Jump to content

SP1

Members
  • Мнения

    245
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    11

Мнения публикувано от SP1

  1. Така е:) На въпроса какво ще го правим? Ами ще го продаваме на съседите!И тяхните енергийни нужди, както и нашите ще се увеличават драстично!Цялата модерна икономика и производство се нуждаят от ток!А ние трябва да гледаме напред в бъдещето. Не само за година, две лили три напред. Ако сега сме зле като икономика - западнала, затворени заводи и фабрики, то след 10 години нещата може да са коренно различни и тогава може да се питаме- Откъде да купуваме ток?

     

    Твърдо за АЕЦ или ЯЕЦ както и да го преиначават името на централата!

    • Upvote 1
  2. Аз няма да ви казвам кой как да гласува, всеки има глава - да смята, но:

    - За Риска!

    Японците са велики!!! Всички видяхме какво стана, но НЕ земетръса предизвика аварията. Ако алчните им "частно-държавни" капиталисти бяха дали малко пари, за да изпълнят предписанията, дадени им от Международната Агенция още преди няколко години и да си повишат с малко безопасността, сега нямаше да ги споменаваме и водната вълна нямаше да ги изненада.....Алчност братя- печалби...

     

    - За Германия!

    Не германците се отказаха от АЕЦ, а Меркел! Като я свалят ще видим всички как ще се врътне лопатата и ние ще сме пак най-изненаданите....

    А ако малко проявите интерес, пише как същите германци си пускат АЕЦ-овете, когато сняг забръска и им стане студено, но никой не го афишира в бг вестниците, щото немските журналя не пишат в тези парцали :).

    А за всички още по- любопитни- Кажете от къде си купуват тока същите умни германци :huh: Да не се напъвате много- от границата с Франция и проблема им е че им са ограничени жиците, за сега, та не могат да си вземат колкото им трябва и винаги това е - все един и същи ядрен ток.......Меркелката се уплаши и клекна на не знам кой, само защото в момента повечето грмански реактори са същите като японските и толкова стари.

    Френските не са точно такива. А мислите ли, че мислената граница ще спаси някой германец от проблем (да не дава Господ) във френска АЕЦ? Вятър и мъгла...

     

    - За вятъра и слънцето.....

    Е няма такъв филм, ако искате да си гледате филма вечер и мача когато спре да свети Слънчо и не духа Вятърко... Още никой не е направил резервоар за ток.... Знам, че има 100 теории, но точно тези теоретици искат да строят 20 реактора в Англия, дето е вечна пролет и още няколко десетки в САЩ, Китай , Индия, Белгия, Финландия, Турция, Румъния,Чехия, Полша....Айде да спрем да се правим на най-умните, щото вече 20г. доказваме, че не ставаме и за чеп за зеле.....с избора на всички видове избори....

     

    - За електромобилите няма да говорим...

    -За спирането на ТЕЦ-овете няма да говорим и за поскъпването на тока им от тази година с не знам колко....

    -За засушаването няма да говорим и за смяната на климата и за недостига на вода вече у нас за ВЕЦ-овете, което е трайна тенденция....

    Не агитирам никой за нищо.

    Четете факти и мислете, не само по нашите вестници и по нашенските късички критерии....

    Само не слушайте политическите ни отпадъци... Те са за боклука..... Ех ако можеше да си ги внесем от някъде -по първо направление...: :help:

     

    Съгласен съм! Някой дали си спомня едно време режимите на тока :) Не беше приятно, ама никак! И тогава АЕЦ Козлодуй работеше, ВЕЦ-овете и ТЕЦ-овете също, но токът се изнасяше, а ние си стояхме на тъмно. Нека се замислим колко ток консумираше едно семейство по онова време?! Болшинството домакинства имаха по една готварска печка, радиатор( или друго отоплително тяло), един телевизор, т.е. консумацията на електроенергия по онова време е била в пъти по-малка от сега, когато почти всяко домакинство има по няколко телевизора, няколко климатика, и доста други екстри, всички работещи на ток. Макар и да са доста икономични като разход , все пак консумацията като цяло се е увеличила. Все пак да не забравяме, че климатиците ни работят целогодишно :) лятото охлаждат, зимата-топлят. Тенденцията е към увеличаване на потреблението! Алтернативните източници на електроенергия са хубаво нещо, но защо енергията от тях е толкова скъпа?

