Амарок.

 

Искам да помоля нещо - нека се спре със заяждането за марката. Не била VW, Audi или BMW - на всички в този форум, които са тук за да научат нещо, които имат или мислят да придобият такава кола това е ясно... Нека всеки който има да каже нещо лошо да го подкрепи с факти, а не с "абе, китайско е"...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поройник, няма как да те разбере човека защото неговата практичност се изразява в сравнението на 10 годишен автомобил от премиум марка с чисто нов от непремиум и по неговата сметка излиза че 10 годишния е по-на сметка, защото стойността му вече е по-ниска от новия (защо ли?)! Е вярно е че такъв тип разсъждения (масови по нашите земи, особено в пернишко) изключват от сметката това че 10 годишния премиум автомобил е вече в края на живота си, а новия тепърва ще започва да радва собственика си! Тая тема е дъвкана толкова пъти че вече е изчерана от всякъде за наистина практичните хора, не за тия които се мислят за такива! Първо се плю по шкода, после по киа, шевролет и какво ли не ... най-скорошно бе плюенето по дачия! И то в повечето случаи плюят точно хората, каращи 10-12-15 годишни автомобили (па макар и премиум)! И плюят новото, па макар и не толкова премиум! както казваше един от мадрид - чипа е виновен - трябва да се смени! Ама то за дънни платки е трудно па камо ли за хора! :toothy10:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, нов съм тук, но съм на пазара за пикапи. Карах и двата, Хувър и Амарок, и не мога да кажа добри думи за возията на Хувър-а, в сравнение с Амарок. Но все пак Хувър е на базата на Исузу, което си е камионче, докато Амарок беше с комфортното окачване, с товароподемност 850 кг.

Друго, което ми направи впечатление - не особено удобната седалка на Хувър. Както и липсата на ESP в системите на сигурност. Амарок е и по-икономичен - според чужди форуми 122 коньовия гори около 8 лт на 100 км, средно.

Относно цени и разлики в цените - Предпочитам дизел, но за жалост чак през януари 2012 ще бъде наличен за тест. Та дизелов Хувър - 35К лева, същото оборудване Амарок - 56К лв. За Хувър-а не знам какви отстъпки се дават, но Амарок ми го предложиха за 52К лв. + 15% надолу, за наличнен на паркинг лот-а :) Така, че не знам къде видях близо 50 процента разлика...

Ако за 5-те години гаранция няма проблем с двигателя и трансмисията, мисля, че мога да направя компромис с Хувър. Следя чуждите форуми за Амарок и Хувър, и за двете коли има основно добри мнения. Разбира се, Амарок ми харесва много повече, но ако Хувър се докаже като здрав и икономичен - защо не :)

Edited by Kalin72

Share this post


Link to post
Share on other sites

За хувър ли говориш или за стийд? Щото 10 -ина пъти споменаваш Хувър (т.е. СУВ-а) а г сравняваш с Пикап!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-скъпият пикап на Great Wall - Steed (с дизел и най-високо ниво на оборудване) е 32 700лв, най-скъпият Hover H5 (Хувър) е 33 000лв. Спрямо за който и да от тях Amarok с цена 50 хиляди е с над 50% по-скъп. Дизеловият Steed - пикапа, мисля, че се предлага от сега (може и да бъркам), докато Hover, който е джипа тепърва след време ще се предлага с дизел. Пикапа на Great Wall има смесен разход 8.2л/100км при 150кс двигател, което е близко до цитирания от теб 8л/100км смесен разход за 122кс двигател.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мите, от една страна е хубаво че се включват нови хора ... гледам че потребителите растат като бройка, ама колкото и да се мъчиш да обясняваш очевидни неща на хора с много предубеждения няма да успееш ... те просто не четат, не чуват и явно не мислят! Чудно ми е само защо се логват тук ... ако е само за да плюят според мен не е обосновано да се влагат толкова усилия (казвал съм вече че съм мързелив), ама явно някой яко го дразни това че ще се правят коли в България ( и това не го разбирам, би трябвало да се кефим ... всички).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нека и ние не приемаме потребителите за олигофрени, които нямат желание да четат - не мисля, че е така. Човека изказва напълно валидно мнение, от което обаче остават неотговорени въпроси - дали сравнява джип с пикап или просто е объркал имената? Може той самия да не е забелязал някои неща, които ние имаме за даденост. Иначе, дали Амарок е по-хубав от Steed/Hover е безмислена дискусия - с разлика в цената над 15 хиляди лева, със сигурност получаваш повече. Въпроса е колко повече - дали за него самия разликата в цената оправдава разликата в продуктите. Ако е така и избере Амарок, можем само да му го честитим, грешен избор при новата кола няма - просто има хора с различни потребности, понякога играят роля и предрасъдъци, фенщина и тн, но това също не е непременно лошо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За хувър ли говориш или за стийд? Щото 10 -ина пъти споменаваш Хувър (т.е. СУВ-а) а г сравняваш с Пикап!

