Някой искаше повече информация за Ярис.
Карал съм 3 години Ярис Седан (произведен в Япония за Щатския пазар - в щатите се продава като Toyota Echo)
-Главното оплакване от него по американските форуми беше, че пибипката му лесно се самонатискала - на случайно забърсване. В началото се смях, обаче после разбрах, че хората са били прави.
-Другото, което им беше направило впечатление на американците (предимно амер. жени) беше стереото - изключително добро. И за това бяха прави - сравнявам със стереото на Хонда Сивик, което беше отвратително (на Опел Астра и ФВ Бора - добро, на Фиат - лошо, но по-добро от Хондата)
-Твърдата пластмаса и гнусният интериор - наистина изглеждат гадни и след време направо досадни. Сравнявам с ФВ Бора, чиято вътрешност е класна; Астрата също дава чувство за уют и класа, Хонда Сивик - гадна вътрешност (амер. модел, а не продавания в Бг хачбак, чиято вътрешност е стилна); Мерцедес Е класа с дърво- личи си скъпа вътрешност, но доста безвкусна
- Пак за интериора само че откъм удобство - малката Ярис отвътре е по обширна от ФВ Бората; Общо взето, колите, които описвам по-горе като безвкусни са обширни отвътре (Мерцедес Е, Хонда сивик), а тези с йкрасив интериор са тесни (Астра, Бора)
- за седалките на Яриса - малки, твърди, но удобни. В това отношение ФШ Бора беше отвратително - седалки като корита, ще ти протрият бедрата отвън
- Ярисът дава лесен достъп до компонентите на двигателя, за разлика от Бората (противно на общото мнение, че погерманските коли най-леко се работи - така е било допреди 20 години). Фиат Стило в това отношение е отвратителен, за да смениш изгоряла крушка трябва да вдигнеш колата на крик и да свалиш кората на предната гума (по спецификация) или ако предпочиташ можеш да свалиш акумулатора или резервоара за вода)
- Двигател на Яриса - без проблеми, обаче на 120000 почна да свети лампата за проверка на двигателя - задръстен катализатор (сменя се за 50-ина долара + 30 за нов; оригинален отива към 300 зелени); Но всички коли си имат проблеми и те се знаят - Фолксвагените с електрическата система - непрекъснато им горят крушките; датчика за въздуха се прецаква на 150 хил км, на Хондите им се прецаква датчика за кислород; Мерцедесите имат прекалено много датчици 4 само на изпускателната система - някой излиза от строя след 100 хил км; на Фиата след 100 хил км се прецаква датчика за оборотите
- Комфорт при каране, крен - Ярисът е най-зле от всичките коли, които съм имал (с изкл. на Шкодата на баща ми). тесните гуми намаляват консумацията, обаче на мостове със страничен вятър те е страх да не те издуха. Просто не ме кефи Яриса. ФВ и Хондата доставят удоволствие при каране, Фиат Стило и той донякъде; Мерцедес Е и Опел са прекалено меки за мене, обаче се харесват на пенсионери и жени. Ярисът обаче на никого не би харесал.
-Външен вид - тук Ярисът май води класацията за стил - следван от Хонда, Бората и Стилото на едно равнище и на опашката претенциозната и грозна Е класа