    В световен мащаб, ЯДРЕНАТА енергия си остава най-евтина. А една нова АЕЦ в България би била нещо хубаво, като се има предвид, че след някоя и друга година Козлодуй може да бъде спряна, и тогава вместо да си произвеждаме евтин ток, а и да продаваме на съседните държави, ще започнем де си го внасяме от тях, защото те също искат да строят АЕЦ.

    Е, примерът за германците и примерна авария във френска централа, важи и за нас. Ако бъдещата Румънска и ли Турска централа аварира, мислените граници с Румъния и Турция няма да спрат радиацията да дойде до нас и да пострадаме и ние.

    :)Тогава кой ще ни е виновен?Риск винаги има! Това е цената на прогреса!

    • Upvote 2
  3. Това за цената, така ми казаха и аз споделих тук. Наистина, аз питах преди две години в Стефанов за резервоар на опела, моя се проби, и ми изцепиха цена от 680лв за чисто нов без монтажа. Аз го намерих на 135лв. И ми го монтираха за 40лв. Но за колите на ГУ още май няма части от къде да се копуват, имам предвид на алтернативни производители, така че много мърдане няма за сега. Знам ,че са на база тойота или разни други подобни, но в БГ търговците са малко сбъркани:)

  4. Абе колеги, той и съединителят е консуматив, но съм чувал и за гаранция за него. Чувал съм за гаранция от рода на 80 000км. Това за съединители LUK,които се нонтират на УАЗ ПАтриот например. Какво значи да ти се износи съединителя на 20000км. Колкото и да го ползвате 20000км са малко. На Волекса ми казаха цена на съединител над 2000лв. Бил капсулован или нещо подобно.Ако се скапе на под 80000км, значи нещо не е наред. Аз карам Опел на вече 15години. Копил съм го втора ръка на уж 180000км и съм му навъртял около 80000км и съединителят му е перфектен:) Та за чисто нова кола, пък макар и от нисък клас, която трябва да отговаря на строгите европейски стандарти за безопасност и качество, това не ми се струва нормално.

  5. Това не е нормално! Само 22000км! Трябва да са били много меки тези накладки за да се износят за толкова малко км. Аз на моята кола съм сменял накладките на толкова километри, но не защото са били износени(почти не бяха мръднали), а защото сменях дисковете, а от накладките не бях доволен(бяха твърди).Но за нови фабрични накладки това ми се вижда много малък пробег:)

  6. Ако не се лъжа, старта на ралито е днес:) Незнам до колко Ховърът/Хавалът е модифицирано БМВ, но миналата година е най-добре представилото се БМВ в ралито(ако не ме лъже паметта). Тоест китайската доработка и модефикация е по-добра от другите БМВ-та участвали миналата година. Най-малкото Грейт Уол изкараха ралито без почти никакви технически проблеми, имаха едно сериозно затъване в пясъците в предпоследния етап, поради което не завършиха 4-ти, а 6-ти.А да си спомним колко БМВ-та закъсаха и отпаднаха в ралито, и не само БМВ-та поради технически и други проблеми. Нормално е, ако нямаш собствено ноухау за нещо, ва закупиш такова от някой, който го притежава и да го доразвиеш, така че да стане добро. Ако си спомним Жан Луи Шлесер и неговите бъгита, които се представяха страхотно преди години, бяха базирани на шасита, двигатели и системи на друга(и) марки.А и Грейт Уол правят коли от 10-12 години:) Убеден съм, че след още 10години ще излезнат с нещо тяхно и много добро!:)

     

    П.С. Да пожелаем успех на българските представители в ралито!

  7. Малко извън темата, може би, но в Сопот има производствени мощности също:) Говори се за приватизация на ВМЗ-то. Ами да го предложат на китайците:) Тъкмо работещите там ще си запазят работата, а и ще започнат да си взимат заплатите:)

  8. Нормално би било, да се стимулира родното производство и икономика от страна на държавата. Така че, ако има роден производител на нещо, за което има обявена държавна поръчка( в случая коли) то родния производител - Литекс Моторс трябва да е с предимство пред останалите! Така се преви в другите страни:)

×
×
  • Създай нов...