Jump to content

qas

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral

About qas

  • Rank
    Newbie
  1. Да, изброените малки коли от теб са супер за служебни градски коли (и много от тях са такива), за студенти и възрастни хора, дето живеят отделно от порасналите си деца. Само че, очевидно нямаш представа, какво е кърмиш, преповиваш или да се качваш и слизаш с бебе на ръце, примерно от Ярис (особено двувратите модели, които са по-евтини на старо), а ако има и още едно детенце на 3-5 години около теб става направо неописуемо. Защото в нашата компания почти всички имат по две деца между няколко месеца и 5-7 години и да, някои от тях карат Ярис, Корса, Микра, ама каква мъка е слагането и ваденето на колички и колела, слизането и качването с дете на ръце, ходенето на пикник в планината го знаят само тези дето са го изпитали на гърба си. Хората карат тези коли, щото не могат да си позволят друга на старо, и не могат да поддържат по-голяма кола, а не защото са мазохисти. В живота има много дреболии, дето ги виждат само тези, дето са ги изпитали на гърба си. А що се отнася до директорите, те винаги говорят това за което мечтаят иначе ще престанат да са директори веднага, след като борда научи, че са казали нещо друго!
  2. Може би си прав! Принципно българина подхожда емоционално, а не практично, гледайки в перспектива, при покупката на кола. Именно и за това "новия внос" превъзхожда 10 пъти новите коли. Хора всякакви, вкусове различни. Разбира се, и шофьорските навици са определящи - това, че за мен лично задното задвижване е неудобство, не значи, че за друг не е предимство. Да, вярно е, че по улиците има много Нисан Кашкай, Санта фе и Кайрони. Това, че не ги харесвам, след като няколко години съм карал служебни такива нищо не променя. А дали ховъра е добра семейна кола - може би, ако децата са в гимназията. За две малки деца, дето си пътуват с кошарките, количките и колелата малко багажника ми се струва малък, ма то угодия няма за личната лакомия.
  3. Подкрепям напълно както положителните отзиви, така и забележките. Тази кола за служебни командировки е супер, ама като за лична ми се струва непрактична. От една страна, ако имаш възможности Новъра е остарял като концепция и е без някои много съществени екстри -ESP, блокировки на диференциалите, липса на бавни скорости при автоматиците и др, което го прави неатрактивен, а отделно е и не имиджов за богатите клиенти. За тези, които не могат да си позволят 50-60 хиляди за стандартен джип, този ще им дойде скъпичък като разход за гориво и поддръжка, което обезмисля покупката му, при положение, че могат за същите пари да си вземат по-практична и по-икономична нова кола от друг клас.
  4. Здравейте на всички, които четат и пишат в този форум. Радвам се на отзвука, който предизвиква инвестицията на г-н Ганчев в родното автомобилостроене. След всичко прочетено и видяното на автосалона за мен това начинание е едно от малкото в България, дето се прави от хора, които знаят какво, как и за кого се прави. С риск да разочаровам много хора, по всичко личи, че Литекс моторс са се прицели ли в евтиния клас служебни автомобили и техен таргет е не масовия потребител (където платежоспособността е под въпрос), а бизнесмените, които купуват коли за своя персонал и ежедневните потребности на дейността им. За това говори и избора на модели, които ще се произвеждат, както и екстрите с които ще се продават - утвърдени модели (един модел за администрацията - Волекс, един за доставките, ремонта и логистиката - Стийд и един за командировки - Ховер 5) само с най-необходимото за ежедневна рутинна употреба на приемлива цена, при опростено обслужване и без сериозни претенции за икономичен разход на гориво (горивото така или иначе се калкулира като разход за дейността). Затова няма екстри като ESP, блокировки на диференциалите, водещи предни колела, бавни скорости при автоматична скоростна кутия, икономични дизели, темпомати, електрическиръчни спирачки, стъклени покриви и други глезотии, дето вдигат значително цената на автомобила, без да носят придадена стойност при използване за ежедневни бизнес нужди. В потвърждение на тази гледна точка е и капацитета на завода (50 хил. коли годишно), крайно недостатъчно за продажба на масовия потребител в България и Европа. Що се отнася до щанда - да голям и на хубаво място, но хората дето работят на него бяха с едно-две изключения много зле и като оценка платежоспособността на клиента, и като организация и като квалификация. Идват при теб с някакви клишета, казват си стихчетата и те оставят да се оправяш сам! Виж, ако отидеш с двама- трима колеги, изтупани с костюми и гледаш лошо ще си счупят краката да отключат и малкото заключени коли, ще намерят и ценови листи и ще ти се мазнят до припадък (лично ги тествах и двата варианта заради бас). Изобщо не знам доколко отдела по продажби е окомплектован, ама тия дето са назначени до сега са за уволнение - не могат на гладен човек хляб да продадат. Що се отнася до изложените коли - Ховъра става за служебен, ама за личен харчи много и като консумативи (поне като гуми, защото за другото няма инфо) скъп за хора без собствен бизнес, а за тези с големите пари не е достатъчно атрактивен откъм екстри и технологии. Волекса е симпатичен и за служебен автомобил в града е екстра, с известни компромиси става и за втори семеен (резервен) автомобил, но за ежедневно лично ползване в града ми се струва непрактичен (малък багажник, отзад си е тясно за възрастни хора) и е скъпичък като гориво. Най- противоречиви чувства остави обаче в мен Стийда. Сигурно защото от десетина години постоянно ползвам служебни L200 и Хайлукси, и се надявах да ги конкурира не само с по-ниската си цена. На външен вид е добре, ама пантите на вратите са като на Лада Нива - хем дрънчи врата, хем кофти се затваря. На задния капак пантите са като от скрина на баба - няма газови амортесьори, няма хубаво закопчаване на ключалката, а капака си е масивно желязо и тежи доста. След като направих глупостта да го отворя (задния капак) и затворя (с бая зор) за моя изненада при влизане в купето и затвяряне на предната врата той се отвори сам с трясък и разтресе цялото купе. То бива да се правят икономии, ама и ако от пантите пестят не ми се струва да оцелеят дълго на пазара. За съжаление нямам впечатление как се държи на пътя, а и в Интернет не виждам нещо много отзиви за него (за разлика от Ховъра, за който се пишат и добри и не толкова добри неща). Като цени за служебни автомобили (особено ако фирмата си върне ДДС-то) и трите модела са атрактивни, но за лични нужди, с изключение на Волекса може би, че за тези пари семейството може да получи далеч по практичен и икономичен нов автомобил.
×
×
  • Create New...