Jump to content

"Литекс отказват да поемат отговорност за фабричен дефект довел до катастрофа"


admin

Recommended Posts

Днес попаднах на следната кореспонденция между потърпевщ собственик на Great Wall Voleex C10 и Литекс Моторс. Очаквам коментар от Литекс Моторс с тяхната версия. В крайна сметка трябва да стане ясно чия е вината и как се е разрешил казуса. До тогава темата ще седи важна.
 

ТЕ НЕ ПОЖЕЛАХА ДА ПОЕМАТ ОТГОВОРНОСТ ЗА ПРОИЗВЕДЕНАТА ОТ ТЯХ СТОКА, КОЯТО СЪДАРЖА СМЪРТОНОСЕН ДЕФЕКТ ЗА ПОТРЕБИТЕЛЯ !! ИЗЛЪГАХА МЕ, ЧЕ СА СЕ СВЪРЗАЛИ СЪС GREAT WALL MOTORS CHINA, ТОВА РАЗБРАХ ОТ НЯКОЛКО РАЗГОВОРА С КИТАЙ. На 06.07.2015 получих отговор от Китай. Те ми отговориха, че са казали на Литекс да се справят със проблема така както трябва!! Но отговор от Литекс Моторс още няма. Само тишина!!!



Цялата кореспонденция:
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-1262297

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

Тъй като осъзнаваме своята отговорност към всички  собственици и почитатели на марката Great Wall, в момента подготвяме официално изявление с нашата позиция, което ще публикуваме в най-кратки срокове. 

 

С уважение,
Марина Колева

Специалист PR и комуникации
Литекс Моторс АД

Редактирано от Marina Koleva
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми клиенти и почитатели на марката Great Wall,

 

В многобройните публикации на г-н Станислав Бачев„посветени” на Литекс Моторс” АД и автомобилите, които то произвежда, има само два безспорни факта:

 

Първият е наличието на ПТП, настъпило на 03. 03. 2015 г., в което е участвал ползваният от г-н Бачев автомобил марка „Great Wall”, модел Voleex C10”, управляван тогава от неговата приятелка. Вторият безспорен факт е, че е счупена оста на задното дясно колело на същия автомобил.

 

 

По въпроса относно това кой от двата посочени факта е причината, а кой следствието, “Литекс Моторс” АД и г-н Бачев са на коренно противоположни позиции.“Литекс Моторс” АД има сериозни основания да смята, че  твърдението на г-н Бачев не е вярно. Считаме, че посоченото ПТП не е следствие от счупване на оста на задното колело и в материала на оста няма дефект, каквото е твърдението на г-н Бачев.

 

 

Право да смятаме така ни дават, както възложените от нас експертизи, извършени от външни и наши експерти, така и методите за изработка и изпитване на готовите оси, които прилагат доставчиците на нашия технологичен партньор Great Wall Motor Co..

 

 

Именно затова “Литекс Моторс” АД няма как да се съгласи да удовлетвори претенцията на г-н Бачев за плащане на огромно обезщетение. Липсата на двустранно съгласие за доброволно уреждане на този спор, мотивира г-н Бачев да отнесе случая към Благоевградския районен съд. Съдът назначи вещи лица, които ще установят дали претенцията на г-н Бачев е основателна. “Литекс Моторс” АД счита, че разрешаването на подобни спорове е нормално и законосъобразно да става по съдебен ред и ще се съобрази с влязлото в сила решение на българския съд, такова, каквото е.

 

 

Изненадани сме от целия медиен шум, вдиган напоследък от г-н Светослав Бачев, както и от неистините, които сипе по адрес на “Литекс Моторс” АД и Great Wall Motor Co.. В тези негови действия ние съзираме умишлен опит за уронване на доброто име и на двете дружества. Във тази връзка, екипи на засегнатите компании подготвят предявяването на съдебни претенции към г-н Бачев.

 

Накрая, уважаеми клиенти и почитатели на марката Great Wall, бихме искали да Ви уверим, че „Литекс моторс” АД и Great Wall Motor Co., LTD полагат необходимите усилия за поддържане на високото качество и безопасността на автомобилите, които произвеждат. Благодарим ви още веднъж за избора, който направихте и за доверието, което имате към нас! 

