valery

Профилактика на климатика

13 posts in this topic

Здравейте,

 

Знаете ли дали трябва да се прави някаква годишна профилактика на тоя климатик ? Трябва ли да му сменям масло и антифризи на някакъв интервал или само когато започне да духа по-слабо?

 

Вие мерили ли сте температурата която излзиа от духалката ? С електронен термометър ли го направихте ?

 

Благодаря

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не е декларирано в сервизната книжка и си доволен от работата му, не прави нищо!

 

Обикновено веднъж отвориш ли го, ще трябва на 1-2 години да го отваряш пак за доливане на "фреон" понеже започват да изпускат микроскопични количества. На Хондата не бе пипан никога, докато един пишман майстор не ме посъветва "да го долеят" - 8 години след първата регистрация. Отвориха го, оказа се, че е перфектно пълен и не е имало нужда, а по-натам в официалния сервиз ми казаха, че съм дебил, че съм дал да ми отварят климатика - сега мога да започна да очаквам да изпуска и през година-две да допълвам, освен ако не са го затворили перфектно.

 

Ако започне да духа по-топло, първо си виж радиаторчето на климатика - важно е да не са се набили боклуци и листа в него. При мен това се оказа като ходих да "доливат".

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Винаги съм се чудил какво пречи климатиците да се затварят "перфектно" и да не пропускат след отваряне?!

Тази чуденка ми е валидна както за авто-, така и за домашните климатици.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Парите за последваща поддръжка ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едва ли е това - при периодични проблеми и последното нещо, което ще направиш е да се върнеш при същия майстор.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Уффф. грамотни хора сте , отворете в нета и прочетете, няма такъв термин отваряне и затваряне на климатика- той си е затворена система.

Всяка пролет март или април, ............................................тене на въздух в купето и на мах.

/. :wav:

 - Който казва, че климатика не се преглежда - да си яде ушите и да приготви при за нов компресор -

Еее... може и втора употреба по 300-400 лева...

пропуснах- . Написано е на табелка отпред..

Айде стига спам...

Edited by st.videv
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет вече два пъти ми се случва след 150 км. На климатик, релето спира да се чува (щрака) и климатика започва да духа хладно вместо студено. И така докато не спра колата за 5 мин и после си рабпти ок? Някой сблъсквал ли се е с това?

 

Kak ce обяснява това в сервиза...

Edited by valery
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже жегите отново настанаха, темата пак е актуална. Това лято имам същите премеждия с  климатика.  Пътувах от София до Шумен и на около 200-тия километър релето на климатика  пак спря да щрака и взе да духа леко хладен въздух. При все, че тази година го ревизирах в сервиза, които е в Дружба. За 4 години беше загубил 150 гр фреон и 20 гр масло, което мисля е нормално. Хайде някои да сподели ако е пътувал 300-400 км  на климатик дали има  същите проблеми.

 

 

Благодаря

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам същите проблеми. До В. Търново след 150км. тези дни и вече в колата започва да става жега. Да, не е по-зле от без никакъв климатик, но пък и като си купува човек кола с климатик не е, за да работи от дъжд на вятър.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оплаквал ли си се  гаранционно ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

забелязал съм, че климатика спира, когато карам във високи обороти или е много топло навън. предполагам, че понякога не може да се охлади антифриза  достатъчно бързо.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Във втората фаза на някои модели на дачия имаха сходни проблеми ... след продължително използване изпарителя замръзва ... оказа се препълване на климатика с фреон. След коригиране на количеството фреон проблема изчезва.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Във втората фаза на някои модели на дачия имаха сходни проблеми ... след продължително използване изпарителя замръзва ... оказа се препълване на климатика с фреон. След коригиране на количеството фреон проблема изчезва.

 

Моя Дъстър имаше подобен проблем, но се оказа че някой не е изчислил настройките правилно и се наложи смяна на блока за управление на климатика.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now