Jump to content

Gandalff

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Gandalff

  • Rank
    Newbie
  1. Казвам се Александър, на 35 години съм и по професия съм корабен машинен инженер. Занимавам се с кораборемонт. Плавал съм по корабите и съм бил 5 години корабен застрахователен инспектор. Автомобилите са ми хоби.
  2. Привет, Чета тука какво са написали колегите и за съжаление започва да ми се оформя една типично българска грозна картинка. От години работя с чужденци (в темата "да се представим" съм описал с какво се занимавам),основно такива от западна Европа и съм забелязал едно нещо: каквито и да са като хора по характер, когато става дума за работа са изключително подредени и организирани или с други думи казано -точни. Нещо, което на нас Българите ни липса ама много. Имам чувството, че за пореден път ще се "изсерем на метеното". Специалисти и то добри трудно ще намерят да назначат, защото повечето хора които стават за нещо отдавна не са в БГ, а и Ловеч, според мен, е много малък град за да може да генерира толкова качествен персонал. Тя България е малка. Младото поколение, говоря за тези след 80-82 година са средностатистически в пъти по-зле в образование, обща култура и дисциплина от по-възрастните от тях (за което трудно можем да ги виним с оглед на факта в какви времена са израстнали). Като гледам какво пише Illegal, се оформя до болка позната картина. Силно се надявам, заводът да потръгне защото производство от такъв мащаб, не домати, краставици и гащи, е нещо нечувано за БГ, но като имам предвид кой е собственика..............!!!! Да правиш сокове и далавери е едно, да осигуряваш машинно производство на световно ниво е съвсем ама съвсем различно. Надеждата ми е, че китайците ще имат здрав контрол, иначе жална ни майка. Както се казва в една поговорка: Не спори с простака (некадърника), защото ще те свали на неговото ниво и там ще те бие с опит!
  3. "Който твърди ,че Яриса/Волекса отпред е за хора под 1.65 , значи не се е качвал в такава кола." Колега nikid, За с10 не знам защото не съм го виждал, но Ярис не само съм виждал ами и съм карал няколко пъти включително и на дълъг път. Усещането в тази кола, както и в останалите от този тип (корса, авео, фабия, поло, и тн) за мен е като да съм натикан в консервена кутия. При моите 1.90 на задната седалка зад водача можеш да сложиш само ръчна чанта (няма място даже за детско столче). Това са дамски коли или фирмени, а ако си по големичък и шефа ти даде такава....е ами оправяй се нали е фирмена. В багажникът можеш да сложиш само вертикално карета куфар от средните и той свършва (за голям и дума не може да става). Така, че айде да не обясняваме колко просторни са този тип коли и как ще си купиш такава и ще събереш вътре семейството с двете деца и ще заминеш на почивка, освен ако не си си купил ремарке, но тогава трябва ремаркето и то да е с мотор защото колата ще спре. Който иска семейна кола от Great Wall ще трябва да си купи ли Н5 или steed-a. По нататък когато почнат и с другите модели, ще има и семейни коли, а до тогава ако не ти отърва цената и държиш да имаш евтина но нова семейна кола - Дачия Логан комби 1.5 DCI.
  4. Да, би било добре да " око да види, ръка да пипне"! Търсих в нета и нищо не намерих!
  5. Колеги, Някой има ли представа къде може да се види и евентуално да се пробва някой от китайските автомобили (все пак не всички сме от София) във Варна примерно?!?!
  6. Колега Admin, Нямаше да се впускам в полемика, но като видях думата "абсурдно" не се стърпях. Нямам представа, как е положението при теб с децата, но ако ако успееш да събереш двама възрастни, едно дете със седалка, детска количка, столче за хранене, багаж (за 2 дни само) в кола от класа на Ярис ,без да се налага да слагаш багажник на покрива и колата да заприлича на излитащ самолет, тогава би трябвало да получиш поне нобелова награда, защото и за незрящия ще е очеизвадно, че можеш да променяш законите на физиката и в частност тези касаещи пространството. Мъж (семейство) с малко дете, да не говорим за 2, който кара toyota Yaris или еквивалентен автомобил като основна кола означава че: 1. Колата е служебна, горивото е 100% служебно и без ограничение и наистина няма пари за друга. ИЛИ 2. Мъжът е 1.65 висок и мазохист, а жената е 1.40, глуха, сляпа и най-вече няма и наистина няма пари за друга (кола, не жена ). ЗАЩОТО За парите с които ще се обзаведеш с нова кола от горния клас, даже и за евтиния С10 може да се купи кола на старо на малко километри с толкова много екстри и пространство с която пътуването (макар и с циврещо малко дете, да не говорим за 2) се превръща в доста по-приятно преживяване. Това което се опитвам да обясня (както и колегата по-горе) е, че господа китайците не са си направили добре разчетите (макар, че кой съм аз да го твърдя) и това най-вероятно се дължи на факта, че не познават европейския потребител. Не може да си позволиш да предлагаш кола с "всички екстри" без странични въздушни възглавници плюс завеси и ESP, за климатроника и GPS не говорим. Трябва да предложат всичко това за цена 18-19000 и тогава ще избият рибата. Ако си направиш труда да сравниш оборудването на двата (С10 и Yaris 1.33 Terra) автомобила ще видиш, че разликата е минимална в полза на С10, та кой луд казваш ще избере С10? Като гледам какви са невероятните екстри за 18 000 лв, моделът за 12500 сигурно ще има волан, 4 педала и скоростен лост. Когато предлагаш "всички екстри" предлагаш всички екстри, когато предлагаш фирмен автомобил, правиш го евтин и не му слагаш голям двигател като 1.5 на 97 коня, защото никой няма нужда от него. За сравнение Yaris 1.33 VVTI 74 коня, 132 Nm/4000 разход на гориво градски, извън, смесен - 6.6 4.6 5.3 С10 1.5 VVT 97 коня 138Nm/4200 разход 7.3 смесен. Нека не забравяме, че има и Ярис и с 1.0 с 55 коня двигател с още по-малък разход на цена 18 900 но с по-ниско оборудване. Та кой автомобил би избрал един фирмаджия според теб (без да броим утвърденото качество на toyota)? П.С Използвам Ярис като кола за сравнение, не защото агитирам за нея.