 

С уважение,

Марина Колева

Специалист PR и комуникации
Литекс Моторс АД

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам нищо написано в отговора за другите два идентични случая с д-р ВАНЯ БАМБОВА и адвокат ГЕРГАНА БОНЧЕВА за които е споменал потърпевшия собственик. Все пак Литекс Моторс няма ли да предприеме някакви превантивни мерки, някакви тестове на въпросния детайл? В отговора на ПР-ката виждам единствено заплаха към потърпевшия собственик, който си търси правата. Размахва му се пръст преди да е станал ясен изхода от заведеното дело, ще бъдат предявени съдебни претенции към собственика за уронване на престижа - нещо като "Внимавай какво правиш!". Много слаб и заядливо написан отговор - дано да е някаква лична инициатива на Марина Колева, а не официално съгласувана позиция на Литекс Моторс АД. Лично мен това отношение ме отблъсква от марката и ме кара сериозно да се замисля дали някога бих си купил такъв автомобил, а до момента симпатизирах на идеята. А ако клиента се окаже прав, какво ще направи Литекс Моторс? Малко повече сдържаност по време на делото е полезна.

 

Случаите на масови дефекти при автомобилите са доста често явление. При "многобройните" продажби в България - три идентични случая са си голям процент. Нима GreatWall е най-качествената марка в света и при нея до момента не са се случвали никакви инциденти и пропуски?

 

Научете се господа, до носите отговорност за продукцията, която произвеждате и продавате на пазара - от това дали е качествена и безопасна зависят много човешки животи!

Редактирано от johnnie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, ти да не си роднина на въпросния г-н Бачев, защото пишеш по същия маниер? Ако изчетеш всичко по случая и реално не си зависим от някоя от страните, чисто човешки ще си направиш няколко извода:

- човекът с претенциите навсякъде разтръбява предположения, хипотези и неверни данни като ФАКТИ.

- едностранно се провежда кампания в интернет-пространството, излага се само едната страна по категоричен начин, че е имало дефект, което не е доказано.

 

въпроси към теб: ти приемаш ли за чиста монета написаното от Бачев? сигурен ли си, че се касае за три отделни случая, че и идентични? защото веднага ти казвам, че нямат нищо общо, а и реално са два, не три.  по тази логика, всеки с катастрофирал автомобил може после да предяви претенции към съответния производител и накрая какво ще стане?  ако в случая се окаже, че става дума за претенции и нищо повече, ще се извиниш ли публично?

 

лесно е да се вземе страна и да се съди, разумните хора разглеждат наличните данни по случая, виждат отношението на страните към него и си правят съответните изводи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много чувствен пост! :hello2:  Явно не търпите чуждо мнение. Много бързо реши какъв съм и на кого съм роднина! Собствениците на Литекс Моторс АД дали са наясно какви ги творите тук във форума?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опита като шофьор, който имам до момента мога да твърдя, че ос на колело се чупи изключително трудно дори и материала, от който е направен да е с лошо качество. Причината е проста - колкото и да е слаб чугуна или стоманата, от която е направена оста трябва първо да се появи пукнатина, която да доведе до счупването в крайна сметка. А това зависи най-вече от това как се кара един автомобил. Другата причина, която може да доведе до това са резки температурни аномалии, при които метала първо се разширява (заради загряване) и после рязко се свива заради бързо охлаждане. Така се получава например ако оста е загрята в следствие на горещо време, продължително жофиране без почивка или поради друга причина и автомобила например премине през много дълбока локва, където има хладка вода. В случая господина говори за фабричен дефект. За да се говори за фабричен дефект въобще трябва да са налице множество случаи на повреда от този тип. А в неговите обяснения са посочени всичко на всичко два такива. В този случай няма как да се приеме за фабричен дефект при положение, че в заводите на Грейт уол са произведени ако не милиони бройки от този модел автомобил, то поне стотици хиляди и до момента такъв дефект не е имало. Ако го имаше Грейт уол биха постъпили както всички големи автопроизводители и щяха да изтеглят от пазара сериозен брой автомобили, а за продадените щяха да осигурят безплатна подмяна на въпросната част. Такава е практиката по целия свят. Аз съм склонен в случая да приема, че оста се е счупила заради други причини, а не проблем в метала. Под други причини разбирам шофиране по разбити пътища и въобще кофти шофиране на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много чувствен пост! :hello2:  Явно не търпите чуждо мнение. Много бързо реши какъв съм и на кого съм роднина! Собствениците на Литекс Моторс АД дали са наясно какви ги творите тук във форума?

