Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 6.03.2018 in all areas

  1. Последен пост по темата от мен,а после всеки както си реши. Целия проблем идва от ОБД комуникацията м/у бензиновия и газовя комп. Софтуерните адаптации винаги са в посока бензин и никога в посока газ. По тази причина и ефекта е само с бензина,а на газ си е винаги ОК. Колата се кара през по-голямото време на газ т.е. в повечето случаи с бедна горивна смес. От своя страна бензиновия комп следи тази смес /от изгорелите газове/ чрез ламбда сондата и се стреми да компенсира текущите данни т.е. стойностите на въпросните "бензинови тримове" отиват в "космоса" и компа преработва бензиновите горивни карти за да обогати сместа. В един момент се стига и до горе описания ефект в следствие на "грешното" съотношение на постъпилия кислород и подаденото количество гориво през дюзите. Компа не може да компенсира несъответствието по простата причина,че не му стига времето за адаптация с неговите 5-10 минути работа на ден. Според мен има два начина за решение: 1.Караш 300 - 500 - 1000км колкото е необходимо изключително и само на бензин и в зависимост от това кога ще се адаптира бензиновия комп ефекта ще изчезне,но при тези разходи на гориво на 100км. не го препоръчвам, а и си силно зависим от състоянието на ламбда сондата. 2.Ресет на бензиновия софтуер и горивните карти за 20 минути - проверено и работещо на 100%. Безаварийна на всички.
    1 point
  2. Аз си имам газаджииска теория за това ..подплатено от доста коли с инжекцион. Бензина при превключване на газ остава по бензиновите инжектори и застива там като котлен камът- това не е наведнъж , а за месец, два и ги запушва-особено при студена кола, като загрее бензина влиза на пари и се оправя, на газ съвсем защото влиза от други инжектори. Лечението и бензин с 98 или 100 или добавка да се отпушат бензиновите инжектори от т.н. котлен камък. Това съм ги пробвал поне 20 пъти. Не пипайте нищо налейте 5 литра 98 и слогете добавка на Лики моли за инжектори за 12 лева...
    1 point
  3. Лечението е при Ники Аврамов от форума. Качваш последната версия на софта на горивните карти на бензиновия комп и си ОК. На практика се изчистват натрупаните грешки /бензиновите тримове/ и се връщаш към фабричните настройки преди поставянето на газовата уредба. Това го правят като официална услуга в Пежо,Ситроен,Опел и др. предполагам,но не зная защо Литекс и подразделения се дърпат. По принцип имам идея ,но тя не е тема на тази дискусия - 99.99% нямаш проблем в стъпковия мотор,но както си решиш.
    1 point
×
×
  • Създай нов...