  7. Здравейте, Това, което колегата trey е написал, според мен е напълно вярно. Цена за С10 от дори 17000 лв е твърде висока за да може да се конкурира на БГ пазара. Ако си направите труда да погледнете при Шкода примерно, ще забележите, че Фабия с най-малкия мотор 1.2, с 4 годишна гаранция срещу 600 лв и климатик за 1900 лв излиза около 19000 с ДДС и понеже това е автомобил, който основно се купува за градски бизнес (всякакъв вид представителни коли), няма да има много фирми, който да искат да нагазят в непознати води с китайците и да зарежат познатата и в общи линии здрава и изпитана Шкода. Същото горе долу важи и за Дачията. Хората, които купуват фирмена кола се интересуват колата да харчи малко, да е здрава, да има климатик и най-простото CD (което понякога даже си поставят и сами) и всичко останало, без значение колко е евтино, отпада на момента. Що се отнася до възможността да конкурира други марки като семеен автомобил, на тази цена пак няма как да стане. Помислете, когато си купуваш семеен автомобил, искаш освен да е икономичен и да има колкото се може повече екстри и системи за безопасност. Яриса с 1.3 струва 21 500 лв. ниво тера и има и странични въздушни възглавници, да не говорим, че за тези пари можеш да си вземеш кола на 3-4 години от съвсем различен клас друга марка която се е доказала през годините. Само за сравнение ще ви кажа, че тъст ми си взе Auris стария модел ниво Луна Плюс (отговаря на Unique+) 2.0 Д4Д на 21 300 км на 1.5 години (тестов автомобил) от магазина на Тоyota в СФ за......... 22 500 лв и не беше една бройка а цял автовоз. Няма смисъл да казвам, че колата е разкошна, и ако имах толкова пари , щях и аз да взема една. Който и нормален човек изправен пред въпроса С10 или Ярис па бил и той с 4000 лв по-скъп, ще предпочете Яриса.
  8. Здравейте, След като разгледах сайта на автосалона в Сф. и после на Great Wall, малко по малко достигнах и до вашия форум. Самият факт, че най-накрая в БГ ще се сглобява някакъв автомобил е повече от добър (нови работни места, повече данъци) и Литекс Моторс трябва да бъдат приветствани за това. Дето има една дума паметник на Гриша Ганчев трябва да вдигнем, дори само за ентусиазма и желанието да го направи. До тук обаче свършват розовите сънища за съжаление (от гледна точка на клиента говоря). Безспорно, Great Wall е с добро реноме за китайски производител и лидер в собствената си страна (говоря така защото съм бил в Китай), но..........за китайски производител. Разликата между китайските автомобили и тези правени в Европа и Япония (нарочно не споменавам USA защото те отдавна не са в класацията за качество и нововъведения) е, че китайският автомобил е ЕВТИН. Като казвам евтин имам предвид, че всичко му е евтино, евтина, пластмаса, евтини сплави за двигателя, евтини кабели, евтини гуми абе всичко, иначе няма как да се продава на тази ниска цена (защото цените на суровините и патентите по света важат за всички дори и за китайците). Заплащането на труда не играе голяма роля в ценообразуването, защото почти целият процес е автоматизиран. Това е и причината всички големи производители на автомобили да имат все още заводи в Европа, а да не са се изнесли в Китай, Индия и Тайван. Уж изглежда като Яриса ама таблото се надира от пръстена на жената, после се пуква като го напече слънцето, едно от копчетата на конзолата за климатика пада, тампоните на двигателя се нацепват на третата година, всички пластмаси започват да скърцат (особено по нашите хубави пътища пълни с дупки) още на първата година и тнт и тнт. Не залагайте много на 5 годишната гаранция, обикновено това е маркетингов трик. Производителите, който дават такава гаранция и то безусловно, залагат на факта, че за дребни неща (особено когато се появяват често) потребителят в един момент преглъща и спира да посещава сервиза (падащо копче на панела, скърцане на волана, отлепяща се гума на вратата/багажника и тн). Даже и да посещавате сервиза за всяко нещо на тях пак им излиза по-евтино да отстраняват тези неща отколкото да ги направят както трябва, вие обаче губите време и нерви. Да сте чули за Мерцедес или БМВ с 5 или 7 годишна гаранция? Но едно БМВ или Мерцедес при нормална експлоатация на 10 години изглежда като корейска кола на 5 а двигателите спокойно достигат 300 000 без нищо друго освен подмяна на консумативи. Аз лично съм привърженик на японските автомобили и ще се радвам ако китайците успеят да се доближат до съотношението цена/качество което предлагат японците. Времето ще покаже, но китайците поне имат потенциала да станат добри автомобилостроители. Успех!
×
×
  • Create New...