 

колега, при цялото ми уважение, заключенията, както и чувствените постове ги правиш ти, не аз - прочети пак внимателно собственото си мнение и после моето - попитах те съвсем ясно нещо конкретно, не съм казал, че си/не си някой или нечий, не вади думи от контекста и залитай в други посоки ;)  .... форумът е за изказване на мнения - аз написах своето, като не съм заклеймил нищо като "факт" и не съм си вадил генерални изводи, както правиш ти, на база нещо прочетено отгоре-отгоре........ посоченото официално становище на Литекс Моторс е абсолютно точно - единствените 100-процентови факти в момента са тези, че е настъпило ПТП и в него е участвал автомобил Волекс С10 - това е, всичко друго, като призиви за поемане на отговорност и за "спасяване" на човешки животи и прочее спекулации са несериозни на този етап, поне докато не се изкажат официалните вещи лица на вече насрочения процес.

 

това, какво "творим" тук няма касателство с фактите, каквито и да са те. ти дори да си убеден в нещо, това на този етап има значение само за теб, няма отношение към реалната ситуация, нито към процеса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо да четеш това, което пишеш преди да натискаш бутон "Публикувай"! Също така ако официално представляваш Литекс Моторс АД не е добре да влагаш в постовете си толкова лични чувства и пристрастия. Не обиждай и потребителите на форума с разни измислени квалификации. Аз никъде не съм направил никакви заключения по самия случай нито съм се причислил към някоя от страните, просто споделих, че реакцията на пишещите тук, от група "Представители" (каквото и да означава това) е меко казано неадекватна. Не се прави по този начин. Има си съдебно дело и трябва да се изчакат резултатите от него. Не разбирам от какво се плашите и защо толкова прибързвате с генералните заключения. Пак казвам това прави много лошо впечатление.

 

Сега и аз ще ти задам един контравъпрос. След като ме питаш дали приемам "за чиста монета написаното от Бачев", трябва ли да приемам за чиста монета всичко написано от теб и ПР отдела и на какво основание? Едната страна твърди едно - другата друго. За тази работа си има съд и вещи лица и там ще се реши кой е прав и кой не. Ще чакам с интерес изхода на съдебния спор. До тогава спирам да пиша в тази тема, емоциите ги оставям на теб!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мисля, че говорим на различни езици. 

 

много внимателно чета и знам какво пиша, а и написах, че изразявам личното си мнение по темата, като в него не оневинявам, не обвинявам и не оправдавам нищо и никого!  реакцията на пишещите тук спрямо ситуацията е единствената възможна. защото ако трябва да започнем и ние по начина на действие на въпросния господин, трябва да напълнем цялото интернет-пространство с писаници, че то говори неистини и няма такова нещо - не го прави никой, защото не се знае дали е така.   като пишеш за "три идентични" случая, които не са три и не са идентични, и "да се научат да поемат отговорност", като дори не се знае за какво и дали трябва да се поеме такава, ти показваш ясно, че си приел, че има такъв дефект и производителя е виновен, иначе защо ще пишеш тези и други неща? 

аз нямам касателство с тези автомобили освен факта, че ги продавам като дилър - не ги проектирам, не ги произвеждам, в случая не знам какво точно е станало, затова ще се цитирам сам себе си пак: не оневинявам, не обвинявам и не оправдавам нищо и никого! - подобно нещо няма в моите постове, защото съм достатъчно търпелив да изчакам официалните резултати от експертизите.

 

можеш ли да посочиш къде и кога съм те "квалифицирал" като нещо, което е обидно? защото пак отиваш в някаква друга посока и пишеш неща, които не са така, като четеш между редовете.

чуждо мнение търпя, когато то е обосновано - ти казваш, че тая случка те е отблъснала от марката (макар да не е доказано още нищо и реално може да няма "случка") и после пишеш как трябвало Литекс Моторс да се научат да си поемат отговорността (за какво - на този етап не е ясно), как три идентични случая (което не е вярно) били много и т.н. - в допълнение към въпроса дали не си роднина, тук ще задам и втори въпрос - дали си вещо лице по темата за експертизи на МПС, пострадали при ПТП, участващо в статистиката?     или за теб е допустимо единствено да се съгласим с твърденията, които са недоказани и г-н Бачев да си получи желаният иск от 1 милион лева мирно и тихо, без доказателства?

 

а последния ти пост няма да го коментирам, той е почти същия като моя по-горе, отправен към самия теб, и честно казано не виждам смисъла му.

 

емоции не вкарвам никакви, както написах и по-рано, това е форум, има зададена тема, пиша си мнението и това е.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Марина Колева за отговора. Премахнах част от постовете в темата, с цел да се види отговора на Литекс.

 

Чакаме съдът да излезе с решение и искрено се надявам то да е в полза на Great Wall (умишлено не казвам Литекс, понеже ако се потвърди дефект заради качество на материалите, ще са виновни китайските доставчици и ще страда марката).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да напиша нещо, с което да прекратя всичките ви безумни спорове и мнения но се спрях и реших да дам шанс на Литекс Моторс да се извинят за заплахата, която отправят към клиента си.