 

Стийд :) Грешка :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мите не си ме разбрал! нищо лично към никой потребител конкретно! Просто отбелязвам че форума се активизира в последните няколко дни! Но от всичките логнали се потребители по-голямата част са влезли за да четат и почти не се забелязва че има нови хора ... има обаче една малка част (3-4 ника, щото не съм сигурен колко реални човека са зад тях), които са се логнали само и единствено с идеята да си изкажат отрицателното мнение, от което мнение пък си личи че не са чели нищо от сложеното тук във форума като мнения и информация! И надали са виждали колите на живо, макар че твърдят обратното!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако 15К лева разлика са само от името - избирам Стийд-а. Но виждам и чета, че не е само това.

Относно жлъчния коментар на Radowolf - не плюя без основание, а изказвам подозрение относно китайските коли. Качество на сглобката, качество на използваните материали, технически новости, които спестяват гориво и здраве/живот...Щото 15К лева не са толкова много, за да рискувам.

И както казах, нека да видим какво ще е развитието на тези коли.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За хувър ли говориш или за стийд? Щото 10 -ина пъти споменаваш Хувър (т.е. СУВ-а) а г сравняваш с Пикап!

 

И къде в тоя коментар видя жлъчност? Просто питам за да уточним недоразумението!

 

Ако си се разпознал в някой от другите ми постове да те успокоя - ни най малка идея си нямам да се заяждам с когото и да е пък камо ли и с теб! И както съм обяснил на admin в предния си пост говоря за активизирането на определени абсолютно необосновани мнения от едни и същи хора!

 

Когато имам да ти кажа нещо лично на теб и не съм веднага след твоя пост, ще ти цитирам поста на който отговарям! Хайде малко да се опитаме да четем и да мислим преди да пишем а?

Share this post


Link to post
Share on other sites
гледам че потребителите растат като бройка, ама колкото и да се мъчиш да обясняваш очевидни неща на хора с много предубеждения няма да успееш ... те просто не четат, не чуват и явно не мислят! Чудно ми е само защо се логват тук ... ако е само за да плюят според мен не е обосновано да се влагат толкова усилия (казвал съм вече че съм мързелив), ама явно някой яко го дразни това че ще се правят коли в България ( и това не го разбирам, би трябвало да се кефим ... всички).

Ей тук виждам жлъчност...

Както и да е, не мисля, че е нужно да си доказваме кое как е, нека фактите и опита, положителен или отрицателен, говорят :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ей тук виждам жлъчност...

Както и да е, не мисля, че е нужно да си доказваме кое как е, нека фактите и опита, положителен или отрицателен, говорят :)

 

А в този цитирания от теб пост къде видя да става въпрос за твоята особа! Четеш ли и другите теми във форума, наблюдаваш ли тенденциите!? Щото аз това правя! И го правя абсолютно доброволно с идеята да запазя това място чисто от простотии, цинизми и явни лъжи!

 

Пак ти казвам - към теб имах само един уточнителен въпрос! И уважавам твоето мнение, но недей да поставяш в моите уста думи които не съм казал (написал) по твой адрес!

 

А по отношение на финалната ти фраза - и аз искам да оставим времето и фактите да говорят! Нека да се затъркалаят колите по пътищата, да натрупат пробег и история и тогава няма да им спестя никаква критика!

 

Но няма да търпя критика от човек (уточнявам че не визирам теб), който кара 15-20 годишна кола и твърди че неговата е по-добра от нещо което нито е виждал, нито е помирисвал! Нека говорим истини!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Радо, не се ядосвай - и аз това се опитах да намекна, няма нужда да се настървяваме срещу който и да е във форума - не смятам, че хората искат да оплюят нещо, а изказват мнение. Подобни коментари (като частта, която Калин е цитирал) наистина навяват мисли за жлъчност, дори да не са конкретизирани върху определно лице във форума - като цяло смятам, че не трябва никой от потребителите да си мисли, че ще бъде насметен ако изкаже негативно мнение. Ако има постове, които са чисто и просто плюене - си има бутон за триене. Обаче хора, които изказват реално лично мнение на база какво са видяли, какво са прочели - мнението е ценно и може да помогне на някой друг да направи своя избор. В случая Калин е прав за това, че след като има възможност да си позволи Амарок, спокойствието, което ще получи при покупката на призната марка и по-новите технологии и екстри оправдават покупката му - надявам се обаче скоро да дойдат и други хора, които са избрали Steed и изкажат реално мнение за него. От всичко аз единствено не съм съгласен, че двигателя е по-икономичен при Amarok - двигателя на Steed (дизеловия) е последно поколение Bosch common-rail двигател с по-голяма мощност и близък разход.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...