 

Изненадани сме от целия медиен шум, вдиган напоследък от г-н Светослав Бачев, както и от неистините, които сипе по адрес на “Литекс Моторс” АД и Great Wall Motor Co.. В тези негови действия ние съзираме умишлен опит за уронване на доброто име и на двете дружества. Във тази връзка, екипи на засегнатите компании подготвят предявяването на съдебни претенции към г-н Бачев.

 

С уважение,

Марина Колева

Специалист PR и комуникации

Литекс Моторс АД

Редактирано от g.genov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам заплаха в тези думи, а дали има основание за написаното, ще се разбере скоро.

 

За да сте напълно обективен, г-н Генов, трябва да дадете шанс и на г-н Бачев да се извини за всичко, което се изписа предварително - пак казвам, проблемът е, че едната страна по казуса е решила, че нещо е факт на 100%, без да е доказано, и го разтръбява навсякъде - това най-малкото не е етично, и със сигурност е целенасочено, може би се разчита подобна гласност на случая да натежи везните в негова полза, което не знам как ще стане пред съда. доколкото знам, делото е след седмица.

 

Иначе това е форум, всеки си пише мнението, безумно или не.

Редактирано от Marto VM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да напиша нещо, с което да прекратя всичките ви безумни спорове и мнения но се спрях и реших да дам шанс на Литекс Моторс да се извинят за заплахата, която отправят към клиента си.

 

В един форум безумни мнения няма. Има просто мнения. Ето аз например не виждам в изказването на ЛМ заплаха, а факт - подготвяме се да заведем дело за уронване престижа на компаниите, но то си е твое мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам заплаха в тези думи, а дали има основание за написаното, ще се разбере скоро.

 

За да сте напълно обективен, г-н Генов, трябва да дадете шанс и на г-н Бачев да се извини за всичко, което се изписа предварително - пак казвам, проблемът е, че едната страна по казуса е решила, че нещо е факт на 100%, без да е доказано, и го разтръбява навсякъде - това най-малкото не е етично, и със сигурност е целенасочено, може би се разчита подобна гласност на случая да натежи везните в негова полза, което не знам как ще стане пред съда. доколкото знам, делото е след седмица.

 

Иначе това е форум, всеки си пише мнението, безумно или не.

Аз пък виждам, че е имало доста дълга и безрезултатна комуникация преди нещата да излезат по форумите и facebook.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и какъв е трябвало да бъде резултатът от тази кореспонденция - господинът с недоказаните претенции да вземе едни много сериозни пари, каквото е искал, за да не пише нищо по форумите, и край, така ли?  

 

доста странна логика - все едно аз да имам закупен автомобил с марка Х, върху който един ден се стоварва дърво, смачква тавана, аз си викам някой мой си експерт/вещо лице, което удобно и на секундата заявява, че таванът е трябвало да бъде 3 пъти по-дебел и съответно това е дефект, и да поискам от производителя на автомобила Х един бърз милион, за да не го осъдя иначе - това е безумно.

Редактирано от Marto VM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доволен, че Литекс излезнаха с отговор, с който да се защитят. Чакаме да видим резултатите от делото и какво е показала експертизата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и какъв е трябвало да бъде резултатът от тази кореспонденция - господинът с недоказаните претенции да вземе едни много сериозни пари, каквото е искал, за да не пише нищо по форумите, и край, така ли?

Прочетох няколко пъти кореспонденцията и поне от това, което е публикуване не виждам някой да е искал пари. За това пък няколко пъти видях да са искали изтегляне на продадените автомобили за ремонт и най-алко преглед. Или поне така разбирам от написаното ... Да не би да греша?

 

Аз искам да помоля китайският производител да вземе един H6 на около 10000км пробег (нов) и да му измери и публикува спирачният път при две последователни спирания с интервал 10мин. и при скорост от 140км/ч до 0км/ч, при температура на околната среда 37 градуса, оригинални гуми на 1 сезон, загрели спирачки и полезен товар (разбирай пасажерите и багажа им) около 300кг. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извънсъдебно споразумение = пари.

 

 

...като уведомихме за дефектa и  изложихме претенцията си и предложижме да сключим  извънсъдебно споразумение... 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз искам да помоля китайският производител да вземе един H6 на около 10000км пробег (нов) и да му измери и публикува спирачният път при две последователни спирания с интервал 10мин. и при скорост от 140км/ч до 0км/ч, при температура на околната среда 37 градуса, оригинални гуми на 1 сезон, загрели спирачки и полезен товар (разбирай пасажерите и багажа им) около 300кг. :)

Хм,

и ако се направи такъв "тест", как ще го съпоставим с други автомобили и как ще намерим отговор на въпроса, дали резултата е добър или лош...?

Питам, защото "стандартът" за такъв тест е:

- 100 км/ч до 0 км/ч;

- измерен при топли и студени спирачки;

- нови гуми (под един сезон);

- празен

 

Някои институции/медии мерят 130-0; 160-0, 200-0, но това пак не се връзва със заданието... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г.Генов, задай си въпроса, къде в България е разрешено да караш с 140км. :huh:???. Не на последно място чета, че си недоволен от колата която караш, ми прецени си ти кое е по-важното ти или тя? Като не ти харесва продай я. Успешна седмица.

Редактирано от Говедо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Г.Генов, задай си въпроса, къде в България е разрешено да караш с 140км.:

На доста места!

А и една кола щом може да вдига 140 трябва да може и да спре със 140. Все пак не карам цепелин!

 

Хм,

и ако се направи такъв "тест", как ще го съпоставим с други автомобили и как ще намерим отговор на въпроса, дали резултата е добър или лош...?

Питам, защото "стандартът" за такъв тест е:

- 100 км/ч до 0 км/ч;

- измерен при топли и студени спирачки;

- нови гуми (под един сезон);

- празен

 

Някои институции/медии мерят 130-0; 160-0, 200-0, но това пак не се връзва със заданието...

 

Със други коли не ми се е случвало да не мога да спра със 140.

 

Но явно, хем искаш евтино, пък да не платиш пък....

Колата ми с подобренията по нея и новите гуми струва над 50000. И аз не съм искал от колата неща, които има в една X5 или ML, а просто да спира нещо, което прави всеки западно европейски таралясник на 10 години!

Редактирано от Говедо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На доста места умнико!

А и една кола щом може да вдига 140 трябва да може и да спре със 140. Все пак не карам цепелин!

 

 

Със други коли не ми се е случвало да не мога да спра със 140.

 

Колата ми с подобренията по нея и новите гуми струва над 50000. И умнико аз не съм искал от колата неща, които има в една X5 или ML, а просто да спира нещо, което прави всеки западно европейски таралясник на 10 години!

Всичко написано от Вас говори за неодоволство от извършената покупка на дадения автомобил. Бъдете жив и здрав и вложете още 50000 лева някъде, но гледайте да сте доволен, от това което правите. Ако не е могла да спира колата движена с 140 или над 140км., как така пишете в сайта? Не се учудвам на множеството ПТП, щом може на много места да се кара с 140км. Това че на АМ е максимално допустимо да се кара с 140 не дава основание да се кара на прага на позволеното, а в нормалните страни, където все още карат таралясници на 10г. е позволено на АМ 120 до 130км. 

Редактирано от Говедо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро 3, аз честно казано нищо не разбрах от последния ви пост. По скоро не схващам смисъла и логиката, и мисля че фактите които споделяте нямат и 1% истина. 


 


1во, нормално е g.genov  да има вече доста резерви към закупения от него автомобил ,ако сте чел всичко което му се е случило.Както и на много други с различни модели от марката.В това число и аз. То не бяха дефекти от всякакъв характер, некачествени материали и некачествени ремонти,некомпетентни майстори които се учат на нашите автомобили. Бяхме убеждавани ,че за толкоз пари толкоз-Какво повече сме искали.Да ама колите не са никак евтини.


 


2ро, ПТП не стават заради карането по АМ с 140км , а от некомпетентни,разсеяни и неопитни водители.Също така от неподдържани и неизправни автомобили. (Тук всеки има право да си има собствено мнение)


 


3то, В много европейски страни ограничението по магистралите е 160км/ч като няма никакъв проблем да караш и 20г автомобил стига да отговаря на законите в дадената държава.


 


А в тази тема се обсъжда много важен въпрос, за мен не е важно дали потърпевшия ще успее да осъди Great Wall, а как ще постъпят с случилото се. Дали ще се опитат да замажат положението (като ,че някой се опитва да ги клевети,че няма нищо вярно) или ще направят качествена и цялостна проверка на случая (качествена проверка,тестове и всичко необходимо да разнищят случилото се) и ако има проблем да се вземат мерки това да не се случва на други нови или вече закупени  автомобили.Все пак от това зависи дали ще преуспява марката или не. (хубавото е че , няма жертви при случилото се)


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...